Het PayPal-terugbetalingsbeleid heeft betrekking op restitutieverzoeken van zowel kopers als verkopers. Dit exacte retourbeleid van 180 dagen is echter exclusief toegankelijk voor kopers.
Volgens dit beleid kan een klant, als hij iets op het PayPal-platform koopt en vervolgens besluit dat hij het niet wil, een terugbetaling krijgen als hij de transactie binnen een bepaalde tijd annuleert.
De meeste klanten zijn echter verbijsterd door de situatie en zijn zich niet bewust van wat wordt gedekt door het Paypal-terugbetalingsbeleid van 180 dagen voor kopers. Dit beleid wordt geleid door een reeks principes waarmee u kunt kiezen hoe u uw terugbetaling wilt ontvangen.
Als het niet meer dan 180 dagen geleden is nadat u uw PayPal-betaling heeft gedaan, kunt u snel een terugbetaling aanvragen.
Een terugbetaling kan op drie manieren worden verkregen:
- Het eerste dat u moet doen, is de betaling die u al heeft gedaan annuleren.
- U kunt ook een e-mail sturen naar de verkoper waarin u het probleem beschrijft dat u met de goederen ondervindt en verzoekt hem uw geld terug te geven.
- Daarnaast heeft u, als de verkoper uw vragen niet beantwoordt, de mogelijkheid om een geschil in te dienen.
Deze drie methoden worden hieronder in detail uitgelegd.
Een PayPal-betaling annuleren
1. Ga naar uw PayPal-rekening door in te loggen.
2. Doorloop de transactiegegevens.
3. Selecteer de betaling die u wilt annuleren.
4. Kies voor dezelfde transactie de optie annuleren.
5. Bevestig uw actie op het einde.
Een e-mail met een verzoek om terugbetaling naar de verkoper sturen
1. Log eerst in op uw PayPal-account.
2. Zoek daarna de betaling die u wilt annuleren.
3. Zoek eronder de informatie van de verkoper.
4. Je vindt een optie om hem een e-mail te sturen.
5. Voer uw vraag in en volg enkele eenvoudige aanwijzingen.
klacht indienen
1. Ga naar het 'Resolution Center' nadat u bent ingelogd op uw PayPal-rekening.
2. Selecteer de optie "een probleem melden" en vervolgens de gewenste transactie.
3. Klik nogmaals op de link 'Resolution Center' onderaan de pagina.
4. Vink het vakje aan met de tekst 'Ik heb een probleem met een artikel dat ik heb gekocht'.
5. Selecteer een item in het vervolgkeuzemenu en klik op 'Doorgaan'.
6. Voer het vergoedingsbedrag in en klik nogmaals op 'verder'.
Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, maak je een fout of moet je contact opnemen met de PayPal-klantenservice via Paypal Bellen voor hulp.
|