Inhoud blog
  • ERGONOMISCH VERANTWOORD WERKEN?
  • OM OVERLAST VAN GELUID TE BEPERKEN IN EEN WERKOMGEVING ZIJN HIER EEN AANTAL TIPS.
  • Trends in Kantoormeubel wereld.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    kantoormeubelen
    laatste nieuws op kantoormeubel gebied
    24-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OM OVERLAST VAN GELUID TE BEPERKEN IN EEN WERKOMGEVING ZIJN HIER EEN AANTAL TIPS.

    Redenen waarom de geluidsbeperking in een kantoor voldoende moet zijn‘ We hebben al besproken over de verschillende redenen waarom je het geluid in een kantoorruimte zou moeten verbeteren. Hieronder treft u een aantal tips aan, hoe je dit kunt doen. Zonder gebruik van de standaard geluidswanden etc.

    Tip 1
    Gebruik op een verharde vloer geen harde maar zachte wielen onder uw bureaustoelen. Dit omdat, harde wielen meer geluid produceren over een harde vloer dan zachte willen

    Tip 2
    Mocht je gebruik maken van roldeurkasten op uw werkplek/kantoor, dan kan het storend zijn wanneer deze door de dag regelmatig open en dicht gaan. Een optie om dit minder storend te maken is, de kasten open te zetten in de ochtend en aan het einde van de werkdag deze weer te sluiten.

    Tip 3
    Per medewerker verschilt het of iemand het fijn vindt om te werken met geluid van eventueel een radio aan of niet. U kunt er voor kiezen om de medewerkers die wel van enig geluid houden op de werkvloer een koptelefoon te laten dragen zodat men die graag in stilte werkt hier geen hinder van heeft.

     

     

     

    Tip 4
    Het geluid van kantoorapparatuur, zoals printers & kopieerapparaten, kunnen door storend zijn voor het geluid op de werkvloer/kantoor. Het is een mogelijkheid om deze te plaatsen in een afgesloten ruimte.

    Tip 5
    Overleg plegen met andere collega’s zorgt vaak voor onnodig veel lawaai op de werkvloer. Maak daarom ook de keuze om naar de desbetreffende collega toe te lopen en of deze op te bellen.

    Tip 6
    Door veel geluid overlast kan het zijn dat sommige collega’s die zich op dat moment echt heel erg goed moeten concentreren, hier niet aan toe komen.

    Creëer daarom een aparte ruimte waar men zich terug kan trekken en zorg dat deze ruimte niet een te saaie ruimte is maar ook niet een te overdreven opgeblazen ruimte. Creëer een balans tussen sfeervol en rustig, dit kan doormiddel van de juiste kantoormeubelen te gebruiken.

    Tip 7
    Door het gebruik van planten op de werkvloer wordt de kwaliteit van de lucht maar ook de kwaliteit van het werk van de medewerkers optimaler. Daarnaast creëren planten ook een geluidsblokkade in grote open ruimtes. Planten zijn vaak netjes weg te werken op een sfeervolle manier als u gebruik maakt van de juiste keuze aan kantoormeubelen en toebehoren.

    Tip 8
    Door gebruik van vloerkleden of tapijt wordt geluid gedempt en dit heeft ook een positieve invloed op geluiden op de werkvloer. Kies er dan wel voor om de juiste combinaties te maken met uw kantoormeubelen, dit kan echter nog al vloeken met elkaar.



    kantoorstoel merk monza

    type 777npr bureaustoel

    24-09-2014 om 00:00 geschreven door kantoormeubelen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends in Kantoormeubel wereld.

    In vergelijking met voorgaande jaren worden in de kantoormeubel branche grote stappen gemaakt op sfeer en impressie gebied.

    Vroeger was alles heel erg basic, een basic bureaustoel, een basic bureau en vaak donkere dossierkasten die men liever diep in een hoek of zelfs in een aparte ruimte plaatst.

    Maar tegenwoordig is men heel erg bewust van sfeer en impressie op de werkvloer. Door de jaren heen zien we dat men zelf aan de slag gaat met de interieursfeer op de werkvloer of dat men zelf een specialist in huurt om de ideale werkplek te creëren. 

    Uit onderzoek is gebleken dat men beter presteert in zijn/haar werk als de werkomgeving een frisse uitstraling heeft. In plaats van de standaard bureaustoel en standaard bureau, kiest men tegenwoordig vaak voor aparte vormen en kleuren. Ook de Kantoormeubel Groothandels spelen hier op in, het assortiment wordt uitgebreid naar frisse en felle kleuren.

     

    Steigerhouten kantoormeubelen.

    Sinds 2012 zijn de steigerhouten meubelen een begrip geworden in de meubelbranche, de landelijke frisse uitstraling trekt de aandacht van vele particulieren, maar ook de kantoormeubelen wereld heeft het steigerhout uitgevonden. Er zijn talloze aanbieders die bureaus op maat laten maken voor de ideale werkplek. Zelfs complete kantoorinrichtingen worden uit het hout gesneden.

    24-09-2014 om 00:00 geschreven door kantoormeubelen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Tags:kantoorinrichting,trends,design
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ERGONOMISCH VERANTWOORD WERKEN?
    Als het gaat om de inrichting van een werplekof de aanschaf van nieuwe bureaustoelen , dan komt altijd het onderwerp: ergonomisch verantwoord werken aanbod. Maar wat betekend ergonomisch verantwoord werken? Ergonomie heeft alles te maken met gebruiksvoorwerpen (zoals bijvoorbeeld stoelen) die veiligheid,comfort, gezondheid en optimaal functioneren van de mens bevorderen.

    Voor een werkgever zijn de volgende zaken: comfort, veiligheid en optimaal functioneren van groot belang voor de werknemers. Veiligheid wordt vaak vanzelfsprekend gevonden, maar comfort en optimaal functioneren wat minder. Gezondheid wordt gezien als een onderwerp waar de werknemer zelf voor moet zorgen, maar een werkgever kan hier ook grote invloed op uitoefenen. Door te lang in dezelfde houding hetzelfde werk te doen, kunnen lichamelijke klachten ontstaan. Ook kan zitten op een verkeerde stoel, klachten geven. En ook comfort heeft de werkgever in de hand: het gaat dan niet alleen om het comfort van de stoel, maar ook om de temperatuur, verlichting en sfeer op de werkplek.

    Wil de werkgever deze ergonomische zaken, veiligheid, gezondheid en comfort, bevorderen, zal hij/zij moeten investeren in een goede werkplek. Om te voldoen aan ‘ergonomisch verantwoord werken’ zijn richtlijnen opgesteld (ARBO) waar een werkgever zich aan kan houden. Deze richtlijnen beschrijven voor stoelen bijvoorbeeld de hoogte, zitdiepte, verstelbaarheid en stabiliteit. Maar naast stoelen speelt ook de bureautafel een belangrijke rol in ergonomisch verantwoord werken. Daarbij spelen kleur, hoogte en verstelbaarheid een rol.

    Ergonomisch hulpmiddelen, zoals een stoel en een tafel, kunnen dus bijdragen aan een betere manier van werken, maar bij werknemers zelf ligt ook nog een taak. Zo kan de stoel wel volgens de richtlijnen zijn vormgegeven, en de bureautafel aan alle richtlijnen voldoen, dan nog steeds is je eigen houding ook een hele belangrijke factor. Zo dien je rechtop, met voeten op de grond en met je armen op de armleggers te werken, om de kans op klachten te verkleinen.

    Conclusie: Je bent voor ergonomisch verantwoord werken afhankelijk van wat je werkgever beschikbaar stelt, maar ook is er voor werknemers zelf genoeg te doen.





    24-09-2014 om 00:00 geschreven door kantoormeubelen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 22/09-28/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs