Inhoud blog
  • UrbanRace OFFLINE
  • project geweizigd!!!
  • BOC1 goedgekeurd
  • tweede idee
  • WEB 2.0
    Zoeken in blog

    Project 2
    Voortgang van Jenthe Liekens
    14-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UrbanRace OFFLINE
    Tot mijn grote spijt zal ik het vak project 2 moeten uitstellen tot volgend jaar. Dit dankzij een berekeningsfout.
    Bedankt aan alle medewerkers.

    Jenthe

    14-05-2009 om 19:29 geschreven door Jenthe Liekens  


    30-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.project geweizigd!!!
    Dankzij de complexiteit van facebook is het niet mogelijk een applicatie te maken in facebook,
    daardoor moet ik afstappen van dit idee.

    In de plaats hiervan ga ik een MySpace achtige website maken met dezelfde look maar een andere feel.
    Mockups volgen ...

    30-04-2009 om 16:22 geschreven door Jenthe Liekens  


    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOC1 goedgekeurd
    De Brief of concepts voor mijn project is goedgekeurd.
    Mission statement:

    Het samenbrengen van toeristen door middel van Urban Racing en hun off-line belevingen on-line delen.

    Het is de bedoeling dat deze web2.0 toepassing in de vorm van een facebook applicatie wordt aangeboden. Er wordt ook een externe site voorzien waarbij de look en feel voor, tijdens en na de Urban Race, afhankelijk is van verschillende parameters.

    Voor de Race:

    raar

    out of the box

    negatief/positief

    verwachtingen

    zinvol

    once in a lifetime experience

    intensiteit

    intresse

    actief/passief

    wauw-effect

    uniek

    smaak

    gewild/ongewild

    sfeer

    vermoeiend

    zenuwen

    ongeremd

    overtreffen

    vernieuwend

    zenuwen

    Tijdens de Race (als men ingeschreven is en de gegevens eens wilt nakijken):

    meewerking

    verdriet

    spijt

    nietigheid

    argwaan

    trots

    vertrouwen

    glimlachen

    gevoel

    blijdschap

    ontroering

    verrijking

    emoties

    verwondering

    opgewonden


    macht

    immersie

    zenuwen


    Na de Race:

    Teleurstelling

    verdriet

    spijt


    verrijking

    trots

    ontroering


    gevoel

    blijdschap



    emoties

    verwondering



    herinnering

    immersie










    Bij de pagina na de race krijg je eerst een keuzelijst hoe je je voelde bij deze race. Hiermee wordt dan een layout gebouwd.

    12-03-2009 om 15:57 geschreven door Jenthe Liekens  


    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweede idee
    Mijn tweede idee is deels gebaseerd op Thomas Lambeir zijn idee, aangezien ik dit mee bedacht had kreeg ik ineens een ander idee.
    Ik zou een urban race creëren.
    Deze applicatie zou in facebook, netlog, google maps, ... kunnen verwerkt worden en is dus niet bedoeld als site op zich, maar zou ook zo kunnen bestaan.
    De bedoeling is dat mensen (voornamelijk jongeren) elkaar uitdagen om door een stad te racen. Aan deze race zijn enkele vaste spelregels verbonden en enkele variabele die ze zelf mogen kiezen. Er zijn 3 combineerbare race types.
    1) Om het snelst naar een bekend monument of straat graken
    2) Om het snelst een bepaald parcours afleggen en foto's nemen van de te bezoeken plaatsen
    3) Er wordt door een spelleider een foto geupload die getrokken is binnen een bepaalde stad, de deelnemers moeten dan om het eerst naar dit punt gaan.

    De basisspelregels:
    1) Alle verplaatsingen moeten te voet gedaan worden en conform de wetgeving!
    2) Om het een iets meer legaal karakter te geven moeten de bezochte plaatsen steeds in oorspronkelijke staat achtergelaten worden, er mag dus geen vuil achtergelaten worden, nog markeringen dat hier personen zijn geweest. de bedoeling is foto's te nemen van die plaats en deze te posten als bewijs.
    3) Al de andere regels zijn zelf te verzinnen zoals: je moet op hetzelfde tijdstip vertrekken, op dezelfde plaats vertrekken, ...

    Ik denk niet dat zoiets al bestaat in deze vorm, dit zou een heel ondergrondse manier zijn om een stad te ontdekken.

    Dit is ook een sociaal netwerk omdat men zo vrienden kan leren kennen en niet door alleen achter je computer te zitten, maar men gaat buiten komen in de stad en aan de finish leert men elkaar kennen en kan men verhalen vertellen wat men tegengekomen is.
    Het is dan ook de bedoeling om achteraf een verhaal te schrijven over dit gebeuren.

    Dit is in weze een mengeling tussen 2 bestaande vormen van stadstoerisme: urban sporting en underground exploring. Hierbij zou ook de sport Parcours kunnen gebruikt worden als een subcategorie van deze sport.

    07-03-2009 om 14:42 geschreven door Jenthe Liekens  


    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEB 2.0

    In een discussie over wat web 2.0 nu in feite is. Daarbij kwamen het volgende naar boven.

    Volgens sommigen zijn web 2.0 toepassingen gratis, anderen hadden daar dan weer hun twijfels over.

    We waren het er wel over eens dat users van web 2.0 toepassingen in grootte mate de content ervan bepalen. Hierbij moet wel worden vermeld dat de users er van moeten worden overtuigd om content toe te voegen. Voor wat hoort wat zouden we kunnen zeggen.

    De toepassingen moeten ook personaliseerbaar zijn. Zo dacht ik aan bepaalde thema's die je aan de toepassing kunt meegeven aan de toepassing waaruit gebruikers kunnen kiezen. Of zelf kiezen waar bepaalde content terecht komt zoals het geval is in iGoogle.

    WYSIWYG oftewel What You See Is What You Get. De applicatie moet zodanig zijn opgeboud dat de gebruiker meteen ziet wat de opzet is. Hij heeft geen extra informatie nodig voor het gebruik van de applicatie. Alles is straightforward.

    Web 2.0 toepassingen hebben ook een bepaalde vormgeving. Denk aan ronde vormen, en transparantie.

    Een goede web 2.0 applicate is ook platform-onafhankelijk. Compatibel met verschillende web browser en operating systemen. Maar ook met niet computer systemen zoals gsm's, pda's, spelconsoles, etc.

    Het community en sociaal gebeuren is ook een wederkerend element in web 2.0 toepassingen. Enkele zijn ook speciaal gericht daar op zoals facebook en linkedIn.

    Herdistribueren van content door middel van apis en mash ups komen ook veelvuldig voor in web 2.0. Zoals het gebruik van google maps in een toepassing over wandelroutes bijvoorbeeld.

    Categorieën voor web 2.0

    Web 2.0 toepassingen kunnen we indelen in drie categorieën:
    1 social software en netwerken (facebook, LinkedIn, Flickr,...)
    2 tools en services(google maps, ubiquity,...)
    3 usergenerated content

    18-02-2009 om 16:29 geschreven door Jenthe Liekens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste idee weggesmeten
    Omdat ik gemerkt heb dat mijn eerste idee al enkele malen te vinden is op het internet ben ik hiervan afgestapt en op zoek gegaan naar een ander idee.

    18-02-2009 om 16:19 geschreven door Jenthe Liekens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste idee
    Mijn eerste idee was een kaart van vlaanderen waar men bovenzweeft. Hier zou men dan op een stad kunnen klikken waarna men naar de stad toe zou vliegen als het ware. Op deze kaart staan verschillende tags die de mensen dan kunnen bekijken. Deze tags zijn zowel door de overheid als officiële instanties als bezoekers geplaatst en kunnen eender wat zijn. Aan zo'n tag hangt een bepaald verhaal en een categorie. Deze verhalen kunnen in de vorm van tekst, video, audio of foto materiaal zijn dat kan gerated worden.

    Dit zou een mengeling moeten worden tussen facebook en google maps, zodat men ook kan selecteren op een profiel van vrienden om te zien waar deze al eens geweest zijn en hun verhaal te kunnen bekijken. Het zou ook mogelijk zijn om tags voor andere personen toe te voegen, voor reisgenoten bevoorbeeld, deze moeten de tags dan nog wel accepteren.

    18-02-2009 om 16:18 geschreven door Jenthe Liekens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brainstorm beleving

    De eerste groep heeft te maken met een gevoel voor een beleving.

    raar

    out of the box

    negatief/positief

    verwachtingen

    zinvol

    once in a lifetime experience

    intensiteit

    intresse

    actief/passief

    wauw-effect

    uniek

    smaak

    gewild/ongewild

    sfeer

    vermoeiend

    zenuwen

    ongeremd

    overtreffen

    vernieuwend



    De tweede groep heeft te maken met de gevoelens die men ondervind bij bepaalde situaties en tijdens/na een beleving

    Teleurstelling

    verdriet

    spijt

    nietigheid

    argwaan

    trots

    vertrouwen

    glimlachen

    gevoel

    blijdschap

    ontroering

    verrijking

    emoties

    verwondering

    opgewonden

    meewerking

    macht

    immersie

    zenuwen

    herinnering


    De derde groep heeft te maken met bepaalde acties die men onderneemt.

    vervreemding

    ontdekking

    verhaal

    avontuur

    vertellen

    inzicht

    waarneming

    ondergaan

    zien

    bewegen

    genieten


    catharsis

    reflectie

    doen


    meewerking

    immersie

    durven


    18-02-2009 om 16:13 geschreven door Jenthe Liekens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stadstoerisme

    Wat houdt stadstoerisme juist in. Waarom kiezen mensen voor bepaalde steden. Welke factoren hebben een invloed op de keuze? En wie zijn de actoren?

    Eerst zijn er de factoren die invloed hebben op de keuze zoals aanbevelingen van kennisen, eigen ervaringen van een eerder bezoek aan de stad, aangeboden informatie(brochures, internet,...), reviews van voormalige bezoekers, de bezienswaardigheden (zoals monumenten, museau, natuur, theatervoorstellingen,...), de idensiteit en kwaliteit van de horeca, de georganiseerde evenementen (martrock, maanrock, kerstmarkt,...), de mentaliteit van de inwoners, de gesproken talen (en dialect), de mobiliteit en bereikbaarheid (te voet, fiets, auto en openbaar vervoer).

    Daar zijn verschillende actoren bij betrokken betrokken: toeristen, stadsbestuur, inwoners, uitbaters van horeca, aanbieders van toeristische diensten, organisatoren van evenementen.
    Deze verschillende factoren en actoren bepalen de identiteit van een stad.

    Vervolgens heb ik de factoren onderverdeeld per betrokkene.

    toeristen

    aanbevelingen van kennisen

    reviews van voormalige bezoekers

    eerder bezoek aan de stad

    stadsbestuur

    georganiseerde evenementen

    de mobiliteit en bereikbaarheid

    aangeboden informatie

    inwoners

    de mentaliteit van de inwoners

    gesproken talen

    uitbaters van horeca

    de idensiteit en kwaliteit van de horeca

    aangeboden informatie

    aanbieders van toeristische diensten

    aangeboden informatie

    organisatoren van evenementen

    georganiseerde evenementen

    aangeboden informatie

    18-02-2009 om 16:10 geschreven door Jenthe Liekens  


    02-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanmaak blog
    Na het verkrijgen van de inleiding ben ik direct aan de slag gegaan en een blog gemaakt.
    Hierop volgt een samenvatting van de te lezen tekst.

    02-02-2009 om 19:45 geschreven door Jenthe Liekens  



    Archief per maand
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs