Mijn eerste werkdag begon rond 8:50.
Ik kreeg eerst een veiligheidstest toen ik mij wou aanmelden en daarna kreeg ik mijn badge.
Rond 9 uur kwam mevr. Scheerlinck mij halen en heeft ze mij eerst uitleg gegeven over hoe het bedrijf ontstaan is, wat het eerst was en wat het nu was.
Ze heeft mij uitgebreid geholpen met mij uit te leggen hoe het bedrijf in elkaar zit en hoe het boekhoudpakket werkt.
Zelf kan ik het boekhoudpakket "SAP" nog niet gebruiken want ik heb nog de juiste bevoegdheid nodig.
Vanaf 10 uur heb ik haar gevraagd over de documenten die ik nodig heb en ze heeft mij geholpen om mij al enkele te geven die ze vond in haar bestand van "SAP".
Daarna mocht ik meehelpen met de binnenkomende post te sorteren, te klasseren en te scannen (dit gebeurde later dan normaal, waarschijnlijk door file).
Daarna heb ik nog enkele facturen gezocht tot 12:30 (alle documenten die ik nodig zal hebben heb ik al, behalve nog 2 documenten die ik woensdag zal kunnen opvragen en nog 1 document dat ik niet kan krijgen want ze kopen namelijk geen handelsgoederen aan aangezien ze enkel produceren), toen was het pauze, rond 13:30 mocht ik weer helpen met de post maar deze keer was het de uitgaande post die ik moest sorteren (Belgiƫ, Europa of buiten Europa) en die dan in brieven steken en postzegels op doen (allemaal via een machine).
Rond 14 uur hebben we de jaarbalansen bekeken en de sociale balansen afgeprint voor GIP-Opdracht 4, ook heb ik uitleg gekregen over de afsplitsing van automatives.
Ik heb daarna met haar GIP-Opdracht 3 overlopen en ze heeft mij enkele dingen kunnen uitleggen over hoe alles gaat in het magazijn.
Vanaf 16 uur heb ik gewerkt aan mijn blog want ze vond het te laat om mij nu nog iets nieuws uit te leggen en gaat het houden voor morgen.
En dat was mijn eerste werkdag.
|