• Huaraz
  • 04-2008
    Foto's

13-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huaraz
    hoi hoi,
    net 3 dagen Huaraz achter de rug en vandaag rijden we terug naar Lima voor de laatste 2 dagen...
    Huaraz was echt nog de moeite waard, een mooie afsluiter van onze reis!
    Dinsdag hebben we wat in huaraz zelf rondgekeken waar ni zo heel veel te zien is maar wel gezellige pleintjes heeft enzo.
    Woensdag zijn we naar Chavin de Huantar gegaan, een ruïne van voor christus! Wel indrukwekkend maar ik voel wel da mijn interees voor ruïnes
    wa begint af te nemen... we hebben er wa veel gezien de laatste 2 maand  :)
    de weg naar de ruïnes is door de cordillera blanca, een bergketen met allemaal sneeuwtoppen (vandaar blanca...), prachtige weg maar wel verschrikkelijk hobbelig!
    ik heb smiddags dan eindelijk CUY gegeten (cavia) en da viel heel hard tegen! Maar ik heb het toch maar geprobeerd! Moedige Ita!
    Gisteren hebben we dan een tocht gemaakt naar 2 helblauwe meertjes hoog tussen de bergen en langs de hoogste berg van heel Peru!
    Ook weer enorm knap en nog hobbeliger!
    Vandaag moeten we dan weer een dagje in de bus...

13-06-2008 om 17:50 geschreven door Ita

08-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste weekje...
    hoi hoi,
    het laatste berichtje van arena y esteras komt blijkbaar nogal heel negatief over.
    Zo wil ik het eigenlijk niet laten overkomen, ik heb hier een heel okje tijd gehad en veel nieuwe ervaringen opgedaan!
    gisteren zijn we bijvoorbeeld een hele dag talleres van circus gaan geven in een nog krottigere krottenwijk dan villa el salvador en das echt mooi om te zien hoe die kinderen daarvan genieten!
    We moesten wel heel ver rijden en vroeg opstaan en waren pas laat terug en het was dus wel heel vermoeiend!
    Ik en tessa zijn heengegaan met bus en taxi en iemand is een heel stuk me ons mee gegaan om ons de juiste bus te wijzen en een taxi te regelen, we hebben er in het totaal meer dan 3u over gedaan! Het was dan ook wel helemaal aan de andere kant van Lima, en lima is ontzettend groot!
    Om terug te gaan is Tessa weer met taxi en bus gegaan me iemand van hier om weer de juiste bussen enzo te wijzen en ik met de rest in de auto, onderweg hebben we dan nog midden op de autostrade platte band gekrgen en toen moetsen we allemaal uit de auto enzo...
    spectaculair ;)
    Vanavond vertrekken we van hier weer terug naar Lima en dan proberen we morgen voor de 2de keer naar Huaraz te reizen voor het einde van dit Peru-avontuur...
    Volgend weekend dan nog in Lima om zondag naar huis te vertrekken!
    Dikke kus

08-06-2008 om 20:03 geschreven door Ita

03-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arena y Esteras

hier bij arena y esteras is het een beetje vreemd...
    allereerst villa el salvador is echt groot, amai daar ben ik van verschoten en ja het is een veel armere wijk dan we tot nu toe geweest zijn en tot niet toeristisch natuurlijk
    (ze hebben hier wel hostals maar die rekenen per uur;) als ge snapt wa ik daarmee bedoel...)
    ze hebben precies toch niet zo overdreven veel werk als ze zeiden en ik voel me hier met momenten wel heel nutteloos en dan begin ik aan thuis te denken en jullie allemaal te missen enzo...
    ik weet ni of ik hier wel tot volgende week vrijdag wil blijven...
    de mensen zijn hier wel heel vriendelijk maar zijn ook een hele hechte groep en het is precies wa moeilijk om ertussen te komen...
    en dan nog me mijn beperkt spaans...
    maar de projecten die ze doen zijn wel mooi en zo een weekje meelopen is wel leuk en geeft weer vele nieuwe ervaringen, zo in een krottenwijk...
    ik heb alleen zo niet echt het gevoel dat wij die projecten hard steunen en dat zit me wat dwars, want dat is wel waar ik voor kom eigenlijk...
    maar dan misschien toch nog ff iets anders doen volgende week maar da moet ik dus nog me tessa overleggen...
    Tessa is trouwens terug wa ziek, terug diarree enzo dus misschien gaan we sowieso wel wa vroeger terug naar lima voor een dokter ofzo te zoeken.
    Vandaag zijn we naar een school in de buurt gegaan om een groep kinderen op te halen om naar een voorstelling te komen kijken over het ontstaan van villa el salvador, wel een mooie voorstelling en wij waren echt wel het middelpunt van de aandacht op die school!
    En dan na de voorstelling mochten ze vragen aan ons stellen over belgië en dat was op zich wel ok maar ik zou liever kunnen helpen echt met projectjes zelf enzo...
    ik ben gewoon met een beetje een verkeerd beeld naar hier gekomen waarschijnlijk, maar ik geniet wel van wat ik hier doe en zie maar ik ga da geen 2 weken volhouden...
    Het is hier trouwens ook heel grauw en koud!! Ik loop een hele dag met mijn fleeze aan en savonds nog me een dikke jas en handschoenen enzo en toch is het nog fris en het probleem is da ze hier totaal geen verwarming of zo hebben natuurlijk en da ge dus nooit echt kunt opwarmen...
    geef mij toch maar een winter in belgie waar ge lekker bij de verwarming kunt gaan zitten als ge thuiskomt!!
    Hou jullie goe allemaal!

03-06-2008 om 20:23 geschreven door Ita

29-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arequipa y cañon del Colca
    hoi allemaal,
    Het is al weer ff geleden dat ik nog op mijn blog geschreven heb, maar nu komt er een inhaalbeweging!
    We zijn vorige week vrijdag naar Arequipa gebust. Na een kwartier rijden ontplofte er iets in de motor en hebben we anderhalf uur mogen wachten tot het gerepareerd was... en dus kwamen we nogal laat savonds aan in arequipa en hebben we het eerste het beste hostelletje gepakt en in ons bed gekropen.
    Zaterdag zijn we dan op zoek gegaan naar een gezelliger hostelletje en da is goe gelukt!
    We zitten helemaal niet van van de plaza de armas en toch in een rustig en gezellig hostelletje met een keuken ter beschikking dus we hebben al een heel aantal keren voor onszelf gekookt!! Lekker met veel groenten want da mankeert hier toch wel wa ze!!
    Arequipa is een heel aangename stad! We hebben zowat rondgeslenterd en wat dingen bezocht zoals het museum van juanita en het monestario de santa catalina.
    Juanita is een meisje van 12 dat hier ergens op een van de 85 vulkanen rond arequipa gevonden is, een offer van de incas.
    Ze was helemaal ingevroren en is daarom nog bijna helemaal intact, best wel vies om te zien...!
    Het klooster van Santa Catalina is echt gigantisch, bijna een stad op zich. Ook echt mooi, heel zuiders en zo niet saai ofzo (zoals ge u een klooster misschien voorstelt) maar echt met mooie kleurtjes enzo. Wel duur, maar zen geld waard!
    Voor de rest nog wat kerkjes en koloniale huizen bezocht en artesania's afgestruind.
    En naar het ziekenhuis geweest om Tessa haar darmen eens te laten onderzoeken.
    Dinsdag en woensdag hebben we een 2daagse tocht door de cañon del Colca gemaakt.
    De cañon del colca is de diepste cañon van heel de wereld! 4156m hoogteverschil op het diepste punt! en ook nog bijna 200km lang!
    We moesten wel weer vroeg uit onze nest voor dit bezoek (6u dinsdag en 5u30 woensdag!) maar het was weer ongelooflijk indrukwekkend.
    De bergen en omgeving zien er hier weer helemaal anders uit, veel droger, minder begroeiing maar toch echt knap! Met van die knalgroene mosknotten en mooie vijvertjes en ja eigenlijk gewoon moeilijk om uit te leggen... misschien staan er straks al wa foto's online dan moet ge maar is kijken!
    Onderweg ook veel vicuñas (wilde lamasoort) en vogels gezien (ibissen , peruviaanse ganzen en zelfs een flamingo)
    Ik heb dan weer mijn record van hoogte verbroken en ben op 4910m hoogte geweest!!
    Jaja die hoogte bestaat niet eens in Europa!!
    Dan staat ge daar tussen al die vulkanen, we hebben er zelfs een in uitbarsting gezien (wel ver weg maar toch) da ziet ge ook ni elke dag!
    In de namiddag nog pre-incagraven bezocht waar ge echt tussen de botten enzo staat :).
    En daarna nog naar warmwaterbronnen geweest (hoe kan het anders met al die vulkanen hier!) die wel echt naar zwavel stonken maar toch echt zalig warm en ontspannend! Zo buiten in de kou tussen de bergen in heet water! (eruit komen is wel minder leuk!)
    De volgende morgen weer vroeg naar de echte cañon, echt wel graaf!! echt diep en prachtig met die terrassen erbij enzo!! en dan tot aan de cruz del condor om condors te zien (naar het schijnt de grootste roofvogels), blijkbaar ziet ge die lang ni elke dag maar wij hebben ze echt van heel dicht bij gezien maar fotos trekken is wel moeilijk en meestal zijn ze dan al weer verder weg maar we hebben geprobeerd!
    en dan een lange busrit terug maar die ging eigenlijk heel snel voorbij door het mooie uitzicht gecombineerd met een gezellige babbel :)!
    Nu zitten we dus weer in arequipa en morgen nemen we een nachtbus naar Lima, daar rusten we een weekendje uit en dan maandag gaan we naar Arena y Esteras. Dat is een theatergroep waar we 2 weekjes gaan helpen maar we weten ni wa we moeten doe maar da zullen we daaar wel zien!
    De fotos van het titicacameer staan nu normaal wel online en van de cañon del colca in het beste geval sebiet ook! Veel plezier ermee!
    En dan nu die 2 weekjes zit het er al op en kom ik terug naar het verre België!
    Ik kijk er echt naar uit om jullie allemaal terug te zien!!
    Dikke kussen

29-05-2008 om 20:32 geschreven door Ita

23-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Titicacameer
    hoi allemaal,
    Dinsdag van het mooie Cusco afscheid genomen om naar het lelijke Puno te komen.
    Puno is echt een vieze, vuile stad maaaaar puno ligt aan het titicacameer!
    Woensdagochtend zijn we dus vertrokken op een 2daagse tocht op het titicacameer.
    Ongeveer met 25 man op een soort motorbootje (waarvan de motor het om de haverklap begaf) naar 3 eilanden in 2 dagen.
    Na ongeveer een uur varen kwamen we aan bij de Uroseilanden, eilanden die zijn gemaakt van riet. Ook wel de drijvende eilanden genoemd. Je staat eigenlijk gewoon op heelder lagen bij elkaar gebonden riet, echt graaf!
    Op dit eiland werden ik en Tessa in traditionele kledij van de eilandbewoners gestopt, echt leuk... We kregen zelfs van die zware ponponnen in ons haar (die dragen ze om hun haar sneller te laten groeien...) en de vrouw des huizes noemde wonder boven wonder ITA. Echt zot, aan de andee kant van de wereld op een drijvend eiland van riet komt ge een naamgenoot tegen met zo een naam als ik... ! Ik had echt veel schrik van hoe toeristisch het daar zou zijn en ok er waren heel wat toeristen maar ge ziet dat die mensen daarvan genieten en da maakt echt veel goed! Ik ging daar echt met een positief gevoel weg en dan werd er nog heel hard geroepen: 'CIAU ITAAA!!!'
    Dan begon er een lange tocht (3u) naar het eiland amantani. Maar op het dak van de boot was het best gezellig maar wel koud van de wind! Puno ligt in een baai van het meer en het duurde nog bijna 2 uur tot we daaruit waren en dan ziet ge pas echt hoe gigantisch da meer is!! ongelooflijk!! En zo mooi blauw water en dan al die bergen errond echt magnifiek!!
    Op het eiland amantani stonden onze mama's ons op te wachten (we verbleven in een gastgezin) en kregen we onze huisjes te zien. Veel stelde het natuurlijk niet voor maar het was wel de oeite om te zien hoe die mensen daar leven! 's avonds eerst een van de 2 toppen van het eiland beklommen en van daaruit een prachtige zonsondergang boven het meer gezien!!
    Dan weer iets gaan eten bij onze mama en dan naar de prachtige sterrenhemel gekeken, echt de mooiste die ik ooit gezien heb! Onwaarschijnlijk zoveel sterren!! Wat verprutsen wij toch veel natuur bij ons met al da licht enzo!!
    Daarna wa er nog een feest waarbij we in de traditionele klederdracht van dat eiland moesten komen. Echt grappig om met de mensen van daar te dansen en te zien hoe hard zij er zelf van genieten! De dans werd verdergezet met zen alle rond een reusachtig kampvuur! en dan in onze veel te harde en krakende bedden maar om de een of andere reden maakt da hier ni zoveel uit...
    De volgende morgen werden we vroeg gewekd en kregen we een poging tot pannenkoeken voorgeschoteld. Amai Krisje ik kijk al uit om nog is van uw pannenkoeken (en andere kookkunsten) te kunnen smullen!
    Na het ontbit weer een uurtje varen naar het eiland taquile, wat ik persoonlijk veel minder vond... maar daar hebben we wel geluncht met een prachtig uitzicht op het meer! en dan een lange tocht terug naar het vieze puno!
    Wat een dagen, zoveel nieuwe indrukken en zo prachtig! Weer dagen om nooit meer te vergeten!!
    Als het goed is staan de rest van de foto's van machu picchu online en die van het titicacameer ook al!
    Straks vertrekken we naar arequipa!
    Kussen

23-05-2008 om 18:48 geschreven door Ita

20-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's

er staan al wat nieuwe foto's online normaal maar nog niet allemaal wanty da duurt nog een uur...
    veel plezier  ermee en de rest komt later!

20-05-2008 om 02:36 geschreven door Ita

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salkantay - Machu Picchu
    ja fijne computer hier...
    Was net een uur aan het typen en toen kwam die man van het internetcafe ff iets veranderen vanachter aan mijn computer en alles blokkeert en dus heb ik alles voor niks getypt...
    Klote!!
    Maar ja, jammer voor jullie want ik ga het niet meer allemaal opnieuw typen dus het zal een heel beknopt overzichtje worden. kijk eventueel bij tessa voor meer details.
    Tssss... ik ben echt furieus!
    Maar dus we leven nog...
    De tocht was erg vermoeidend maar ook erg mooi!!
    De eerste dag om 4u opstaan, om 5uy kwamen ze ons halen en dan 3u bussen tot mollepata, het begin van de tocht.
    De tocht zelf was prachtig maar dus vermoeidend want veel peruviaans stijgen (= recht den berg op), de muggen steken u direct tot bloedens toe...
    Lang leve deet!
    de eerste avond en nacht zijn de koudste tot nu toe in mijn hele leven, ik had alles aan en zat dan nog te bibberen...
    en dan smorgens om half 5 opstaan en uit uw slaapzak moeten komen waar ge met al uw kleren aan in zit...
    Brrrr!! en dan begon de zwaarste dag, we moesten de salkantaypas voorbij en die is 4650m hoog!
    Na een eerste stuk flink klimmen kreeg ik een bloedneus... Ik vond het wzelf niet zo vreemd wat ik heb da wel vaker maar die gidsen waren heel ongerust.
    Ze vertelden mij dat als ge te snel stijgt uw hersenen kunnen gaan bloeden en dat da meestal eerst dooir uw neus naar buiten komt...
    Ik had ni het gevoel da ik te veel van mezelf gegeven had maar verschoot wel ff en heb het dan toch maar wat rustiger aan gedaan...
    bovendien voelde tessa zich heel ziek en kon ik dan watr meer bij haar blijven.
    nba 4 uur stijl klimmen bereikte ik de 4650m, Wooow watr een overzinneing, wat een gevoel!
    De omgeveing was al heel de tijd prachtig maar dat was echt super zo onder een besneeuwde top en met uitzicht tot heel ver!! Onbeschrijflijk, en dan weten da ge da zelf allemaal geklommen hebt!!
    tessa voelde zih steeds slechter en iedereen dacht dat het hoogteziekte was maar later bleek het van haar antibioticakuur te zijn... amai ocharme tessa heeft afgezien!
    bij de lunch wasd een gletsjerbeekje, mmm zalig voor mijn voeten!!
    savond was het al minder koud, maart toch nog koud!
    De volgende dag weer om 5u30 eruit en peruviaans plat (= heelñ de tijd op en neer) wandelen voor 6u tot de lunch. Wel weer in een heel andere omgeving, steeds meer jungle en naast een rivier die mee de oorsprong is van de amazone!
    Weer prachtig!
    In de namiddag zijn we naar warmwaterbronnen geweest, mmm zo heerlijk ontspannend!! en die avond was het nog veel minder koud.
    De volgende dag moesten we er pas om 7u uit, joepie uitslapen!!
    en toen werd de tocht verder gezet tot aguas calientes (dorpje onder de machu picchu).
    In de voormiddag moesten we met eern bakje aan een kabel over een wilde rivier... zot!!
    Maar blijkbaar normaal hier want de kinderen die naar school gaan gebruiken het ook enzo... maar toch... spannend!
    en dan een dikke 2 uur wandelen tot de lunch en daarna nog 10km over het treinspooir tot in aguas calientes en dat was echt verschrikkelijk! Ge moest heel de tijd van blok tot blok stappen (zo van die houten dwarsblokken onder de sporen) en denk maar ni dat die allemaal mooi evenver van elkaar liggen ze...
    Helemaal niet, het tegedeel!
    Ge moest dus heel de tijd naar uw voeten kijken en kon totaal niet rond kijken en ge werd daar echt zot van!!
    Da stuk moest er voor mij echt nimneer bij en voor Tessa ook ni want die kwam echt dood aan... die geraakte amper nog tot in het dorpje en dan tot in het hostel (dat de gids pas vond na drie keer het dorp en en neer (echt op en neer) te hebben gelopen... De laaste nacht was in hostel de rest in tent.
    TEssa heeft echt wel afgezien met heer ziek zijn, echt chapoeau voor wat zij gedaan heeft, heel deze tocht met amper iets te eten!
    Mijn voeten zagen er intussen mooi uit... 6 bleinen (of blijnen?) en 2 teenagels die eraf aan het vallen waren/zijn...
    omdat tessa zo ziek was hebben we de volgende dag de bus naar machu picchu genomen in plaats van de trappen... weer om 4u opgestaan!
    maar de aankomst was er niet minder om, de machu picchu is echt prachtig, echt onbeschrijflijk! en zeker na die zware tocht! We hebben wel nog de wayapicchu beklommen, de berg die altijd bij de machu picchu wordt afgebeeld en ik helemaal tot de top (maatr tessa ook echt al ver om ziek te zijn!) en daar helemaal boven was echt zalig! uitzicht op de machu picchu en op een stuk van de tocht enzo... een plakje waar ge hoogstwaarschijnlijk maar een keer in uw leven zit en dat besefte ik ten volle!! Heerlijk!
    Ik heb er echt van genoten!! De ruïnes zelf zijn ook echt onbeschrijflijk. En als ge zo om 6u smorgens bij de eerste binnenkomt hangen er zo nog zolken en dat maakt het nog magischer!!
    Geniet van de foto's die in het beste geval straks online staan!

Kortom: het was vermoeiend maar ook echt prachtig. En een zonderbaarlijke ervaring die ikm van mijn leven niet mneer ga vergeten!
    elke dag een andere vallei, een andere prachtige omgeving en dan als kers opo de taart de machu picchu!!
    zo tot daar dit veel te korte verslag door deze klotecomputer;)

Kussen

20-05-2008 om 01:55 geschreven door Ita

13-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer Cuzco
    hej allemaal,
    Weer 2 daagjes Cuzco verder...
    Gisteren zijn we de 4 ruines in de buurt van cuzco gaan bewonderen. Helaas zat het weer ons niet zo mee...
    We waren no niet goed vertrokken of het begon verschrikkelijk te gieten, dus wij terug om een regenjas te halen...
    We waren nog aan het twijfelen of we het wel zouden doen maar dapper als we zijn, zijn we toch maar vertrokken.
    Met de bus tot boven (11km van cuzco) en te voet langs alle ruines terug.
    Ondertussen hebben we wel heel veel ruines gezien voor 1 weekje tijd... Misschien vandaar dat deze me iets minder zeiden...
    Hoewel de laatste 2 wel heel anders waren dan alle vorigen. Toch was het een fijne wandeling, ik kan er gewoon zo van genieten van in de bergen te wandelen! maar tegen het weer van Belgie kunnen we niet op...
    Heel de dag een beetje in de miezerregen gelopen en het laatste stukje echt een verschrikkelijke bui over ons heen gekregen!
    En toen was alles nat... en toen hadden we het extreem koud!
    Ik had al mijn truien en mijn fleeze en mijun jas aan en had nog koud... Brrr!

Vannacht vertrekken we op onze 5daagse alternatieve inkatrail tot zondag, dus jullie gaan ten vroegste maandag weer iets van ons horen...
    We vertrekken vannacht om 4u, eerst 3 uur met een busje en dan begint de tocht...
    Vanavond om 19u zien we de andere mensen die meegaan. Hopelijk vallen die een beetje mee...
    het belooft een zware tocht te worden en snachts kan het serieus gaan vreizen blijkbaar...
    en dan is het elke dag om 7u opstaan en dus waarschijnlijk ni veel slapen ... en zondag weer om 4u opstaan om om 6u aan de machu picchu te staan om als eerste binnen te kunnen (tussen aanhalingstekens want ook veel mensen komen zo vroeg aan) dan hebben we daar een hele dag en om 18u hebben we de trein terug naar cuzco waar we dan tegen 22u zijn en dan zoeken we vlug een bed op denk ik en maandag sturen we dan uitgebreid verslag!

Dan nog heel loemp maar ik ben de kabel van mijn fototoestel kwijt dus ik kan geen fotos meer online zetten...
    loemp loemp, ik weet het en ik snap ook echt ni waar die kan zijn...

13-05-2008 om 22:15 geschreven door Ita

11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Urubamba-Chinchero-Cuzco

Hola,
    Na Ollantaytambo naar Urubamba gegaan, daar een lange tocht met de zware rugzakken door het dorp op zoek naar een hostel...
    amai we hebben nog niooit zo lang moeten zoeken naar een hostel maar we hebben er een gevonden!
    dan weer naar het busstation op zoek naar een busje om naar tarabamba te gaan, nog een kleiner gehucht, om van daaruit naar de salinas te wandelen.
    Helaas pindakaas vergat de chauffeur ons af te zetten en zaten we terug in ollantaytambo. Gelukkig tweede keer goeie keer zijn we wel in tarabamba eruit geraakt!
    Dan een heel stijle en vermoeiende maar wel mooie tocht naar de salinas. De salinas zijn zo zoutterrassen op een berghelling, zo allemaal kleine zwembadjes precies die ze laten vollopen met heel zout water en dan laten verdampen en dan blijft het zout nog mooi liggen.
    Maar zo echt honderden en honderden badjes in verschillende kleuren wit en beige (van de verschillende stadia van het verdampen) echt prachtig!
    en daar tussen enkele peruviaanse vrouwen en kinderen die het zout aan het kappen zijn ofzo.
    binnenkort zullen we de foto's wel eens online zetten! Het was ook een mooie afwisseling tussen al die ruïnes die we bezoeken.
    's avond in urubamba waren er vanalle optochten met muziek en mensen met vreemde maskers, waarom juist da weten we ni maar het had iets met jezus te maken.
    Vandemorgen dan naar chinchero gegaan, onze rugzak met behulp van Tessa haar charmes in het politiebureau kunnen achterlaten en weer ruïnes bezocht en weer een marktje:) het was weer allemaal een beetje hetzelfde.
    Wat we wel gemerkt hebben is dat moederdag hier heel hard gevierd wordt! alle mamas op het dorpsplein waar kinbderen liedjes komen zingen en waar een tambola-achtig-iets georganiseerd is alleen voor mama's. Echt schattig! en dan al die mensen in traditionele klederdracht da maakt het echt uniek!
    Van chinchero terug naar cuzco gegaan en nog wat siteseeing a l'improviste gedaan maar zo hebben we hele leuke wijkjes gezien!
    volgende keer zal ik proberen van nog eens wat foto's online te zetten.
    Hou jullie goed en geniet van het weer daar!

11-05-2008 om 00:00 geschreven door Ita

10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ica-Nazca-Cuzco-Pisaq-Ollantaytambo
    hoi hoi,
    ik weet het het is lang geleden maar de vorige computer waar ik op zat vertikte het om mijn blog te openen en ik kon dus niks schrijven...
    maar nu komt er een inhaalbeweging! Wel niet zo heel uitgebreid maar kijk anders ook bij Tessa want zij heeft vorige keer wel kunnen schrijven...
    Er staan ook foto's online!
    Na Paracas zijn we dus naar Ica gegaan.
    Wij hebben in huacachina vlak bij ica geslapen en daar was een rustig hostelletje vlak bij de oase...
    alleen bij nader inzien was het ronduit smerig: al zeker een helf jaar nimeer gekuist, vettige lakens, volledig ingedeukte matrassen (we sliepen eigenlijk op de lattenbodem) alle verf hing van de muren en overal kakkerlakken! amai we hebben afgezien ze!
    daarenboven was er blijkbaar snachts een verjaardagsfeestje in de tuin, waar ze ons natuurlijk niks van hadden gezegd en vermits wij geen vensters in onze ramen hadden lagen wij er precies middenin en hebben enorm slecht geslapen!!
    de volgende dag een dagje in ica, waar niet zo veel te zien viel en waar het echt veeeeel te warm was...
    boven de 35 graden volgens onze biothermometer! maar het was toch een gezellig stadje!
    savonds de bus naar Nazca gepakt waar we een veel rustiger en veel properder hotelletje hebben gevonden!!
    Dan de volgende dag naar de Nazcalijnen, wel gewoon op de mirador en niet in een vliegtuigje maar da vonden wij te duur en te gevaarlijk (er waren net nog 5 fransmannen neergestord...).
    Van op de mirador konden we 2 figuren heel duidelijk zien en 1 een beetje.
    Dan een tochtje in de blakke zon door de woenstijn naar een natuurlijke mirador (=heuvel) vanwaar we goed rechte lijnen konden zien.
    dan een bus aangehouden die ons terug naar Nazca heeft gebracht. En zo hebben wij op ons eigen een tour gedaan voor 4 sol per persoon waar ge bij een agentschap 45 sol voor betaalde!! Goe bezig!!
    Dan hebben we nog een dagje aan een zwembad van een chiq hotel gelegen en 's nachts de bus naar cuzco genomen.
    Op de bus een verschrikkelijk stinkende WC waar we kotsmisselijk van werden en dus weer niet echt goed geslapen hebben...
    Het was een rit van 16u, de langste tot nu toe!
    In cuzco, ineens op 3500m hoogte was het wel even aanpassen. Ik was er een beetje draaierig van en ge zijt echt heel snel bekaf!!
    Cuzco zelf is echt wel een mooie stad, daar hebben we anderhalve dag gezeten en dan zijn we naar Pisaq gegaan (gisteren), een dorpje in de heilige vallei.
    Het was dfaar prachtig!! echt waar da is peru op zen mooist, zo tussen de bergen (en echt grave bergen!) en dan zo een inkaruïne.
    Zalig!! Amai ik heb er echt enorm hard van genoten. Het stappen zelf, en vooral het begin was wel zwaar!! De weggetjes zijn hier echt bijna recht omhoog! en dan op zo een grote hoogte... Afzien! Maar toch zalig!
    Daarna de supergrote en kleurrijke markt bezocht, ook erg gezellig!
    Vandemorgen zijn we naar Ollantaytambo (jaja ik kan deze naam al uitspreken, nu jullie nog!) gegaan, nog een dorpje in de heilige vallei.
    Hier ook een ruïne bezocht, naar mijn mening wel minder indrukwekkend dan die van pisaq maar nog steeds wel prachtig!
    en dan door de inkastraatjes van het dorpje gelopen, waar overal de 'waterleiding' in het midden van de straat in een beekje stroomt!
    Morgen en overmorgen nog 2 dorpjes in de heilige vallei bezoeken en dan weer naar cuzco voor 2 daagjes.
    Dan vertrekken we op 5daagse trektocht met natuurlijk als eindpunt: de Machu Picchu! Da gaat echt afzien worden maar da gaat zo zalig zijn als we da halen!
    Tis wel ni de echte inkatrail want die zit al tot in augustus vol!! Maar alternatief als we zijn nemen we dan maar een alternatieve inkatrail!
    Ik heb er zin in!

10-05-2008 om 00:00 geschreven door Ita

Andere bloggen
  • Tessa
  • Hannah

• Blog tegen de wet? Klik hier.