Deze week stond in het kader van de zintuiglijke ontwikkeling ons smaakzintuig in de kijken en dus gingen we heel veel verschillende soorten voedsel proeven in de klas.
We starten het thema met het leren kennen van de begrippen zoet, zuur, bitter en zout. Dit deden we aan de hand van het proeven van de smaakflesjes die gevuld waren met de 4 verschillende smaken.
Daarna gingen we in de klas verschillende soorten voedsel proeven en gingen wij het ordenen.
- Is dit Zoet, zuur, zout of bitter?
- Is dit lekker of niet lekker?
- Is dit gezond of ongezond?
- Waar komt dit voedsel vandaan? In welk continent wordt het gekweekt en geoogst?
Wat kwam nog aan bod:
- beeldopvoeding: We tekenen wat we lekker vinden.
- taalopvoeding: de woorden van de verschillende soorten voedsel associƫren met elkaar
- Kijken in het smakenboekje
- kijken en luisteren naar verhalen die een link hebben met eten en proeven.
- ...
















|