Mijn vijfde werkdag begon weer rond 8:30 en ik begon met het inscannen van allerlei bijlagen die ik dan bij de juiste facturen kon bijsteken.
Ik kon haar nog wat vragen stellen over bepaalde taken en heb zo heel veel informatie gekregen en ook de plattegrond van het magazijn.
Toen heb ik verder nog wat documenten ingescanned en ik heb dan ook nog een boeking kunnen doen in het boekhoudpakket "SAP", het was niet moeilijk maar toch niet zo vanzelfsprekend als een gewone boeking in ons boekhoudpakket "BOB", je kan veel meer dingen aanpassen en er zijn enorm veel extra mogelijkheden.
Toen kon ik nog wat verder werken aan mijn GIP-Opdrachten, en ook mijn blog. Ik mag een uur vroeger vertrekken want mevr. Scheerlinck moet nog naar haar school gaan (waar ze verder wilt leren om meer te weten over de fiscaliteit en boekhouding).
Vandaag was zeker en vast ook een heel leerrijke dag en ik heb deze week enorm veel bijgeleerd, zoals werken met "SAP", en ik heb ook geleerd hoe een domiciliering gebeurt en hoe men dit inboekt.
Ik ben ook zeer blij dat ik deze week heb mogen stage doen bij "Recticel", maar ik ben ook heel blij dat ik deze week heb mogen afronden en dat de vakantie eindelijk begint.
Mijn vierde werkdag begon pas rond ongeveer 10 uur want er was een afscheidsfeestje van een collega.
Daarna heb ik de domiciliëring kunnen zien en hoe dat gebeurd.
Voor de rest heb ik gewoon verder gewerkt aan mijn gip en mijn blog aangezien ik niet meer zoveel kon doen, ik heb zo nog 2 opdrachten zo goed als kunnen afwerken.
Op mijn derde werkdag kon ik mee volgen bij de mensen die de bankverrichtingen doen want mevr. Scheerlinck was in een meeting met mensen uit Spanje.
Rond 8:30 begon ik met het sorteren van rekeningafschriften van verschillende landen (Polen, Frankrijk en Engeland). Ik heb ook enkele dingen moeten inscannen en en ik heb voor de aaneenhechting van de boekingen gezorgd zodat beide partijen deze konden bekijken.
Vanaf 10 uur heb ik meegeholpen met cheques/ bankverrichtingen inboeken en nog wat klasseerwerk gedaan. Ik kon ook meevolgen hoe men de boekingen doet van bankverrichtingen of dergelijke documenten in het programma "SAP". Hierbij heb ik geleerd dat "BOB" veel simpeler is.
Bijna iedereen ging vroeger weg want er was een verjaardagsfeestje van Bart (de persoon die mij deze dingen heeft geleerd en laten doen) waardoor ik vrijwel niets meer kon doen na 12 uur en heb ik dan gewoon nog wat aan mijn blog gewerkt en nog wat documenten verzameld die ik nodig zal hebben zoals bijvoorbeeld een kasdocument.
Mijn tweede werkdag begon om 8 uur 40, ik kon nu werken met "SAP" want ze hadden mij eindelijk de juiste toegang gegeven voor mijn account.
Vanaf 9 uur 30 begon ik met bijlagen bij boekingen te voegen, ik moest gewoon het blad (of meerdere balderen) inscannen en doorsturen naar mijn mail.
Daarna kon ik de papieren bij de juiste boekingen voegen, dit deed ik door de juiste nummers in te typen in "SAP" en er dan het bestand erbij toe te voegen.
Na 2 uur was de post toegekomen en kon ik daar weer helpen, dinsdag is er nooit veel post dus het duurde niet lang en ik kon weer verder doen met de bijlagen bij de boekingen te steken.
Dit deed ik tot 13:30 wanneer ik mijn pauze nam, en dan deed ik het ook weer verder tot ongeveer 16 uur, toen begon ik aan mijn blog te werken.
Veel nieuwe dingen kon mevr. Scheerlinck mij niet leren want ze is naar een meeting moeten gaan in verband met enkele dingen in Frankrijk.
Ik kreeg eerst een veiligheidstest toen ik mij wou aanmelden en daarna kreeg ik mijn badge.
Rond 9 uur kwam mevr. Scheerlinck mij halen en heeft ze mij eerst uitleg gegeven over hoe het bedrijf ontstaan is, wat het eerst was en wat het nu was.
Ze heeft mij uitgebreid geholpen met mij uit te leggen hoe het bedrijf in elkaar zit en hoe het boekhoudpakket werkt.
Zelf kan ik het boekhoudpakket "SAP" nog niet gebruiken want ik heb nog de juiste bevoegdheid nodig.
Vanaf 10 uur heb ik haar gevraagd over de documenten die ik nodig heb en ze heeft mij geholpen om mij al enkele te geven die ze vond in haar bestand van "SAP".
Daarna mocht ik meehelpen met de binnenkomende post te sorteren, te klasseren en te scannen (dit gebeurde later dan normaal, waarschijnlijk door file).
Daarna heb ik nog enkele facturen gezocht tot 12:30 (alle documenten die ik nodig zal hebben heb ik al, behalve nog 2 documenten die ik woensdag zal kunnen opvragen en nog 1 document dat ik niet kan krijgen want ze kopen namelijk geen handelsgoederen aan aangezien ze enkel produceren), toen was het pauze, rond 13:30 mocht ik weer helpen met de post maar deze keer was het de uitgaande post die ik moest sorteren (België, Europa of buiten Europa) en die dan in brieven steken en postzegels op doen (allemaal via een machine).
Rond 14 uur hebben we de jaarbalansen bekeken en de sociale balansen afgeprint voor GIP-Opdracht 4, ook heb ik uitleg gekregen over de afsplitsing van automatives.
Ik heb daarna met haar GIP-Opdracht 3 overlopen en ze heeft mij enkele dingen kunnen uitleggen over hoe alles gaat in het magazijn.
Vanaf 16 uur heb ik gewerkt aan mijn blog want ze vond het te laat om mij nu nog iets nieuws uit te leggen en gaat het houden voor morgen.