Inhoud blog
  • Dag 21 : 22 september 2020 Kustwandeling Perafita Mathosinhos.
  • Dag 20 : 21 september 2020 Van Vila Nova de Gaia naar Mathosinhos.
  • Dag 19 : 20 september 2020 Van São João da Madeira naar Vila Nova de Gaia.
  • Dag 18 : 19 september 2020 Van Albergaria a Velha naar São João da Madeira.
  • Dag 17 : 18 september 2020 Van Curia naar Albergaria a Velha
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Jan's Camino naar Fatima 2020
    Een pad ontstaat door erop te lopen
    08-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Titelpagina Blog Lissabon Fatima Porto 2 - 22 september 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
            JVG

    08-08-2020 om 00:00 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 21 : 22 september 2020 Kustwandeling Perafita Mathosinhos.
    En jawel mijn allerlaatste volle dagje Camino Fátima met extensie zit erop. Van de voorspelde regenvlagen gelukkig geen drup gezien enkel zon en wat wolken. Toch zijn de stranden hier quasi leeg, praktisch geen toeristen op een zeldzame Compostela caminoganger na. Heel Corona proof dus! Ik houd eraan om allen die mij tijdens mijn tocht met heel leuke en hartverwarmende boodschappen en wensen een deugddoend hart onder de riem hebben gestoken hartelijk te bedanken. Het is fijn te weten dat het thuisfront via de blog mee op pad is en mee leeft met mijn exploten. Bedankt allemaal !  Nu nog wat inpakken, online inchecken en na een fatsoenlijke maaltijd, doucheken en nachtrust op weg naar de luchthaven Aeroporto Francisco Sá Carneiro en back home. Groetjes aan alle volgers en tot later 😎 















    22-09-2020 om 19:19 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 20 : 21 september 2020 Van Vila Nova de Gaia naar Mathosinhos.
    Een beetje met weemoed afscheid genomen van Vila Nova de Gaia maar met de rivier Douro als compaan op weg voor de laatste tocht.Wat als " a walk in the park" had moeten wezen werd toch weer eerder een highway tot hell. Twee obstakels dit maal. Één van mijn toegangswegen onbegaanbaar en de brug Ponte movel de Leça over de Douro defect en open natuurlijk. We doen er dan maar een tiental kilometerkes bij zeker. Het weer was ditmaal geen spelbreker een fijn zonnetje en een klein beetje wind. De kust van Mathosinhos riep onmiddellijk herinneringen op aan mijn start van mijn Compostela Camino van vorig jaar. De "Memorial Obelisk" was toen één van mijn eerste foto's en zal nu één van de laatste worden. Morgen nog een dagje genieten als het weer mee wil en dan thé Road tot home. Groetjes en tot morgen.

















    21-09-2020 om 19:49 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 19 : 20 september 2020 Van São João da Madeira naar Vila Nova de Gaia.
    Vandaag een tochtje naar de meest dierenrechten respecterende stad in Portugal namelijk V N d Gaia ! Met zo een naam kan dat toch niet anders ? Het was een wat eentonige stapweg langs talrijke dorpjes maar toch nogal drukke wegen. V N d Gaia is natuurlijk één van de grotere steden van Portugal, ligt aan de Rivier Douro en is gekend voor de productie van Porto wijn. Deze wordt van oudsher met bootjes, in vaten over de Douro naar Porto verscheept. De Douro mond daar in Porto uit in de Oceaan. De stad V N d Gaia heeft heel wat moois te bieden. De oevers van de Douro zijn echte wandelboulevards met kraampjes en stalletje allerlei. Een drietal gigantische dubbeldeksbruggen overspannen de Douro. Ik kon vanop een heuvel reeds een eerste blik werpen op de oceaan waar ik morgen hoop te arriveren. De weergoden hielden zich gedeisd vandaag. Geen regen, weinig wind en zo een 24  gr.C. Meer moet dat niet zijn. Nog een fijne zondagavond en een rustige week. Groetjes!

















    20-09-2020 om 19:31 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 18 : 19 september 2020 Van Albergaria a Velha naar São João da Madeira.
    Raindrops keep falling on my head ! Een dagje om snel te vergeten jammer genoeg. Van gisteren avond tot nu toe 18 uur in de namiddag, niets anders dan stortbuien en hevige windvlagen. Gelukkig bleek mijn regenkledij op haar taak berekend en kwam ik nog relatief droog (behalve achter mijn oren) aan in mijn rustplaats São João da Madeira. Het grootste probleem bleek het gebruik van mijn smartphone zowel als gps dan als fototoestel. Die apparatuur verfoeit immers water als de pest en ik heb het gebruik ervan dusdanig als een minimum moeten beperken. Het was echter niet het enige dat beperkt was, ook het zicht was door regen en mist miniem, jammer. De temperatuur is eveneens naar beneden getuimeld. Nog amper 24 gr. C. Het is hier dus ook niet altijd zon ☀️ dat de klok luid. Morgen voorspeld niet veel beter te worden hopelijk weten ze toch spoedig van ophouden ? Nu vlug nog een stevig douchken en een wasken en morgen zien we dan wel weer. Ik zal maar aanvaarden wat ik niet kan veranderen zeker. Aan allen een prima week gewenst en tot morgen. Daaaag.





