Op deze site vind je peuterpraat, foto's en allerlei leuke dingen die wij in onze klas doen.. Heb je zelf nog vragen, opmerkingen of suggesties? Dan is dit vast en zeker welkom!
Wij spelen, leren en werken in Basisschool Zele-Heikant
27-11-2009
Thema
THEMA-verslag: Schoenen
Datum: 23/11/2009 –27/11/2009
WERKEN – SPELEN – KNUTSELEN - LEREN
Zwarte Piet had deze week een probleem: het grote boek van Sint was nog niet versierd! Hij zocht de hulp van alle kinderen. Wanneer zij flink naar een verhaal luisterden, kregen ze van de juf telkens een gekleurde Sint of Piet. Zo werd het boek erg mooi! De Sint zal blij zijn!
In onze klas lag het vol schoenen! Ontelbaar veel en overal waren ze te vinden! We hebben ze gepast, gepoetst, geteld, er over verteld, gemikt in een bak, er met gestempeld, er over gezongen, verhalen over gelezen, …
Ook dinsdag werd er voorgelezen. 2 keer zelfs! Een keertje door Noah zijn mama en een keertje door de mama van Joaquin! Wat kunnen zij goed vertellen! En wij flink luisteren!
Woensdag hebben we in de turnzaal in het ‘Schoenenpieten-bos’ gespeeld! Er was een echte glijbaan waarop alles kindjes konden spelen!
Juf Anja is ook komen voorlezen. Ze vertelde over poes Dikkie Dik. Wat was dat een leuk verhaal!
Woensdagnacht zijn Sint en Piet langs geweest! Zij hebben een boot in onze klas gezet, waarin we konden spelen en door de gaatjes konden piepen. We verkleedden ons in Sint en in Zwarte Piet en deelden echte pakjes uit aan de kinderen uit onze klas. Wat waren ze blij! De kinderen uit het zesde leerjaar zijn een verhaaltje komen lezen over Sint en Piet. Dat kunnen ze erg goed!
Vrijdag maakten we lekkere marsepein met juf Eva (smullen!), want dit was haar laatste dagje bij ons. Ze zal die lieve kindjes zeker en vast erg missen! Vele groetjes, Juf Eva
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
‑ fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Eva
- mama’s lezen voor
Woensdag
-turnen met juf Eva
- juf Anja leest voor
Donderdag
-De leerlingen van het zesde leerjaar lezen voor
Vrijdag
-Lekkere marsepein maken en smullen maar!
-Daag, Juf Eva!
--Opgepast: boekenalarm!
Volgendethema:
De Sint komt op bezoek!
Opmerking!
Schoenen zoeken op de prent
Maxime in de schoenenhoek
Juf Eva tekent de schoenomtrek van Febe
Lars kleurt zijn schoenomtrek
Voorleesweek: de Mama van Noah komt voorlezen
Febe in de schoenenhoek
Ilke met de laarzen
Jonas met zijn favoriete schoenen Die mocht niemand anders aandoen hoor!
De boekenhoek met schoenenboeken en Sintboeken
Ilke als Zwarte Piet
Pakjes uitdelen en verkleden
Dag Sint Lennert
Voorleesweek: 6e leerjaar komt voorlezen
Op vrijdag hebben wij ons schoentje gezet voor de Sint en voor Piet, hopelijk komen zij eens langs in onze klas
Stempelen met schoenen
Schoenen in schoendozen
Jules in zijn schoenenbed
Verhaaltje: Eend gaat op zoek naar nieuwe schoenen
Maandag zagen we allerlei nieuwe dingen in onze klas!
Er was een snoezelhoekje, waar de kleuters in konden snoezelen. Er waren ook echte snoezeldekens om onder te liggen! Lekker warm!
We maakten ook ons eigen snoezeldeken met verfstiften. Dat was fijn!
Dinsdag en woensdag is er geturnd met juf Eva. We zijn op bezoek gegaan in het huisje van oma en opa. Hun poes was er ook bij! We hebben ook ‘Sherborne’ gedaan! Elkaar knuffelen en masseren met een bal. Wat zijn we lief voor elkaar!
Omdat onze vriendjes zo flink waren, kregen ze van juf Eva dikke duimen! Wanneer de kleuters 10 dikke duimen hadden, blies de juf een ballon op voor in de klas.
We maakten ook een koffertje om te gaan logeren bij oma en opa. Samen met het versje, bereidden we ons voor op het bezoek van oma Mia en opa Antoine vrijdag! Met oma Mia hebben we lekkere soep gemaakt! Alle kinderen hebben er van geproefd. Hmmm…
Opa Antoine las ons een gek verhaaltje voor over een konijn dat geen soep lust.
Groetjes,
Juf Eva
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
‑ fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Eva
Woensdag
-turnen met juf Eva
Donderdag
Koffertjes maken en dikke duimen verdienen
Vrijdag
-Soep maken met een oma in onze klas
-Opa komt een verhaaltje voorlezen
Volgendethema:
Op weg naar de Sint!
Opmerking!
Zie extra brief
Knuffelen en rusten in de snoezelhoek
Oma en opa-puzzels maken
Logeerkoffertje schilderen
Parels rijgen voor oma
Prentenboeken over oma en opa
Gedichtenkaartjes voor oma en opa maken
Foto's van onze grootouders.
Koken in het keukenhoekje
Febe met opa's pet
Turnhoekje
Noah heeft appelsientaart gemaakt
Oma Mia op bezoek, zij komt samen met ons heerlijke soep maken!
Oma kon de soep zelfs laten zingen: 'zzzzzzzzzzzzzzzz...' en toen waren de groentenbrokjes verdwenen
MMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmm, lekker!
Woeps, allemaal op....
Toon op de turnmat
Xander strijkt, net zoals de oma dat doet.
Opa Antoinne komt een verhaaltje voorlezen. Een heel gezellig moment!
Maandag maakten wij kennis met 5 nieuwe sloebers. Dit zijn Oona, Joaquin, Matthias, Ruben en Tezeta.
Al snel voelden deze kampoenen zich thuis in onze klas. Ze gingen op ontdekking en kregen hierbij veel hulp van alle andere kindjes. Want zij kennen onze klas immers al heel goed en konden de nieuwe vriendjes alles tonen.
Met alle kleuters gingen we op onderzoek in de hoeken. Wat staat er? Wat kunnen we ermee doen? Hoe spelen wij met de spulletjes? Hoe moeten we opruimen? Hoe kunnen we samen spelen/elkaar helpen?
Kleuters hebben volop genoten van het spellen in de hoeken. Ook de juf speelde vaker mee, want deze week maakten wij niet zoveel werkjes.
Op donderdag mochten enkele kindjes eens bij Juf Eveline (1Kb) in de klas gaan voor de muzische activiteit. Zij experimenteerden met muziekinstrumenten. Enkele kindjes van 1kb kwamen dan in onze klas om naar een grappig poppenspel te kijken.
Groetjes,
juf Xenia
DAGEN
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
‑ fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
Geen school
Donderdag
-muzische activiteit met 1Kb
-maandopener in de zaal
Vrijdag
Volgende thema:
“Oma & opa/logeren”
Opmerking!
- Vanaf volgende week is juf Eva in de klas (16/11 t.e.m. 27/11/’09)
- Gelieve tegen maandag geld en/of foto’s mee te geven.
- Aangezien onze voorraad zakdoeken bijna op is, hadden wij graag opnieuw een doos papieren zakdoekjes gehad voor in de klas. Alvast bedankt!
KLeuren volgens voorbeeld
Popjes verzorgen
Huisjes bouwen
Een toren bouwen
Febe gaat op stap met haar babypopje
MMMmmm, lekker smullen in de poppenhoek
Wauw, wat een mooie toren. Flink zo, Alexander!
Fleur gaat op stap met popje Marieke
Matthias wandelt door de klas
Ssshtt, de baby slaapt!
Ilke en Tezeta geven samen de baby eten.
Een moeilijk plakwerkje: 'bouw een toren'
Gezellig tafelen in de poppenhoek.
Parels rijgen...
Keuzesysteem: symbooltje kleven bij het hoekje waar je speelt.
Dit was onze laatste week voor de vakantie. We bleven in de herfst- en bossfeer.
We leerden en werkten met bosdieren. De juf vertelde het verhaaltje van Remi en de egel. En op dinsdag kregen we zelfs een echt bosdier in de klas, namelijk een egel. Deze had de juf toevallig in haar tuin gevonden.
We hebben de hele dag aandachtig gekeken naar het dier. Dat vonden we super leuk!Nadien boetseerden we zelf een mooie egel met echte stekels.
We leerden waar de bosdiertjes slapen en wat ze doen om in de winter te overleven.
Verder hebben we ook nog puzzels gemaakt, geschilderd en naar verhaaltjes geluisterd. Op donderdag kwamen de leerlingen van het vierde leerjaar voorlezen. En op vrijdag vierden we de verjaardag van Maxime en hebben we de dag beëindigd met een leuke herfstafsluiter.
Prettige vakantie!
juf Xenia
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
‑ fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
- turnen met juf Mieke
Donderdag
Vrijdag
- verjaardag Maxime
-herfstafsluiter
Volgende thema:
“De hoekjes van onze klas”
Opmerking!
9 november is een instapdatum. Dan komen er nieuwe kindjes naar onze klas. Vermoedelijk zullen er 7 vriendjes bijkomen.
Egel schilderen volgens voorbeeld
Een echte egel in de klas
Een egel boetseren met echte stekels
Gezamenlijke waarneming van de egel
Bosdieren puzzelen in 2 of 4 stukken
De egel slaapt onder de blaadjes...
Het grote dierenbos waarbij elk dier zijn eigen slaapplaats heeft.
De egel slaapt ONDER DE BLAADJES.
Het konijn slaapt ONDER DE GROND/ IN EEN HOL.
De eekhoorn slaapt IN DE BOOM.
4a komt voorlezen: een leuk verhaal van Dikkie Dik
Deze week waren we weer sterk verbonden met de natuur. Na onze superleuke bosuitstap vorige week hebben we veel te vertellen. We starten de week met een kringgesprek over de voorwerpen die we meebrachten uit het bos.
Nadien gingen we hiermee aan de slag. We schilderden boomstammen. Met takken en bladeren maakten we hiervan echte bomen. Zo hadden we een speelbos in onze klas.
We leerden enkele noten kennen (okkernoot, eikel, kastanjes)en deden er verschillende spelletjes mee. We konden noten sorteren, we leerden de benamingenen deden raadspelletjes, en we hebben sommige noten geproefd.
We hebben ook een leuk liedje gehoord over blaadje van de bomen.
Verder hebben we onze kabouterpaddenstoel afgewerkt en hebben we nog enkele moeilijke werkjes gemaakt.
Groetjes,
juf Xenia
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
‑ fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
-turnen met juf Mieke
Donderdag
Vrijdag
Volgende thema:
“Bosdieren”
Opmerking!
Boomstammen schilderen
experimenteren met een schaar: blaadjes knippen
Stippen stempelen
Herfstverhaaltjes 'lezen'
het grote paddenstoelenboek
Op zoek naar nootjes in ons kabouterbosje
opdracht: op elk kruisje een herfstblad kleven (rood, geel en bruin)
Eindelijk het verslag van vorige week. Mijn excuses voor de vertraging!
THEMA-verslag: “Kabouters/Herfst”
Datum: 12/10/2009 – 16/10/2009
WERKEN – SPELEN – KNUTSELEN - LEREN
We speelden een hele week met kabouters, paddestoelen, nootjes en blaadjes.
Op maandag had Jules een gekke hoed op zijn hoofd. “Dat is een kaboutermuts”, zegt Jules. “Die heb ik zelf gemaakt!” Zo’n leuke muts wilden wij ook, dus gingen we onmiddellijk aan de slag…
Op dinsdag speelden we met het lied ‘Op een grote paddenstoel’. We mochten dit liedje uitbeelden en eindigden steeds met onze benen in de lucht. Dit was zo leuk dat we het telkens opnieuw deden.
We maakten ook onze eigen paddestoel waarin we als kaboutertjes konden wonen en koekjes bakken.
Op woensdag hadden we bezoek van 6 nieuwe vriendjes die ons klasje al eens kwamen bekijken. Wat een drukke dag met zoveel kapoenen in de klas!
Op donderdag deden we een spelletje met gekleurde blaadjes. De juf speelde een kabouter die in het bos allerlei blaadjes geraapt had. Wij mochten helpen om de blaadjes te sorteren.
Eindelijk was het vrijdag (het witte dagje). Vandaag gaan we naar het bos. Met onze laarzen aan gingen we op stap. We hebben blaadjes en nootjes geraapt en gingen op zoek naar kabouters.
Groetjes, juf Xenia
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
-Verjaardag Alexander
-Fruitdag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
- verjaardag Fleur
Woensdag
Openklasdag: 6 nieuwe vriendjes op bezoek
Donderdag
Vrijdag
- turnen met juf Mieke
- uistap naar het bos
Volgendethema:
“het bos” → wie wil mag nog herfstvruchten of boekjes i.v.m. het bos (naamtekenen) meebrengen.
Opmerking!
Gelieve mutsen en sjaals te naamtekenen!
Kaboutermutsen maken
Jules met zijn kaboutermuts
Ons eigen kabouterhuisje maken
Onze nieuwe aanwinst: de schildersezel! Hierop kunnen we heel flink werken!!
Tellen met kabouters: op elke stip moeten we 1 kabouter leggen. (1-1relatie inoefenen)
Dan tellen we hoeveel kabouters er in deze paddenstoel wonen.
Spelen met een lied: "op een grote paddenstoel" ... en allebei de beentje HOPLA in de lucht
Ons kabouterbos...
Tijdens de openklasdag: 6nieuwe vriendjes op bezoek met hun mama en/of papa
Samen dansen!
Daan in onze kabouterpaddenstoel
Daan en het gekke kabouterhoedje... (het dak van ons smurfenkabouterhuis)
Met deze doos gaan wij een mooi kadertje maken!
Kabouter Kwebbel
Met juf Bernadet bouwden wij kabouterhuisjes..
Kabouters moeten ook eens gaan slapen, vind Maxim.
Lennert bakt kabouterkoekjes...MMMMMmmmmmmmm...
Louise met Kabouter Slaap
Daan met Kabouter Bril
Jonas met Kabouter Boos
als ons huisje klaas is, dan mag er en kaboutertje in wonen...
We hebben veel verteld over het weer: zon, wolkjes, regen, donder en bliksem. We leerden ook een leuk liedje. Dat gaan we telkens zingen als we onze weerkalender invullen.
Deze week hebben ook ons eerste werkblad gemaakt! Daarbij moesten we de wolkjes blauw kleuren en de zonnetjes geel. Dat deden de meeste kleuters al heel flink, bravo!
Met stokjes maakten we regenmuziek. Soms ging het héél hard regenen en dan plots ‘drup drup …’, een paar druppels maar… Even later stonden we met onze voeten in de regen, zo stapten we in de (denkbeeldige) plassen door de klas. Leuk hoor!
Op aanvraag van Febe hebben we gedanst op het liedje ‘het regent’, van Kabouter Plop. En we kregen ook een poppenspel te zien waarbij Jules door wind en ging.
Verder hebben we nog 2 feestjes gegeven voor onze jarigen.
Groetjes, juf Xenia
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
-lokale verlofdag
Dinsdag
- pedagogische studiedag
Woensdag
-turnen met juf Mieke
- verjaardag Lennert vieren
Donderdag
- verjaardag Jonas vieren
Vrijdag
Volgendethema:
“Herfst ” → wie wil mag herfstblaadjes en/of herfstvruchten meebrengen.
Opmerking!
12/10 → schoolfotograaf!!
14/10 → openklasdag:nieuwe peuters komen een kijkje nemen
16/ 10 → uitstap naar het bos: voorzie aangepaste kledij en laarzen!!
Regendruppels stempelen
Ons allereerste 'werkblaadje' -> wolkjes blauw en zonnetjes geel.
Heel flink!
Het weer met Jules
Puzzelen met onze weerkaartjes
Als afsluiter kregen we nog heerlijke oliebollen van 2K : 'mmmmmmmmmmmmmm....lekker!'
Op maandag zat Jules een beetje verdrietig in onze klas. Na al die knuffels van vorige week zou Jules nu ook wel eens een echt diertje in de klas willen. Maar onze Jules was kieskeurig hoor. Hij wou een groen diertje dat kon zwemmen en stappen en het moest ook 4 pootjes hebben.. Welk diertje zou dat nu zijn? ‘Een schildpadje’, zei Noah.
En plots toverde de juf 2 schildpadjes tevoorschijn! Eventjes was het heel stil in de klas. ‘Kijk, kijk’, klonk het toen… Wat deden die schildpadjes allemaal?!
Iedereen was dolenthousiast en zou heel goed voor onze diertjes zorgen. We kijken hoe de schildpadjes zwemmen, lopen en eten. Sommige kindjes waren wel een beetje bang toen de kleine schildpad naar hen toe kwam gelopen.. ‘Hé, doe hem weg!’, zei Febe terwijl ze op de bank sprong.
We hebben deze week een echt kunstwerk gemaakt. Een schildpad met boetseerklei! Dat was moeilijk. Eerst een bolletje rollen, dan platkloppen. En nadien worstjes rollen die we moesten versnijden om pootjes te maken. Nog een bolletje als hoofd en dan een piepklein staartje. Er waren werkelijk enkele prachtexemplaren bij!
We leerden ook een liedje over de schildpad (zie bijlage) Ook vertelde de juf het verhaaltje van Rollies schildpad (Bob de Bouwer). En wij oefenden de kleurtjes nog eens met een schildpadden-lotto-spel.
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
-turnen met juf Mieke
Donderdag
Vrijdag
Volgende thema:
Opmerking!
Er zijn heel wat jarigen op komst. Jonas (6/10->wij vieren dit op 08/10 met lekkere cake), Lennert (7/10), Fleur (11/10) en Alexander (12/10).
Wat zien we allemaal? schild (hun huisje), 4 pootjes, een staartjes en de kop
Ook Louise had een schildpadje meegebracht naar de klas
Scheuren en kleven
Een hokje voor de schildpad bouwen. Bravo Lars!
Schildpadjes boetseren
Maar de juf moest het toch eerst eens voortonen... Febe plakt de verschillende stukjes aan elkaar.
En dan eens helemaal zelf proberen!
Flink zo Lennert!
Nu nog de pootjes Febe..
Zelf een schildpad tekenen... Moeilijk hoor!
Kunstwerkje boetseren... Rollen, platkloppen en pootjes rollen..
Wat kon Emiel hard kloppen, zijn schildpad had een groot huisje.
Ilke vond het niet zo fijn dat haar hande vuil werden van de boetseerklei..
Maar Lennert toch, je moet het bordje schilderen, niet je handen! :D
In het grote aquarium konden we de schildpadjes goed zien zwemmen.
Kleuren herkennen en plaatsjes onthouden. Wat een moeilijk spelletje, maar wel leuk!
Een knuffel helpt de peuters overgangen naar nieuwe situaties te maken. Ook nu maakten we gebruik van deze speciale band. Het basisvertrouwen in hun knuffel heeft hen geholpen om sociale contacten aan te gaan met andere peuters. Via onze knuffel leerden we ‘samen spelen’.
Jules had zijn knuffeltje meegebracht, een lief klein hondje. Onze kapoenen konden toen vertellen aan Jules wie zij meegebracht hadden naar onze klas.
Juf vertelde ook de verhaaltjes ‘De knuffels van Jules’ en ‘Musti en zijn knuffel’. Wij dansten met onze knuffel op ‘Snuffeltje, Snuffeltje, mijn allerliefste knuffeltje’ (van Kabouter Plop).Wat was dat leuk!
Wij lieten knuffels springen, dansen, zoenen en nog zoveel meer. Soms wisselden wij eens van knuffel met een vriendje, want dat vonden wij niet zo erg! En wanneer we een beetje moe waren konden we in het knuffelhoekje gaan uitrusten. We hebben ook enkele leuke knutselwerkjes gemaakt.
Onze klas is nu een echt knuffelparadijs voor iedereen!
Onze lekkere week zit er op. Wat hebben wij veel kunnen proeven van de stukken fruit die jullie meebrachten. Nogmaals dank hiervoor!
Op maandag hebben wij al ons fruit verzameld in de fruitbox, wat hadden we veel lekkers! Elke dag mochten we een stukje proeven. We aten zelfs nectarine. Die zag er wel een beetje vies uit toen de juf dit in stukjes sneed. Maar mmmmm, wat was dit lekker!
Een hele week schilderen, papier frommelen, plakken en tekenen... Plots lagen er overal in onze klas stukken fruit. Nog snel alles bij elkaar kleven en kijk: mijne eigen fruitmand!
Op een dag zat er een gaatje in onze appel. Juf vertelde via een liedje wie daar woonde. Dat was worm Willemijn! Die maakt een gaatje in de appel en eet dan zijn buikje dik er rond. Wij kregen elk een appeltje en konden ons wormpje laten eten, mmm!
Verder waren er nog leuke verhaaltjes, spelletjes en tekeningen.
Groetjes, juf Xenia
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
-turnen met juf Mieke
Donderdag
Vrijdag
-verjaardag DAAN vieren
-namiddag: fruitsla met platte kaas eten
Volgende thema:
‘knuffels’→ iedereen mag een knuffel meebrengen op maandag! Deze mag dan enkele weken in onze klas blijven. (voorzien van naam!)
Opmerking!
Gelieve er op te letten dat uw kind broeken draagt die hij zelf aan en uit kan doen.
bananen stempelen
Fruit: kijken, voelen, benoemen.
kleuren Welk stukje fruit is rood? Misschien een appeltje? Druifjes: papier frommelen en plakken
MMMmmm, appelsientjes proeven!
Kiwi: dat lusten enkel kindjes niet zo graag ...
Liedje: Wormpje Willemijn
Ons liedje, de kindjes hebben hun appeltje meegekregen waarmee ze op dit liedje kunnen spelen. Op hun vinger teken ik dan het gezichtje van wormpje Willemijn!
Deze week leerden wij enkele kleuren kennen. Elke dag een andere kleur. Want de dagen hebben bij ons een kleurnaam! Maandag is geel, dinsdag is groen, woensdag is blauw, donderdag is rood en vrijdag is wit. Zo kunnen wij gemakkelijk vertellen welke dag het is!
Wij merkten al snel op dat alles in onze klas een (verschillende) kleur had.
Maandag gingen we op zoek naar gele dingen. Febe vond als eerste een gele blok, dat was echt niet gemakkelijk hoor.
Elke dag maakten we werkjes in de juiste kleur. Op de gele dag tekenden we rond en rond en rond. En ja hoor, daar was ze dan: de gele zon! We maakten ook andere mooie werkjes: een groene kikker, een blauwe wolk en een rode bloem. Wij mochten deze stempelen, scheuren en plakken, verven.
Wij maakten ook kennis God, Moeke Maria en kindje Jezus. Shhht, we moesten heel stil zijn, dan mocht het kaarsje branden en leerden we een gebedsliedje.
Verder hebben we nog heel, heel, veel gespeeld met onze nieuwe vriendjes. We kregen van onze juf ook enkele leuke verhaaltjes te horen.
dagen
Speciale gebeurtenissen:
Maandag
Dinsdag
- turnen met juf Mieke
Woensdag
-turnen met juf Mieke
- verjaardag NOAH (3j.): Wij hebben voor Noah liedjes gezongen. En kregen van hem een heerlijk stuk taart. (Vandaar dat onze koek niet opgegeten was) Het was een heel leuk feestje, Noah had een mooi prentenboek mee dat de juf heeft voorgelezen. Hij heeft een vrachtwagentje als cadeau gekozen!
Donderdag
Vrijdag
Volgende thema:
‘ mmmm, fruit’ → iedereen mag een stukje fruit meebrengen op maandag! Hiermee maken we dan fruitsla. Lekker smullen!!
In onze klas en tijdens onze uitstapjes trek ik regelmatig foto's van jullie kindjes.
Als gevolg van de wet op de privacy van 8 december 1992, heeft iedereen het recht om gegevens of foto's met betrekking tot zijn eigen persoon of zijn/haar minderjarige kinderen, van deze site te laten verwijderen.
Indien u dit wenst, gelieve me via bovenstaande link een mailtje te sturen.