Op donderdag 25 april 2013 kregen
wij, leerlingen van het 6de jaar uit KA2Ring, de kans om twee lessen
bij te wonen in het hoger onderwijs. We konden kiezen tussen verschillende
vakken en ik heb voor celbiologie en biochemie en wijsbegeerte gekozen.
In de voormiddag zat ik in de les
celbiologie en biochemie. Ik heb voor dit vak gekozen omdat ik volgend jaar
farmaceutische wetenschappen wil studeren en dit vak sluit hier bij aan. In het
begin wist ik niet echt wat ik moest verwachten van zon les, maar vanaf het
moment dat ik de aula zat was mijn angst meteen voorbij. De les zelf kon ik
niet echt volgen omdat ik niet genoeg voorkennis had. Het was wel een zeer
aangename ervaring omdat ik nu wat minder angst heb om verder te gaan studeren.
Ik weet nu wat ik volgend jaar moet verwachten.
In de namiddag heb ik de les
wijsbegeerte gevolgd. Deze les interesseerde me wat minder. De les kon ik wel makkelijk
volgen omdat het over grote denkers ging waarvan we al les hebben gehad bij
gedragswetenschappen. Ik kon me wel niet concentreren door de overvolle aula en
het warm weer, maar de prof deed er alles voor om de aandacht van zijn
studenten te houden. Ook al interesseerde dit vak me niet zo, vond ik het ook
een aangename ervaring.
Asakawa is de hoofdpersonage van dit boek en hij zit in de
problemen. Hij heeft namelijk een video bekeken waarin alles te zien is door de
ogen vanShizuko die geheimzinnige krachten had. Wanneer iemand deze video niet
helemaal bekijkt zal hij of zij sterven in één week. Asakawa kon de video niet
helemaal bekijken omdat het einde ervan gewist was door vier studenten die de
video eerder bekeken hadden en daardoor stierven. Asakawa probeert alles om te
vinden of er iets is wat hij kan doen om toch nog te overleven. Hiervoor vraagt
hij hulp aan zijn beste vriend, Ryuji. Hij helpt hem ook. Dankzij hem zijn ze
veel te weten gekomen. Maar één ding
wisten ze nog niet en daardoor stierf Ryuji. Je moest namelijk een kopie maken
van de video en deze laten zien aan iemand en dat was wat Ryujiniet had gedaan.