Inhoud blog
  • TdF 2016
  • Giro
  • Eindelijk koers
  • Beach Endurance
  • Najaar
  • Vuelta
  • vive le tour
  • giro
  • kamelen in actie
  • Even iets anders
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Het kleinere broertje van de KvhN trofee
  • mtb !
  • climbbybike
  • Volgende Beachrace : Blankenberge !!!!
    Foto
    Foto
    Laatste commentaren
  • oei oei, laatste plaats (P)
        op TdF 2016
  • cav (Rutger)
        op TdF 2016
  • Geen paniek (Peter)
        op TdF 2016
  • Jantani (P)
        op Giro
  • puntentrui (Peter)
        op Giro
  • De Kamelen van het Noorden

    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (24)

    05-12-2010
    dikke proficiat!
    Ja Rutger,

    dikke proficiat he...moet ongelooflijk veel deugd doen na al die jaren van kommer en kwel...

    was voor mij ook moeilijk om te komen kijken...had ik geweten dat Evert had komen kijken had ik eventueel nog een extra inspanning kunnen doen, maar het zal dus voor een volgende keer zijn...

    en Pete...tja, jammer maar iedereen weet wat een fantastische atleet je wel niet bent he...

    groetjes!

    05-12-2010 om 13:41 geschreven door Jan


    30-11-2010
    inderdaad
    daar verlies ik dus die 200 plaatsen

    30-11-2010 om 13:03 geschreven door Peter


    dat bedoel ik dus

    ik denk dat ik daar achteraan peter zie. dit is op het eind van dat stuk dijk. daar moet je altijd vooraan de groep zitten want vlak daarna volgt een moeilijke lange technische passage waar het sowieso breekt. en dan zijn ze weg natuurlijk.web.jpg?ver=12910516780002

    30-11-2010 om 10:44 geschreven door Rutger


    eerlijk is eerlijk
    wij zijn hier niet aan het wegrijden, 25 meter verder hadden ze ons bij de lurven :)IMG_3358%20%5B50%25%5D.JPG

    30-11-2010 om 10:24 geschreven door Rutger


    kop naar beneden en geven maar
    ziehier mijn ultieme krachtinspanning om weg te raken uit mijn groepje in de havenzone vlak voor de aankomst. mijn tong hangt ergens tussen mijn kader, en zoals de traditie het wil vlak voor een zachtzandstrook : kop naar beneden, ogen dicht en geven maar in de hoop er door te raken :)IMG_3414%20%5B50%25%5D.JPG

    30-11-2010 om 10:22 geschreven door Rutger


    vosseslag

    lap, wist dat ook niet, en ben ook al ingeschreven en heb al betaald!

    dat was mijn kans om te bewijzen dat ik allicht wel niet op rutgers nievau zit, maar toch dichter dan de uitslag van de panne laat uitblijken.

     

    30-11-2010 om 09:24 geschreven door Peter


    29-11-2010
    Geval ?

    Ik versta eerlijk gezegd de commotie rond het woord "geval" niet zo goed. Van Davy weet ik het maar van horen zeggen maar van Nico heb ik hem met mijn eigen ogen gezien ... en ben ik redelijk zeker dat zijn vlaamse gaai groter is dan jouw parkietje.  Om het contrast voor de onwetende buitenstaander niet al te fel te laten doorschemeren had ik het in mijn eerste berichtgeving nog (geef toe erg neutraal) over "geval", maar de goede verstaander wist toen waarschijnlijk wel al waar de klepel ging.  Als je me al niet meer toelaat je tegen jezelf te beschermen,... tja, ....

    Hieronder mijn woorden wat kracht bijgezet :
    http://www.youtube.com/watch?v=LG7uCF_T7ts

    Eén dezer dagen volgt jouw filmpje.

    AYS !

    29-11-2010 om 21:56 geschreven door evert


    lapsus
    ja lap, dat komt ervan, bloggen terwijl je met een half oog naar ter zake kijkt. politicus analyticus dus.

    29-11-2010 om 20:30 geschreven door rutger


    een groot analyticus
    Onze schepen toont zich andermaal een groot politicus. Uit een rits van cijfers kan hij afleiden dat sommige toppers een , ik citeer, 'groter geval' hebben dan ondergetekende. ( heeft hij er rekening mee gehouden dat niet iedereen door dezelfde diepe kellen is gereden? )
    Soit, je moet het maar doen.
    Of is er sprake van voorkennis? Toch geen nieuw spraakmakend schandaal in de maak??!!

    29-11-2010 om 20:27 geschreven door rutger


    een groot analyticus

    29-11-2010 om 20:26 geschreven door rutger


    een groot analyticus

    29-11-2010 om 20:25 geschreven door rutger


    En nu de juiste cijfers
      Commeyne Decloedt Desomer
    eerste halve toer (start - esplanade) 24m29 27m44 30m30
    esplanade - keerpunt richting oostende 5m34 6m41 7m35
    keerpunt richting oostende - keerpunt frankrijk 14m48 16m26 17m27
    keerpunt frankrijk - camping boven 5m55 7m10 7m58
    camping boven - finish 9m34 11m21 12m45
    esplanade - keerpunt richting oostende 5m46 7m09 8m12
    keerpunt richting oostende - keerpunt frankrijk 15m11 16m57 18m32
    keerpunt frankrijk - camping boven 6m21 7m31 9m08
    camping boven - finish 9m35 11m35 13m41
    Verval toer 1 - toer 2
    esplanade - keerpunt richting oostende 12s 28s 37s
    keerpunt richting oostende - keerpunt frankrijk 23s 31s 1m05s
    keerpunt frankrijk - camping boven 27s 21s 1m10s
    camping boven - finish 1s 14s 56s

    Dit zou een juister beeld moeten geven.  Toch blijkt ook in deze juiste berekening dat Rutger in elke zone sneller was en zijn voorsprong redelijk gestaag heeft uitgebouwd.  Wat ik vrij indrukwekkend vind is Rutgers verval.    Als je ziet dat zelfs de eersten (toch topatleten) in sommige gebieden een groter geval hebben, neem ik toch wel mijn petje af.

    29-11-2010 om 19:55 geschreven door evert


    tussentijden
    Ik zie dat het berichtje met de tussentijden die ik gepost heb voor jullie niet volledig correct is (of toch een vertekend beeld geven)
    Per ronde werd de klok op nul gezet maar de rest zijn tussentijden vanaf het begin van de ronde (en dus niet de tijden van checkpunt naar checkpunt).
    Ik reken het vlug nog eens na en post het opnieuw.

    29-11-2010 om 19:13 geschreven door evert


    de haan
    dat zou wel een echte ontgoocheling zijn, naar deze wedstrijd heb ik eigenlijk het meest van al uitgekeken :(

    29-11-2010 om 19:08 geschreven door Rutger


    Dehaan
    Op school zei één van mijn leerlingen ook dat hij had opgevangen dat het nog niet zeker is dat Dehaan doorgaat.
    Ik had er voor vandaag ook nog niets over gehoord.

    29-11-2010 om 19:05 geschreven door evert


    tussentijden
    thanks evert voor die link, das echt wel interessant studiemateriaal al die tussentijden !

    29-11-2010 om 18:58 geschreven door rutger


    vosseslag
    Thanks Nick ! Spijtig dat je er niet bij was want ik denk ook wel dat het iets voor jou ging geweest zijn gisteren.

    Waar heb je die info van de vosseslag ? Want ik ben al een tijdje ingeschreven ( en betaald ) en op de website lees ik niets van een eventuele afgelasting?

    29-11-2010 om 18:58 geschreven door Rutger


    tussentijden

    Rutger

    http://chronorace.blob.core.windows.net/files/6394.pdf

    Gianni's remonte zag er vanaf de zijkant even sterk uit als die van Jan.  De eerste keer dat ik hem op het stuk wind mee zag was hij met 3 aan het jagen op een omvangrijk peleton en ik dacht echt "is dat wel verstandig".  Maar blijkbaar is hij er niet enkel bij gekomen maar er ook van weggereden.  Rado had ik eerlijk gezegd niet opgemerkt.

    29-11-2010 om 18:16 geschreven door evert


    Proficiat !!!!!

    Rutger 110e plaats, Peter 278 e....

    Even mijn ogen uitkuisen....
    Even mijn bril afstoffen
    Even mijn computerscherm terug glanzend wrijven
    Tot slot nog even tegen mijn PC slaan

    En lap... het resultaat is nog steeds hetzelfde!!! Amai amai, wat een prachtresultaat en vooral wat een rentre en meteen met de puntjes op iiiiiii!!!!
    Ik kon helaas niet aanwezig zijn maar bij deze een welgemeende proficiat, echt sterk, zeer sterk, chapeau!!!

    Zeer jammer voor Peter om op zo'n achterstand te worden gereden. Peter is een zeer goede renner maar blijkbaar te weinig compititiebeest als Rutger. Rutger doet mij een beetje denken aan Niels Albert, zwoegen, afzien, jezelf dubbel en dik plooien maar vooral niet afgeven. En ware het niet dat Albert dit weekend ook zijn eerste grote prijs heeft gewonnen. En niet ver van De Panne....

    Ik ga jullie laten, kom later nog eens hierop terug maar heb sebiet nog wat andere verplichtingen. Nog veel succes en op naar de volgende. Dat zal Blankenberge zijn want de Vosseslag gaat niet door, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

    Grtz,
    and the beast was far away....

    29-11-2010 om 17:26 geschreven door Nick


    tussentijden
    waar haal je die info ? Post je ook eens de tussentijden van Gianni, Jan en Rado ?

    29-11-2010 om 11:07 geschreven door Rutger


    opvallend
    Wat me nog opvalt zijn de kloven aan de finish. Toch straf als je bedenkt, dat na 54 km, er tussen plaats 50  ( er is een kloof van een minuut met plaats 49 )  en plaats 113 maar een 3tal minuten zitten.
    Ik ben nog net op het eind komen aansluiten bij de grote groep en weggereden uit de groep waarin toen zat, want  na de 113e is er een groot gat van 40 seconden.

    29-11-2010 om 10:59 geschreven door Rutger


    analyse

    *Als Evert terug meedoet, hopelijk snel, dan wordt het opletten. Zoals hij over en weer gelopen heeft gisteren wordt hij een te duchten klant in alle loopstroken. Hou je maar vast aan de takken van de bomen Nico, Joris, Bjorn, Davy, Kevin en Nicolas !
    * De start blijft zeer belangrijk, maar is in zo'n lange koers mss niet helemaal doorslaggevend. Jan doet een mindere start, maar sleept uiteindelijk toch nog een mooi resulutaat uit de brand.
    *Peter moet volgens mij toch nog meer focussen. Wat ik zie op training is niet in verhouding met zijn resultaat in de wedstrijd. Dat hij nu meer dan 10' verliest op mij is te gek voor woorden. Ok, ik stond er pakken beter voor in de start, maar na 1 ronde is het verschil amper 2,5 minuten. De pelotons waren vandaag minder bepalend dan anders gezien de op papier minder zware omstandigheden. Desondanks verliest hij in elke zone terrein. Dat kan ik niet begrijpen. Want ik blijf er echt bij dat hij tot op vandaag fysiek er een stuk beter voorstaat dan ikzelf. Of zijn het tactische keuzes ? Want ik heb begrepen dat zijn start wel agressief genoeg was. Misschien trachten om' slimmer' te positioneren ? Tijdig opschuiven? Want ik heb met mijn eigen ogen gezien dat zijn techniek er serieus is op vooruit gegaan. Tijdens de verkenning ging hij erg soepel door de nochthans moeilijke bochten. Of gewoon dieper durven gaan ? Minder schrik hebben om jezelf tegen te komen? Uiteindelijk heeft hij een goeie conditie, en moet hij niet bang zijn om stil te vallen. Hij heeft de km's echt in de benen.
    * basisconditie is inderdaad doorslaggevend. Het is mogelijk om vanuit een goeie basisconditie een aardig mondje mee te spreken op vlak van snelheid en interval. Omgekeerd lligt dit allicht helemaal anders. Ik heb dit jaar erg veel km's op de baan gedaan, gewoon aan een rustig tempo en denk dat ik daarmee een hele goeie basis heb gelegd. ( in okt en nov tegen de 1.000 km op de teller ).
    *Gianni maakt zijn beste jaar sinds lang mee, 12e in Bredene, en nu ronde 30e stek in De Panne.
    *diegenen die het meeste schelden onderweg zijn diegenen die het minste op kop rijden.
    *quote van de dag ' hey, mietjes, moet ulle vrouw thuis ook vrage om over te pakke ? '

    29-11-2010 om 10:34 geschreven door Rutger


    een impressie van de feiten.

    Eerst en vooral hartelijk dank aan kamelen  Peter ( voor de logistieke steun )   Evert en Nick ( voor de morele steun ). En ook Peter voor de morele steun natuurlijk.

    <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    De wedstrijd zelf dan.

    Zondagmorgen. Bijtend koud. Ik word wakker en besef meteen dat het raceday is. Ik ben licht verkouden, wat fluimen en wat snot en een korrel op de stembanden maar hierdoor laat ik me niet van de wijs brengen. Als het dat maar is !

      Ontbijten en tig wedstrijdscenarios aflopen in het hoofd. Vandaag is het de dag. Hier heb ik weken zoniet maanden naar uitgekeken. Na een lange afwezigheid zal ik me vandaag eindelijk weer in de schuimende bek van het jakkerende beachracepeloton begeven.

    Vlotte verbinding naar De Panne in de stationwagen van de regerende kameel.

    Aangekomen ter plaatse, vlot ingeschreven, alles op punt gezet en weg voor een verkenningsronde ( die achterafgezien zeer nuttig bleek te zijn ). Aan de start dan een onverklaarbare maar aangename verassing gekregen : ik mocht plaats nemen in box 2, Pete moest genoegen nemen met box 3. Dis is echt niet te verklaren maar grote zorgen heb ik me daar niet over gemaakt J

    Toen alles samenschoof stond ik uiteindelijk rechts vooraan ergens op de 3e 4e rij. Een gunstige positie. Voor mij knalden ze weg en ik had zo goed als onmiddellijk vrij baan.

    Al na 250 meter moest ik het grootste verzet bovenhalen. De snelheid was enorm. Tot in Bray-Dunes was het aanklampen bij de kopgroep. Het was toch wel gevaarlijk met snelheden die kilometers lang boven de 45 per uur draaiden. Met hier en daar een kel of een bult waren er al enkelen die zwaar tegen de vlakte gingen. Zelf bleef ik gelukkig recht. In het opdraaien zag ik dat het een plek of 30 achter me al gebroken was, ik was dus net mee met de kopgroep van ongeveer 180 man denk ik want toen ik bovenkwam hoorde ik dat ik ongeveer 150e zat. Shit dacht ik, veel te hard van stapel gelopen, want ik zal al serieus naar adem te happen ook. Maar ook goed nieuws : aan die snelheid zou het me, ondanks zijn demonstratie vorige week, toch  straf lijken moest Pete me al gepasseerd zijn. Op het bochtige stuk behield ik goed positie en bij het afrijden van de dijk in Bray-Dunes stoof ik al een aantal mensen voorbij die te voet stonden. Op de beklimming in de camping stond ik echter zelf bijna te voet. Stond veel te zwaar en raakte amper boven. Toen ik de lus in de camping gemaakt had zag ik in de verte nog net Pete de helling opdraaien. Yes dacht ik , ik zit nog voor hem, straks komt hij en zal ik kost wat kost aanklampen. Ik schatte dat het gat toen een kleine 2 minuten was. ( en gezien de tussentijden die ik nu zie, lijkt me dat het inderdaad zoiets moest geweest zijn.

    Zoals voorspeld waren er toen nog niet echt pelotons, het was eigenlijk 1 lang lint, slechts hier en daar onderbroken. Ik voelde me verdorie toch wel sterk. Op de dijk in De Panne, na de gladde gevaarlijke passage maakte ik een aantal plaatsen goed ( allichtgeholpen door de relatief harde banden waarmee ik reed ). Op de kunstmatige heuvel was het ogen dicht, naar beneden en trappen maar, in de hoop erdoor te raken. En het lukte me nog vrij vlot ook. Hoorde ik daar mij naam roepen ?!

    Met deze passage won ik heel wat plaatsen, en in de duinen aan de andere kant hetzelfde scenario in beide zandstroken. Terug langs de finish zag ik tot mijn verbazing Evert staan. Hij riep me toe dat ik 140e reed . Wow, dat gaat echt wel lekker. Waar is Pete ?! 200 plekken achter je! !

    Wat ?! Dat kon toch niet !! Maar goed, we zijn hier niet om te rekenen maar wel om te racen. Ronddraaien dus aan 34 36 in een mooi groepje van een man of 12, dat aandikte tot een ferme bende van dik 25 man. Halverwege het lange stuk verstopte ik me dan ook in de buik van deze groep het was nog ver. De rest van de race hetzelfde scenario, groepjes hier en daar, en op het lange stuk een grotere bende. Halverwege ronde 2 kreeg ik plots een dipje, wat me een aantal plaatsen kostte. Bovendien verlies ik hier ook nog mijn drinkfles, verdorie, een tegenvaller.

    Bij het begin van de 3e ronde krijg ik plots het gezelschap van Sterke Jan.  Hij kende een slechte start, en was al de ganse dag aan het inhalen. Onder zijn impuls dikte onze groep aan tot 30 man en ik hield me goed vooraan en draaide mee, inderdaad Evert, maar niet aan 100 %. Het was gewoon zaak om vooraan te blijven. En dat lukte ook. Ik kwam als een van de eerste boven in Bray-Dunes en kon wat recuperen op het stukje asfalt. Bij het afrijden maakte ik helaas een stuurfout en kustte het zand voor het eerst. Opeens voelde ik de vermoeidheid toeslaan op een halve ronde van het einde. Ik zag Jan wegflitsen op zijn 53 * 11 of zoiets . Die zie ik niet meer terug, besefte ik meteen. De ganse groep spatte uit elkaar.

    Nu zat ik er echt wel door. Fietsen in de zandstroken was er nu niet meer bij, dat kostte te veel krachten ik won er niet echt veel plaatsen meer mee. Voor de ogen van Evert, die zich de keel schor schreeuwde maakte ik dan nog een soort van knieval bij het oprijden van het dijkje, en kon ik een valpartij net vermijden bij het er weer afrijden. Ai ai ai, wat doet dit toch pijn allemaal.

    Niet trunten, dacht ik bij mezelf, vorig jaar, en het jaar daarvoor, toen deed het pijn. Nu is het fun. Nu is het leuk. Dus kromde ik opnieuw de rug, schakelde bij, en trachtte het gaatje te dichten dat door mijn sukkelen was ontstaan.

    Maar het lukte net niet. Ik liet me opnieuw bijhalen, probeerde nog wat te recupereren en haalde diep adem voor de finale. Ik ging naar de kop vlak voor de gevaarlijke passage in de zeilclub, nam enkele meters en ging nu lukte het weer wel erg vlot door de laatste zandstrook naar beneden. Ik gaf alles wat ik nog had en kon warempel terug aansluiten bij het groepje, zeg maar de groep,  want ze was behoorlijk omvangrijk , die voor me reed. Achter me was er niets. Ik kon nog enkele mensen bijhalen, en toen was het overleven in de superzware loopstrook naar boven. Ik kon niet verder opschuiven, en gaf integendeel nog 2 plaatsen prijs.

    Behoorlijk uitgeput maar erg tevreden overschreed ik de meet in 1.5235, goed voor een 110e stek scratch. Door de vermoeidheid, het gelukzalige gevoel om terug gezond te zijn, er terug bij te zijn en een uitstekend resultaat te hebben gehaald kreeg ik eventjes een krop in de keel. Eventjes rond de blok rijden, beentjes laten malen in het ijle op de kleine plateau en enkele minuten alles laten bezinken. Dat deed goed.

    Over tot de orde van de dag : chip inruilen, bikewash en ineens beseffen van shit, ik heb het echt wel koud. Ik zag Pete finishen en dan richting auto, droge kleren aan en naar huis. Geen mens meer voor de rest van de dag. Uitgeteld in de zetel en spelen met de baby. Damn, wat een zalige dag.

    29-11-2010 om 10:16 geschreven door Rutger


    28-11-2010
    MACHTIG
    Voor te beginnen een machtig resultaat van rutger. comeback die er mag wezen. proficiat.
    maar om het met woorden van Jan VdV te zeggen, dat komt niet van vanzelf é!
    dus chapeau

    wat betreft mijn wedstrijd. in de start ettelijke tientallen renners redelijk vlot kunnen voorbij rijden. ik stond samen met Jan VdV op de 6de/7de rij. voor de start (toen had ik geen idee meer waar rutger stond, rutger stond in de tweede startboks, bij de licentie houders vermoed ik, en Jan in de laatste boks ?!? samen met mij en nog enkele honderden anderen). enkele kilometers na de start werd het al duidelijk dat het niet ging stil vallen vooraan, één lang gerekte massa coureurs met al enkele breuken. toch gestaag blijven opschuiven, zelfs enkele breuken in het peleton overbrugt. Bij het opdraaien van Bray dunes had ik zelfs nog Jan in het vizier !!! en de kop van de wedstijd was al lang uit het zicht, ik twijfel zelfs als hij ooit wel in het zicht is geweest. Vanaf dan was het licht wind op, voorzichtig in de gladde bochten, de zandstroken lagen door het vriesweer en de bandenspanning (2.8bar) moeilijk berijdbaar (diepere sporen in het zand). Ik had geen flauw idee waar rutger zich bevond, maar had wel flauw vermoeden dat hij nog voor zou zitten.
    de laatste helft van de laatste ronde was het vet wel van de soep.
    Eerste maal evert tegengekomen, veel werd duidelijk. Mercie voe af te komen, en te supporteren, met name in de laatste ronde in de zandstrook heb ik er zeer veel aan gehad, jammer van de foto's
    Had ik geweten dat je met de tram was kon je wel mee terug hoor !!! voel me zelfs heel schuldig dat ik het niet voorstelde !!! sorry
    merci voor de aanmoedigingen per sms nick !
    twas een mooie dag, in een idylisch sneeuwlandschap

    vanavond berichtje gehad van rutger nadat ik uitslag door sms-te (ik 278, ru 110) 'kopje laten hangen?', maar heb dus niet me kopje laten hangen !!! maar ben dus blijkbaar minder goed, ik kan daar mee leven hoor! maar dat wil niet zeggen dak me gewonnen geef de volgende wedstrijden!

    28-11-2010 om 22:33 geschreven door Peter




    Winnaar van het Kustcriterium 2009- 2010 : Mr Iron Pete !!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs