Business tot business (B2B) Business tot Consumer (B2C)
Inhoud blog
  • FABELS EN MISVATTINGEN
  • BETALINGSTERMIJN
  • DE 10 SMOEZEN
  • PROCEDURE
  • VACATURE
  • WIE WE ZIJN
  • WELKOM
    Zoeken in blog

    CREDIT MANAGEMENT SERVICES

    12-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. WELKOM
    WELKOM BIJ CREDIT MANAGEMENT SERVICES

    DEBITEURENBEHEER EN JURIDISCH ADVIES



    debiteur - EN - beheer

    Aan elkaar of los van elkaar geschreven, debiteurenbeheer wordt er niet minder omvattend door en laat zich als een van A tot Z taak aanzien.  Een hoofdonderdeel van debiteurenbeheer is het daadwerkelijke Credit Management wat bij veel bedrijven helaas een achtergestelde zaak is.  Veelal door gebrek aan tijd.
    Bovendien doet u liever zaken dan uw debiteuren te benaderen met betalingsverzoeken.

    Vrijwel elke onderneming of organisatie heeft van tijd tot tijd te maken met debiteuren die niet of laattijdig betalen.  Een lastige situatie ...... die veel ongemak met zich meebrengt. 
    Zoals het vruchteloos uitsturen van aanmaningen, het voeren van moeizame telefoongesprekken, het aanhoren van vage beloftes, waarvan op voorhand al duidelijk is dat ze niet worden nagekomen, het zoeken naar juridische wegen wanneer alle andere middelen niet meer helpen.  En dat zonder afbreuk te doen aan de kostbare relatie met uw klant.

    KOMT DIT U BEKEND VOOR  ?

    Dan is er maar één adequate professionele assistentie en een gedegen advies :
    Het Juridisch Kantoor : Een unieke combinatie tussen debiteurenbewaking, invorderingen en gerechtelijke procedures.

    12-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  


    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIE WE ZIJN
    Het Juridisch Kantoor heeft zich gespecialiseerd in 'debiteurenbeheer' en 'invorderingen' volgens een maatwerk concept en is als dusdanig actief op het grondgebied 'België'.

    debiteur - EN - beheer



    Het Juridisch Kantoor is actief met alle aspecten van insolventie, debiteurenbeheer en juridische adviezen in zowel de persoonlijke als zakelijke sfeer.

    Wij zijn een flexibele onderneming die op basis van een doordachte participatie in een gestructureerd advocaten netwerk en verder bestaande uit professionele en ervaren medewerkers, die samen de perfecte mix vormen om uw openstaande vorderingen daadkrachtig te behandelen.

    Wanneer u sneller over uw geld wilt beschikken zonder de controle te verliezen is een slagvaardig debiteurenbeheer onontbeerlijk en met de dag belangrijker.

    Onze dienstverlening heeft zich gespecialiseerd in het gehele invorderingproject, zowel buitengerechtelijk als gerechtelijk, vanaf het schriftelijk sommeren tot en met het voeren van gerechtelijke procedures.

    Met ruime ervaring in het beperken en bepalen van risico's, en het innen van de openstaande vorderingen is het kantoor  een solide en gewilde dienstverlener voor alle bedrijven.

    Wij kunnen uw gehele debiteurenbewaking overnemen of alleen optreden in geval van problemen.

    U vertelt ons uw probleem, wij bieden u de oplossing.

    Voor een resultaatgerichte aanpak waarbij rekening wordt gehouden met uw wensen op het gebied van relatiebeheer kunt u vandaag al gebruik maken van onze diensten ...

    Contacteer ons om een vrijblijvende afspraak om te zien in hoeverre uw firma voordeel kan halen uit onze diensten.

    cms.jurika@gmail.com



    13-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VACATURE


    ERVAREN ONDERHANDELAAR  VOOR  OOST- & WEST VLAANDEREN


    Functie  : Credit Management activiteiten uitvoeren bij onze klanten op locatie.

    Niveau : A2/A1 of gelijkwaardig door ervaring.

    Taakomschrijving :
    Tijdens uw activiteiten houd je je bezig met debiteurenbeheer in al haar facetten.  In deze financieel- administratieve- en commerciële functie heb je dagelijks contact met debiteuren, (potentiële) klanten, en diverse instanties.  Na een gedegen opleiding kun je op pad om je opgedane kennis op gebied van debiteurenbeheer , bijvoorbeeld als 'Credit Manager', bij bedrijven in uw regio toe te passen.

    Wij zoeken : Personen (M/V) op zelfstandige basis, hoofd- of bijberoep, met een hoge mate van zelfstandigheid, flexibele instelling, accuraat & goede communicatieve vaardigheden.
    Een functie waarbij plezier, professionaliteit en rendement als absolute kernwaarden gelden, daar tegenover staat een ruime verloning !!!

    REAGEREN : Enkel via e- mail : cms.jurika@gmail.com   -   met vermelding NAAM + TEL/GSM NUMMER + Beperkte CV






    13-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  


    14-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROCEDURE

    BUITENGERECHTELIJK   &   GERECHTELIJK
     



    Wat zijn de voordelen van een buitengerechtelijke procedure ?

    Waarom zou ik eerst een buitengerechtelijke procedure starten en niet onmiddellijk tot gerechtelijke maatregelen overgaan ?

    TIJD
    Ruim 60 % van de opdrachten tot invordering worden binnen 1 maand opgelost.  De start van een gerechtelijke procedure duurt al veel langer.

    GELD
    Via het Juridisch Kantoor en in de Buitengerechtelijke procedure word het factuurbedrag bij invordering 100 % gevrijwaard voor de opdrachtgever.  Er zijn geen bijkomende kosten.
    In een gerechtelijke procedure heeft u altijd kosten, zijnde o.a. advocaat (die dikwijls meerdere malen moet optreden), deurwaarder, griffierecht, en honorarium verschuldigd, ongeacht of de vordering kan worden geïnd of niet.

    RISICO
    In een buitengerechtelijke procedure zoeken wij uit hoe uw invordering opdracht inhoudelijk ervoor staat en hoe de financiële positie is van uw debiteur.  Daardoor beperkt u het risico dat u gaat procederen tegen een wanbetaler die financieel aan de grond zit, of dat uw invordering opdracht inhoudelijk niet sterk genoeg blijkt te zijn.

    Op zoek naar de meest effectieve aanpak !
    Als spoed verreist is, bijvoorbeeld omdat u weet dat er goederen aan het zicht worden onttrokken door uw debiteur, dan kunnen wij onmiddellijk en zonder tijdverlies de noodzakelijke beslagmaatregelingen treffen.

    In iedere opdracht tot invordering wordt bepaald welke aanpak het meest effectief is.




    14-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  


    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE 10 SMOEZEN

    Wanbetalers zijn heel creatief in het verzinnen van uitvluchten.  Wees op uw hoede als u op de vraag waarom nog niet is betaald één van de onderstaande antwoorden krijgt !!!

    1) De verantwoordelijke van de boekhouding is deze week helaas niet aanwezig.  Belt u volgende week zelf terug of zal ik een nota achterlaten ?
    2) Er is echt van alles en nog wat mis met wat u geleverd heeft.  We hebben een waslijst van klachten.  U begrijpt wel dat we die eerst opgelost willen zien.
    3) We zitten al een tijd te wachten op betaling door een hele grote klant.  Zodra die binnen is bent u de eerste.
    4) Wij begrijpen uw aanmaningen niet, want we hebben nooit een factuur ontvangen.  Wilt u die alsnog sturen ?
    5) We hebben de goederen wel besteld bij u, maar ze daarna nooit ontvangen.
    6) We hebben nooit opdracht gegeven voor de levering van uw goederen of diensten.
    7) 'Ook toevallig dat u net nu belt'!  Het bedrag is vanmorgen overgemaakt.  U zult het dus binnen enkele dagen wel ontvangen.
    8) Door de toepassing van uw product hebben wij aanzienlijke schade geleden.  We overleggen met onze advocaat over eventuele stappen.
    9) Wij begrijpen ook niet hoe het komt dat u nog niets heeft ontvangen.  Misschien heeft de bank een fout gemaakt.  We zoeken het uit en u hoort nog van ons.
    10) Wij hebben met een van uw medewerkers telefonisch afgesproken dat er eerst een creditnota zou komen voor een deel van het bedrag.

    23-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  


    24-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BETALINGSTERMIJN

    X  DAGEN BETALINGSTERMIJN ?

    De termijn waar binnen een factuur dient te zijn betaald is gemiddeld dertig dagen.  Kiest u eenmaal voor deze of een andere termijn, wijk er dan niet vanaf, ook niet incidentieel.  Het is niet verstandig de betalingstermijn te laten afhangen van de wensen van de klant.  Dat kan u een slecht imago bezorgen.  Zeker als een klant die binnen dertig dagen moet betalen van een andere klant hoort dat die zestig dagen heeft.

    TIP !!
    Bel ronde de 20 ste van de betalingstermijn op en informeer of de geleverde diensten en/of producten naar wens is geweest en of de factuur klopt.
    Dat voorkomt latere discussies.  Er zijn afnemers die eerst wachten tot de betalingstermijn bijna is verlopen en vervolgens gaan protesteren tegen de factuur.  En dat kan gaan over een heel klein deel ervan.
    Terwijl de discussie loopt , wordt er nog steeds niet betaald.  Zo ontvangt de afnemer nog een extra periode intrest over uw geld.
    Een ander voordeel van uw telefoontje is dat uw factuur weer bovenop de stapel komt te liggen.


    24-10-2008 om 18:06 geschreven door werner  


    25-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FABELS EN MISVATTINGEN
    Fabels zijn sprookjes.
    Het is een fabel dat u zonder kosten tot inschakeling van derden kunt overgaan.  Als u uw huis wilt laten schilderen dient u de schilder te betalen, als uw wasmachine stuk is dient u dient u verplaatsing- en herstellingskosten te betalen en een doktersbezoek is slechts gedekt als u daarvoor een ziektekostenverzekering heeft afgesloten.

    Wij willen u van dienst zijn, maar wij willen u ook behoeden voor het maken van onnodige kosten.  Veelal verwacht de opdrachtgever het onmogelijke.  Zo wordt vaak verondersteld dat indien de vordering in de buitengerechtelijke fase niet kan worden ingevorderd, wij zonder kostenrisico kunnen procederen.  Dit is een misvatting, want procederen kost geld, en het kostenrisico ligt dan ook altijd bij de opdrachtgever.


    NO CURE NO PAY

    Veel aanbieders werken op basis van 'NOC CURE NO PAY'.   Deze gevleugelde term klinkt vaak als muziek in de oren, echter wat is 'No cure no pay' nu eigenlijk en hoe wordt dit door de verschillende aanbieders uitgelegd ?

    'No cure no pay' is Engels voor 'geen oplossing, geen betaling'.  Hiermee wordt bedoeld dat een dienstverlener slechts wordt betaald als hij de dienst tot een goed einde heeft gebracht.  In feite is er bij no cure no pay sprake van een resultaatsverplichting, dit in tegenstelling tot een inspanningsverplichting.  no cure no pay is vanouds gebruikelijke manier van het aanbesteden van bergingsoperaties voor schepen.  Het is een oude term welke echter te pas en te onpas wordt gebruikt.

    Een jurist krijgt bij No Cure no Pay alleen betaald als hij/zij een bepaald, vooraf gesproken, resultaat behaalt.  Wettelijk mogen advocaten niet op basis van No cure no pay werken, terwijl juristen die niet als advocaat zijn ingeschreven, wél op die manier mogen werken.  De meeste aanbieders brengen u bij No cure no pay provisie over het behaalde resultaat in rekening, ook indien uw vordering inclusief de opgevoerde koste van invordering op de debiteur werden verhaald.


    25-10-2008 om 00:00 geschreven door werner  




    Een klant is pas een klant als de factuur is betaald

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Een interessant adres?


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs