First they came for the black petes and I didn't speak out because I wasn't a black pete.
Then they came for Santaclause, and I didn't speak out because I wasn't a Santaclause.
Then they came for me, and there was no one left to speak for me.
Volgens het hoofd van de VN mensenrechtencomissie en full time 'black
person' Verene Sherpherd promoot onze lieve Sinterklaas slavernij en racisme
door gebruik te maken van zwarte pieten.
Het is nog niet duidelijk of ze doelt op de zware fysieke arbeid die de
pieten moeten verrichten, de werkgelegenheid dat zwarte mensen verliezen
doordat iedereen zomaar zijn gezicht kan schilderen of op het 'glazen plafond'
dat in 2008 door Barack Obama op het hoogste niveau werd doorbroken maar in
Europan blijkbaar nog steeds bestaat.
In elk geval is het dossier ingedient en is er een onderzoek opgestart
door het commissie voor mensenrechten bestaande uit vijftien Afrikaanse,tien
Aziatische, vijf Oost-Europese, vijf westerse en tien Zuid Amerikaanse landen.We kunnen er allemaal gerust in zijn dat een panel van landen waaronder
Congo, Zimbabwe, Egypte, Pakistan, Saudi Arabië en Rusland zich uiterst serieus
over deze schending van de mensenrechten zullen buigen.
Het excuus dat zwarte piet gewoon wat vuil is geworden door in de
schoorstenen te kruipen gaat niet op, merkt Professot Verene Sherpherd scherp
op. Zijn kleren zijn namelijk niet vuil.
Al het bewijs materiaal wijst er dus naar dat dit ên ik citeer Een
terugkeer is naar de slavernij dat duidelijk niet in de 21ste eeuw
thuishoort. Ze roept de Nederlandse premier op om zijn invloed uit te oefenen
op de groep die deze barbaarse traditie in stand houdt. Premier Rutte wacht
voorlopig af op de beslissing van de Verenigde naties om het leger in te zetten
tegen scholen en winkelcentra.
Maar het aanpakken van deze schandalige racistische karikatuur is voor
de uiterst cultuurgevoelige voorzitster nog niet helemaal genoeg. In een
intervieuw pleitte ze voor de volledige afschaffing van het Sinterklaasfeest.
Het is in haar ogen niet logisch dat men in Nederland 2 'Kerstmannen' nodig
heeft terwijl iedereen allang weet dat de man die rondrijdt in de grote
coca-cola vrachtwagen de enige echte is.
Anderen zijn minder extreem, daaronder valt de Afrikanist Louise Muller
volgens hem was de zwarte piet geen slaaf maar een islamitische handelaar die
voedsel verspreidde onder arme kinderen en ouderen na de oproep van de
Aartsbischop St.Nicolas. Volgens haar is het tijd om die relatie te herstellen
en de piet afbeelden als een Arabier.
Ohja u hoort het goed, dit heeft alleen betrekking tot Nederland en dus
blijft onze goeie oude #StNicolasBELGIUM voorlopig buiten het vizier en kunnen
we in Belgie gelukkig gewoon doorgaan met mensenrechten te schenden. Of moeten
we ons beledigd voelen dat we op internationaal vlak weer over het hoofd worden
gezien? In elk geval vind ik dat we solidariteit moeten tonen aan onze buren want samen staan we sterker!