Om half 9 aangekomen en koffietje genomen startte ik mijn dag.
De verkoop dossiers filteren van jaar 17 en 18. De dossiers van 2017 in het grote archief steken. nog wat facturen afgedrukt.
Daarna de verkoop dossiers van 2018 van de nieuwe wagen nakijken of ze betaald zijn. waren ze betaald dan ook klasseren in het archief.
Na het lange werk van rond de 2 uur was het eindelijk middag. Na de pauze. had ik een gesprek met de magazijnverantwoordelijke. Dit gesprek werd even verstoord door Mvr. De Medts mij klassenleraar. Na het gesprek wat levering's bonnen klasseren.
Om rond half 3 begon een werk van rond de 2 uur terug. ik moest aan de hand van een bundel van 13 pagina's creditnota's per vestiging de dossier uit het stapel halen en apart leggen.
Rond 4 uur facturen van accidenten vervangwegens in excel gezet en dan zat het werk er weer op.
Ik nam mij een koffietje en ging aan het werk met het nakijken of ingekomen facturen van carrosserie waren uitgefactuureerd aan de klanten en ook voor de bandenstockage. Rond 10 uur kon ik de aankoopfacturen van dienst en diverse goederen en buitenlandse verrichtingen boeken in het online systeem.
Terug zoals gisteren ook leveringsbonnen sorteren via alfabet en vestiging. Voor het laatste half uurtje de aankoopfacturen van 2017 uit de mappen halen en bundelen voor het archief.
Rond half 9 kwam ik aan bij Volvo DHondt Zottegem.
Ik zette mij spullen aan de bureau en ging om een koffietje.
Als ik terug kwam lag het kas boek van de vorige week al klaar om na te kijken
of alles correct was.
Rond 10 uur kreeg ik een bundel aankoop facturen om te
boeken in het online platvorm. Als ik hier mee klaar was deed ik nog wat
controles van uigefactureerde creditnotas. Dan even mijn pauze nemen en daarna
weer verder met de creditnotas. Als dit was afgehandeld heb ik twee
telefoontjes gepleegd voor een kasbon naar factuur en een mogelijk verkeerd rekeningnummer
voor de betaling.
Tegen 15 uur was alles rond. Hierna nakijken of banden
stockage al gefactureerd waren aan de klanten. Nog een telefoontje voor een niet betaalde
creditnota en een brief opstellen voor iemand die al 10 dagen over tijd is met
haar betaling. Om af te sluiten wat leverings bonnen sorteren op alfabetische
volgorde en kijken of er ondertussen op de bonnen geen facturen waren binnen
gekomen. Om half vijf zat het werk er voor mij al op.
Iets voor half 9
kwam ik aan bij Volvo DHondt in Zottegem waar ik goed werd ontvangen door
Kelly.
Ze gaf me een eerste een rondleiding in het gebouw en daarna
stelde ze me voor aan het personeel van de administratie afdeling. Ik werd goed
ontvangen door iedereen en als ik een vraag had of er iets was mocht ik het
altijd vragen aan iedereen van de administratie. Om rond 9 uur maakte ze me weg
wijs met de software van het bedrijf. Ze gaf met een bundel met credit notas
en ik moest nagaan wanneer ze betaald waren en dat in excel zetten. Rond 11 uur
werd me gevraagd of ik aan de hand van het chasis nummer het model van de wagen
wou opzoeken. Om 12.30 uur werd er mij verteld dat ik pauze had tot 13uur.
Na mij pauzebracht
Kelly me een bundel met verkoop facturen van 2dehands autos en ik moest nagaan
of ze betaald waren. Terwijl ik bezig was bracht ze me een factuur van een
leverancier waar het BTW nummer van Volvo verkeerd op stond en ik moest
hiervoor even een telefoontjes doen.
Op 15 uur vraagde ze me omeen analyse te doen van het excel bestand te doen en de bedragen te
sorteren per vestiging en model nummer. Rond 16 uur nam Kelly een bundel
verkoopfacturen van nieuwe voertuigen om ook eens te controleren of ze allemaal
betaald waren. Na het controleren was het al ongeveer 16.30 uur. Op dit
tijdstip kreeg ik een blad met codes van facturen die in de computer stonden
maar ze niet op papier hadden als kopie. Ik was hier mee klaar rond 16.45 uur.
Rond 17 uur stopte ik met werken en zij iedereen vaarwel en
tot morgen.