jeff speelt bridge en schaakt




Welkom op mijn blog! ik hoop dat hij bevalt.

Foto

Foto

Foto

Inhoud blog
  • ondertussen in melsele
  • dit ies het eerste berichtje van het nieuwe jaar
  • amaaaiii weeral lang geleden dat ik een bericht gepost heb!!!!!
  • Eerste bericht van dit jaar!!
  • welwelwel dat is weer lang geleden !!

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jeff
    Ik ben een man en woon in Melsele (Belgie) en mijn beroep is bruggepensioneerd.
    Ik ben geboren op 29/02/1952 en ben nu dus 72 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schaken, bridge, cinema, computers, tv.
    Ik heb 4 kinderen: 3 dochters (26,20,18) en een zoon (23). Kim, en Nick zijn afgestudeerd. Kim geeft les. Nick werkt.

    Mijn middelste broer Willy  heeft samen met zijn vrouw Karine een frituur in Melsele: ' Frituur Svelta ' aan het voetbalveld in Melsele.
    Alle dagen open behalve maandag en dinsdag.  Voor zelfgemaakte spaghetti en zelfgemaakt stoofvlees en voor een mooi en lekker pakje friet slechts één adres : FRITUUR SVELTA (Van Puymbroeklaan - Melsele).!!!!!!

    Foto

    Zoeken in blog


    Buiten Bridge en Schaak speel ik ook als 'actieve' 50-plusser petanque in Beveren bij OKRA
    28-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond en vrijdagavond Schaken
    Door een petanquefeestje in zaal Olympia ter afsluiting van het voorbije petanqueseizoen (met heeeeerlijk eten) en prijsuitreiking van de competitie (bij de mannen won Cesar en bij de vrouwen Marie-Jeanne) waren Eric, Norbert en ik niet aanwezig op de schaakavond.  Tussen de soep en de petatten vond ik eventjes tijd om 300 m verder de loting van deze ronde te doen.
    Volgende wedstrijden werden gespeeld:
    Lucien Verbraeken - Petrus Goossens : 1-0
    Erik Cools - Peter Verbruggen : 0-1 !!!
    Sylvain Cools - Eddy Cambré : 0-1
    Herman Cools - Alain Buyens : 1-0
    Gerda De Bock - Richard Imbrechts : remise.

    Vrijdagavond was er de 'terugwedstrijd' tegen Sint-Anneke.

    Luc Declerck, Gunther Van Landeghem, Peter Verbruggen, Jean-Pierre Panier, Paulo Van Hove en ikzelf waren de actieve spelers en Jan, Stefan en Paul speelden een simultaan tegen de topspeler van SAC.
    We konden dit keer slechts 1 partij winnen ( Paulo)..
    Mijn tegenstandster Ilse De Ridder (+1400 ELO) schudde op zet 26 een zeer mooie zet (f5) uit haar mouw en daardoor kwam ik een stuk achter en ging roemloos ten onder in het eindspel.
    De eindstellingen volgen hieronder.

    Cool Slideshows


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmmaand September

    Slechts 3 films werden deze maand door mij bezocht.  Gedeeltelijk door te veel ‘werk’ en ook door het mooie weer en ook door de organisatie van onze viertallencompetitie waar ik bevorderd ben tot ploegkapitein.

    De eerste film ‘Take the lead, dance with me’ was een film over een dansleraar (Antonio Banderas) die aangesteld wordt als muziekleraar in een gettoschool in Amerika, waar hij de losbandigen (vooral spijbelaars en ambrasmakers) klassieke dans begint te geven en uiteraard meedoet met een high-society dankzij een mix van punk en tango.  Een geslaagde film, mooi in beeld gebracht met mooie muziek en dans.

     

    Enkele weken later ben ik naar Sandra Bullock’s nieuwe film ‘The Lake House’ gaan zien.

    Een heel speciaal script, moeilijk te volgen maar toch mooi in beeld gebracht.

    Via een brievenbus krijgt iemand uit 2004 brieven van Sandra in 2006.

    Uiteraard komt er een happy end alhoewel ze dan toch wel enkele rare wendingen aan het verhaal hebben moeten geven.

     

    De laatste film van de maand was de prachtige !!! film ‘World Trade Center’ .

    Het verhaal van de brandweermannen die op 9/11 ter hulp schoten toen de WTC- torens aangevallen werden en waarvan er heel veel in de instorting gedood werden.  Deze film gaat over de redding van twee brandweermannen die 6 en 10 meter onder de torens vastzitten maar die dank zij een gewezen marinier gered konden worden.

    Prachtig verhaal en een sublieme Nicolas Cage.

    Cool Slideshows


    23-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorige week - deel 2
    Donderdagmiddag Bowling.

    Z
    oals gewoonlijk wordt er 1 keer per maand gebowled met de leden van OKRA-nieuwe parochie in 'Dropshot' te Beveren..
    We waren met 6 mannen en 1 vrouw.  Het is altijd leuk zeker als Gaston meedoet omdat die gewoon is te bowlen.
    Hij werd ook terecht winnaar met 279 punten (134 en 145) gevolgd door Robert met 217 en mezelf 201 punten.
    De rest van de uitslag: Remie (198 ptn), Hugo (184 ptn), Lena (165 ptn) en Andre (113 ptn).

    Donderdagavond Schaken.

    Er kwamen 14 schakers opdagen voor onze wekelijkse clubavond in CC Ter Vesten.
    Na de loting kwamen volgende paren te voorschijn:
    Brigitte Vancorsellie tegen Peter Verbruggen : 0-1
    Alain Buyens tegen Marc De Wreede  0-1
    Ray Hotte :tegen Erik Cools : 0-1
    Ik tegen Eddy Cambré : 1-0
    Herman Cools tegen Lucien Verbraeken : 0-1
    Petrus Goossens tegen Norbert Van Hoeyweghen : 0-1
    Sylvain Cools tegen Richard Imbrechts : 1-0

    De eindstelling van mijn partij vind je zoals gewoonlijk hieronder.


    Vrijdagavond Schaken te Burcht.

    Onze competitie in Burcht loopt lekker tot hiertoe (toch voor mij) want ik behaalde mijn derde overwinning maar dat kan ook te wijten zijn aan de voordelige loting die mij direkt linkte aan de beginnende schakers.
    Deze avond was Tano (officieel Legasse Gaetane) mijn tegenstander;  Tano is een absolute beginner en eigenlijk geen partij voor mij maar elke wedstrijd moet gespeeld worden en vooral met tegenstanders die onbekend zijn blijft het toch altijd oppassen.  Na de wedstrijd hebben we samen de partij geanalyseerd en ik hoop dat ik hem weer een paar dingetjes heb geleerd.
    De eindstelling vind je hieronder (toch 1 van de volgende dagen).

    Zaterdagavond Supriseparty voor Gunther.

    We  (zijn vrouwtje Ann en de schaakvrienden en familie) hebben enkele weken geleden besloten om voor Gunther een verjaardagspartijtje te organiseren.  Gunther werd gisteren (zondag) 37 jaar maar omdat we toen een competitiematch te spelen hadden, besloten we om de fuif op zaterdagavond te organiseren.  Uiteraard wilden we niet dat Gunther het te weten kwam en dat is aan zijn gezicht zaterdagavond gelukt.
    Het zaaltje versieren en iedereen in stilte te vragen om tegen 8 uur te komen en een kaartje en kadootjes kopen was ook geen probleem.
    Alleen Gunther om 8 uur in de zaal te krijgen (waar zogezegd iemand een feestje had) was iets moeilijker.  De cafébaas belde dan naar Gunther om te zeggen dat er een waterlek was in het zaaltje dus Gunther vloog letterlijk binnen waar iedereen dan natuurlijk stond te toeteren en zingen.  Gunther sprong een halve meter achteruit van 't verschieten.  Geslaagd dus.  Als ik aan de fotoos geraak worden die zeker en vast op mijn blog gezet.

    Zondagmiddag Competitie Vlaamse Schaakfederatie.

    Burcht 1 kreeg als tegenstander Westerlo 2 op bezoek.  Luc Declerck en Gunther wonnen hun partij; Jean-Pierre Pannier en Paulo Van  Hove verloren de hunne.  Eindstand 2-2 en de eerste punten binnen !!!!!

    Burcht 2 kreeg TSM 4 op bezoek.  Ik kreeg (op het eerste bord) een tegenstander van 1870 ELO (Heylen Joris), Jan Staes op het tweede bord kreeg een tegenstander van 1812, Lars Penneman kreeg iemand van +1700 en Peter Verbruggens tegenstander die toevallig ook Verbruggen (Filip) heette was ook al hoog geklasseerd.
    De eerste drie borden gingen ten onder (alhoewel mijn partij 4.30 uur geduurd heeft) en op het vierde bord haalde Peter een remise (gevraagd door zijn tegenstander). Dus uitslag 0.5-3.5 en dus ook voor ons de eerste punten.

    En hiermee waren we weeral een weekje ouder.










    Cool Slideshows


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbije week
    Weer een drukke week deze week. Maandag- en dinsdagavond Bridge,donderdagnamiddag bowling met Okra, Donderdag- en vrijdagavond schaken, Zaterdag een supriseparty voor onze jarige clubvoorzitter (Gunther) en zondagmiddag schaakcompetitie tegen TSM (Technische Scholen Mechelen)(Burcht 2) en tegen Westerlo (Burcht 1).

    Maandagavond 16.10.2006 bridge.

    We waren bijna voltallig in onze tweede reeks met 10 paren (5 tafels)
    Lucienne en Werner wonnen met 55 %, gevolgd door Dirk en Filip (52.69 %) en Ik en Carole (51.94 %).
    Lucienne en Gerda (50.56 %), Marie-Anne en Myriam (50.19%), Iris en Veerle (49.62 %), Ellen en Jef (48.70 %), Ria en Luc (48.46 %), Urbain en Annemie (47.69 %) en Denise en Arno (45.09 %) maakten de reeks compleet.
    We probeerden voor de eerste keer om negen ronden met 3 giften te spelen, hetgeen het verloop van de avond ten goede komt maar er waren nog een paar kleine haperingen (vertragingen) die we nog moeten verhelpen.

    Dinsdagavond  17.10.2006 bridge te St-Niklaas.

    We waren met 13 tafels en dus speelden we in 1 reeks waarbij de 'besten' Noord-Zuid speelden tegen de 'beginners' in Oost-West.

    In de reeks van Noord-Zuid gingen Armand Audenaert en Van  Dorselaar Roni met de eerste prijs lopen (66.40 %).
    In onze reeks was de uitslag als volgt:
    1. Lijssens Karel en Rene Tack : 61.36 %
    2. Lippeveld Hugo en Heirbaut Luc : 59.66%
    3. Ik en Carole McMurrugh : 57.77 %
    4. De Bleser Liesbeth en Van Cauwenbergh Georges : 53.25 %
    5. Kant Annie - De Baere Heli : 52.27 %
    6. Van Goethem Arno en Kenis Frans : 51.30 %
    7. De Castro Rene en  Christiaens Antoine : 49.43 %
    8. Van Coppenolle Veerle en Verbeeck Ria : 48.48 %
    9. Van Loock Denise en Leyssens Lucienne :47.56 %
    10. De Clercq Jacqueline en Wauters Nieke : 46.75 %
    11. Lydie Cant en Baetens Arthur : 4497 %
    12.Baert Urbain en Mariens Luc : 40.10 %
    13. Feron Andre en Arlijn Jenny : 39.77 %


    15-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondagmorgen schaken in Melsele
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de verandering ging ik nog eens in de voormiddag schaken in Melsele.  Ook hier speelde ik voor het clubkampioenschap maar daar kan ik geen potten meer breken daarvoor is mijn achterstand te groot.  Mijn tegenstander was Peter Verbruggen en als we tegen elkaar spelen is het nooit zeker wie zal winnen maar deze morgen had hij zo'n goeie aanval opgezet dat ik die niet kon pareren en  na 29 zetten kon ik ook de handdoek gooien.
    De eindstelling staat zoals gewoonlijk hiernaast.


    14-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag viertallencompetitie
    Deze middag speelden we onze viertallencompetitie in onze thuisbasis 'Zaal Olympia' te Beveren.
    We dat waren deze keer Carole en Ik en Arno en Ineke, die voor de eerste keer samenspeelden.  De samenwerking werkte perfect en we wonnen dan voor de tweede keer op rij ook ditmaal met 16-14.  Onze tegenstanders waren Nieke, Georges (die ik ken van in St-Niklaas) en Herman en Rita.  De ploeg was Mercator 2 (uit Waasmunster).


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagavond Schaken te Burcht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag werd er weer geschaakt voor de titel van 'Kampioen van Burcht'.
    De volgende partijen werden gespeeld:
    Jan - Tano : 1-0
    Jean-Pierre - Stefan : 0-1
    Bert - Ik : 0-1
    Peter - Paolo : 0-1
    Els - Gunther : 01

    Mijn partijeindstelling staat hiernaast.


    13-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagmiddag Kwis met OKRA -OLV Beveren
    Deze middag trokken we (Eric Vangermeersch, ik, Cesar en Hugo) naar een quizz in St-Niklaas.  We waren er in totaal met 8 ploegen.
    Spitsmuizen
    Boomkes
    De Blokkers
    Willen is Kunnen
    De buren
    KWB Kriko
    Okra OLV Beveren
    Dag Allemaal

    Na 10 ronden die zeer vlot en gemoedelijk verliepen met heel gemakkelijke en veel moeilijkere vragen eindigden we op de 5° plaats met 89 punten op 110.
    Winnaar werden de 'Boomkes' met 99 punten, gevolgd door 'De Buren' met 93 en 'KWB Kriko' en 'Spitsmuizen' met 91 punten.
    De reeks werd afgesloten door 'Willen is Kunnen', 'De Blokkers' en 'Dag Allemaal' met resp. 88-87 en 67 punten.
    De verschillen waren niet zo groot wat de kwaliteit van de quizzvragen nog eens benadrukte.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdagavond Schaken in Beveren
    We waren deze avond met 13 man om te schaken.  Ik heb mezelf bye gezet zodat iedereen gelegenheid had om te spelen.
    De volgende wedstrijden werden gespeeld.
    Gerda - Eric Vangermeersch: remise
    Alain - Erik Cools : 0-1
    Sylvain - Lucien Verbraeken : 0-1
    Herman - Richard : 1-0
    Marc - Petrus : 1-0
    Norbert - Peter Verbruggen : 0-1

    De Voorlopige stand:
    Jeff : 3/5
    Alain : 2/6
    Erik Cools : 5/5
    Eric Vangermeersch: 1.5/4
    Peter : 4/5
    Mark : 1.5/6
    Norbert : 4.5/6
    Richard : 1/5
    Brigitte : 0/6
    Eddy Cambré : 1/4
    Raoul : 3/5
    Herman : 3/5
    Sylvain : 2/4
    Lucien : 4/5
    Petrus : 3/3
    Gerda : 1.5/4



    11-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag en disnsdagavond bridgeavonden
    Maandagavond 09.10.2006 Clubcompetitie.

    We speelden in de tweede reeks met 4 tafels omdat Jo en Andre (die bye waren in de eerste reeks) zo vriendelijk waren om met ons te komen spelen.
    Ze wonnen uiteraard maar speelden enkel mee 'buiten competitie' zodat Lucienne en Werner de eerste prijs mochten ontvangen.
    De uitslag:
    1°  Steendam Andre - Robijn Jo : b
    2° Brie Lucienne - Goossens Werner : 55.36 %
    3° Van Loock Denise - Van Goethem Arno : 54.17 %
    4° Hemeryck Dirk - De Burggraeve Filip : 51.79 %
    5° Ik - McMurrugh Carole : 51.19 %
    6° De Bock Gerda - Van Broeck Anita : 45.24 %
    7° Baert Urbain - Vonck Annemie : 41.67 %
    8° Van Coppenolle Veerle - Mariens Luc : 40.48 % (vooral te wijten aan Luc die ziekjes was).

    Dinsdagavond Viertallencompetitie.

    Dinsdagavond moesten we (Ik en Carole) onze competitiewedstrijd die vorige zaterdag gepland stond afwerken in Dendermonde.  Ik had nog een groot probleem want op maandagavond had ik nog geen tweede paar gevonden.  Eddy Dias boodt zich spontaan aan om mee te gaan en dus moest ik nog een 'slachtoffer' vinden die bereid was mee te doen.  Na enig zoeken vond ik Harry Cant bereid om mee te spelen.  Ik gelukkig want beiden zijn zeer goede bridgers en dat kon enkel goed zijn.
    We speelden in de vernieuwde sporthal van St-Gillis-Dendermonde en onze tegenstander 'Ros Beiaard 2' waren heel sympathieke, lieve mensen dus het bridgen ging probleemloos en in een gemoedelijk sfeer zonder veel hinder van de cafetaria (we speelden achter de cafetaria met zicht op de sporthal).  Na de wedstrijd was de stand : Ros Beiaard 2 - Beveren 5 : 13-17 (officieel 14-16 maar ik had een telfout gemaakt (4 Harten + 2 = 680 en niet 660 zoals ik opschreef).  Ik dank Harry en Eddy langs deze weg zeer hartelijk voor hun hulp.







    09-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag en vrijdag: Schaakcompetitie
    Donderdagavond was het schaken in 'den Brisée' te Kieldrecht en we waren met 7 tafels.
    Mijn tegenstander was Norbert Van Hoeywehgen die momenteel bovenaan de ranking staat.  Mijn partij begon boeiend want op de 8° zet liet hij zijn Loper gewoon van het bord halen zonder compensatie.  Maar de rest van zijn spel was zo goed dat ik het eindspel toch nog verloor.
    De Uitslagen:
    Raoul - Lucien : 0-1
    Ik-Norbert: 0-1
    Eddy Cambre - Erik Cools: 0-1
    Petrus - Brigitte: 1-0
    Gerda - Alain: 0-1
    Marc - Herman Cools: 1-0
    Peter - Richard: 1-0

    Vrijdagavond was er onze eerste competitiematch bij SC De Gouden Burcht.

    De computer heeft de volgorde van te spelen matchen voor ons uitgerekend.
    Mijn eerste tegenstandster was Ilse Thijs,  een schaakster die pas begon en dus momenteel een klasse lager staat dan ik.
    Ik won dan ook maar heb haar nadien toch wat tips kunnen geven zodat ze iets geleerd heeft.
    Ik vrees enkel dat ik in mijn volgende partijen niet zo gemakkelijk zal winnen.

    De eindstellingen staan hiernaast of hieronder.




    04-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRIDGE

    .Maandagavond waren er 3.5 tafels in reeks 2
    1° Denise en Arno : 57.41%
    2° Ik en Carole : 56.48%
    3° Ria en Veerle: 52.78 %
    4° Lucienne en Werner : 50.9 3%
    5° Dirk en Filip : 47.22%:
    Gerda en Lucienne : 46%
    7° Urbain en Luc: 38.89% 

    Dinsdagavond te Sint-Niklaas speelden we met  7 tafels in groep 2 en 7.5 tafels in reeks 1.

    In reeks 1 wonnen Armand Audenaert en Ronny Van Dorselaer.

    In onze reeks waren er weer twee eindklasseringen:  ik speelde voor de eerste keer samen met René Tack en onze samenwerking was zeeer goed en plezant.

    Eindstand  Noord-Zuid.
    1° De Bleser Liesbeth – Van Cauwenberghe Georges : 58.10 %
    2° De Castro René – Christiaens Antoine : 52.86 %
    3° Tack René – ik : 50.12 %
    4° Kant Annie – De Baere Heli : 50 %
    5° Dutré Romain – Kegels Jeannine : 48.77 %
    6° De Smedt Hubert – De Cock Lutgarde : 48.04 %
    7° De Clercq Jacqueline – Wauters Nieke : 42.08 %

    Eindstand Oost- West.

    1° Kant Lydie – Baetens Tuur : 55.83 %
    2° Lievens Francine – Lippeveld Hugo : 54.94 %
    3° Van Loock Denise – Leyssens Lucienne : 54.32 %
    4° Van Goethem Arno – Kenis Frans : 50.71 %
    5° De Hauwere Luc – Dequidt Willy : 47.80 %
    6° Peeters Frans – Lijssens Karel : 45.48 %
    7° Baert Urbain – De Bock Gerda : 40.74 %


    02-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRIDGE + SCHAAK in 't weekend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdagmiddag bridgecompetitie Beveren 5 – Kollebloem 1

    Onze carré bestond uit ik en Carole en Myriam en Marie-Anne.

    Niettegenstaande we goed gespeeld hebben, waren onze tegenstanders nog beter. De uitslag werd 5-25 voor Kollebloem.



    Zondagnamiddag werd er voor het eerst geschaakt voor de competitie met onze schaakclub SC De Gouden Burcht.

    Burcht 1 moest naar Rijkevorsel en ze kwamen terug met 1 punt (Luc Declercq had gewonnen).

    Eindstand was dus 1-3

     

    Burcht 2 ging op verplaatsing naar Strombeek-Bever en we kwamen terecht in het Cultureel Centrum waar de thuisploeg een heel mooi lokaal heeft om te schaken.

    Onze ploeg bestond uit : mezelf, Jan Staes, Lars en Ruben Penneman.

    Niettegenstaande Lars verjaarde (14 jaar !) kon hij zijn partij niet winnen maar niet getreurd de rest kon dat ook niet!!!!!  Uitslag 4-0 .

    Ook mijn eindstelling vind je onderaan.

     


    Hoofdpunten blog dirkjogt
  • Animatiefilm Ariadne
  • Beer & Food - A Perfect Match
  • Dodentocht 2013 - The Day After
  • Dodentocht 2013 dag -8
  • Dodentocht 2013 dag -12

    Foto

    Foto

    Recente foto van Fé (21 jaar !!!!).

    Foto

    Hierboven enkele fotootjes van mijn kindjes (?).  Bovenaan staan mijn oudste dochter en zoon (Kim en Nick) .  Eronder staat mijn tweede dochter (Fé) en als laatste mijn jongste dochter Tess.


    Mijn favorieten
  • Bloggen.be
  • dirk jogt
  • beertje dagboek
  • starlight
  • Bichon Iris website

  • Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 04-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs