Inhoud blog
  • Bedankt!
  • En de winnaar is...
  • Dinsdag 16 oktober 2007
  • Gedicht
  • Herinnering
    Zoeken in blog

    Klas 06
    Wij willen ons ei kwijt!
    22-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt!

    Ons project zit er op. Wij willen jullie allemaal nog eens bedanken voor jullie medewerking en jullie enthousiasme! Het was leuk bij jullie! Wie weet kruisen onze paden nog wel eens een keer...

    Groetjes

    Katlijn en Dorien

    22-10-2007 om 18:25 geschreven door Klas 06  


    16-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En de winnaar is...

    En dan nu… DE WINNAAR!

    Eerst en vooral willen we jullie allemaal bedanken voor jullie inzet! Er zaten heel wat mooie, leuke en originele strofes bij. Het was dan ook niet zo eenvoudig om een winnaar te kiezen. Na lang overleggen is de jury tot een besluit gekomen.

     

    Wij, de jury, hebben besloten dat dit eind de wedstrijd heeft gewonnen:

     

    maar nu ben ik al zes,

    en heb ik jaar in jaar uit, meer succes!

     

    Proficiat Jolien!

    Maandag zullen wij jouw prijs persoonlijk komen overhandigen.

     

    Katlijn en Dorien

    16-10-2007 om 17:45 geschreven door Klas 06  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 16 oktober 2007

    Helaas, helaas… het thema ‘Wij willen ons ei kwijt!’ zit er zo goed als op. Vandaag ging ons laatste ei open. Dit keer werkten we rond ‘kritiek’. Dit is wat we allemaal deden:

    -         de tolerantie-test

    -         toneeltje ‘feestzaal vegen’

    -         kritiek in verschillende situaties benoemen als positieve/opbouwende of negatieve/afbrekende kritiek

    -         filmpje jeugdjournaal: olifanten in Indonesië

    -         oplossingen bedenken voor verschillende situaties

    -         filmpje ‘mijn hond heeft mijn huiswerk opgegeten’

     

    Vertellen jullie wat jullie ervan vonden? Vergeet er ook niet bij te schrijven waarom jullie dat vinden! Alleen op die manier kunnen wij dingen aanpassen.

    16-10-2007 om 17:36 geschreven door Klas 06  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedicht

    Jullie hebben twee weken de tijd gehad om een eind te schrijven aan het gedicht ‘Het einde’. Vandaag maken we de winnaar bekend van de wedstrijd. Maar vooraleer we verklappen wie het is, willen we jullie toch nog het oorspronkelijke einde meegeven:

     

    Het einde 

    Toen ik één was, moest ik slapen,

    toen begon ik nog maar net.

    Toen ik twee was, moest ik ‘s middags
    van mijn moeder nog naar bed.

    Toen ik drie was, zei ze altijd:

    “Nee, nu ben je nog te klein.”

    Toen ik vier was, zei ze meestal:

    “Daarvoor moet je groter zijn.”

    Toen ik vijf was, zei ze weleens:

    “Och, daar weet jij toch niets van.”

    Maar
    ... nu ik al zes ben, ben ik knapper dan de
    allerknapste man.
    Daarom wil ik altijd zes zijn, ja, zolang als het maar kan!

    (A.A. Minne)

    16-10-2007 om 16:54 geschreven door Klas 06  


    12-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herinnering
    Vergeten jullie niet het gedicht verder aan te vullen? Dinsdag wordt de winnaar bekend gemaakt. Jullie kunnen verschillende keren meespelen. Het origineelste einde wint.

    Succes allemaal!

    12-10-2007 om 15:48 geschreven door Klas 06  


    11-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 11 oktober 2007

    Deze keer werkten we rond ‘afspraken en regels’ en ‘participatie’. Om te weten te komen waar regels voor dienen en of het handig is dat regels elke keer veranderen, speelden we het spel Uno. De eerste keer volgens de normale regels, daarna volgens nieuwe regels. Bij de ene groep mochten meisjes zomaar kaarten weggeven, bij een andere groep golden de regels alleen voor oneven klasnummers en bij nog een andere groep waren het dan weer de jongens die kaarten mochten weggeven.

     

    Daarna leerden we over het verschil tussen ‘regels’ en ‘afspraken’. We zochten op tekeningen naar overtredingen en we benoemden foto’s als ‘regel’ of ‘afspraak’.

     

    Na de speeltijd zochten we in groep naar goede ideeën om onze school nóg beter te maken. We formuleerden een voorstel en we motiveerden dan ook. Dit idee moeten we nu nog verder uitwerken, zodat we het op de kinderparticipatie kunnen voorstellen.

     

    11-10-2007 om 00:00 geschreven door Klas 06  


    09-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikke pluim!
    Wij willen jullie allemaal een dikke pluim geven ! We zijn nu vier namiddagen bij jullie langsgekomen en we hebben gemerkt dat jullie echt heel goed meedoen! Bedankt daarvoor. Het is echt leuk om met jullie samen te werken. Wij kijken echt uit naar de volgende namiddag.

    Groetjes

    Katlijn en Dorien

    09-10-2007 om 23:17 geschreven door Klas 06  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 9 oktober 2007

    Vandaag werkten we rond ‘vooroordelen’, ‘feiten’ en ‘meningen’. Eerst speelden we pictionary. We merkten dat we ‘Indiaan’ en ‘Eskimo’ meteen herkenden en ‘Afrikaan’ niet. We leerden dat dat kwam omdat indianen en eskimo’s in films en strips ook steeds afgebeeld worden met respectievelijk veren in het haar en een iglo in de buurt. Zoiets heet ‘stereotypen’.

     

    Daarna gingen we zelf aan de slag. Per twee kregen we een ticket voor de vooroordelenreis. In dit boekje stonden maar liefst 39 opdrachten! Die moesten we allemaal oplossen. We kregen een raadsel voorgeschoteld, we dachten na over enkele stellingen, we kozen onze huidskleur, we ontworpen een nieuwe stripfiguur, we bestudeerden strips, ...

     

    Wie klaar was, kon zijn/haar mening geven op de vloerdiscussie.

    09-10-2007 om 23:13 geschreven door Klas 06  


    05-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 5 oktober 2007

    Vandaag draaide het derde ei rond ‘Wie ben ik?’. Nadat we ‘Anders’ van Trust beluisterden, gingen we zelf aan de slag. Eerst gingen we op zoek naar de gelijkenissen en de verschillen tussen de leerlingen van onze klas. Daarna vulden we in het geheim een blaadje in en moesten we raden van wie het blaadje was.

    Vandaag leerden we ook om elkaar een complimentje te geven. En we bedachten plannen en een slogan om pesten tegen te gaan.

     

    Vertellen jullie wat jullie ervan vonden? Vergeet er ook niet bij te schrijven waarom jullie dat vinden! Wij vinden het belangrijk om te weten wat jullie precies goed of minder goed vonden…  Alleen op die manier kunnen wij dingen aanpassen.

     

     

    05-10-2007 om 17:07 geschreven door Klas 06  


    04-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extraatje Kinderrechten

    Hieronder vinden jullie een gedicht. De laatste strofe werd weggelaten. Verzinnen jullie zelf iets?

    De origineelste strofe wordt beloond!

     

    Het einde

    Toen ik één was, moest ik slapen
    toen begon ik nog maar net.

    Toen ik twee was, moest ik ‘s middags
    van mijn moeder nog naar bed.

    Toen ik drie was, zei ze altijd:

    “Nee, nu ben je nog te klein.”

    Toen ik vier was, zei ze meestal:

    “Daarvoor moet je groter zijn.”

    Toen ik vijf was, zei ze weleens:

    “Och, daar weet jij toch niets van.”

    Maar nu ik al ... ben,

    ..........................................................

    ..........................................................

    ..........................................................


    (A.A. Mime)

    04-10-2007 om 17:50 geschreven door Klas 06  




    Archief per week
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 26/09-02/10 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs