We kennen ze allemaal, de infodagen van de hogescholen en universiteiten: ze zijn zo in elkaar gestoken om leerlingen te lokken, maar wij kregen de kans om enkele echte lessen mee te pakken. Hiervoor mochten we kiezen uit enkele lessen. Ik heb gekozen voor een les programmeren en signalen en een les geschiedenis van de economie.
De eerste les, programmeren en signalen, was zeer moeilijk te volgen voor ons, omdat wij hiervan geen basiskennis hebben. Toch was het zeer interessant om te zien hoe zo'n les eraan toe gaat. Wat mij het meest van al is bijgebleven, is dat de prof een programma had om willekeurig een leerling naar voor te roepen, en die mocht het dan demonstreren voor de hele klas! Een leuke manier om de les interactief te houden!
De tweede les, geschiedenis van de economie, was niet helemaal wat ik verwacht had. Ik dacht dat dit een onderdeel van economie ging zijn, maar het bleek een onderdeel van geschiedenis te zijn. Toch was dit ook een zeer interessante les. Inhoudelijk kon ik zeer goed volgen, en ook de prof was zeer vriendelijk: hij begroette ons zelfs en liet ons wat vroeger door om te genieten van de zon!
Ik heb genoten van deze dag, omdat ik twee lessen heb kunnen volgen die niet vervormd waren. Dit was zeer leerrijk en heeft zeker mijn keuze beïnvloed!
12-05-2013, 18:26
Geschreven door Ruben Peeters 
|