    19-09-2020 om 18:54 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17 : 18 september 2020 Van Curia naar Albergaria a Velha
    Vandaag genoot ik eerder van een dorpjes stapdag. Wat minder indrukwekkende natuur maar toch leuke uitzichten en wat meer mensen ontmoet. Toch links en rechts aanduidingen van het Camino pad gespot dus ik zit nog steeds right on track. De weergoden waren me weer goed gezind! Achter mij regen en boven mij een waterzonnetje maar droog. En dat bleef zo tot in mijn refugio. Momenteel valt het water echter met bakken uit de lucht en krijg ik gratis klank en lichtspel. Hopelijk valt alles er vanavond en vannacht uit zodat ik morgen droog kan starten. Nog twee heftige afstanden te ronden en een minder heftige en het einde van mijn Camino komt in zicht. Al mocht de tocht van vandaag er ook wel zijn 34 km. en zowat 47.437 stappen. Aan allen een leuk en gezellig weekendje gewenst en tot morgen.













    18-09-2020 om 19:04 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16 : 17 september 2020 Van Coimbra naar Curia.
    Vandaag een feeërieke en leuke bos, wijngaarden en natuurwandeling achter de kiezen. Langs kringelende grindwegeltjes tussen de fris ruikende eucalyptus bomen door. Soms wou ik dat ik een 🐨 koalabeertje was. Wat later wijngaarden met rijpe en dikwijls overrijpe trossen aan de ranken. En jawel soms niet aan de verleiding weerstaan om een groene te plukken en te proeven. Heerlijk, dat was pas genieten. In de namiddag kregen we het voorspelde onweer op ons dak. Klank en lichtspel alles erop en eraan. Hopelijk weten ze van ophouden tegen morgenochtend want dan komt er een super zware tocht in het verschiet. Dus vanavond vroeg naar bed en morgen om 5u30 er weer uit. Misschien komt dan de ultieme test voor het al dan niet waterdicht zijn van mijn rugzak? Dat zien we dan wel weer. Groetjes en tot morgen.











    17-09-2020 om 18:02 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15 : Van Alvorge naar Coimbra.
    Vandaag vol goede moed begonnen aan de trip naar Coimbra. Het ochtendgloren was zalig en de rust van de natuur intens. Naargelang ik Coimbra naderde echter verdwenen de rustige Camino paadjes om plaats te ruilen voor drukke rijbanen met erbarmelijke voetpaden als die er al waren. Na 31,41 km.  of 43.475 stappen zijn we toch veilig gearriveerd. Vandaag opnieuw Nederlandse Camino stappers ontmoet. Nog geen Belgen gezien. Voor morgen voorspelt men onweer na de middag. Zo kan ik de waterdichtheid van mijn rugzak eens testen. Het resultaat vertel ik jullie morgen wel. Slaap zacht.















    16-09-2020 om 18:17 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 14 : 15 september 2020 Van Alvaiázere naar Alvorge.
    Alweer een prima stapdagje om in te kaderen voorbij. Vooral veel natuur langs Camino paden en rustige veld- en boswegels. Rond 10 uur welgeteld drie druppeltjes regen voelen vallen maar nadien opnieuw stralend wandelweer. Even voor Alvorge wel een aanval van een paar wilde honden moeten afslaan. Van die ruige monstertjes met over gans hun lijf bijt en vechtwonden. Maar eens ik mijn keel goed opengezet had dropen ze toch af de bastaards. Morgen op stap naar de legendarische stad Coimbra. Er valt daar heel wat geschiedkundig te bekijken meld men mij. Als ik er maar tijd voor vind? Dat zien we morgen dan wel weer. Groetjes.











    15-09-2020 om 17:25 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13 : 14 september 2020 Van Tomar naar Alvaiázere
    Vandaag de eerste echte stappen gezet op het Camino pad naar Santiago de Compostela. Ook al een aantal pelgrims ontmoet die het traject gaan volgen. Nogal zwaar bewolkt in de voormiddag maar weer bakken en braden vanaf twee uur. Onderweg een mooi plaatje kunnen schieten van een naambordje dat de toestand in midden Portugal perfect weergeeft. Zoek het maar uit! Aan mooie natuur gelukkig geen gebrek. Toch weer 32 km. achter de kiezen. Hopelijk blijft het weertje in de zelfde lijn verder kabbelen en houden we het hier droog. Maar dat zijn zorgen voor morgen. Nog een fijne avond en dag morgen .









    14-09-2020 om 18:26 geschreven door Jan V G  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 03/08-09/08 2020

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs