Koninklijke Toneelkring Sint-Jan Berchmans Borsbeek

website TSJB

http://tsjb.org


 

 links naar theater websites

www.vlaamsetoneelauteurs.be
www.auditieforum.eu
www.tead.be
www.denartist.be
www.theaterboekwinkel.nl
Alles voor theaterjongeren
www.plankton.be



 

Fotoshow week van de amateurkunsten april 2010
http://www.photoshow.com/watch/ps6sw3SJ 
Nawoord van onze regisseur Linda Diels

Laat me beginnen met iedereen te bedanken voor de interesse in JONGERENTONEEL ! Zij zijn tenslotte onze toekomst . Je moet het ook maar durven om die eerste stap te zetten , die eerste steen te bouwen van zulk een jongerentoneel ! Maar toneelkring Sint-Jan Berchmans deed het , en hoe !
Ik zie de eerste vijf enthousiastelingen nog voor mij aan tafel zitten . In het begin nog vrij stilletjes , maar dat duurde niet lang ! We gingen samen stukken lezen en beoordelen . En zij zelf kozen voor wat jullie nu hebben gezien , "WHODIDIT" . Ze hebben het zichzelf zeker niet gemakkelijk gemaakt , daar zal je mij wel gelijk in geven als jullie het stuk hebben gezien .
Maar wat een enthousiasme , wat een inzet , dit wilden ze zo graag ! En ze groeiden en groeiden uit tot prinsen en prinsessen , tot koningen en koninginnen , tot acteurs en actrices , nee , nee straffer nog " tot parels" . Vijf parels die uit hun schelp zijn gekomen en samen een mooi juweel hebben gemaakt . Dat juweel heet "WHODIDIT" wat ze voor jullie hebben tentoongesteld !
Hier heb ik zoveel respect voor , hier steek ik mijn kop voor uit , hier ben ik zo enorm fier op ! Bedankt Olivier , Evert , Kristien , Thomas en Evelien , bedankt ! Het was puur genot om met jullie te mogen samenwerken .

LINDA
voor meer foto's klik op deze link http://www.photoshow.com/watch/cq8fw6aV 
Foto

Hallo allemaal , ik ben Thomas Schillemans , pas 16 geworden . Ik volg les op de Parcival school te Antwerpen . Dit is een Steinerschool voor buitengewoon onderwijs . Ik heb een groei – en ontwikkelingsstoornis en daardoor kan ik niet goed lezen en schrijven , daarom heb ik deze tekst samen met mijn papa gemaakt . Op school speelde ik al in verschillende toneelstukken en dat deed ik zo graag , dat ik nu al enkele jaren iets zocht om meer toneel te kunnen spelen . Dan las ik plots dat er hier in Borsbeek waar ik al heel mijn leven woon een jongerentoneel werd opgestart , ik heb mij onmiddellijk kandidaat gesteld om mee te doen en nu we al een hele poos aan het oefenen zijn weet ik zeker dat we met deze toffe groep een fantastisch toneel gaan opvoeren .

Thomas

Foto

hallo allemaal!

 

Ik ben Evert De Maeyer, 15 jaar en ga dus naar het 4de middelbaar in het Sint-Gabriëlcollege.

Ik woon in Borsbeek en doe toneelschool in Borgerhout. De rest van mijn vrije tijd hou ik me veel bezig met films maken en het monteren ervan. Mijn eerste grote film is              Prins Pukkel”.

Met mijn neven en nichten hebben we een groepje genaamd ‘Bizarreke’. We deden in 2007 een toneel en maakte de volgende 2 jaar de film “Prins Pukkel”. Voorlopig weten we nog niet wat ons volgend project zal zijn.

Films maken en toneel spelen doe ik ontzettend graag en ik wil ook graag regie gaan studeren na het middelbaar.

Maar eerst wilde ik meer toneel spelen, en toen ik hoorde van een jongerentoneel in mijn buurt, zag ik dat natuurlijk direct zitten. Het is een heel leuk stuk om te spelen. En we zijn een toffe groep.

Ik kijk al uit naar onze opvoeringen en die worden zeker fantastisch.

Foto

Hallo daar allemaal,

Mijn naam is Kristien Pijl. Ik ben ondertussen 23 jaar en volgend jaar is (hopelijk) mijn laatste jaar aan de universiteit van Antwerpen. Dan wil ik heel graag gaan lesgeven en wel de tofste vakken: geschiedenis en Nederlands !! Voor de klas staan is eigenlijk een beetje toneel spelen en dat doe ik ontzettend graag. Naast het zelf spelen ga ik ook heel graag naar verschillende voorstellingen kijken. Voor de rest hou ik van tennissen, dansen, een avondje op stap gaan, … de verveling slaat niet snel toe J. Momenteel woon ik nog thuis in het mooie Borsbeek. Ik woon hier al mijn hele leven en ik hoop ook in de buurt te blijven. Ik heb vroeger muziekschool gedaan maar ik heb pas echt mijn ding gevonden in de woordopleiding. Na 8 jaar was ik daar afgestudeerd en was ik op zoek naar iets anders. Toen ik het bericht las dat de toneelkring St-Jan Berghmans met een jongerentoneel wou starten, zag ik dat direct zitten. Ik heb geen moment getwijfeld om mee te doen. We zijn nu heel erg hard aan het repeteren en het gaat echt al heel erg goed! We zijn een toffe groep en ik ben er zeker van dat het resultaat er zal mogen zijn!! Tot dan.

Kus Kristien

Foto

Hallo iedereen!

Ik ben Olivier Bracke, 17 jaar, en bezig aan mijn (hopelijk) laatste jaar middelbaar onderwijs op het St-Gabriëlcollege. Ik woon in Vremde, dus ben een beetje verder van Borsbeek verwijderd dan de anderen. Ik dans al vele jaren bij Easy Moving en zit ook in een toneelacademie te Mortsel. Dat alles gecombineerd met uitstapjes met vrienden en het bijwonen van verschillende voorstellingen maakt mijn leven enorm boeiend maar ook erg druk. Ik heb dé microbe dus helemaal te pakken en wil volgend jaar wel mijn kans wagen in de musicalwereld. Ik zou daarom (als ik door de toelatingsproef geraak) ENORM graag een musicalopleiding volgen. Na 2 jaar lid te zijn van de toneelkring St-Jan Berghmans, waar ik in 3 producties heb meegespeeld en in 1 heb gesouffleerd, was ik enorm enthousiast toen ik hoorde dat ze een jongerentoneel gingen opstarten. Ik beleef nu een erg leuke tijd met iedereen van onze groep en weet zeker dat onze prestatie in oktober fantastisch gaat zijn! Ik geniet er in ieder geval van en hoop dat het publiek ook van ons zal kunnen genieten.

Olivier

Foto

Beste toneelliefhebbers ,

Mijn carriere begon al vrij vroeg in het lager onderwijs , bij het Koninklijk Ballet van Vlaanderen te Antwerpen . Daar werden ook elke woensdag namiddag aktiviteiten georganiseerd door kindervreugd . Zo was mijn keuze om naast het dansen om ook te leren toneel spelen snel gemaakt . Ik kreeg toen les van wijlen meneer Marcel Mees , voor de oudere onder u nog wel bekend uit Wij heren van Zichem . Een zeer leuke tijd waar ik ook An en Claire Nelissen heb leren kennen . Naar het einde van mijn middelbare studies werd al gauw duidelijk dat een echte prima ballerina er niet in zat . Maar mijn passie voor toneel groeide en groeide en ik ontdekte snel dat ik de microbe flink te pakken had . Al vlug speelde ik in tal van verenigingen zoals “Kultuur” te Deurne , “Sint-Jan Berghmans” te Berchem , “Spiltheater” te Schoten , “Seeftheater” te Antwerpen , “Peg Theater” te Antwerpen , “Stal theater” te Oelegem , Mortsels jeugdtoneel en misschien nog enkele die ik vergeten ben . Toen ging ik ook nog regie cursus volgen bij mr Jan De Vuist en mijn microbe ontpopte zich snel tot een echt virus . Mijn dansverleden kwam me ook goed uit want zo waagde ik me in verschillende musicals en kwam een echte choreograaf in mij naar boven ! Waar ik vele verenigingen gelukkig mee maakte . Musical was al van in mijn kinderjaren een droom ! Zo kon ik het ook niet laten om vanaf het eerste jaar Jan Schepens en Dimitri Verhoeven op te volgen aan de musical afdeling van het Koninklijk Conservatorium te Brussel , waar ik nu nog graag vertoef . Prachtige dingen zie je daar . Ik begon daarna ook zelf toneel stukken te schrijven . Zo maakte ik een bewerking van het leesboek “Rompetje & Rosproetje” geschreven door Raymond De Bruyne voor het Mortsels jeugdtoneel . En voor volwassenen “Snoepers” en “The Pusy Cat” . Als ik dan te horen kreeg dat in mijn eigen Borsbeek , waar ik geboren en getogen ben een jeugdtoneel wordt opgestart , was ik er als de kippen bij . Jonge , enthousiaste mensen laten proeven van dat virus en laten genieten van het toneel spelen is het mooiste wat er is . Laat ons hopen dat ik dit alles nog lang , lang , hééééééééél lang mag blijven volhouden

Linda

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

21-12-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles voor de familie maart 2015
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alles voor de familie (over the river through the Woods)

   een komedie van Joe Dipietro vertaling Frank De Kaey

in een regie van Ray Van den Bempt

                   Plaatsbespreking

eerst reserveren via mail naar tonsjb@gmail.com of via onze website http://tsjb.org of telefonisch 03 322 16 55 

Na bevestiging reservatie kaarten betalen op rekening BE33 7330 2605 5846 van TSJB

                Wanneer

vrijdag 6 , zaterdag 7 , vrijdag 13 & zaterdag 14 maart 2015 om 20u30 & zondag 15 maart 2015 om 15u00

Voorverkoop 8,00 € aan de kassa 10,00 €

                Acteurs

Francis De Koninck , Cini Laureys , Carina Van Uytfanck , Cel Van Nuffelen , Ray Van den Bempt & Chris Clement

              Techniek

Dean Goris & Luc Schillemans

            Rekwisieten

Karin Blommaert

            Regie assistentie

Rita Schram

           Inhoud

Nick Cristiano , kleinzoon van Italiaanse immigranten , brengt elke zondag met zijn 4 grootouders door , voor wie lekker en veel eten en familie de belangrijkste pilaren van deze maatschappij zijn . Als hij moet aankondigen dat hij kan promoveren , maar dat dit ver van huis zal gebeuren , schieten de oudjes in actie ...

Deze warme , liefdevolle en vooral grappige komedie toont ons het Zuiderse familietemperament , waarin vele Antwerpenaren zich langs de meest positieve zijde zullen herkennen .

Alle info over TSJB op onze website http://tsjb.org en ook op www.uitinvlaanderen.be

21-12-2014, 16:18 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


15-11-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen teddys in de hemel

Op 2 december 1964 was er de eerste toneelvoorstelling van TSJB , dit blijspel in één bedrijf werd opgevoerd voor het kinderkerstfeest van de K.W.B. in een regie van Leo Dreesen .

er werd gespeeld in het Tyrolerhof te Borsbeek . In 2014 bestaat TSJB 50 jaar en zal het huidige bestuur dit stuk spelen als ode aan de pioniers van TSJB . Alle bestuursleden spelen een rol en Linda Diels zal regisseren .

Deze voorstellingen zullen een feestelijk karakter hebben , eerst en vooral natuurlijk het toneelstuk , aansluitend een receptie met een hapje en een drankje terwijl er een orkest live muziek zal brengen JAZZLIGHT , tevens zal er dan ook een tentoonstelling staan met foto's , affiches en nog veel meer over 50 jaar TSJB .

Inhoud van het stuk

Naar de hemel gaan is allemaal goed en wel , maar mag daar alles en iedereen wel binnen ? Wie heeft daar dan iets over te zeggen ? Komen die heiligen zelf wel overeen ? Dit en nog veel meer kom je te weten in "GEEN TEDDY'S IN DE HEMEL "

Wanneer

vrijdag 28 november zaterdag 29 november , vrijdag 5 december en zaterdag 6 december om 20u30 en zondag 7 december om 15u00

Voorverkoop 8,00 € en aan de kassa betaalde kaarten 10,00 €

Plaatsbespreking

eerst reserveren via mail naar tonsjb@gmail.com of op onze website http://tsjb.org of telefonisch 03 322 16 55 . Na bevestiging reservatie kaarten betalen op rekening BE33 7330 2605 5846 van TSJB . Uw toegangskaarten zullen klaar liggen aan de ingang van de zaal

15-11-2014, 20:41 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


22-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elckerlijc oktober 2014

                                                             ELCKERLIJC

  Vrijdag 10 , vrijdag 17 en zaterdag 18 oktober 2014 om 20u30

 Zondag 12 oktober 2014 om 19u00 en zondag 19 oktober 2014 om 15u00

Elckerlijc is een moraliteit of een sinnespel ; een allegorisch toneelspel met een morele strekking .

 De in het stuk optredende allegorische figuren ( = als persoon voorgestelde deugden , eigenschappen e.d. )

worden aangewend om op een voor het publiek onderhoudende wijze abstracte begrippen te tonele te kunnen voeren .

Regie is in handen van Linda Diels

Alle spelende leden van TSJB zullen allemaal een rol spelen

 en ook zullen andere Borsbeekse verenigingen deelnemen aan de stoet bij het begin van het stuk .

Verder zal er live muziek gebracht worden door Jens Adriaensen , Hans Rigouts , Etiënne Wante & Michael Piorkowki  en ook nog een koor gevormd door alle acteurs en zij zingen een slotlied geschrevendoor Sofie Gezels en Bert Switsers

Plaatsbespreking via mail naar tonsjb@gmail.com of via de website http://tsjb.org of tel naar 03 322 16 55

Kaarten : 8,00 € in voorverkoop en aan de kassa betaalde kaarten 10,00 €


Bijlagen:
elckerlijc foto kleiner dan 1 MB.jpg (32.2 KB)   

22-04-2014, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


10-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingskoorts
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toneelkring Sint-Jan Berchmans

Parochiecentrum - De Robianostraat 214 - Borsbeek

                                                           stelt voor

Verkiezingskoorts

een politiek blijspel van Peter De Pauw in een regie van Oswald Van Bedaf   

                                             Plaatsbespreking :

eerst reserveren via mail naar tonsjb@gmail.com of via http://tsjb.org  of telefonisch 03 322 16 55

Na bevestiging reservatie kaarten betalen op rekening BE33 7330 2605 5846 van TSJB

                                              Wanneer :

vrijdag 14 , zaterdag 15 maart , vrijdag 21 maart & zaterdag 22 maart 2014 om 20u30

& zondag 23 maart 2014 om 15u00

Voorverkoop 7,00 € , aan de kassa 8,50 €

                                            Acteurs :

Mon De Ridder , Franky Delaere , Tony ter Heerdt & Leen Denoyel

                                            Inhoud :

Marcel is een oude politicus die van geen wijken wilt weten . De strijd naar de komende verkiezingen wordt hem echter te veel . Zijn concurrent staat volgens de peilingen ver boven hem . Om deze afgang te ontwijken verzint hij een plan . Kan hij de schijn hoog houden of valt hij door de mand ?


10-12-2013, 19:47 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


23-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra voorstelling Familietrekjes voor MUSIC FOR LIFE
Klik op de afbeelding om de link te volgen         HET RASTER VZW
nodigt u uit op hun benefiet-toneel ten voordele van MUSIC FOR LIFE
            Toneelkring Sint Jan Berchmans
            Parochiecentrum -De Robianostraat 214 - Borsbeek

speelt FAMILIETREKJES
    een komedie van
                  Ray Cooney

                                                                  regie Peter De Pauw

Plaatsbespreking via "Het raster" mail naar veerle.dubois@hetraster.be 
                                                      of telefonisch 0472 52 33 38

Inkomprijs 10,00 €

Acteurs
Marc Calus , Carina De Bock , Francis De Koninck , Mon De Ridder , Leen Denoyel , Cini Laureys , Luc Schillemans , Lena Smout , Ludo Van Tillo , Carina Van Uytfanck , Saartje Peeters & Cel Van Nuffelen

Inhoud
Terwijl dokter Mortier zijn speech voorbereidt voor het internationaal neurologen congres verschijnt een oude vriendin , Jeanine Tanghe , die hem vertelt dat hun vroegere verhouding resulteerde in een dochter  Leslie . Deze is inmiddels achttien jaar geworden en wil nu eindelijk haar vader ontmoeten . Hoewel dokter Mortier niet wil dat zijn vrouw het bestaan van Leslie te weten komt , zit het meisje beneden bij de receptie . Daarom zal Hubert , een collega van Mortier , het "vaderschap" op zich moeten nemen ...

23-11-2013, 14:52 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


02-11-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toneelkring Sint-Jan Berchmans
Parochiecentrum - De Robianostraat 214 - Borsbeek

speelt 
 FAMILIETREKJES
                                              een komedie van Ray Cooney

                    regie Peter De Pauw


29 & 30 november om 20u30
6 & 7 december om 20u30
8 december om 15u00

Voorverkoop 7,00 €
Aan de kassa 8,50 €

Plaatsbespreking
eerst reserveren via mail naar tonsjb@gmail.com of via de website http://tsjb.org
of telefonisch 03 322 16 55 na bevestiging reservatie kaarten betalen door storting op
Rekeningnummer BE33 7330 2605 5846

Acteurs
Marc Calus , Carina De Bock , Francis De Koninck , Mon De Ridder , Leen Denoyel , Cini Laureys , Luc Schillemans , Lena Smout , Ludo Van Tillo , Carina Van Uytfanck , Saartje Peeters & Cel Van Nuffelen

Inhoud
Terwijl dokter Mortier zijn speech voorbereidt voor het internationaal neurologen congres verschijnt een oude vriendin , Jeanine Tanghe , die hem vertelt dat hun vroegere verhouding resulteerde in een dochter  Leslie . Deze is inmiddels achttien jaar geworden en wil nu eindelijk haar vader ontmoeten . Hoewel dokter Mortier niet wil dat zijn vrouw het bestaan van Leslie te weten komt , zit het meisje beneden bij de receptie . Daarom zal Hubert , een collega van Mortier , het "vaderschap" op zich moeten nemen ...

