My own story
Inhoud blog
  • Verwachtingen lessen creativiteit
  • Eerste indruk les creativiteit
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Een plek die enkel jou kan inspireren!
    15-02-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwachtingen lessen creativiteit
    Er werden mij tijdens de eerste les creativiteit een aantal richtvragen meegegeven over wat ik nu precies verwacht van het OPO creativiteit.

    In dit bericht beschrijf ik dus even mijn verwachtingen 😊.

    Zaken waar ik van ga genieten in het aanbod dat ik krijg van lessen creativiteit is voor mij in de eerste plaats beeld. Ik ga hier van genieten omdat ik dit graag doe maar in mijn vrije tijd hier veel te weinig mee bezig ben. Daarom ga ik hier dus van genieten tijdens de lessen creativiteit. Ik besef dat ik te weinig bezig ben met tekenen, knutselen ... in mijn vrije tijd dus ben ik wel blij dat dit zeker aan bod komt in dit OPO. 

    Een uitdaging voor me zal drama zijn, toneeltjes spelen. Ik weet van mezelf dat dit een uitdaging voor me zal zijn omdat ik dit ook ervaren heb in de middelbare school. Ik heb teveel stress voor toneeltjes of drama te doen voor een groep en hierdoor ben ik daar ook vaak door gedemotiveerd.
    Ik doe dit wel graag maar weet gewoon van mezelf dat dit een grote stap is voor me om hier mee aan de slag te gaan. Ik weet ook van mezelf dat ik niet goed kan overdrijven maar vaak nog te mild overkom. Hier wil ik zeker mee aan de slag gaan in dit OPO omdat er hier, denk ik, wel ruimte voor is.

    Krachten of vaardigheden die ik denk dat ik wel ga kunnen inzetten in deze lessen zijn enthousiast, geduldig en flexibiliteit.
    Ik denk dat ik in dit OPO hier zeker van ga kunnen gebruik maken. Van de kracht of eigenschap enthousiast ga ik wel gebruik van kunnen maken doordat ik enthousiast zal zijn als de docent een voorstel doet of een spel wilt spelen. Ik zal niet snel zeggen dat ik hier niet aan ge deelnemen of geen zin in heb. 
    Geduldig ga ik ook kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer iets niet van de eerste keer lukt, ga ik dit toch blijven proberen en blijven doorzetten zodat ik het toch tot een goed einde ga kunnen brengen.
    Flexibiliteit kan ik hier ook zeker inzetten doordat ik flexibel zal zijn wanneer er iets misloopt of niet zo goed lukt zal ik me aanpassen aan de andere omstandigheden waarin het dan wel, eventueel, zal moeten verlopen. Ik treur hier niet om maar pas me snel aan aan anderen of omstandigheden.

    Ik heb tegenover dit vak wel positieve verwachtingen en ik hoop ook dat deze verwachtingen overeenkomen met wat ik dus verwacht 😉. 

    15-02-2020, 13:59 Geschreven door juliesmets  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste indruk les creativiteit
    Op woensdag 12/2/2020 hebben wij, klas B5 - B6, onze eerste les creativiteit achter de rug.
    Ik krijg deze les van Daisy Walk.

    Mijn eerste indruk van deze les is zeer positief 😊.

    In het begin had ik er niet veel zin in omdat ik van andere groepen had gehoord dat ze creativiteit niet zo leuk vonden. Ik heb me te snel laten beïnvloeden door anderen.
    Persoonlijk, viel het bij mij beter mee dan verwacht. Dit kwam doordat Daisy ons in het begin al goed had verwelkomt en mij grotendeels gerust gesteld door dat ze, samen met ons, ging overlopen op welke dagen we effectief creativiteit hadden. Dit zorgde bij mij voor een goed gevoel omdat ze op deze manier, voor mij persoonlijk, interesse toonde in ons. 

    Toen we van start gingen met de kennismakingsspelletjes werd het alsmaar leuker. Deze spelletjes waren heel leuk, je kon je hier helemaal in uitleven. Op deze manier leerde je je klasgenoten ook kennen op een andere (toffere) manier. Dit vond ik zeer boeiend. Bij deze spelletjes leerde je natuurlijk Daisy ook beter kennen en dat vond ik ook heel fijn.

    Daarna mochten we dan iets bouwen in verband met wat jij zelf van verstaat onder de term 'creativiteit'. Dit vond ik ook weer zeer leuk omdat je hier je helemaal in kon uitleven door iets te bouwen. Vervolgens gingen we een 'mooie' tekening maken en daarna een 'lelijke' tekening. Eerst vond ik dit een beetje een vreemde opdracht omdat iedereen iets anders verstaat onder de termen 'mooi' of 'lelijk'. Ik vond het dan ook raar dat we uit de klasgroep de 'mooiste' en de 'lelijkste' tekening moesten zoeken. Nadat ze haar uitleg gaf en dit linkte aan de doelgroep: kinderen en jongeren snapte ik waarom ze ons deze opdracht liet doen. Achteraf gezien heb ik wel veel kunnen opsteken uit deze opdracht.

    Hieruit kan ik concluderen dat ik de eerste les super leuk vond door de opdrachten die we deden maar ook door de uitleg en tips die we meekregen van Daisy zoals kennismakingsspelletjes dat je ook altijd kan uitvoeren als je kennismaakt met je doelgroep.

    13-02-2020, 00:00 Geschreven door juliesmets  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 10/02-16/02 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs