1. Celbiologie en biochemie
De hoorcollege ging onder andere afbraakreacties van suikers en de biosynthese van suikers. Het leek vooral herhaling te zijn van de vorige lessen: de student die naast mij zat had zijn notities van de les al gemaakt. Het niveau lag nogal hoog: ik snapte er zelf weinig van (het stuk dat ik wél begreep, was interessant). De docent was moeilijk te verstaan omdat de studenten steeds in gesprek waren met elkaar. Het had toch iets korter mogen zijn!
2. Inleiding tot psychologie
De namiddag vond ik een stuk leuker. De docent was heel geëngageerd, en betrok de studenten in zijn les. Samen met ons analyseerde hij de resultaten van onderzoeken in verband met oordelen en beslissen, zoals het paradox van Sint-Petersburg en de expected utility theory. Iedereen lette heel goed op, en de Powerpoint die hij naar voren bracht was van prima kwaliteit. Toen de les tot een einde kwam, had ik het gevoel dat ik echt iets had bijgeleerd.
06-05-2013 om 00:28
geschreven door emma
|