02-11-2013, 22:28 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


08-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrek oktober 2013
Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Reserveren kan vanaf nu , stuur een mail naar tonsjb@gmail.com , via de website http://tsjb.org of telefonisch 03 322 16 55        
                                                        
Vrek    naar Moliére

 in een bewerking van Jos Dom & Marc Mallard

                                  Regie Linda Diels

Rolverdeling

Acteurs en actrices

Personage

Acteur of actrice

Harpagon, vader van Cléante en Elise,
verliefd op Marianne en zijn goud

Raymond Van den Bempt

Cléante, zoon van Harpagon, minnaar van Marianne

Steven Heyman

Elise, dochter van Harpagon, minnares van Valère

Kristien Pijl

Valère , minnaar van Elise

Stefan Deloose

Marianne, geliefde van Cléante, lieveling van Harpagon

Evelien Van Bogaert

Frosien , femme d'intrigue

Sarah Buyse

Monsieur Simon, makelaar

Thomas Schillemans

La Flèche, bediende van Cléante

Johan Schoeters

Moeder van Marianne

Ellen Van Daele

3 dochters

Kaat Declercq

Silke Diels

Debra Bruyninckx

Garcons , lakeien van Harpagon

Carina De Bock

Michiel Declercq

Leen Denoyel

Dieter Schoeters

Els Bresseleers

Luc Schillemans

                          Tekstcontrole

Rita Schram

                          Rekwisieten

Greet Vervliet

Karin Blommaert

                    Techniekers

Michael Piorkowski

Dean Goris

                           Inhoud

Harpagon is weduwnaar en koestert zijn goed gevulde geldkoffer, die hij alleen maar opent om geld aan toe te voegen of om het te tellen. Hij beseft niet dat hij zijn kinderen Cleante en Elise daardoor in de problemen brengt, en zijn dienstpersoneel en paarden schromelijk te kort doet. Als hij echter winst tracht te slaan uit het koppelen van zoon en dochter aan rijke maar oude partners gaan de poppetjes aan het dansen. De kinderen verdragen niet langer het tirannieke gedrag van hun vader, vooral niet als zijn amoureuze plannen de hunne doorkruisen…

Vrijdag 18 oktober ,   zaterdag 19 oktober om 20u00
vrijdag 25 oktober en zaterdag 26 oktober om 20u00
                      Zondag 26 oktober om 15u00

Voorverkoop 7,00 €   aan de kassa betaalde kaarten 8,50 €

Reserveren via website http://tsjb.org of mail naar tonsjb@gmail.com
of tel 03 322 16 55

Rekeningnummer BE33 7330 2605 5846
Uw reservatie is definitief na betaling

08-04-2013, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


17-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstellingen Pluche beertjes
Het eerste weekend zit erop , de reacties na het stuk gingen van "we hebben nog eens goed kunnen lachen" tot " amai wat een prachtige decor" . Toeschouwers tevreden , dus ook de regisseur en heel de cast tevreden . Op nu naar volgend weekend , waar we nog drie voorstellingen hebben voor uitverkochte zalen .

17-03-2013, 11:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


15-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Premiére Pluche beertjes
Jawel , vanavond de premiére van "Pluche beertjes" voor een uitverkochte zaal . Als je nog wil komen kijken , alleen morgen zaterdag 16 maart zijn er nog enkele plaatsen vrij . Volgend weekend zijn de drie voorstellingen al uitverkocht . Voor alle info kijk eens op onze website http://tsjb.org

15-03-2013, 18:07 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


10-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toneelvoorstelling
Klik op de afbeelding om de link te volgen                                             Pluche beertjes

Een beregoeie komedie over geld liefde en familie

door John Vermeulen

Regie Ronny Binnemans

acteurs
Reimond Van den Bempt , Chris Clement , Franky Delaere , Vicky Binnemans , Jeffry Binnemans , Sarah Buyse , Francis De Koninck & Carina De Bock

vrijdag 15 maart , zaterdag 16 maart , vrijdag 22 maart & zaterdag 23maart 2013 om 20u30
zondag 24 maart om 15u00
Voorverkoop 7,00 €
Aan de kassa 8,50 €

mail naar tonsjb@gmail.com
via de website http://tsjb.org
tel 03 322 16 55

Rekeningnummer BE33 7330 2605 5846
Uw reservatie is definitief na betaling

De 69-jarige speelgoedfabrikant Albert de Keyser woont samen met zijn conservatieve dochter Sigrid en diens al even saaie man, zijn kleindochter en kleinzoon samen in zijn huis. Kleindochter Yolanda is de enige die de vrolijke genen van Albert geërfd heeft. Schoonzoon Joris speelt directeur van de speelgoedfabriek en kleinzoon Tristan is er boekhouder. Joris' levensambitie is de fabriek van zijn schoonvader erven. Maar dan blijkt de ouwe snoeper opeens een veel jongere vriendin, Mina, te hebben ...

 

10-12-2012, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


07-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALS BOMEN IN DE WINTER
Klik op de afbeelding om de link te volgen

een tragikomedie van Pierre Soetewey

Regie : Paul Van den Broecke 

 Wanneer :
vrijdag 30 november om 20u30
zaterdag 1 december om 20u30
vrijdag 7 december om 20u30
zaterdag 8 december om 20u30
zondag 9 december om 15u00


Plaatsbespreking
e-mail :
tonsjb@gmail.com
of via de website
http://tsjb.org
of telefonisch 03 322 16 55

Rekeningnummer : BE 33 7330 2605 5846

Uw reservatie is definitief na betaling

Acteurs
Eliane van Dun , Ludo Van Tillo , Ioana Saldiën , Leen Denoyel , Lieve Gebruers & Lena Smout

Inhoud :

Een bejaarde , gewezen zelfstandige aannemer , moet door mobiliteitsproblemen zijn intrek nemen in een rusthuis , daar hij weigert bij zijn enige dochter in te trekken . Ook in het rusthuis loopt het niet van een leien dakje . Eerder dan hem lief is maakt hij kennis met juffrouw Demaegdt . Er ontstaat een eigenaardige verhouding tussen die twee . De avond van het eindejaarsfeest neemt hij een besluit ....

07-11-2012, 15:09 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


03-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seizoen 2012 - 2013
           

         Oktober 2012 "Schuilen kan niet meer "

Toneelspel over de straatkinderen van Rio de Janeiro

  geschreven door Fons Vinck

             Regie   Linda Diels

 

          December 2012 “ Als bomen in de winter “
 
Een tragi-komedie van         Pierre Soetewey       Regie Paul Van Den Broecke

 

         Maart 2013 “ Pluchen
een komedie van                   John Vermeulen        Regie Ronny Binnemans

 

        Alle info op onze website

              http://tsjb.org

 



03-07-2012, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


20-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Link naar fotoshow van Schuilen kan niet meer
http://www.photoshow.com/watch/YX8sw6yz 

20-05-2012, 19:58 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


10-05-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schuilen kan niet meer
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toneelspel over de straatkinderen
              van Rio de Janeiro
       door Fons Vinck
         Regie
             Linda Diels
Wanneer ?

vrijdag 19 oktober
vrijdag 26 oktober
zaterdag 27 oktober
om 20u00

zaterdag 20 oktober
zondag 28 oktober
om 15.00 u

Voorverkoop: € 7,00,
aan de kassa: € 8,50

Plaatsbespreking:
via e-mail
via de website
of 03 322  16 55
De reservatie is maar definitief na betaling op BE 33 7330 2605 5846.
De kaarten liggen dan voor u klaar aan de kassa

  INHOUD

In de sloppenwijken van Rio de Janeiro wroeten kinderen als ratten tussen de afval die er elke week wordt gestort aan de rand van de stad. Ze vechten om de korsten brood en etensresten die de rijken van hun welgevulde tafels vegen. Kinderen van acht jaar , stelen uit honger en worden opgesloten als dieven. Velen onder hen snuiven lijm om deze kwelduivel te vergeten. Ze leven in een roes en stappen in een visioen waar alles onwezenlijk is, vrij van de pijn en de honger. Meisjes en jongens, kinderen nog, worden ingeschakeld om te gaan werken in de prostitutie en het drugsmilieu. Daarover gaat dit stuk, een aanklacht tegen de corruptie en het uitbuiten van de armen en vooral van de kinderen. Het is een schreeuw voor rechtvaardigheid en een oproep naar de overheden om ze een kans te geven tot overleven. Hun dromen zijn haast opgebrand.

Wie geeft ze hun dromen weer?

Wie luistert nog naar hun hart?

Gelukkig hebben de jonge mensen waarover het hier gaat, nog hun muziek. Maar ook dat dreigt hen afgenomen te worden. In de muziek ligt hun ziel. Voor sommigen is het hun bestaan. Zullen gewetenloze ondernemers ook hun schamele bestaan vernietigen omwille van grootschalige projecten, zoals het neerzetten van luxe hotels? Rosa zegt in dit toneelwerk :” Geef de kinderen van Rio hoop. Hoop in hun hart is het enige dat hen bevrijden kan, want schuilen kan niet meer, niet meer voor de regen, niet meer voor de honger, noch voor de genadeloze politie en drugsdealers..Geef de kinderen een kans.”

10-05-2012, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


20-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nacht van de 16de januari
Klik op de afbeelding om de link te volgen

             Toneelkring Sint Jan Berchmans

aangesloten bij

OPENDOEK vzw.

 Kijk ook eens  op: http://tsjb.org 


April 2012 en mei 2012 worden nog drukke maanden. Hier onze agenda :

wij brengen vijf maal voor u
 in ons “Parochiecentrum” de Robianostraat 214 - Borsbeek

De nacht van de 16-de januari

Een moordzaak van Ayn Rand

Regie: Ray Van Den Bempt

INHOUD

Het lichaam van een berucht zakenman stort neer aan de voet van een hoog torengebouw. Is het een ongeluk? Zelfmoord of moord? Wat zijn leugens? Wat is waar?Het is aan u, “publiek” om te beslissen schuldig of onschuldig!

 

vrijdag 27, zaterdag 28 april om 20.30 u, vrijdag 4 mei, zaterdag 5 mei om 20.30 u en zondag 6 mei 2012 om 15.00 u

Voorverkoop:  € 7,00, aan de kassa:  € 8,50,

Plaatsbespreking:  via  e-mail tonsjb@gmail.com of via http://tsjb.org 
of via
0471 56 72 49 ( maandag en woensdag van 20 tot 22 u ).
De reservatie is maar definitief na betaling op BE 33 7330 2605 5846.
De kaarten liggen dan voor u klaar aan de kassa.
De reservaties starten op maandag 16 januari 2012.

Belangrijk bericht:

Opbrengst ten voordele van de parochielokalen.

Naar jaarlijkse gewoonte gaat de opbrengst van de eerste opvoering, dus  vrijdag 27 april 2012 om 20.30 u, naar de rekening van de parochielokalen. Gelieve bij je reservatie te vermelden “voor de parochielokalen”. Daardoor steun je deze actie.

 

Tot ziens op één van onze opvoeringen.

Cel Van Nuffelen

03 322 16 55

20-12-2011, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


08-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloed zweet en tranen

TSJB stelt voor Bloed , Zweet en tranen  een tragi-komedie  van Jack Staal,
in een regie van Luc Bruyninckx .


            Wanneer

vrijdag 2 december 20u30
zaterdag 3 december 20u30
vrijdag 9 december 20u30
zaterdag 10 december 20u30
zondag 11 december 15u00

        Waar

Parochiecentrum

De Robianostraat 214 Borsbeek                                                                                                                                            

Voorverkoop 7,00 € aan de kassa 8,50 €
Rekeningnummer 733-0260558-46

Plaatsbespreking :

0471 56 72 49 maandag en woensdag van 16u00 tot 21u00
via onze website
http://tsjb.org/
Je kan ook een mail sturen naar
luc.schillemans@hotmail.com 


Acteurs ;

Eliane Van Dun , Mon De Ridder , Cel Van Nuffelen , Marleen Korthoudt ,

Steven Heyman & Stefan Deloose

                                              Inhoud
Marcel is er dertig jaar geleden niet in geslaagd wielerkampioen van België  te worden en doet er nu alles aan om zijn zoon Frank deze trofee wel te laten behalen Marcel  peigert zijn zoon af en ontzegt hem alle sociale contact . Frank komt enkele dagen voor de belangrijke wedstrijd echter met zijn grote liefde voor de dag ….

Voor alle info over TSJB kijk eens op onze website  of

                     onze webpage van het Nieuwsblad

http://tsjb.org

http://verenigingen.nieuwsblad.be/vereniging/toneelkring-sint-jan-berchmans-te-borsbeek

 

08-11-2011, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


23-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorstellingen Kauwgom
Het eerste weekend van Kauwgom zit er op , volgend weekend nog drie voorstellingen . Vrijdag en zaterdag zijn er nog plaatsen vrij , dus kom gerust eens kijken , de toeschouwers van het eerste weekend waren allemaal heel enthousiast en hebben genoten . Dus volgende week geven we nog eens alles , zodat Kauwgom een echte knaller wordt
 

23-10-2011, 18:16 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


21-10-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Premiére van Kauwgom
Inderdaad , vanavond is het zover , dan gaat Kauwgom eindelijk in premiére en de acteurs staan te popelen om er eindelijk aan te beginnen . Er zijn nog steeds een aantal plaatsen vrij vandaag en morgen , dus als je vanavond niet goed weet wat te doen kom gerust naar de zaal en kom kijken naar deze mooie muzikale komedie .
Tot vanavond dan maar
 Luc
Alle info , adres en wegbeschrijving vind je op http://tsjb.org

21-10-2011, 15:01 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


17-08-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jongerentoneel KAUWGOM
TSJB stelt voor KAUWGOM een verhaal van Jacques De Groot ,
                            muziek Kees Thijsen
een samenwerking van onze jongeren aangevuld met een aantal wat oudere acteurs
in een regie van Linda Diels .

Wanneer

vrijdag 21 october 20u00
zaterdag 22 october 20u00
...
vrijdag 28 october 20u00
zaterdag 29 october 20u00
zondag 30 october 15u00

Voorverkoop 7,00 € aan de kassa 8,50 €
Rekeningnummer 733-0260558-46

Plaatsbespreking :
0471 56 72 49 maandag en woensdag van 20u00 tot 22u00
e-mail iris.peters@skynet.be of via onze website
http://tsjb.org/
Je kan ook een berichtje achterlaten hier op facebook of mij mailen
luc.schillemans@hotmail.com

Acteurs ;
Olivier Bracke , Debra Bruyninckx , Leen Denoyel , Peter Vets , Björn Pribil , Evelien Van Bogaert , Michaël Piorkowski , Herman Kras , Mon De Ridder, Thomas Schillemans , Sarah Buyse , Kristien Pijl , Sofie Papen , Chris Clement en Luc Schillemans

Inhoud
we nemen jullie mee naar de onderwereld van Amerika , Chicago in de jaren 1910 - 1920 .Hier is net de eerste vrouw ter wereld politiecommisaris geworden die de lakens uitdeelt aan de agenten Chub en Whopper . Tevens heeft een eenvoudige meelhandelaar William Whrigley een kleverige massa ontdekt die hij een smaakje en een kleurtje geeft . Je kan er eeuwig op kauwen , zolang je het ding maar niet inslikt . Hij gaf het de naam "KAUWGOM" .
Spijtig genoeg kan je niet lang rondlopen met waardevolle dingen voor je ze kwijt bent aan "DE SOAPERS" een bende criminelen die zich te goed doen aan drank , jonge wijven en het eerste het beste obscuur café inpalmen als clublokaal . Oh wee als je hier binnengaat om enkel een kop koffie te drinken . Zij zullen het moeten opnemen tegen een kranige oma in een rolstoel .
Terwijl je aan je stoel gekluisterd bent kruiden wij het geheel met een vleugje liefde , romantiek en thrillermomenten

17-08-2011, 00:00 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


06-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen


                 Toneelkring

St.-Jan Berchmans Borsbeek

secretariaat :Iris Peters
Gallaitlaan 42
2610 Wilrijk
tel. : 0497/44.36.79
e-mail:
iris.peters@skynet.be

Te gast bij TSJB: Compagnie P
op zaterdag 17 september 2011

in het Parochiecentrum
de Robianostraat 214
2150 Borsbeek

"De Familie Darling”

Een koppel wordt geconfronteerd met het dilemma van een ongeplande zwangerschap. Ze wisselen van
gedachten over zichzelf en gaan daarbij geen enkele gedachte uit de weg. Elke optie wordt een pad naar genezing, moed en groei van hun liefdesavontuur
Aanvangsuur: 20.00u
                      Inkom:
     Algemene toegangsprijs =  €9,00 
     Studenten en 60+ =  €8,00
Reservatie: e-mail:
compagnie.p6@gmail.com
tel: 0476/23.10.37
ma, do en vrij 20u - 22u weekend 13u tot 17u

06-06-2011, 17:57 Geschreven door tonsjb@gmail.com  
Reageren (0)


Foto

Foto

Foto

secretariaat :
Chris Clement

Weverstraat 65
2531 Vremde
03/454.06.80

c.clement@telenet.be           

 

 

 

   

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Hieronder een paar foto's van enkele van onze decorbouwers , mensen die gewoonlijk alleen achter de schermen werken , maar wel heel belangrijk zijn om van een stuk een prachtig schouwspel te maken . Bij een produktie werken er steeds een heel aantal mensen mee die niet op de voorgrond treden , de decorbouwers , de mensen die de zaal in orde brengen , de reservaties , de toog doen , de souffleur , de mensen die de affiches en de uitnodigingen maken en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar .
http://verenigingen.nieuwsblad.be/vereniging/jongerentoneel-borsbeek als jullie op deze link klikken zie je onze webpagina op site van het nieuwsblad
Groetjes Luc

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto


Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs