Deze week hebben we verder gewerkt rond het thema "Jules naar school".
Juf had een grote prent van Jules op school en we mochten vertellen wat we zagen op de prent. We speelden met muziekinstrumenten leerden het ochtendlied.
Aan de knutseltafel konden we kleuren en kleven met papiertjes. In de voeldoos zat een appel of een koek of water en wij moesten voelen en raden wat het was.
Jules deed wat raar met zijn boekentas... hij zette ze op zijn hoofd, hield ze achter zijn rug... . We vonden dat leuk en hebben dat met onze boekentas ook gedaan, zo leerden we de begrippen op, achter, naast, tussen en onder. Ook genoten we van het mooie weer en speelden in onze tuin.
Bij de start van het nieuwe schooljaar mochten we veel nieuwe kleutertjes en peutertjes verwelkomen.
We heten ze dan ook allen van harte welkom.
We zijn deze week al druk in de weer geweest. We leerden wat een aanwezigheidskalender is en hoe we die gebruiken.
Ook leerden we de hoekjes van de klas kennen en aan de werktafel hebben we al gewerkt met vingerverf.
Juf vertelde een verhaal over "Jules gaat naar school" en bekeken we wat er in de boekentas van Jules zat. Jules heeft een groene boekentas en alles wat in zijn boekentas zat was ook groen... wat stoppen we dan in een rode boekentas? Zo leerden we sorteren van kleuren.
Juf vertelde ook over Dribbel de hond en zijn eerste schooldag. Dit was een boek met luikjes en we mochten om de beurt een luikje opendoen.
Morgen gaan we voor de eerste keer naar het zwembad... spannend!
Deze week stond het WK in het middelpunt! We hebben ons geschminkt, vlagjes gemaakt en gesupporterd voor het schoolvoetbal. Het was een hele leuke week vol voetbal en fun!
Deze week leren we over de dieren die in de zee leven, wat ze allemaal doen, hoe ze eruit zien, wat zij eten...
Het is een heel boeiende week, waarbij we allerlei spelletjes mogen doen zoals, vissen vangen met een visnet, visjes hengelen, een dobbelspel, kleuren, knutselen van een vis, visjes leggen volgens een bepaald patroon...
We zijn ook op schoolreis geweest deze week en dit was een hele leuke ervaring! We hebben heel wat plezier beleefd en op heel wat attracties gezeten.
En om de week af te sluiten zijn we op vrijdag natuurlijk ook gaan zwemmen! Het was een heel boeiende en leuke week!
Vorige week en deze week hebben we het gehad over Kiekeboe!
We hebben hier rond heel wat spelletjes gespeeld en een liedje geleerd!
Zo hebben we moeten raden onder welke beker een balletje verstopt had, maar de beker veranderde iedere keer van plaats!
Sommige spulletjes in de klas werden soms verstopt of op een andere plaats gelegd door Jules en die moesten we terug gaan zoeken.
We hebben ook een verhaaltje gehoord over kleine Leon die allerlei lichaamsdelen verstopt had en wij moesten raden wat er verstopt zat.
Tijdens het versje moesten we ons verstoppen en op het juiste moment kiekeboe roepen! Wat was dat spannend elke keer!
Buiten heeft de juf wat diertjes verstopt en iedereen moest een diertje gaan zoeken, daarbij hebben we elkaar heel veel moeten helpen.
In de hoekjes konden we een tekening schilderen of kleuren, waarbij iemand verstopt zat, hadden we een ontdekhoekje, waarbij verschillende dingen verstopt zaten en we eens konden piepen of misschien moesten we het wel zelf verstoppen. We hadden ook heel wat boekjes waar dingen in verstopt zaten en waren iedere dag heel goed in de weer met dingen te verstoppen en dingen te zoeken! Kijk zelf maar mee!
Deze week hebben we gewerkt rond het thema "jonge dieren in de lente".
We keken op het grote scherm naar lammetjes, veulentjes en kalfjes in de wei. We zagen ook biggetjes, puppies en kittens. we vonden het heel leuk en konden veel vertellen. Die jonge dieren doen soms zotjes, wat hebben we gelachen...
Op woensdag zijn we op zoek gegaan naar jonge dieren in de omgeving van de school. Eerst vonden we een schaap. Jammer genoeg had ze geen lammetje. Toen we bij de paarden kwamen begon het te regenen en moesten we helaas terug naar school. Jammer zal voor een andere keer zijn.
Aan de werktafel zijn we al een cadeautje voor moederdag aan het maken.