Dit jaar is het jaar van het Limburgs Indoor Kampioenschap (LIK). Kom zeker een paar keer langs op mijn blog voor alle nieuwtjes en weetjes van dit seizoen.
Veel surfplezier
P.S. Laat zeker een berichtje achter in het gastenboek zodat iedereen weet dat je hier geweest bent.
P.S. Heb je zelf een eigen site die gaat over karting, F1 of spinning laat het mij zeker weten. Deze komt dan als link op mijn blog
Tijdens mijn kwalificatie kreeg een kart toegewezen waar ik
natuurlijk niet bij gereden had tijdens mijn training. Dus eerst aanpassen. Dit
ging redelijk volt en toen begon ik aan mijn tijden weg te knabbelen. Dit lukte
aardig. Op het laatste wou ik op een paar snelle piloten wachten. Maar ik was
te laat. Toen ze bij mij waren was de kwalificatie alweer afgelopen. Wat tot
eindresultaat gaf dat ik 2de mocht starten in de B-head achter
Philippe en voor Bram.
Tijd: 37.144
Gemiddelde:37.925
Totaal ronden: 18
Race + 75 head B
Zoals de wissel gebeurt van de wacht J moest ik nu ook
vertrekken. Eerste Race van de avond. Bij de startopstelling stond ik veel te
fel naar buiten waardoor ik wist dat ik ging terugvallen naar de 3de
plaats. Dit kwam ook letterlijk uit, start en 3de niets aan te doen.
De eerste 5 min moeten verdedigen op Kwinten en aanvallen op Bram. Hierna
probeerde Kwinten mij voorbij te steken, Zonder succes omdat ik de deur
dichtgooide. Achter mij was er vanalles gaande waardoor kwinten terugviel naar
achter. Hij krikte zijn eigen natuurlijk op en wist toch terug achter mij te
komen. Ondertussen Had ik Bram kunnen voorbijsteken, en kon ik beginnen te
jagen op Philippe. Die hield zo fel de deur dicht en remde altijd zo vroeg dat
het onmogelijk was om hem voorbij te steken. Wij 2 hadden daar natuurlijk
plezier in. Toen Kwinten terug bij mij kwam stak hij mij onmiddellijk voorbij.
Tot een paar ronde later en hij iets te breed uit een bocht kwam, kon ik hem
bij het uitremmen terug hebben. In de laatste 7 min was het zo close dat we
fouten begonnen te maken en zo ging Kwinten mij toch weer voorbij. Ik wist met
nog 2 min op de klok dat een 11de plaats een mooie plaats was. Dus
nam ik op mijn gemak tevreden met mijn behaalde plaats. Bij mijn tijd kom ik
toch op een 10de plaats. Dus een 10de plaats als
eindresultaat is toch wel mooi. J
Tijd: 36.563
Totaal ronden:41
Race + 75 head A
Van deze heb ik de eerst 10 min niet gezien. Dus zoveel kan
ik hierover niet vertellen. Wel dat het weer heel close was tussen de top 3. De
2 race van de +75 verliepen toch heel faire. Ale toch wat ik gezien heb. J
Race -75
Bij deze race werd het wel heel krap op het rechte stuk. 13
piloten en maar max 12 plaatsen. Dus moesten ze wel heel dicht op elkaar staan.
Bij de start was het dan ook heel spannend tussen de top 3 en dan nog een
groepje van 4 tot 6. Een heel race lang hard tegen hard. Na een aantal ronden
kon Mathy, Bart in halen. In het middenveld was het iets minder mooi. Duwen en
trekken. Oké dat hoord bij het racen tis da! In het achterveld was het even
spannend toen Sibo, Valentino wou inhalen zonder succes. En als de
hekkensluiter dries aan de kant ging gaan als Mathy en het treintje er aankwam
was ook de vraag. Dit verliep allemaal vlekkeloos.
Terugblik
Had van mijn race veel minder verwacht dus beter kon het
niet worden. Schitterend circuit, technisch wel. En vermoeiend. Maar zo races
mis je toch soms.
Training Race 7 Cargo Karting: Datum: 15 augustus
2010
Voorsmaakje
Eerste keer in Maasmechelen. Was heel benieuwd hoe het ging
verlopen. Dus de zenuwen stapelden zich al op bij het vertrekken naar daar.
Èenmaal toen ik daar was. Waren mijn verwachtingen meer dan ingelost. Die
bergop en af had ik nog mijn bedenkingen.
1ste
head
Tijdens de eerste paar ronden was het toch een paar keer
schrikken da die bochten anders volgde op elkaar. Na een 4-tal ronden een mooie
lijn gevonden. Toch al redelijk tevreden met mijne tijd.
Tijd: 37.857
Gemiddelde: 40.808
Totaal ronden: 18
2de
head
Tijdens mijn 2de head ging het al een stuk beter.
Kon drek aan mijn tijden beginnen af te knabbelen. Tragere deelnemers gingen
zeer mooie aan de kant. Eindtijd.
Tijd: 37.357
Gemiddelde: 39.480
Totaal ronden: 18
3de
head
Tijdens deze head kon ik Gert en Bart proberen te volgen.
Enkele bochten lukte mij dat, maar toen waren ze weg. Toch de bochten die ik
het moeilijk had op begin had ik nu een heel andere lijn. Snelste tijd voor mij
(deze head).
Tijd: 37.100
Gemiddelde: 37.783
Totaal ronden: 19
4de
head
Tijdens mijn laatste head van de dag voor mij. Kreeg ik een
kart toegewezen die mij niet echt lag. Mijn stoeltje schoof meer heen en weer
dan mijn kart op de baan J. Het beste ervan maken dacht ik dan maar.
Tijd: 37.283
Gemiddelde: 38.191
Totaal ronden: 19
Terugblik
Blij dat ik gaan trainen ben. Tijden moeten zeker nog omlaag
tijdens de kwalificatie en de race. Hopen op een top 10. Zal zeker niet
gemakkelijk zijn.
We waren bij 9 piloten, waarvan 2 teams van 2 piloten.
Tijdens de kwalificatie werd al duidelijk dat de verschillen zeer hoog waren.
Ward had de pole juist achter iemand ander (ken ik niet)
Het was zoals gewoonlijk een rollende start. Na een 10 tal minuten kwamen de eerste al binnen voor een verplichte stop die moest uitgevoerd worden. Ward behield zijn 1ste positie en reed rustig naar de finish.
Voor de 3de, 4de en 5de was het toch nog spannend tot het moment dat Patrick die toen 3de lag binnen kwam en de 4de volgde hem gewoon. Dus het zou tijdens de pitstop gebeuren, maar niets was minder waar. Alle 2 gelijk buiten en toch nog een 5tal minuten gestreden tot het moment van de waarheid. Schitterend ingehaald. En hij was weg
Ik dacht al van het begin dat ik bij de traagste 7 zou
zitten vandaag.
Ik kreeg kart 2 dit keer. Een hevige was het zeker. Maar eer
dat ik de kart onder de knie had was het toch al halfweg de kwalificatie. Toch
nog een mooie tijd kunnen neerzetten. Wel net niet genoeg om in de A head te
komen maar wel om eerste te vertrekken bijde B head
Tijd: 26.740
Gemiddelde: 27.350
Totaal ronden: 26
Race -75 head A
Het was deze keer terug een F1-start. Dit was gokken over de
karts want je wist niet hoe ze vertrok. Sibo startte 9de en kon deze
plaats mooi behouden door het gevecht tussen P10 en P11. Eenzame race was het
voor het achterveld. Maar voorin was het wel hard tegen hard. Zowel Andy, Rob
als Mathy reden in een schroeiend tempo van iedereen weg. Toen Mathy Rob
inhaalde kreeg hij hiervoor een waarschuwing (waarom?? Dat ik het zelf niet
weet ).
Hierna moest Mathy, Rob terug voorbij laten en daar was hij
niet content mee. Andy was wel mooi aan het weg rijden doordat P2 en P3 echt
aan het vechten waren voor hun positie. Toch nog een mooi resultaat behaalt van
Sibo. Spijtig want als het nog een 3 tot 4 ronden langer had geduurd was hij
terug bij Sofie geraakt maar dat wil niet zeggen dat hij nog had kunnen
aanvallen. J
Race +75 head B
Toen was ik aan de beurt. Zoals reeds gedacht vertrok ik van
op Pole in deze head. Philippe was 2de en Kristof 3de. Ik
en Philippe hadden het ook al een gevecht gehad in Herselt, dus dachten we dat
dit zich weer zou herhalen te Lommel. Maar niets was minder waar. Mijn start
was zeer goed, de deur mooi dicht houden en niemand kon voorbij. In de 2de
bocht zet Philippe ineens zijn kart langs mijn en ik wist van NOOIT steekt gij
mij voorbij, beetje agressief gereden maar ja toch een mooi inhaal beweging. Hierna
wist Kristof onmiddellijk voorbij Philippe te geraken waarna Philippe niet meer
achter mij zat maar nu was het Kristof. Na enkel inhaalbewegingen zonder succes
van Kristof kon ik een zeer klein kloofje slaan. Net genoeg om een heel
ontspannen vervolg te maken aan mijn race. Geen bedreiging meer gehad. Op het
einde had ik een kloof van 3 seconden met Kristof. Dit geeft toch als mooi
eindresultaat een 8ste plaats. Ter zit voorloppig niet meer in voor
mij. Maar wie weet in de volgende 4 race wel. J Op naar Maasmechelen.
Tijd: 26.62
Totaal ronden: 66
Race +75 head A
Toen gebeurde het. Bij de start beef Davy even te lang staan
waarna iedereen voorbij was. Dit werd dus een inhaal race. Bart wist ook dat
hij Jelle niet kon houden, Maar toch enkel inhaal mogelijkheden niet weten te
behalen ( Geen succes). Toen was er een inhaalmanouvre van Jelle op Bart, deze
verliep niet zoals gepland en Kwinten zet hem er zich ook langs, waardoor 3 langs
elkaar richting Pits was. De drie raken elkaar licht en schoven allemaal aan de
kant waardoor Bram ervan Profiteerde. Dit noemen ze dan een 4de hond
zijn. Bram reed ook meteen weg van iedereen. Een klasse appart waren de woorden
zeker en vast. Bart werd mooi 2de, Kwinten 3de. Bij de
eindstand zal er toch enig spanning zijn zeker en vast.
Terugblik
Ontspannen, fantastiche race gereden van mij. Nooit niet
echt in gevaar gekomen en een 8ste plaats. Mooier kan het niet zijn.
Ik kom ook 1 plaats terug normaal in het kampioenschap dus een top 10 is zeker
niet onmogelijk. Hopen volgen er nog zo een paar races. En vergeet niet HASSELT
komt er nog aan. J
Tot de volgende allemaal.
Groeten
Tom
P.S. de volledige uitslag volgt nog op een later tijdstip
Training
Race 6 karting Lommel: Datum: 27 juni 2010
Voorsmaakje
Bloed heet, veel te warm om te rijden, geen koeling genoeg
voor de motor. Weinig volk
Toch hopen op een positieve training
1ste
head
Bij deze head kreeg ik een goeie kart ter beschikking. Hierbij
kon ik natuurlijk mooi mijn lijnen vinden. Als was dit toch niet altijd zo
gemakkelijk tijdens de eerste head.
Enkel Kristof was nog daar dus dan maar met 2 gereden. Altijd
in elkaars spoor zitten was wel leerzaam met als eindtijd
Tijd: 26.83
Gemiddelde: 28.33
Totaal ronden: 24
2de
head
Tijdens mijn 2de head ging het toch al een stuk
beter. Ook voor Kristof ging het zeer goed. We konden niet van elkaar
wegrijden. We hadden ook de karts gewoon gewisseld onderling zodat we konden
zien of ze gelijkwaardig gingen of niet. Dezelfde tijd 26.77 had kristof ook.
Tijd: 26.77
Gemiddelde: 27.59
Totaal ronden: 25
3de
head
Tijdens mijn 3de en laatste head, kreeg ik een
heel ander kart. Deze trok van geen kanten op. Dus probeerde ik er maar het
beste van te maken. Kristof reed wel weg van mij dus daar was geen houden aan. Eindtijd
viel toch nog mee.
Tijd: 26.80
Gemiddelde: 27.44
Totaal ronden: 25
Terugblik
Oké, karts zijn niet gelijk. Maar het is wel een heel brede
baan. We zullen dus zien wat het gaat worden. Er moet toch nog een heel deel
van mijn tijd af. Snelste tijd van mijn klasse was in Lommel 26.070. Podium zit er dus waarschijn nog niet in voor
mij. Maar er komen nog genoeg races en ook nog voldoende seizoenen.
Laat uw e-mail adres hier achter en je ontvangt maandelijks een nieuwsbrief van het LIK
Hierboven op krijgen jullie elke week de uitslag van F1 + het nieuwtje van de week in de f1-wereld.
Ik ben Tom
Geboren op 11/10/1992
Woonplaats: Zoutleeuw
(België)
Hobbys: - Karting
-
Spinning
Intresses: - Karting
- F 1
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek