Vrijdag lieten we het even rommelen in de Linde. We organiseerden een heuse rommelmarkt. De opkomst was groot. Onder een stralend zonnetje konden we onze spullen een tweede leven geven. We ruilden, kochten en verkochten, ...
In ons eerste wero thema 'Weer naar school' verkennen we de klasgenootjes, de klas, het schoolmateriaal, de school.
Vandaag bekeken we de schooltassen. Wie heeft de zwaarste, lichtste, grootste, kleinste? Welke soorten bestaan er? Er zijn rugzakken, 'roltassen', gewone schooltassen. Welke kleuren? Kortom er zijn zoveel verschillende tassen als er kindjes zijn in de klas.
We keken ook eens hoe we ze het best op onze rug dragen. En hoe we onze rug wat kunnen sparen. (Sommige tassen zijn wel heel erg zwaar...)
Natuurlijk mochten we met onze tas op de rug een showtje geven op de catwalk en even passeren voor de camera.
Deze morgen zijn we er terug ingevlogen. We deden dit in het kader van het project. 'Met een boek in de hand...' Na een fotoshoot bij de schoolpoort, werden we onthaald in de turnzaal door meester Bert. Hij verklapte ons jaarthema en las een stukje voor uit het prentenboek 'De kleine kikkerprins.'
Daarna konden we onze klas verkennen.
Ook voor mij was het spannend. In de namiddag verhuis ik naar het tweede leerjaar. Ik zie het helemaal zitten. Hopelijk jullie ook.
Groetjes, juf Annelies
Een eerste kiekje van de kindjes uit de tweede klas. Zitten ze er niet flink bij?
Vandaag trokken we naar het Landschapspark. Per 2 zochten we naar insecten. We hebben ze verzameld in potjes en gaan ze morgen eens van dichtbij bekijken. (morgen laten we ze natuurlijk weer vrij in de natuur) Dit is dan ook de start van ons nieuw wero-thema!
Dit keer trokken we richting Gent. (Sommige kinderen hoopten nog restanten van de voetbalmatch en het kampioenschap van Aa Gent te vinden. Jammer, op de stadswerkers die het park aan het opruimen waren na, zagen we niks.) We werden verwacht in het MSK, Museum voor Schone Kunsten. We kregen een leerrijke en speelse rondleiding doorheen het enorme museum. Met dank aan de mama van Leon. Petja, je deed het uitstekend! We zagen het oudste en duurste werk. We maakten kennis met bekende en minder bekende kunstenaars. We leerden het verschil tussen het MSK en SMAK. We beschouwden een aantal kunstwerken van heel dicht bij. We leerden kunst op een andere manier bekijken.
Na de rondleiding konden we onze creativiteit de vrije loop laten gaan. We boetseerden onze eigen 'ijsvogel'. Het resultaat mag er zijn. Ik ben trots op mijn 20 artiesten.
's Middags hebben we nog wat genoten van de zon. We aten onze boterhammen op in het Citadelpark. We maakten nog even de speeltuin onveilig voor we huiswaarts keerden.