de Heilige Koran spreekt Allah over de menselijk embryologische ontwikkelingsstadia:
En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)
Letterkundig gezien heeft het Arabisch woord `alaqah drie betekenissen: (1) bloedzuiger, (2) opgehangen ding en (3) bloedklomp.
Als we een bloedzuiger vergelijken met het embryo in het `alaqahstadium, vinden we een gelijkenis tussen deze twee, zoals we in figuur 16 kunnen zien. In dit stadium krijgt het embryo ook voeding uit het bloed van de moeder, zoals het geval is met de bloedzuiger, die zich met het bloed van anderen voedt.
Figuur 16: De bovenstaande tekeningen illustreren de uitwendige gelijkenissen tussen een bloedzuiger en een menselijk embryo in het `alaqah stadium.
A. Humaan embryo doorgesneden zijde van amnion (binnenste vruchtvlies) (voorste hersen gedeelte, hart en dwarsdoorsnede van amnion) B. Bloedzuiger
De tweede betekenis van het woord `alaqah is "opgehangen ding". Dat is wat we zien in figuur 17 en 18, de ophanging van het embryo, tijdens het `alaqah stadium, in de baarmoeder.
Figuur 17: In deze figuur kunnen we de ophanging van een embryo in de baarmoeder (uterus) zien tijdens het `alaqah stadium.
Figuur 18: In deze foto microscopische figuur zien we de ophanging van een embryo (met rode pijl B aangegeven) tijdens het `alaqah stadium in de baarmoeder (ongeveer 15 dagen oud). De ware grootte van het embryo is ongeveer 0.6 mm.
De derde betekenis van het woord `alaqah is "bloedklomp". We zien dat de uitwendige gelijkenis van het embryo en zijn vliezen tijdens het`alaqah stadium lijkt op die van een bloedklomp. Dit is te wijten aan de aanwezigheid van relatief grote hoeveelheden bloed dat tijdens dit stadium aanwezig is in het embryo (zie figuur 19). Ook tijdens dit stadium, circuleert het bloed niet tot het einde van de derde week in het embryo. Daarom lijkt het embryo in dit stadium op een bloedklomp.
Figuur 19: Tekening van het pre-stadium van het cardiovasculaire systeem in een embryo tijdens het `alaqah stadium. De uitwendige gelijkenis van het embryo en zijn vliezen lijkt op die van een bloedklomp, dankzij de aanwezigheid van relatief grote hoeveelheden bloed in het embryo.
Dus de drie betekenissen van het woord `alaqah corresponderen nauwkeurig met de beschrijving van het embryo in het `alaqahstadium.
Het volgende stadium genoemd in het vers is het mudghah stadium. Het Arabische woord mudghah betekent "iets dat op een gekauwde substantie lijkt". Als we een stuk kauwgum zouden nemen en erop zouden kauwen en dit zouden vergelijken met het embryo in hetmudghah stadium, zouden we kunnen concluderen dat het embryo in het mudghah stadium uiterlijke gelijkenis vertoont met die van een substantie waarop gekauwd is. We zien dan dat de uitsteeksels van het embryonale ruggenmerg erg veel lijken op de tandafdrukken in een gekauwde substantie (zie figuren 20 en 21).
Figuur 20: Foto van een embryo in het mudghah stadium (28 dagen oud). Het embryo in dit stadium vertoont de uiterlijke gelijkenis met die van een substantie waarop gekauwd is. We zien dan dat de uitsteeksels van het embryonale ruggenmerg erg veel lijken op de tandafdrukken in een gekauwde substantie. De ware grootte van het embryo is 4 mm.
Figuur 21: Als we de uiterlijke kenmerken van een embryo in het mudghah stadium met een stuk kauwgum waarop gekauwd is vergelijken, vinden we een gelijkenis tussen de twee.
A. Tekening van een embryo in het mudghah stadium. We zien hier de uitsteeksels van het embryonale ruggenmerg die erg veel lijken op de tandafdrukken (in een gekauwde substantie). B. Foto van een stuk kauwgum waarop gekauwd is.
Hoe had de Profeet Mohammed dit veertien honderd jaar geleden kunnen weten, terwijl wetenschappers dit pas onlangs hebben ontdekt d.m.v. geavanceerde onderzoeks uitrusting en zeer verfijnde microscopen, die in die tijd niet bestonden?. Hamm en Leeuwenhoek waren de eerste wetenschappers die in 1677 menselijke spermacellen (spermatozoa) hebben waargenomen met een verbeterde microscoop (meer dan duizend jaar na de Profeet Mohammed ). Per abuis dachten ze dat de spermacel een miniatuur voorgevormde mens bevatte dat pas tot groei kwam als het in het geslachtsorgaan van een vrouw gedeponeerd werd.
