Inhoud blog
  • NIEUW EMAIL
  • Foto's
  • Burkina Faso
  • Burkina Faso
  • Burkina Faso
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    kleuters stavele
    welkom
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    23-05-2014 om 21:15 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    23-05-2014 om 21:14 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    23-05-2014 om 21:12 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema varkens: uitstap naar de varkensboerderij bij Thijs



















    23-05-2014 om 21:11 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de boerderij
















    19-05-2014 om 16:10 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de boerderij
















    19-05-2014 om 12:50 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema de boerderij


















    19-05-2014 om 12:49 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema de boerderij


















    19-05-2014 om 12:47 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema de boerderij


















    19-05-2014 om 12:46 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We blazen zoals de wolf; niet om de huisjes omver te blazen maar om het vuur aan te wakkeren. (techniek oefenen)




    15-05-2014 om 19:21 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    en natuurlijk worden er volop huisjes gebouwd: van steen (blokken), van takken en van stro.

    (ruimtelijk inzicht, zelf problemen oplossen, samen werken, doorzetten)

















    15-05-2014 om 19:20 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De jongste kleuters oefenen hoeveelheden tot 3. (telkens 3 biggetjes bij elkaar)

    De oudsten wagen zich samen aan een puzzel van 200 stukken. Hierbij wordt per 2 gewerkt en na een tijdje omgewisseld.

    Tijdens bewegingsmomenten dansen we op de muziek van K3(- welkom bij de 3 biggetje)s en spelen we tikspelen(- pas op voor de wolf! per 3 in een huisje en wolfje, hoe laat is het. (inleving, snel reageren, spelregels begrijpen en juist toepassen)















    15-05-2014 om 19:17 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.



















    15-05-2014 om 19:11 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sprookje: de 3 biggetjes

    De kleuters krijgen het sprookje op verschillende manieren te horen: verteld door de juf zonder prenten, beluisterd op cd met prentenboek, bekeken op het grote digibord. Op deze manier kennen ze de inhoud door en door en kunnen we het ook samen, adhv vraagjes en prenten opnieuw vertellen.

    Tot expressie komen na het verhaal, gebeurt op verschillende manieren.

    In de activiteiten beeldopvoeding wordt er gestempeld: de muren van het huisje van steen:de geeltjes en de groentjes komen na waarneming van de muur op de speelplaats tot een juist patroon (inzicht- goed opletten), de roodjes stempelen rijtjes en de blauwtjes oefenen vrij de stempeltechniek.

    Daarnaast maken de oudsten varkentjes adhv een stappenplan: zelfstandig werken- plan kunnen lezen- kennis(hoeveelheden, vormen, )en technieken ( rond vormen tekenen, nauwkeurig knippen op lijn, kleven) toepassen en tot een juiste synthese komen.

    Ze brachten het er goed van af; kijk maar aan het venster van de klas.


    15-05-2014 om 19:09 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdag
















    07-05-2014 om 21:06 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdag


















    07-05-2014 om 21:05 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's week moederdag












    07-05-2014 om 21:02 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's week moederdag


















    07-05-2014 om 21:01 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's week moederdag


















    07-05-2014 om 20:58 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdag
    De week was kort maar toch welgevuld!
    Lekkere geurtjes in de klas, verschillende parfumflesjes werden ontdaan van hun doppen.  De kleuters kregen als opdracht om de juiste dop op de juiste fles terug te zetten/schroeven.  Hierbij moesten ze goed kijken/meten/voorspellingen maken en uitproberen.  Wie de meeste flesjes gesloten had was de winnaar.  (wiskundige initiatie:meten, klein motorische ontwikkeling)
    We werkten hard verder aan een geschenkje en een mooie kaart voor moederdag.  De groentjes zorgden voor een modern kunstwerk van zichzelf, de geeltjes maakten een boekje van het versje hierbij moesten ze de voorwerpen natekenen, inkleuren en schilderen rond het voorwerp.  Nadien alles juist aan mekaar kleven en de juiste zinnetjes onder elk prentje kleven!  Dit alles hoofdzakelijk zelfstandig en op eigen tempo, doch binnen de tijd!  Iedereen is klaar, sommigen met timer ;)  (bij deze activiteit moesten kleuters nauwkeurig waarnemen, vergelijken, rekening houden met leesrichting, .heel wat taal kwam hieraan te pas)
    De roodjes en blauwtjes stempelden met schuimrubber kwastjes op een toilettasje en knipten een schuimrubber .  Ook hun werkjes zijn heel mooi!  Bij juf Lindsay deden ze net als mama: parfum spuiten, crème aan gezichtje smeren... (imitatiespel, de voorwerpen op hun geeigende manier gebruiken)
    Op de speelplaats speelden we een tik spelletje "moeder hoe laat is het?"  En we leerden elke dag het versje in , op woensdag zegde iedereen het versje alleen voor de klas op (durven spreken)
    In kringgesprekjes spraken we over mama: we vertelden elkaar hoe mama heet (en de volgende dag moesten we de naam van een andere kleuter zijn/haar mama kunnen zeggen) (aandachtig luisteren dus), we spraken over wat mama ons reeds allemaal aanleerde en stonden zo stil bij onze ontwikkeling en de hulp van ouders hierbij!
    We luisterden naar een verhaaltje voorgelezen uit en prentboek "Nina en Fara" en moesten kunnen antwoorden op vraagjes over de inhoud.
    We kunnen bijna niet wachten om ons geschenkje aan mama te geven en ons versje op te zeggen.
    Aan alle mama's alvast een fijne moederdag gewenst!
    groetjes juf Karen 

    07-05-2014 om 20:56 geschreven door marijke karen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs