van de ene kant naar de andere kant op verschillende manieren door de grote plas stappen
Juf Sanne kwam mee turen vandaag. Simba en juf Sanne hadden een regenkoker vast. zolang het regende mochten ze zich tussen de plassen verplaatsen. stopte het met regenen zo snel mogelijk in een plas gaan staan.
Juf Sanne hield een prent van een zon en regen vast. Was er de zon stilstaan in de hoepel, was er de regen met de laarsjes stampen in de plas
De Herfst is begonnen dus begint het weer meer te regenen. Morgen gaat het ook regenen in onze turnzaal. We trekken onze denkbeeldige laarzen aan waardoor we toch door de plassen mogen stappen. De hoepels worden plassen. Jullie gaan opdrachtjes uitvoeren in en rond de plassen.
We gingen samen met Simba en juf Inge wandelen in het kabouterbos. Tijdens de wandeling kwamen we verschillende kabouters tegen. eerst was er kabouter spillebeen. Met hem deden we een start en stop spel. Als tweede kwamen we bij de paddenstoel van kabouter plop. Hij leerde ons de kabouterdans. De volgende kabouters die we tegen kwamen waren met 7. Het waren de kabouters van Sneeuwwitje. Zij hadden voor iedereen een mooie tekening van een kaboutermuts in het bos gelegd. Als we muziek hoorden moesten we met onze knapzak door het bos stappen, stopte de muziek mocht we een muts zoeken en deze inkleuren. alle kinderen hebben aan alle mutsen geholpen. De laatste kabouter was niet zo een blije kabouter. Hij was verdrietig omdat hij geen vriendje hand om mee te spelen. Daar brachten wij verandering in.
We gingen samen met Simba en juf Inge wandelen in het kabouterbos. Tijdens de wandeling kwamen we verschillende kabouters tegen. eerst was er kabouter spillebeen. Met hem deden we een start en stop spel. Als tweede kwamen we bij de paddenstoel van kabouter plop. Hij leerde ons de kabouterdans. De volgende kabouters die we tegen kwamen waren met 7. Het waren de kabouters van Sneeuwwitje. Zij hadden voor iedereen een mooie tekening van een kaboutermuts in het bos gelegd. Als we muziek hoorden moesten we met onze knapzak door het bos stappen, stopte de muziek mocht we een muts zoeken en deze inkleuren. alle kinderen hebben aan alle mutsen geholpen. De laatste kabouter was niet zo een blije kabouter. Hij was verdrietig omdat hij geen vriendje hand om mee te spelen. Daar brachten wij verandering in.
We gingen samen met Simba en juf Inge wandelen in het kabouterbos. Tijdens de wandeling kwamen we verschillende kabouters tegen. eerst was er kabouter spillebeen. Met hem deden we een start en stop spel. Als tweede kwamen we bij de paddenstoel van kabouter plop. Hij leerde ons de kabouterdans. De volgende kabouters die we tegen kwamen waren met 7. Het waren de kabouters van Sneeuwwitje. Zij hadden voor iedereen een mooie tekening van een kaboutermuts in het bos gelegd. Als we muziek hoorden moesten we met onze knapzak door het bos stappen, stopte de muziek mocht we een muts zoeken en deze inkleuren. alle kinderen hebben aan alle mutsen geholpen. De laatste kabouter was niet zo een blije kabouter. Hij was verdrietig omdat hij geen vriendje hand om mee te spelen. Daar brachten wij verandering in.
We gingen samen met Simba en juf Inge wandelen in het kabouterbos. Tijdens de wandeling kwamen we verschillende kabouters tegen. eerst was er kabouter spillebeen. Met hem deden we een start en stop spel. Als tweede kwamen we bij de paddenstoel van kabouter plop. Hij leerde ons de kabouterdans. De volgende kabouters die we tegen kwamen waren met 7. Het waren de kabouters van Sneeuwwitje. Zij hadden voor iedereen een mooie tekening van een kaboutermuts in het bos gelegd. Als we muziek hoorden moesten we met onze knapzak door het bos stappen, stopte de muziek mocht we een muts zoeken en deze inkleuren. alle kinderen hebben aan alle mutsen geholpen. De laatste kabouter was niet zo een blije kabouter. Hij was verdrietig omdat hij geen vriendje hand om mee te spelen. Daar brachten wij verandering in.
We gingen samen met Simba en juf Inge wandelen in het kabouterbos. Tijdens de wandeling kwamen we verschillende kabouters tegen. eerst was er kabouter spillebeen. Met hem deden we een start en stop spel. Als tweede kwamen we bij de paddenstoel van kabouter plop. Hij leerde ons de kabouterdans. De derde kabouter 'kabouter woutertje' leerde ons een dansje aan. de vierde kabouter was een 'jodel kabouter' telkens als hij lilili zong moesten we op een blaadje gaan staan. De laatste kabouter was niet zo een blije kabouter. Hij was verdrietig omdat hij geen vriendje hand om mee te spelen. Daar brachten wij verandering in.
De herfst is in het land, ook bij de kabouters. Nu de bladeren van de bomen vallen, spelen en dansen de kabouters in hun bos. Dinsdag worden we allemaal kabouters en gaan ook wij spelen en dansen in het bos. We gaan spelletjes doen met de herfstbladeren maar ook dansen met of zonder bladeren.
Dinsdag mogen jullie je balvaardigheden tonen. Simba en ik hebben verschillende oefeningen bedacht die jullie met een grote of een kleine ballen moeten uitvoeren. Voor de jongste kleuters is het vooral experimenteren. De oudste kleuters kunnen laten zien welke balvaardigheid ze al goed kunnen.