We hebben vandaag een mais doorgegeven tijdens het spelen van muziek. Als de muziek stopte en diegenen die de maiskolf vast had mocht naar voor komen en mocht met een dobbelsteen gooien. Er waren drie kleuren op de dobbelsteen: Rood: Als je rood had gegooid mocht je iets minder leuk van de les van gisteren over Guatemala vertellen. Groen: Als je groen had gegooid mocht je iets leuk van de les van gisteren over Guatemala vertellen. Geel: Als je geel had gegooid mocht je kiezen wat je vertelde.
Daarna hebben we mysterieuze dingen gedaan, en die mogen jullie niet weten!
de tweede dag over Guatemala hebben we meer geleerd over het dagelijkse leven van een stadkind en een kind dat in het dorp woont. en wat het grootte verschil is. Evelyn is een meisje dat in de stad leefd en een normaal leven leid met ongeveer dezelfde luxe als hier. Hier over hebben we naar een DVD gekeken en meer te weten gekomen over haar ouder, haar lievelings plekken, haar school carière en haar huishoudelijke taken.. Op elke tafel lag er een bepaalde opdracht door wat je meer kon weten over Evelyn en haar directe omgeving, zoals bv. spele met een tol waarmee Evelyn en haar vriendinnen me speelden tijdens de speeltijd je kon er snoepjes mee winnen of verliezen. Dat was 1 van die opdrachten waarmee je kon vergelijken hoe het speelgoed daar is en hier is. We hebben ook geleerd over de dorpsjongen Luis Miguel hij leeft heel anders dan Evelyn omdat hij minder luxe heeft. Hij ging in tegenstelling tot Evelyn te voet naar school met zijn vader die op de aker werkte. Evelyn ging met de bus. Toen hij op school kwam moest hij direct kuisen samen met zijn klasgenoten. Er werde groepen gemaakt met onder anderen Benedict die hebben lekkere tortilla's gemaakt. Mmmm
Buenos dias ! Toen we boven kwamen moesten we direct in het vliegtuig stappen . We vertrokken naar Guatemala,dat was 18 uur vliegen. Als we in de klas waren, kwamen we te weten dat het in Guatemala 7uur vroeger is dan bij ons . De juf deelden foto's uit over Guatemala. ze had ook een groot doek op het bord hangen. Daar moesten we de foto's aan hangen. Iedereen moest om beurt naar voor komen en de foto ophangen . Daarna hadden we Frans . Na het zwemmen deden we het grote Maya-spel. Door een reuzespel kwamen we allerlei verschillende dingen te weten over de Maya's. Straffe mannen, die Maya's Natuurlijk moesten we ook eens zingen voor onze jarige, Charlotte werd 11 jaar en dat moest gevierd worden !
Tot slot hadden we een klasgesprek over hoe we de klas zo mooi mogelijk konden inkleden, zodat het net Guatemala is. Het was een leerrijke dag !