Professor emeritus Keith Moore is ??n van werelds prominentste wetenschappers op het gebied van anatomie en embryologie en is de auteur van het boek, getiteld "The developing human", dat in acht talen vertaald is. Dit boek wordt als een wetenschappelijk naslagwerk beschouwd en werd door een speciale commissie in de Verenigde Staten gekozen als het beste boek dat geschreven is door ??n persoon (op dat gebied). Dr. Keith Moore is professor emeritus in anatomie en celbiologie op de Universiteit van Toronto (Canada). Hij was daar vice decaan van de Fundamentele Wetenschappen aan de Faculteit Geneeskunde en hij was tevens acht jaar de voorzitter van de afdeling Anatomie. In 1984 ontving hij de J.C.B. Grand Award van de Canadese Associatie van Anatomen, de meest onderscheiden prijs, uitgereikt op het gebied van anatomie in Canada,. Hij heeft vele internationale associaties geleid, zoals "Canadian and American Association of Anatomists" en "Council of the Union of Biological Sciences".
In 1981, tijdens de Zevende Medische Conferentie in Damman, Saudi Arabi?, zei Prof. Moore: "Het is mij een groot genoegen om verklaringen die in de Koran vermeld staan over de menselijke ontwikkeling, te helpen verduidelijken. Het is duidelijk voor mij dat deze vermeldingen van God, of Allah, aan Mohammed moeten zijn gekomen, omdat bijna al deze kennis pas vele eeuwen later ontdekt was. Dit bewijst voor mij dat Mohammed een boodschapper van God moet zijn".
Daarop volgend werd Professor Moore de volgende vraag gesteld: "Betekent dit, dat u gelooft dat de Koran het Woord van God is?". Hij antwoordde: "Ik heb geen bezwaar om dit te accepteren."
Tijdens ??n conferentie, verklaarde Professor Moore: "... Omdat de organisatie van de opeenvolgende stadia van menselijke embryo's complex is, welke toe te schrijven is aan het continue veranderingsproces tijdens zijn ontwikkeling, is er voorgesteld om te kijken of het mogelijk is een nieuw classificatie systeem te ontwikkelen met gebruikmaking van de termen die in de Koran en Sunnah (wat de profeet Mohammed zei, deed of stilzwijgend goedkeurde) genoemd worden. Het voorstel is eenvoudig, bondig en in overeenstemming met de hedendaagse embryologische kennis. De intensieve studies van de Koran en ahadieth (betrouwbaar overgeleverde berichten van de Profeet Mohammed's metgezellen van wat hij zei, deed of stilzwijgend goedkeurde) van de afgelopen vier jaar hebben een menselijk embryo classificatie systeem onthuld, dat verbazingwekkend is, daar het al in de zevende eeuw n.C. was opgesteld. Uit de studies die Aristotles, de grondvester van embryologie, met kippeneieren deed in de vierde eeuw v.C., weten we dat hij zich wel realiseerde dat kippen embryo's zich in stadia ontwikkelden maar hij gaf geen enkel detail over deze stadia. Voor zover bekend is uit de historische embryologie, is er weinig bekendheid over de opeenvolgende stadiale ontwikkeling en classificatie van menselijke embryo's. Dit is pas in de twintigste eeuw bekend geworden. Vanwege deze reden, kan de beschrijving van het menselijke embryo in de Koran niet gebaseerd zijn op wetenschappelijke kennis van de zevende eeuw. De enige redelijke conclusie is dat deze beschrijvingen aan Mohammed geopenbaard zijn door God. Hij had zulke details niet kunnen weten, omdat hij een ongeletterde man was met absoluut geen wetenschappelijke opleiding
Het gaat hier om een exploderende ster, 3000 lichtjaren van de aarde, welk een schitterend kleurend effect geeft, als een roos. Zoals vermeld in de Heilige Koran, al 14 eeuwen terug.
De moderne toegepaste en theoretische kosmologie geeft duidelijk aan dat op een bepaald moment het gehele heelal niets anders dan een 'rook' wolk was (dat is een ondoorzichtig zeer dicht en heet gas mengsel). Dit is ??n van de onbetwistbare principes van de standaard moderne kosmologie. Wetenschappers kunnen nu nieuwe sterren formaties waarnemen in de overblijfselen van dit 'rook' (zie figuren 14 en 15).
Figuur 14: Een nieuwe stervorming uit een gas en stofwolk (nevel), welk ??n van de overblijfselen van de 'rook' is, die eens de oorsprong van het gehele heelal was.
Figuur 15: De Lagune nevel is een gas en stof wolk, ongeveer 60 lichtjaren (afstand die het licht in 60 zonnejaren aflegt met een snelheid van 300.000 km per seconde) in diameter. Het is opgewekt door de ultraviolette straling van de hete sterren die recentelijk gevormd zijn binnen zijn reuzengestalte.
De heldere sterren, die we 's nachts zien, waren net als het hele heelal, in die "rook" materiaal gevormd. Allah zegt in de Koran:
Daarna heeft Hij zich gericht tot de hemel die rook was waarop Hij zei tot hem en tot de aarde: Kom willig of onwillig! Zij zeiden: Wij komen willig (Surah 41 : Ayah 11)
Omdat de aarde en de hemelen erboven (de zon, maan, sterren, planeten, melkweg stelsels etc.) uit deze zelfde 'rook' is gevormd, concluderen we dat de aarde en de hemelen ??n verenigde massa was. Toen werden ze uit deze homogene 'rook' gevormd en van elkaar gescheiden. Allah zegt in de Koran:
Zien zij die ongelovig zijn dan niet dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren waarop Wij beide scheidden [en van het water elk levend organisme maakten?. Zullen zij dan niet tot geloof komen? (Surah 21 : Ayah 30)
Dr. Alfred Kroner is ??n van de bekendste geologen van de wereld. Hij is professor in Geologie en staat aan het hoofd van de afdeling Geologie aan het instituut van Aardwetenschappen van de Johannes Gutenberg universiteit, Mainz, Duitsland. Hij zei: "Als we bedenken waar Mohammad vandaan kwam... Ik denk dat het bijna onmogelijk is dat hij over dingen had kunnen weten, zoals de gemeenschappelijke oorsprong van het heelal, omdat de wetenschappers pas de laatste jaren met zeer gecompliceerde en geavanceerde technologische methodes hebben ontdekt, dat dit het geval is". Hij zei ook: "Iemand die niets weet over nucleaire natuurkunde, kon veertienhonderd jaar geleden, volgens mij, niet in de gelegenheid zijn om zelf achter (wetenschappelijke zaken) te komen (die we nu pas ontdekt hebben); bijvoorbeeld dat de aarde en de hemelen dezelfde oorsprong hebben
Wetenschappers hebben verschillende soorten wolken bestudeerd en hebben verondersteld dat regen wolken gevormd worden volgens definitieve systemen en zekere stappen samenhangen met bepaalde soorten wind en wolken.
E?n soort regenwolk is de cumulonimbus wolk (onweersbui). Meteorologen hebben bestudeerd hoe cumulonimbus wolken worden gevormd en hoe ze regen, hagel en bliksem produceren.
Ze hebben ontdekt dat cumulonimbus wolken de volgende stappen doorlopen alvorens ze regen produceren:
1. De wolken worden door de wind voortgedreven: cumulonimbus wolken beginnen te vormen wanneer de wind kleine wolk eenheden (cumulus wolken) voortdrijft naar een gebied waar deze golven in ??n punt bij elkaar komen (zie figuur 8 en 9).
Figuur 8: Satelliet foto laat de wolken beweging naar de convergente (in ??n punt samenkomende) gebieden B, C en D zien. De pijltjes geven de richting van de wind aan.
Figuur 9: Kleine wolkeenheden (cumulus wolken) bewegen naar een convergente (in ??n punt samenkomende) zone vlakbij de horizon, waar we een grote cumulonimbus wolk kunnen zien.
2. Samenvoeging: dan worden de kleine wolken samengevoegd om een grotere wolk te vormen 1 (zie figuren 9 en 10).
Of (de situatie van de ongelovigen) is als duisternissen in een diepe zee die overdekt wordt door golven, waarboven golven zijn, waarboven wolken zijn: de ene duisternis boven de andere. Wanneer hij zijn hand uitsteekt kan hij haar niet zien, maar hij voor wie Allah geen licht stelt voor die is er geen licht. (Surah 24 : Ayah 40)
Dit vers noemt de duisternis in diepe zee?n en oceanen, waar als iemand zijn hand uitsteekt, dit niet kan zien. De duisternis in diepe zee?n en oceanen vindt men rond een diepte van 200 meter en lager. Op deze diepte, dringt er nauwelijks licht binnen (zie figuur 6). Onder een diepte van 1000 meter komt er helemaal geen licht binnen 1. Mensen kunnen niet meer dan veertig meter duiken zonder de hulp van onderzee?rs of speciale uitrusting. Zonder hulp kunnen mensen in de diepe donkere delen van de oceaan niet overleven, zoals bijvoorbeeld op een diepte van 200 meter.
Figuur 6: Tussen 3 en 30 procent van het zonlicht wordt op het zee oppervlak teruggekaatst. Van het niet-teruggekaatste licht wordt bijna alle vijf kleuren van het licht spectrum (rood, oranje, geel, groen en violet) achter elkaar geabsorbeerd in de eerste 200 meter, behalve het blauwe licht
Wetenschappers hebben recent deze duisternis ontdekt met behulp van speciale technische uitrusting en onderzee?rs, die hen in staat hebben gesteld in de dieptes van de oceanen te duiken.
We kunnen ook uit het gedeelte van het voorgaande vers begrijpen: "...in een diepe zee die overdekt wordt door golven, waarboven golven zijn, waarboven wolken zijn..." dat de diepe wateren van zee?n en oceanen overdekt zijn door golven, en boven deze golven andere golven zijn. Het is duidelijk dat de tweede serie golven oppervlakte golven zijn, die we zien, omdat het vers vermeldt dat boven de tweede golven wolken zijn. Maar wat te zeggen over de eerste golven?. Wetenschappers hebben recent ontdekt dat er inwendige golven zijn, die "voorkomen op de overgang tussen verschillende dichtheid scheidingsvlaktes" (zie figuur 7).
Figuur 7: Inwendige golven op scheidingsvlak tussen twee lagen van verschillende dichtheden. De ene heeft een hogere dichtheid (de onderste) dan de andere (de bovenste)
De inwendige golven bedekken de diepe wateren van zee?n en oceanen, omdat de diepe wateren een hogere dichtheid hebben dan de wateren boven hen. Inwendige golven gedragen zich als oppervlakte golven. Ze kunnen net als oppervlakte golven boven de oppervlakte komen. Inwendige golven kunnen we niet met onze blote ogen waarnemen, maar ze kunnen wel waargenomen worden door de bestudering van temperatuur of zoutgehalte veranderingen op een bepaalde locatie.
Moderne wetenschap heeft ontdekt dat op plaatsen waar twee verschillende zee?n samenkomen, er een barri?re is tussen beide. Deze barri?re verdeelt de twee zee?n zo dat elke zee zijn eigen temperatuur, zoutgehalte en (stof)dichtheid heeft. Bijvoorbeeld, het water van de Middellandse Zee is warm, heeft een hoge zoutgehalte en een lagere (stof)dichtheid dan het water van de Atlantische Oceaan. Dus als het water van de Middellandse Zee de Atlantische Oceaan instroomt over de rotslaag van Gibraltar, dringt het enkele honderden kilometers de Atlantische Oceaan door, op een diepte van 1.000 meter met zijn eigen kenmerkende temperatuur, zoutgehalte en lage dichtheid. Het water van de Middellandse Zee stabiliseert op deze diepte (zie figuur 4)
Figuur 4: (De gestabiliseerde toestand van) het Middellandse Zeewater zoals het de Atlantische Oceaan binnenkomt over de rotslaag van Gibraltar. (Het heeft) zijn eigen kenmerkende temperatuur, zoutgehalte en lage (stof)dichtheid, vanwege de barri?re die hen van elkaar onderscheidt. Temperaturen zijn in graden Celsius (?C).
Hoewel er grote golven, een sterke stromingen en getijen in deze zee?n zijn, mengen of overschrijden ze deze barri?re niet.
De Heilige Koran vermeldt dat er een barri?re is tussen twee zee?n, die samenkomen en dat ze hem niet overtreden. Allah zegt in de Koran:
Hij heeft de beide zee?n losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten. Tussen beiden is een barri?re zodat ze niet overtreden. (Surah 55 : Ayah 19-20)
Maar als de Koran spreekt over de scheidingslijn tussen zoet (en welsmakend) en zout (en bitter) water, vermeldt het bestaan van 'een afgesperde versperring' samen met de barri?re. Allah zegt in de Koran:
Hij is het die de beide zee?n heeft losgelaten de ene zoet en welsmakend en de andere zout en bitter en Hij heeft tussen beiden een barri?re en een afgesperde versperring opgesteld. (Surah 25 : Ayah 53)
Men kan zich afvragen, waarom vermeldt de Koran (het woord) "versperring" als er gesproken wordt over de scheidingslijn tussen zoet en zout water, maar vermeldt dat woord niet als er gesproken wordt over de scheidingslijn tussen twee zee?n?.
Moderne wetenschap heeft ontdekt dat in estuaria (trechtervormige riviermondingen), waar zoet water en zout water samenkomen, de situatie enigszins verschilt van wat is gevonden op plaatsen waar twee zee?n samenkomen. Men heeft ontdekt dat, wat zoetwater onderscheidt van zoutwater in estuaria, een dichtheidslijngrens is met een gemarkeerde dichtheids discontinu?teit die de twee lagen (namelijk: zoet en zout water) van elkaar scheiden". Deze scheiding (afscheidingszone) heeft een ander zoutgehalte dan het zoetwater en het zoutwater (zie figuur 5).
Figuur 5: Overlangse doorsnede van een estuarium laat de zoutdichtheid (gedeeltes zijn in promille (?) weergegeven) zien. We kunnen hier de vakjes (scheidingszone) tussen het zoete en het zoute water zien.
Deze informatie is pas recent ontdekt met behulp van geavanceerde technische uitrusting die temperatuur, zoutgehalte, dichtheid, zuurstof oplosbaarheid etc. meet. Het menselijk oog kan het verschil tussen de twee samenkomende zee?n niet waarnemen, de twee zee?n lijken eerder als ??n homogene zee. Hetzelfde is het geval met de scheiding van water in estuaria, onze ogen kunnen de drie soorten water, zoet, zout en gemengd (scheidingszone), niet van elkaar onderscheiden.
Het boek, getiteld "Earth", wordt in vele universiteiten over de gehele wereld beschouwd als een standaard naslagwerk (op het gebied van geologie). E?n van de auteurs van dit boek is professor emeritus Frank Press. Hij was de wetenschappelijke adviseur van de voormalige President van de Verenigde Staten, Jimmy Carter, en hij was 12 jaar de voorzitter van de Academie van Wetenschappen in Washington DC. In zijn boek staat dat bergen steunende wortels hebben. Deze wortels zijn diep ingebed in de grond, dus bergen hebben een vorm als die van een pin (zie figuren 1,2 en 3)
1
Dit is hoe de Koran bergen beschrijft. Allah zegt in de Koran:
Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen? (Surah 78 : Ayah 6-7)
Moderne aardwetenschappen hebben bewezen dat bergen diepe wortels hebben onder het grondoppervlak (zie figuur 3), en dat deze wortels vele malen de hoogte kunnen bereiken die ze boven het grondoppervlak hebben. Dus het meest juiste woord om op basis van deze informatie bergen te beschrijven is 'pin', want het meeste van de eigenlijke set pinnen is verborgen onder het grondoppervlak. De geschiedenis van de natuurwetenschappen vertelt ons dat de theorie van bergen met diepe wortels, pas in de tweede helft van de negentiende eeuw was ge?ntroduceerd.
Bergen spelen ook een rol bij de stabilisering van de aardkorst. Ze verhinderen dat de aarde schudt. Allah zegt in de Koran:
En Hij heeft in de aarde onwrikbare bergen geslagen dat zij niet met jullie zou wankelen en rivieren en wegen opdat jullie wellicht je zouden laten rechtleiden (Surah 16 : Ayah 15)
De moderne platen tektoniek theorie zijn eveneens van mening dat de bergen als stabilisatoren voor de aarde werken. Deze kennis over de rol van bergen als stabilisatoren voor de aarde begon men pas in de late 60-er jaren te begrijpen in het kader van de ontwikkeling van de platen tektoniek theorie.
Zou iemand in de tijd van de Profeet Mohammed hebben kunnen weten over de ware gestalte van bergen? Zou iemand zich kunnen voorstellen dat de solide massieve berg die hij voor zich ziet zich eigenlijk diep in de aarde uitstrekt en een wortel heeft, zoals de wetenschappers beweren? Een groot aantal geologie boeken beschrijft, bij de behandeling van bergen, alleen het gedeelte van de berg dat boven de grond staat. Dit vanwege het feit dat deze boeken niet geschreven zijn door specialisten in geologie. Moderne geologie heeft echter de waarheid van de Koran verzen bevestigd.
Figuur 1: De bergen hebben diepe wortels in het grondoppervlak.
Figuur 2: Schematische doorsnede.De bergen lijken op pinnen en hebben diepe wortels ingebed in de grond.
Figuur 3: Een andere illustratie laat zien hoe de bergen een pin-achtige vorm hebben, door hun diepe wortels.
Vandaag de dag kunnen we naar de wereldbol kijken en weten we dat de aarde op een soort bal lijkt, (een bol). De Koran doet bepaalde uitspraken die er toe hebben geleid dat de Moslimgeleerden begrepen dat de aarde bolvormig is, dit begrip hadden ze lange tijd voor de Europese tegenhangers tot dit begrip kwamen.. Toen Europa in zijn duistere tijdperk zat, denkende dat de aarde plat was, gebruikte Moslimstudenten bollen voor het bestuderen van de aarde op Islamitische universiteiten. Aangezien het niet de bedoeling van de Koran was om wetenschap te onderwijzen, was het voor de Koran niet nodig om de bolvormigheid (of nog preciezer) van de aarde expliciet te noemen. Maar sommige uitspraken van de Koran stimuleren je om de wereld als een bol te zien. Neem, als voorbeeld, de volgende vers:
?Hebben jullie niet gezien dat God de nacht over laat gaan in de dag en de dag over laat gaan in de nacht?? (Surah 31 : Ayah 29).
Een andere vers vertelt ons dat God de dag met de nacht omwikkelt:
?Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht? (Surah 39 : Ayah 5).
Het woord ?omwikkelen? in de bovenstaande vers is de vertaling van het werkwoord kawwara, welke gebruikt wordt om de handeling ?het wikkelen van een tulband rondom een hoofd? te omschrijven. Om deze uitspraak volledig te kunnen begrijpen, moesten de lezers van de Koran de aarde wel als een bol zien.
Om de volledige waarde van de twee bovenstaande uitspraken uit de Koran te kunnen inzien, moet je thuis eens het volgende experiment uitproberen. Je hebt een zaklamp en een wereldbol nodig. Neem deze voorwerpen mee naar een donkere kamer. Gebruik de zaklamp om het licht van de zon na te bootsen, schijn het licht op de wereldbol. Merk op dat alleen maar ??n helft van de wereldbol belicht wordt. De andere helft bevind zich in het donker. De halve wereld heeft dag, de andere helft heeft nacht. Denk vervolgens aan het feit dat de aarde continue om zijn as roteert en in vierentwintig uur een volledige wenteling maakt. Draai de wereld bol nu langzaam rond om de rotatie na te bootsen. Merk op dat wanneer de wereldbol draait, de dag om de wereldbol draait om de andere helft van de wereld te belichten. De nacht gaat ook rond de wereldbol om rust aan de andere helft van de wereld te geven.
De dag en nacht wikkelen zich eeuwigdurend om de aarde heen met een bepaalde graad van interpenetratie (bepaald tussenstuk/ tussenstuk van schemering). Dit is precies zoals de astronauten het blijken te zien tijdens hun ruimtevluchten.
Dr. Bucaille maakt de volgende opmerking: ?Dit proces van eeuwig wikkelen, daarbij inbegrepen de zone van interpenetratie van de ene sector door de ander, komt in de Koran tot uitdrukking alsof het concept, dat de aarde rond is, al in die tijd bestond ? wat duidelijk niet het geval was.?
Hoe leggen we de aanwezigheid van deze kennis in de Koran uit? Dit is duidelijk geen weergave van de kennis in die tijd, maar was een hulpmiddel in het stimuleren van de Moslimwetenschappers om de aarde in zijn ware vorm te zien.
?Hij (Koran) is niets dan een vermaning voor de werelden. En over een tijd zullen jullie zeker weten wat zijn boodschap was. ?(Surah 38 : Ayah 87 en 88)
De Koran, die veertien eeuwen geleden is geopenbaard, vermeldt feiten die pas onlangs ontdekt zijn of door wetenschappers geverifieerd zijn.
Dit bewijst dat de Koran ongetwijfeld het letterlijke Woord van Allah is, geopenbaard aan de Profeet Mohammed en dat noch de Profeet Mohammed noch enig ander mens de auteur van de Koran is.
Hier kun je alles lezen over de Wonderen van de Koran. Dit zijn slechts een aantal Wonderen van de Koran want er zijn er echter nog veel meer. Maak hieronder een keuze om over één van de vele wonderen van de Koran te lezen.