Inhoud blog
  • Thema Goudlokje
  • Thema 'Al wat lekker is'
  • Thema Griezelen
  • Thema herfst - week 3
  • Thema Herfst - week 2
    Zoeken in blog

    Thema Welkom op school
    Een kijkje in onze klas!

    15-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Goudlokje
    Thema 'Goudlokje'

    Het mooi geïllustreerde prentenboek 'Goudlokje' van Kathleen Amant werd deze week als rode draad gebruikt.
    Het is een sprookje om maat van kleuters!
    In de kring werd het verhaal verschillende keren voorgelezen. De kinderen konden het naspelen met vingerpopjes, vertelschijven, prenten op stokjes...

    Op de prenten van het verhaal konden we zien dat Goudlokje prachtige blonde krullen in haar haar heeft.
    De jongste kleuters mochten met een koker gele rondjes stempelen als blonde lokken.
    De oudste kleuters schilderden zelf het portret van Goudlokje en knipten, rolden en kleefden papier tot echte lokken. 

    We maakten ook 'echte' berenoren.
    Experimenteren met scheerschuim en verf  en de handen vuil maken, dat vonden de kleuters heel leuk!

    Vormgeven kwam ook deze week terug aan bod. De kleuters tekenden een beer, kleurden deze in met wasco en schilderden hierover met aquaverf.
    De jongste kleuters werden begeleid door de juf. (Stap voor stap, nadoen wat de juf tekent).
    De oudste kleuters kregen een stappenplan dat ze moesten volgen. Zij schreven ook het woord 'BEER' verschillende keren naast hun tekening.

    Om de grootouders te bedanken maakten we een placemat en een bedankingskaartje.
    Kaartje: De jongste kleuters stempelden een beer met hun vingers, terwijl de oudste kleuters deze schilderden met een penseel.
    Placemat: De jongste kleuters kleurden deze in met verfstiften. De oudste kleuters mochten zelf kiezen met welke materialen ze deze wilden inkleuren.

    Er werden beren-aankleedpuzzels aangeboden en helften-berenpuzzels.
    De helften berenpuzzels beschikten over verschillende gradaties. Er werd gewerkt met kleuren, vormen, getalbeelden en cijfers. 

    Ook werden de gezichten van Goudlokje en de beren aangeboden. Hierin zaten er gaten en door de gaten moesten ze veters rijgen. Een oefening op de fijne motoriek!

    Deze week werd er ook een nieuw hoekje ingericht,nl de Barbiehoek! Wat een plezier!!

    Maar het hoogtepunt van deze week was toch wel het grootouderfeest!
    Na veel oefenen konden de kinderen vrijdag met veel trots hun dansjes aan de grootouders tonen. Wat waren ze fier!

    Het was een bereleuke week! :) 

     

    15-11-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema 'Al wat lekker is'
    Thema 'Al wat lekker is'

    'Wat vind ik lekker? Wat vind ik niet lekker?', met deze vragen openden we dit thema.

    We kwamen tot de conclusie dat we meer dingen lekker vinden dan niet lekker. Maar we zagen ook dat niet iedereen dezelfde dingen lekker vindt!

    Eten staat centraal deze week, dus zijn er ook koks nodig die alle lekkernijen kunnen bereiden.

    We promoveerden onszelf tot 'echte koks'! Maar wat is een kok zonder koksmuts?

    Iedere kleuter maakte een eigen koksmuts.

    We stempelden of  wreven verf met een garde op papier. Wanneer de verf droog was mochten alle kleuters snippers op de koksmuts kleven.

    De jongste kleuters kleefden de snippers waar ze zelf wilden, terwijl de oudste kleuters een patroon van 4 snippers moesten maken.

    Vervolgens poseerden we elk met een koksmuts en garde. Deze foto werd dan op de koksmutsen gekleefd. De oudste kleuters schreven zelf het woord 'KOK' gevolgd door hun eigen naam.

    Pizza vinden de kleuters ook heel lekker. Met playmaïs en lijm bekleedden de jongste kleuters elke hun eigen pizza. De oudste kleuters tekenden in hun bord wat ze lekker vinden + stempelden en schreven het woord naast het bord.

    Deze week werden er ook 'Loose Parts' aangeboden. De kleuters kregen "pizzabodems" en legden deze met verschillende losse materialen vol tot hun pizza klaar was. Hiermee werd de fantasie en de fijne motoriek volop gestimuleerd!

    Ook konden de kleuters hamburgers samenstellen. De allerjongste kleuters deden dit volgens eigen idee of smaak. De kleuters die nood hebben aan meer uitdaging kregen opdrachtkaarten aangeboden. Daarop staat hoe ze hun hamburger moeten samenstellen. (de opdrachtkaarten werden in 3 moeilijkheidsgraden gemaakt.)

    Het winkelkarspel was ook erg in trek.

    De kleuters draaiden aan de pijl en doorkruisten het product met uitwasbare stift op hun boodschappenlijstje. 

    Om hierin wat te differentiëren konden de kinderen in plaats van doorkruisen , op zoek gaan naar hetzelfde product dat de wijzer aanwijst en deze in de winkelkar leggen. Voor de oudere kleuters werden er getalbeelden en zelfs cijfers aangeboden.

    Vervolgens konden de kleuters ook fruit sorteren. Dit per kleur, per soort of in een bepaalde hoeveelheid (getalbeeld of cijfer). 

     

    Taartjes, cakejes, koekjes ...maken van speeldeeg was ook één van de favoriete activiteiten deze week.

    Foto's tijdens het vrij spelen:

     


     

     

     

     

     

    08-11-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Griezelen
    Thema griezelen 

    Het prentenboek 'Nieuwsgierige Lotje' werd deze week als start van het thema voorgelezen.

    Lotje is veel te nieuwsgierig en breekt daardoor haar bezem.

    Deze wil ze laten maken maar wie kan haar helpen?

    Het maken van een heksenhoed kon tijdens dit thema zeker niet wegblijven!

    Met proppen krantenpapier stempelden we onze hoed. Daarna schilderden we sterren met light-in-the-dark-verf!

    (De oudste kleuters kregen sjablonen van sterren en tekenden deze over, hierna mochten ze deze uitknippen en opkleven.) 

    Het werden prachtige hoeden!


    De eerste dag van dit thema werd ook de verjaardag van Daan gevierd! Daan is 3 jaar geworden.

    We zongen, dansten, maakten vuurwerk en we mochten smullen van lekkere cupcakes! 


    Maandag werd een volgeboekte dag, want in de namiddag bezochten we het bos voor 'Kabouterpad'. Wat een plezier!

    We moesten de kabouters in het bos zoeken en telkens de bijhorende opdracht uitvoeren. 

     

    Pompoenpuzzel voor zowel jongste als oudste kleuters werden ook aangeboden.

    Jongste kleuters: de pompoen bestaat uit 2 stukken, telkens een verschillende insnijding.

    Oudste kleuters: alle puzzelstukken hebben dezelfde grootte. De pompoenenpuzzelstukken met dezelfde hoeveelheid passen samen. (cijfer 2, 2 spookjes, 2 bolletjes)


    Ook het naleggen van opdrachtkaarten met pompoenfiguren vonden de kleuters erg leuk.

    De jongste kleuters leggen dezelfde figuren na, de oudste kleuters kijken hoeveel stippen er bij een figuur staan en leggen evenveel figuren na, als extra uitdaging werden er ook opdrachtkaarten met cijfers aangeboden.

    Experimenteren stond ook centraal dit thema. In de griezelbak konden de kleuters volop met hun fantasie aan de slag! 

     Daarnaast hebben de kleuters zich ook verkleed! Wooeeeh, het werd een echt heksenfeest!


    Happy Halloween!

     

     

     

    31-10-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema herfst - week 3
    Thema herfst - week 3

    Deze week werkten we voor de laatste keer rond 'De herfst'.

    De jongste kleuters tekenden een paddenstoel en schilderden deze met waterverf.

    De oudste kleuters kregen de opdracht om 5 paddenstoelen naast elkaar te tekenen.

    Na het schilderen mochten de kleuters blauwe en groene snippers knippen en kleven en deze op het blad kleven. (Blauw = lucht, groen= gras) 


    Daarnaast maakten we ook de lampionnetjes voor de 'Zombie-trail'.

    De kleuters schuurden met schuurpapier de flessen ruw zodat we deze konden schilderen.

    Vervolgens mochten ze een kleur kiezen om hun lampion om te vormen tot een monster. 


    Samen speelden we ook een kabouterspel,verzamel zoveel mogelijk dezelfde kabouters als op je opdrachtkaart.

    De jongste kleuters kregen een 1-2 stippen dobbelsteen en de oudste kleuters maakten gebruik van een dobbelsteen tot getalbeeld 6.


    Op donderdag gingen we samen met de kinderen van het eerste en tweede leerjaar naar de markt. Wat een avontuur!

    Bij aankomst kregen we al onmiddellijk een lekkere wafel aangeboden van één van de marktkramers, lekker!

    Hierna gingen we op zoek naar het kraam waar er groenten en fruit verkocht werden.

    De eerste graad kocht fruit om lekkere fruitsla te maken en wij kochten groenten om pompoensoep te maken.

    In de namiddag sneden we samen met de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar de groenten voor de soep.

    Op vrijdag kookten we dan de groentjes en maakten we spinnetjes voor in de soep.

    We nodigden alle kinderen op school uit om samen te proeven van onze soep! MMMMM...


    Ook deden we deze week nog eens schrijfdans.

    We tekenden de wind en vallende nootjes. Na het tekenen kleefden we echte herfstblaadjes op het papier. Nu zagen we hoe de wind de blaadjes doet bewegen.

    In de hoekjes mochten de kinderen de kabouters aan kleden (kleur), vormen maken met speeldeeg, herfstbladeren knippen, noten van klein naar groot leggen (met verschillende gradaties), patronen van herfstbladeren en herfstbomen namaken of verderleggen…

    En er werd ook veel gespeeld! 


     

     

     




     

     





    19-10-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Herfst - week 2
    Thema herfst - week 2

    Ook deze week deden de kleuters heel wat activiteiten rond 'herfst'.
    De dieren in het bos kwamen ditmaal aan bod.
    Maandag was een schoolvrije dag en op dinsdag vlogen we er terug in!
    De kleuters mochten de stekels van een egel stempelen met een vork.

    Wat is een egel nu zonder zijn stekels? 

    De kleuters mochten zelf kiezen welke kleur ze de stekels van hun egel gaven. Stuk voor stuk werden het kleurrijke, opvallende egels!


    Naast de egel is de uil ook een vaak gezien dier in het bos.

    We maakten hippe uilen uit eierdozen.

    De kleuters mochten zelf de kleuren verf en de kleuren van de pluimen kiezen.

     

    Ook tijdens het vrij spel waanden we ons in het bos.

    De kleuters mochten met een pincet pompons in de gaatjes van de paddenstoelen leggen, ze mochten dezelfde stapeldieren zoeken zoals op het blad...

    De jongste kleuters legden dezelfde vorm op de opdrachtkaart.

    Terwijl de oudsten de reeks na probeerden te leggen, maar ook de reeks probeerden de vervolledigen. 

    In onze klas staat momenteel ook een nieuwe ontdekbak. Deze is gevuld met herfstvruchten.

    De jongste kleuters kunnen hier volop experimenteren. De oudste kleuters kunnen werken met opdrachtkaarten (vb 2 kastanjes in de rode buis...)

     

     We speelden ook het spel 'Slakkenrace'.

    Wie verzamelt er het eerst 10 bolletjes in zijn slakkenhuisje?

     

    Na al dat werken moeten we ook weer tot rust komen. Wat is er dan beter dan herfstyoga?

    Vrijdag 11 oktober vierden we feest in onze klas! Matteo was jarig en werd 3 jaar!

     Na al dat feesten kwamen ook nog de grootouders langs!

    We maakten samen fruitbrochettes!

    Het was weer een heel fijne week!



     


     

     

     

     

    13-10-2019 om 20:40 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Herfst
    Thema 'De herfst'

    De herfst is in het land! De blaadjes vallen van de bomen, de wind waait door onze haren, regendruppels vallen uit de lucht ...

    Tussen de blaadjes en de herfstvruchten vinden we vaak kriebeldiertjes.
    Deze week lag de focus dan ook hierop.

    We stempelden met kriebeldierenstempels, scheurden daarna groen papier in stroken en kleefden dit als gras op de gestempelde kriebeldieren.

    Om de klas te versieren schilderen we herfstblaadjes in echte herfstkleuren. Hiervoor gebruikten we verfkrabbers.

    Tijdens de herfst zien we vaak spinnen of we dat nu willen of niet! :)
    De jongste kleuters schilderen hun blad met aquaverf (kleur mochten ze zelf kiezen); schilderen er daarna met hun vingers zwarte rondjes op en als deze droog waren tekenden ze aan ieder lijf 8 poten en kreeg elke spin 2 ogen.
    De oudste kleuters tekenden met wasco een heleboel spinnen 
    (kop-lijf-8 poten) daarna schilderen ze hierover met aquaverf.


    Donderdagnamiddag gingen we samen met de kinderen van het eerste en tweede leerjaar naar het (CHIRO)bos.

    We zagen daar paddenstoelen, verschillende bladeren en herfstvruchten...

    De kleuters leefden zich uit en vulden hun zak met alles wat ze vonden! :)

    Daarna keken we samen in de klas naar alle gevonden 'schatten'.

    Onze handen veranderden af en toe ook in echt spinnetjes.

    Samen leerden we het versje van de twee spinnetjes, maar ook zongen we het lied van 'Itsy bitsy spider'.

    https://www.youtube.com/watch?v=w_lCi8U49mY

    Opnieuw kwamen de kinderen van het eerste en tweede leerjaar in onze klas spelen!


     Ook hebben we veel in de hoekjes gewerkt en we speelden er op los.



    08-10-2019 om 13:16 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Elmer - week 2
    Thema ELMER-week 2

    Deze week werd thema ELMER verder gezet.

    Kleuren, vormen en olifanten kregen hierin de hoofdrol.

    De kleuters maakten kennis met verschillende vormen (driehoek, vierkant en cirkel).

    In de kring kregen de kleuters elk om de beurt de kans om hun gekregen vorm in dezelfde vorm te leggen.

    Bij de oudste kleuters probeerden we dan ook om deze vorm te benoemen.

    We schilderden rondjes in een ronde kaasdoos.

     Uit klei maakten we olifanten. (met begeleiding van de juf)

    Ook probeerden we met plasticine de verschillende vormen na te maken.

    Omdat wij er ook willen uitzien als een echte olifant, schilderden we grote oren en een slurf op onze eigen foto!$

    Op de lichttafel legden we de vormen na met kleine blokjes.

    De oudste kleuters mochten één woordkaart kiezen en dit woord stempelen en de passende tekening erbij maken.

    De kinderen van de godsdienstklas werken rond het goede doel. Daarom werden wij uitgenodigd om hun toneeltje te gaan bewonderen.

    Het goede doel dat ze hebben gekozen is Zombietrail.

    Vormen sorteren oefenden we nog tijdens het knutselen.

    In de driehoek kleven we de driehoekjes, in de cirkel kleven we de cirkeltjes en daarrond kleven we de vierkantjes.

    De omranding van de vormen stempelden we in dezelfde vorm.

    Deze week deden we terug schrijfdans.

    Eerst maakten we grote ronde beweging in de lucht. 

    Nu maakten we kleinere bewegingen en tekenden cirkels op papier.

    Natuurlijk was er ook nog veel tijd om te spelen!!

     

     

     


    27-09-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Elmer
    Thema Elmer

    De voorbije week maakten we kennis met de olifant 'Elmer'.

    Elmer is een vrolijke, kleurrijke olifant, toch wil hij heel graag gewoon grijs zijn. 

    Hij verft zichzelf helemaal grijs, zo valt hij niet meer op tussen de andere olifanten. Tot het begint te regenen... 

    We zijn de week gestart door samen een grote Elmer te maken.

    De jongste kleuters stempelden verschillende vormen in verschillende kleuren op een groot blad.

    De oudste kleuters tekenden vormen over en schilderden deze met waterverf.

    Wie wil mocht daarna vrij schilderen op een blad.

    Vanuit deze 3 verschillende technieken werden 3 prachtige olifanten gecreëerd.

    Matteo had een leuk kleurenspel mee naar school.

    We gingen er eerst mee aan de slag in de kring. 

    Alle kleuters mochten om de beurt een stuk fruit nemen uit de boom en deze in het juiste bakje leggen. De kleuren werden telkens benoemd.

     

    Wat later werd dit spel ook in kleine groepjes gespeeld.

    Elk om de beurt mocht een kleuter met de dobbelsteen gooien. Het kleur dat bovenop stond, was de vrucht die het kind met de pincet van de boom mocht nemen en zo leggen in zijn mandje. Wie op het einde van het spel de meeste vruchten had, was gewonnen.

    Om de klas in het thema te versieren maakten we raamdecoraties.

    De oudste kleuters prikten de vorm van de olifant uit, knipten snippers papier en legden deze op de olifant.

    De jongste kleuters knipten snippers uit papier en legden deze op de olifant.

    Deze olifant ging dan door het lamineerapparaat en stuk voor stuk kwamen er prachtige olifanten tevoorschijn. Deze hangen nu te blinken aan onze ramen!

    In de kring zochten de naar dingen uit de klas die een bepaalde kleur hebben. Wat is er groen? Wat is er rood? Wat is er geel? Wat is er blauw?

    Een andere manier om een olifant kleur te geven is knikkerverven.

    Vier kleuren verf , een tekening van Elmer en enkele knikkers in een kartonnen deksel, heen en weer bewegen en voila! 

    De juf speelde ook per 2 een stapelspel.

    De jongste kleuters gooiden om de beurt de dobbelsteen en namen een blokje in dezelfde kleur. Met deze blokken stapelden ze een hoge toren.

    De oudste kleuters gooiden om de beurt met de dobbelsteen. Zij namen de blok waarbij het getalbeeld en het kleur hetzelfde was. Ook zij maakten een hoge toren.

    Het vormgeven werd ook ingeoefend.

    Eerst mochten alle kleuters met grijze verf de vorm van een olifant schilderen. De juf deed dit eerst voor en daarna was het de beurt aan de kleuters.

    Wanneer de grijze verf droog was mochten de kleuters met sponsjes vakjes stempelen, zo kwam er een echte ELMER op hun blad te staan!

    Elmer heeft veel verschillende kleuren, maar hoe komen die kleuren er toch?

    We deden wat gele verf op een vinger en wat blauwe verf op een andere vinger. We wreven deze tegen elkaar en wat gebeurde er? 

    Onze vingers werden groen!

    Vervolgens deden we het met onze handen. De ene hand schilderden we geel en de andere blauw. Deze gaven een zoentje aan elkaar en ze werden groen!

    Er kwamen ook nog veel denkspelletjes aan bod deze week:

    -kleuren sorteren

    -Vormen sorteren 


    -Patronen naleggen 

    -De juiste vorm op de juiste plaats kleven 

     

     

    Donderdagnamiddag kwam het eerste en tweede leerjaar met ons spelen. Dat was leuk!

    Op vrijdag was het STRAP-dag. Alle kleuters hadden een fiets mee. we fietsten erop los op de grote speelplaats!

    Om de week af te sluiten en nog wat te kunnen genieten van het mooie weer gingen we naar de speeltuin!

    En tussendoor werd er natuurlijk ook heel veel gespeeld!

    23-09-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema Het is feest! Jules is jarig!
    Thema Het is feest! Jules is jarig!

    Jarig zijn, iets wat elke kleuter leuk vindt! 

    We maakten een verjaardagskalender.

    De kleuters tekenden met stift een verjaardagstaart, schilderden deze in kleuren die ze zelf leuk vinden en kleefden daarna evenveel kaarsen op als het aantal jaar ze bij hun volgende verjaardag worden.

     



    Ook maakten we onze eigen verjaardagskronen.

    Elke kleuter mocht 2 verschillende stempelfiguren en 2 verschillende kleuren verf kiezen. Hiermee stempelden ze op een wit blad papier.

    De oudste kleuters tekenden de kroon over op de lichtbak en prikten deze na het schilderen uit.

    Er kwamen ook een heleboel wiskundige spelletjes aan bod:

    -Geef elk kind de passende kroon:


    -Leg het patroon van de ballonnen na:

     -Een matrix : 

    Jongste kleuters: sorteer de voorwerpen (1 rij met ballonnen, 1 rij met slingers...)

    Oudste kleuters: leg het plaatje op de juiste plaats (passend in de rij bij de kleuren , passend in de rij bij de voorwerpen) 


    -Een topologie: Leg de ballonnen zoals op de voorbeeldkaart in het raster

    Jongste kleuters: raster van 3 op 3

    Oudste kleuters: raster van 5 op 5 

     

    De oudste kleuters stempelden en schreven woordjes na passend bij het thema

    Deze week werd er ook kennis gemaakte met de Franse taal. We zongen samen op het liedje 'Bon anniversaire'.

    https://www.youtube.com/watch?v=sihFjsLlBK8 

    De kleuters konden op het einde van de week al heel goed meezingen!

    We haalden er de muziekinstrumenten bij om het lied te ondersteunen. Hierna werden we ook een echte fanfare, we liepen door de klas en door de gang!

    Om de kleuters spelend voor te bereiden op het schrijven werd er vrijdag aan schrijfdans gedaan.

    Op muziek maakten we met onze armen rondjes. Vervolgens draaiden we dan ook rondjes met onze linten, dat was tof!

    Op de laatste dag van de week werd de verjaardag van Jules gevierd! We maakten samen deeg voor de pannenkoeken!

    De juf bakte de pannenkoeken...


    en wat later zongen we voor Jules en smulden we van onze overheerlijke pannenkoeken!!

    Tussendoor werd er ook nog heel wat gespeeld!

    16-09-2019 om 00:00 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema terug naar school
    Thema terug naar school

    De eerste week van het schooljaar is alweer voorbij.

    We vlogen er onmiddellijk in!

    Iedere kleuter mocht een eigen symbool kiezen. In de kring werd ieders symbool besproken; Wat is het? Hoe ziet het eruit? Maakt het geluid?...

    De kaften van de heen-en-weerschriftjes stempelden de kleuters zelf met hun eigen symbool.

     

    Vervolgens mochten de kleuters een ballon versieren. Hier mochten ze zelf de techniek kiezen: schilderen met penselen, snippers kleven of schilderen met verfrollers. De kleuren werden ook door de kleuters zelf gekozen.

    In de ballon werd een foto van het kind gekleefd en deze hangen nu te pronken aan onze klasdeur! :) 


    We leerden ook de klaspop 'Jules' kennen.

    De jongsten mochten een tekening van Jules kleuren. Deze werd in 4 stukken geknipt, de  kleuters mochten deze daarna opnieuw in elkaar puzzelen en kleven op een blad papier.

    De oudsten kregen een gedetailleerdere tekening, deze werd in 6 stukken geknipt door de kleuters zelf (lijnen getekend door de juf). De kleuters mochten op hun beurt deze puzzel maken en kleven op een blad papier.

    Voor Jules was het ook zijn eerste schoolweek. Hij vertelde trots over zijn nieuwe schooltas.

    De kleuters mochten met waterverf de schooltas van Jules beschilderen.


    Nadat we ons symbool en de klaspop leerden kennen, is het ook heel belangrijk dat we elkaar leren kennen!

    Iedere kleuter kreeg een blad met daarop zijn foto. Daarop mochten de kleuters hun eigen lichaam schilderen! 'Dit ben ik' 

    Het zijn stuk voor stuk prachtige werkjes!

    Op het einde van de week versierden de jongste kleuters een schooltas. Ze mochten kiezen tussen vingerverven of snippers kleven.

    De oudste kleuters mochten schooltassen van groot naar klein leggen. Ze knipten deze eerst uit, legden deze in de juiste volgorde en versierden deze met snippers of met verf.

    Spelletjes werden er ook gespeeld!

    De juiste inhoud bij de juiste schooltas leggen, spulletjes per kleur en per soort sorteren, bingo met schooltassen...


    Naast de turnlessen van meester Thomas (op maandag en dinsdag) gingen we op vrijdag samen bewegen in de turnzaal.

    En tot slot, werd er ook nog heel veel gespeeld!

    10-09-2019 om 19:16 geschreven door Juf Lien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs