Zoeken in blog

Inhoud blog
  • DE STRAFSTE PROGRAMMA'S VAN HIER EN INTERNATIONALE TOPCONTENT DAT VIND JE IN 2022 OP EEN, CANVAS EN VRT NU
  • GENIET TOT 30 JANUARI OPNIEUW VAN 'THE CHRISTMAS SHOW - HOME EDITION'!
  • DEEP BRIDGE MAAKT NIEUWE SPEELDATA BEKEND!
  • METEJOOR GEEFT EXTRA CONCERT OP ZATERDAG 7 MEI 2022 IN TRIXXO THEATER HASSELT
  • BRIT FLOYD NIEUWE DATA OP VRIJDAG 28 OKTOBER 2022 IN STADSSCHOUWBURG ANTWERPEN & ZATERDAG 29 OKTOBER 2022 IN KURSAAL OOSTENDE
  • K3 MET ALBUM EN SINGLE OP NUMMER 1!
  • BV'S; OUDE BEKENDEN EN NIEUWE GEZICHTEN IN SPECIALE VIP-EDITIE VAN DE BUURTPOLITIE
  • EEN MENGSEL VOOR IJS LATEN AANBRANDEN? SERGIO KAN DAT!
  • SIEG DE DONCKER DOET VERRASSENDE INTREDE IN FAMILIE
  • STAF EN CO BEVELEVEN MAGISCHE KERST IN HET ZWEEDSE HOGE NOORDEN
  • LUMIERE STADSBIOSCOPEN OPENEN OPNIEUW DE DEUREN VANAF 29 DECEMBER
  • DE MIA'S EN DE GOUDEN K'S WORDEN VERPLAATST NAAR APRIL 2022
  • DE EMOTIES LOPEN HOOG OP IN DE STERKSTE HANDEN
  • JULIA MAAKT VAN K2 WEER K3!
  • TRIBUTE BAND 'MYDONNA' BRENGT ALS EERSTE SINGLE EEN COVERVERSIE VAN MADONNA'S CONTROVERSIËLE WERELDHIT 'FROZEN'
  • WORKSHOP VAN KINDERPSYCHOLOGE EN EN AUTEUR KLAAR HAMMENECKER WAS EEN VOLTREFFER
  • 'THE SOUND OF MUSIC' TELT AF NAAR DE PREMIERE!
  • STUDIO 100 HAALT MAAR LIEFST DRIE ENSOR-NOMINATIES BINNEN!
  • WEGENWACHTER ANTHONY HELPT FIETSER OP SCHATTENJACHT UIT DE NOOD IN 'PECH ONDERWEG'
  • ARSENAL LIVE INDOOR OP VRIJDAG 13 MEI 2022 IN LOTTO ARENA: NIEUUWE DATUM!
  • VTM STELT 30 JAAR FAMILIE FEEST UIT
  • EXCLUSIEF OP VTM GO: EEN BLIK ACHTER DE SCHERMEN VAN JAN DE LICHTE
  • NACHTWACHT KOMT TERUG NAAR HET THEATER!
  • CHARLES OP DONDERDAG 20 OKTOBER 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • JENS DENDONCKER GEEFT EEN PERSOONLIJKE BOODSCHAP IN HET TEKEN VAN RODE NEUZEN DAG
  • EERSTE NAMEN VESTROCK 2022
  • LIONEL RICHIE IS DE EERSTE LOKERSE FEESTEN 2022 HEADLINER
  • MANESKIN OP 2 JULI OP ROCK WERCHTER 2022
  • VRT NWS LANCEERT NIEUWE PODCAST ROND JONGEREN EN OPINIE
  • THEATERSHOW KOM ERBIJ VOOR K3 IN NIEUWE BEZETTING DIT NAJAAR OOK TE ZIEN IN NEDERLAND
  • IN DEN OLIFANT ONTVANGT NU ZATERDAG KLAAR HAMMENECKER VOOR DE VOORSTELLING VAN HET BOEK EN EEN EXCLUSIEVE '50 KEER DURVEN'-WORKSHOP
  • LISA DEL BO, DIE SCHNAPPERS EN NOG ZES TOPARTIESTEN ZIJN IN MAART TE GAST OP HET ZESTIENDE SCHLAGERFESTIVAL
  • ELLEN HAEKENS UIT RIEMST IN VIJFDE AFLEVERING VAN SUCCESVOLLE TV PLUS-REEKS 'MY RIGORGEOUS LIFE'
  • HET LOOPT BIJNA MIS MET DE VERHUISWAGEN IN 'IK VERTREK UIT VLAANDEREN'
  • GOOSE OP VRIJDAG 1 APRIL 2022 IN ANCIENNE BELGIQUE: EXTRA CONCERT!
  • SLODDERVOS ANDY PEELMAN MOET EN ZAL LEREN OPRUIMEN IN HOE ZAL IK HET ZEGGEN
  • STEF WAUTERS BEKROON MET WABLIEFT-PRIJS VOOR HELDERE COMMUNICATIE
  • HEBBEN CHRISTOPHE EN NICK EEN BETERE GAYRADAR DAN DINA EN ANDY?
  • MONOPOLY KOMT THUIS
  • BESTSELLER LONNEKE VAN ENGELEN WORDT VERFILMD
  • CORONA SCHEIDT ZANGER BORIS VAN DER HAM VAN ZIJN KINDEREN IN NIEUW-ZEELAND
  • SOPHIE ELLIS-BEXTOR OP 3 APRIL IN LA MADELEINE IN BRUSSEL
  • GHOST OP DINSDAG 3 MEI 2022 IN VORST NATIONAAL
  • NATALIA DE MUSICAL, NIEUW MUZIKAAL SPEKTAKEL OP PLAY4
  • WIE MAAKT K2 WEER K3?
  • K3 KOMT MET EIGEN IMMERSIVE K3 BOOTCAMP
  • ARTIESTEN VAN LIEFDE VOOR MUZIEK STEKEN JONGEREN EN HUN LEERKRACHT EEN HART ONDER DE RIEM IN LIEFDE VOOR MUZIEK SPECIAL
  • 16 KEER NIEUW VOOR ROCK WERCHTER 2022
  • MEER DAN 30 TOPARTIESTEN ZORGEN VOOR DE APOTHEOSE VAN RODE NEUZEN DAG
    Categorieën
  • 123 Comedy Club (2)
  • 3Pees (1)
  • Abimo (8)
  • Actualia (19858)
  • Amfi Theaterproducties (1)
  • Baeckens Books (34)
  • Bakermat (14)
  • Ballon Media (71)
  • BATS (2)
  • Benelive (11)
  • Benelux Theater (1)
  • Bis Producties (1)
  • Borgerhoff & Lamberigts (6)
  • Boston (1)
  • Bros Producties (2)
  • CC Merksem (3)
  • CD-recensie (80)
  • Clavis (2)
  • Comics Station Antwerp (1)
  • De Harmonie (1)
  • De Komedie Compagnie (9)
  • De Speling (1)
  • Deep Bridge (3)
  • Dutch FilmWorks (4)
  • Echt Antwaarps Teater (40)
  • Efteling (1)
  • EIC (3)
  • Entertainment One (5)
  • Exclusief (2)
  • Experimentele Werkgroep voor Toneel (1)
  • Expo (1)
  • Fakkelteater vzw (1)
  • FRS Showcase (5)
  • Garifuna (3)
  • Geert Hoste (3)
  • Goedenavond (1)
  • Gracia Live (3)
  • Greenhouse Talent (1)
  • Harlekijn Holland BV (5)
  • Het Achterland vzw (1)
  • Het Huis Van Take Twee (2)
  • Het Prethuis (2)
  • HETPALEIS (1)
  • Hotel Hungaria (2)
  • Ilyas Baert (5)
  • Independent Films (2)
  • Judas TheaterProducties (2)
  • King Entertainment (1)
  • Koekstraat (1)
  • Lannoo (1)
  • Listen Up (1)
  • Live Nation (14)
  • Loge10 Theaterproducties (9)
  • Lot's Foundation (1)
  • Luc Stevens Producties (1)
  • Maandacht (1)
  • Manteau (1)
  • Marc D'Hollander (1)
  • Marmalade (2)
  • Medialaan (3)
  • Mercis Publishing (6)
  • Music Hall (18)
  • Musicalia (1)
  • Nekka (3)
  • Nieuw Amsterdam (1)
  • Noordteater (2)
  • Nu Nogh (1)
  • Paljas Producties (5)
  • Paradiso Filmed Entertainment (1)
  • Peter Verstraelen Agency (2)
  • PSE (7)
  • Roxy Theaterproducties (1)
  • Rumoer (2)
  • Sanoma (1)
  • SBS Belgium (1)
  • Segunda (1)
  • Shelter (1)
  • So What? Productions (1)
  • Standaard Uitgeverij (59)
  • Strip2000 (3)
  • Studio 100 (213)
  • Theater aan de Stroom (4)
  • Theater Familie (1)
  • Theater Malpertuis (1)
  • Theater Zeemanshuis (6)
  • Theaterimpresariaat XL & Lapinne (4)
  • Theatertainment (1)
  • Twin Pics (1)
  • Uitgeverij Harlekijn (1)
  • Uitgeverij Vrijdag (1)
  • Uitgezonderd. (10)
  • Van Halewyck (9)
  • VIP (1)
  • VRT Line Extensions (6)
  • ZEB (1)
  • Zodiak Belgium (1)
  • [PIAS] Comedy (1)
  • Music, Media & Entertainment
    Actualia en recensies van theatervoorstellingen, musicals, concerten, cd's, dvd's, strips & boeken
    15-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FEELGOODFILM 'ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN' EEN MAAND EERDER IN DE BIOSCOOP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Waar vele titels vanwege de corona maatregelen worden verplaatst naar het najaar, heeft Dutch FilmWorks besloten de release van de feelgoodfilm ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN te vervroegen naar 13 augustus. 

    Het is hiermee de eerste film die wordt vervroegd in plaats van uitgesteld. 

    De verfilming van de bestseller van Daphne Deckers, met Barbara Sloesen en Jan Kooijman in de hoofdrollen, zou oorspronkelijk 10 september uitkomen.  

    Dutch FilmWorks CEO Willem Pruijssers over de verschuiving: "Een grote feelgoodfilm ontbreekt volledig in de programmering deze zomer. Aangezien ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN al helemaal klaar is, kunnen we inspelen op de ontstane situatie en hopen wij met deze film een bijdrage te leveren aan een breder aanbod en zo ook de vrouwelijke doelgroep te bedienen met nieuwe content. Als onafhankelijke distributeur hebben we een groot voordeel: we bepalen grotendeels zelf wat we doen. Daarom kunnen we deze zomer sterk uitpakken

    ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN is een feelgoodfilm naar het succesvolle romandebuut van Daphne Deckers. 

    Barbara Sloesen en Jan Kooijman vertolken de hoofdrollen. 

    Andere rollen zijn voor Sanne Langelaar, Holly Mae Brood, Julia Akkermans en Jelle de Jong. Bram van der Heijden, Renee Fokker, Victoria Koblenko, Tom van Landuyt, Meral Polat en Patrick Stoof zijn ook te zien. 

    De productie is in handen van Tom de Mol en Marcel de Block (Zwaar Verliefd!; 100% Coco) en Ruud Schuurman (100% Coco New York; De Masters; Verliefd op Ibiza de serie) is verantwoordelijk voor de regie. 

    Het scenario is geschreven door Anna Pauwels (Zwaar Verliefd!; Soof de serie).

    Over de film
    Meteen na de geboorte van hun eerste kind biecht Iris' vriend Pieter op dat hij dit kind nooit heeft gewild en binnenkort met zijn nieuwe liefde naar Afrika vertrekt. Zich woedend wentelend in zelfmedelijden en alcohol komen Iris' prille moederschap, haar baan in de televisiewereld en haar sociale leven ernstig in de verdrukking. Iris wil niets liever dan dat Pieter terug komt. Samen met haar twee beste vriendinnen (en een ongrijpbare hondenuitlater) krijgt Iris in het jaar dat volgt haar leven weer op de rails en vindt ze ware liefde, maar niet voor ze heeft afgerekend met haar overspelige ex, een valse collega en een onwillige hond.

    15-06-2020 om 12:50 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIEVEN VAN GILS MAAKT ZOMERS BOEKENPROGRAMMA OP RADIO 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zomerhuis met boeken, zo heet het boekenprogramma waar Radio 1 vanaf 5 juli elke zondag mee uitpakt. 

    Presentator Lieven Van Gils praat met auteurs en bekende boekenliefhebbers over hun favoriete boeken en de thema's die daarin aan bod komen. 

    Dat levert naast fijne gesprekken ook een fijne reeks boekentips op voor wie in de zomer wil lezen.

    Een boekenliefhebber, een auteur en Lieven Van Gils. 

    Meer is er niet nodig voor een wekelijks boeiend boekenprogramma op Radio 1 deze zomer. 

    Elke week komt een boek aan bod, dat door de schrijver en een lezer/liefhebber becommentarieerd en vooral met passie verdedigd wordt. 

    Dat levert een fijne stapel leesvoer op voor al wie zich deze zomer aan de rand van het zwembad – in de schaduw van een bladrijke boom – of gewoon in zijn favoriete zetel wil overleveren aan de schoonheid van een boek. 

    Ook al reizen we deze zomer misschien niet ver, met de juiste boeken in onze koffer kan de vakantie niet stuk. 

    Radio 1 helpt de luisteraars dan ook graag bij het kiezen.

    Zomerhuis met boeken, van 5 juli tot en met 30 augustus elke zondag van 13.00 tot 14.00 uur op Radio 1.

    In november boekenfeest

    Om de pijn te verzachten nu de Boekenbeurs dit jaar niet kan doorgaan, organiseert Radio 1 dit najaar een feestje voor alle boekenliefhebbers, auteurs, uitgevers en lezers. In de herfstvakantie houdt de actuazender elke dag een boekenfeest van 9.00 tot 12.00 uur, met presentatoren als Ruth Joos,  Annelies Moons, Koen Fillet, Lieven Vandenhaute en Lieven Van Gils.

    15-06-2020 om 12:49 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    13-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NA EEN SABBATPERIODE VAN 25 JAAR DOORBREEKT DE MAN ACHTER DE INSTRUMENTALE WERELDHIT 'WINTER MEMORIES' EINDELIJK DE STILTE!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Slechts een paar noten volstaan om ‘Winter Memories’, de tijdloze compositie en evergreen van Yvan Guilini, te herkennen. 

    Voor de instrumentale virtuoos betekende het in 1976 zijn internationale doorbraak. 

    In België alleen al verkocht hij destijds meer dan 100.000 singles en schoven er meer dan 50.000 stuks van het gelijknamige album over de toonbank. 

    Met zijn eigen sound, een mix van Jazz en Klassiek, draaide ‘The King of Hammond’ nog een tijdje succesvol mee. 

    Net als Marva verdween hij 25 jaar geleden in de anonimiteit, toen hij z’n instrumenten verkocht en de deuren van z’n studio achter zich dichttrok. 

    Carolina, zijn enige dochter, bleef bij hem aandringen. 

    “Ik heb het nooit kunnen en willen begrijpen waarom het ineens gedaan was. Ik heb altijd gezegd: “papa, jij hebt zo’n talent. Ga je dat nu werkelijk laten liggen en daar niets meer mee doen?”. 

    “Lange tijd vielen mijn woorden in dovemans oren, tot ik op een gegeven moment zag dat hij weer goesting begon te krijgen om muziek te maken. Toen ik hem 3 jaar geleden een synthesizer gaf, was hij zo blij als een klein kind. Ik zag hem herleven en de voorbije 2 jaar heeft hij alles weer opgebouwd. Hij is ook terug beginnen componeren. ‘Mélancolie’ is de eerste single die uitkomt op mijn platenlabel en in het najaar volgt zijn album. Wie kan zeggen dat hij op z’n 74ste een comeback maakt? Voor hem is het menens, want hij droomt er hardop van om straks opnieuw te kunnen gaan optreden. Zo groot is zijn goesting en drive!”

    Yvan Guilini is een rasechte West-Vlaming. 

    Hij werd in Brugge geboren, maar ondertussen woont hij al bijna 7 jaar in het mooie Wenduine. 

    Z’n verzorgde handen verraden op geen enkel moment dat hij al 25 jaar meedraait in de afbraaksector. 

    “Ik werk in onderaanneming en net als bij de meeste zelfstandigen, zijn mijn dagen te kort, zeker nu ik de passie voor muziek weer heb ontdekt.” 

    Op z’n 3de speelde hij reeds piano en 10 jaar later gaf hij al zijn eerste publieke optreden, wat hem aanbiedingen van gevestigde namen in de muziekwereld opleverde. 

    Het was geen brommer of auto, maar wel het legendarische B-3 Hammondorgel dat zijn leven veranderde, toen hij dit voor z’n 18de verjaardag kreeg. 

    Hierop leerde hij een techniek beheersen die weinig anderen onder controle kregen. 

    ‘The King of Hammond’ werd door de manier en de unieke snelheid waarmee hij de baspedaal bespeelde, een voorbeeld voor velen. 

    “In België heb ik 2 prijzen gekregen voor mijn stijl en muziek. Dat was in 1969, het jaar dat ik terugkwam van mijn wereldtournee. Samen met ‘Dutch Broadcasting Company’ bracht ik dat jaar 2 LP’s uit met populaire Jazzmuziek en traden we op in meer dan 28 landen.”

    Comeback

    De grote doorbraak van Yvan Guilini kwam in 1976 met zijn wereldhit ‘Winter Memories’. 

    Ook ‘Romantica’, ‘Long Time Ago’ en ‘Jet Fly Me To Japan’ tikten aan bij het publiek en na zijn succesvolle doortocht op Jazz Bilzen, gaf de BRT hem in 1977 een eigen, wekelijkse radioprogramma. 

    8 Jaar lang speelde hij op zaterdagochtend voor de razend populaire BRT Top 30 eigen songs en versies van de grootste hits van dat moment.

    Niemand snapt wat hem bezielde toen hij 25 jaar geleden besloot om ermee te stoppen.

    “Ik had nood aan frisse lucht en een nieuwe uitdaging, en die vond ik in de afbraakwerken. Jarenlang leefde ik opgesloten, zat ik in de studio’s, de concertzalen of op het vliegtuig en plots was er de buitenlucht, en kon ik met mijn handen werken. Mijn dochter was ontgoocheld toen ik ermee ophield. Ik dacht dat ik er klaar mee was, maar diep vanbinnen smeulde er nog steeds veel liefde voor de muziek. Carolina bleef aandringen. Als we elkaar zagen begon ze erover te zagen (lacht) en hoe spijtig ze het allemaal vond. Op een gegeven moment zei ze: “Papa, je bent nooit te oud om opnieuw te beginnen. De Guilini’s zijn een sterk geslacht dat  lang meegaat. Kijk naar jouw vader. Die werd 96!” Uiteraard heeft me dat aan het denken gezet en toen ze mij een paar jaar geleden een synthesizer gaf, heb ik die liefde herontdekt.”

    Op Game Records, het platenlabel van z’n dochter, maakt Yvan Guilini op zijn 74ste eindelijk zijn comeback.

    “’Winter Love’ kwam 8 jaar geleden uit als fait divers en is niet te vergelijken met de huidige producties. Als ik zie hoe mijn vader de voorbije jaren opnieuw is herbegonnen. Zijn eerste nieuwe song componeerde hij 3 jaar geleden, maar de laatste 2 jaar – nadat zijn vingers terug soepel werden en hij zijn unieke ‘Hammond-techniek’ weer onder de knie kreeg - is het echt begonnen. Sindsdien is hij niet meer gestopt. Naast zijn legendarische Hammond B-3 heeft hij ondertussen al 4 muziektoestellen staan in zijn studio. ‘Mélancolie’ is meer dan nostalgie. Het is Yvan Guilini op z’n best, met internationale livemuzikanten, waardoor de nieuwe nummers stuk voor stuk grote producties zijn. Op een eigentijdse manier charmeert hij mensen met de typische muziek zoals ze die van hem gewoon zijn. Mijn vader is inderdaad terug op topniveau. Voorlopig combineert hij de muziek met zijn afbraakwerken, maar hij heeft al aangegeven dat hij terug veel goesting heeft om te gaan optreden. Hoe meer volk, hoe liever en niet vergeten dat hij ooit optredens en opnames heeft gedaan met een orkest van 70 man. Hij zou nog ‘ja’ zeggen als ze hem bellen voor ‘The Proms’.” 

    De nieuwe single ‘Mélancolie’ van Yvan Guilini verschijnt op Game Records en is vanaf nu digitaal beschikbaar. Zijn nieuwe album verschijnt in het najaar. 

    'Mélancolie', de nieuwe single van Yvan Guilini, kan u HIER beluisteren op alle grote streamingplatformen.

    13-06-2020 om 17:14 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SASHA & DAVY GEVEN OP 23/8 EEN EXCLUSIEF AKOESTISCH OPTREDEN IN HET FAKKELTHEATER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Door de coronacrisis waren Sasha & Davy genoodzaakt om thuis te blijven. 

    De optredens vielen weg, maar ze vonden een oplossing om muzikaal bezig te blijven. 

    Tijdens de lockdown waren ze elke dag live te zien op hun social media en maakten ze akoestische versies van hun eigen hits en bekende covers die ze deelden op hun YouTube kanaal. 

    De reacties daarop waren lovend. 

    Op zondag 23 augustus zullen ze twee keer optreden in de Zwarte Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen.

    In deze exclusieve set zullen Sasha & Davy vele akoestische nummers ten gehore brengen. 

    Hits van vroeger en nu, covers en eigen repertoire. 

    Van intieme en gevoelige liedjes, tot meezingmomenten voor jong en oud.

    De kaartverkoop gaat maandag 15 juni van start. 

    De tickets kosten € 24,- p.p. en de plaatsen zijn beperkt. 

    Wees er dus snel bij als je dit niet wilt missen. 

    De voorstelling is in één deel en vindt plaats om 15:00 uur en om 19:00 uur.

    Tickets zijn verkrijgbaar via: 070-246036 of via www.fakkeltheater.be

    Uw bezoek aan het Fakkeltheater in tijden van Corona:

    Naast wie mag ik zitten in de zaal?

    Personen die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten of mensen uit uw 'bubbel' kunnen naast elkaar zitten in de zaal, met een maximum van 10 personen per groep.

    Indien u de voorstelling bezoekt met iemand waarvan u afstand van moet houden, bestel dan uw tickets apart. Alleen zo kunnen wij ervoor zorgen dat er voldoende ruimte in de zaal is om afstand te kunnen bewaren.

    Elk reservering/transactienummer (deze kan verschillende tickets bevatten) wordt als 1 bubbel aanzien. (u wordt naast elkaar geplaatst).

    Waar zit ik straks in de zaal?

    U koopt een ticket zonder rij- en stoelnummer. Voor aanvang van de voorstelling krijgt u een plaats toegewezen in de zaal. Tussen alle boekingen is minstens 1,5 meter afstand.


    Hoeveel tickets kan ik bestellen?

    Op dit moment kunt u maximaal 10 tickets tegelijk bestellen. Dit kan alleen als u uit hetzelfde huishouden komt of met personen uit uw 'bubbel'.

    Wilt u met iemand naar de voorstelling komen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet? 
    Bestel dan elk apart een ticket.

    13-06-2020 om 17:02 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BART PEETERS VERTELT OVER HYPOCHONDRIE, JALOEZIE, EEN MISLUKT OPTREDEN EN ZIJN ROL ALS VADER BIJ EVI HANSSEN OP JOE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De verhalen van Bart Peeters achter de Tien Geboden? 

    Die kwamen luisteraars vanmorgen, zaterdag 13 juni, te weten in het Heilig Huis van Hanssen bij Joe. T

    wee uur lang, tussen 10.00 en 12.00, schotelde Evi Hanssen hem de Tien Geboden voor. 
     
    Bart vertelt dat hij een echte hypochonder is. 

    “Er mag geen enkele ziekte in de buurt zijn of ik heb ze. Toen we met ‘The Radios’ naar Amerika moesten vertrekken, ben ik nog even langs de dokter geweest omdat ik dacht dat ik blind was. Het was uiteindelijk gewoon een beetje gel dat in mijn oog gekomen was.” 

    De afgelopen periode was dan ook niet makkelijk voor Bart: “Ik dacht ook dat ik corona had. De symptomen, ik had ze allemaal! Ik zei dan ook tegen de dokter dat ik corona had maar dat bleek dan niet zo te zijn. Ik was ook altijd moe maar dat lag volgens de dokter aan mijn adrenaline die uit balans was.” 
     
    Bij het gebod ‘jaloezie’ vertelt Bart dat hij dat een positieve eigenschap vindt

    “In de liefde ben ik niet jaloers maar professionele jaloezie is eigenlijk een hele mooie, goede vorm van bewondering. Zo bewonder ik Ronny Mosuse écht wel, dat is een ‘soulgod’.” 

    Bart speelde samen met Ronny Mosuse in de band ‘The Radios’ en vertelt ook over hun mislukte doorbraakoptreden in Amerika: “In 1994 in Orlando, Florida, mochten we tijdens de match Nederland-België in het stadion spelen met The Radios en wij dachten toen 'dit wordt onze Amerikaanse doorbraak'. Tot we daar aankwamen... Alleen de mensen van de PA waren Amerikanen, in Amerika bestond voetbal gewoon niet, er was geen halve Amerikaan geïnteresseerd in de wereldbeker voetbal.  Er waren alleen zatte Ieren, Duitsers, Hollanders, mensen die wij in Europa hier ook bereikten, maar de Amerikanen hebben wij daar nooit bereikt.
     
    Naast een carrière als zanger, is Bart ook papa. 

    “Ik ben nooit een strenge papa geweest uit schrik om niet populair te zijn bij mijn kinderen. Mijn dochters voeden mij nu op (lacht). Ze geven commentaar op mijn kledij en over de onderwerpen van mijn liedjes.” 

    13-06-2020 om 17:00 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PRODUCTONTWIKKELAARS MAKEN GESPECIALISEERDE MONDMASKERS VOOR HET UZA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Grote tekorten aan persoonlijk beschermingsmateriaal: ze liepen als een rode draad doorheen de coronacrisis. 

    In het UZA zullen de zorgwerkers voortaan kunnen beschikken over voldoende FFP2-maskers, in hartje Antwerpen vervaardigd door de productontwikkelaars van UAntwerpen.

    Begin maart, nog voor de lockdown in België, trok prof. Erika Vlieghe (UZA/UAntwerpen) aan de alarmbel. 

    De huidige voorzitster van de GEES waarschuwde dat we in ons land een tekort riskeren aan de geavanceerde maskers type FFP2 en FFP3, vooral gebruikt in de zorg.

    Haar noodkreet viel niet in dovemansoren bij de productontwikkelaars van de Universiteit Antwerpen. 

    Jouke Verlinden, Stijn Verwulgen en Regan Watts schoten samen met enkele doctoraatsstudenten meteen in actie binnen de Antwerp Design Factory (ADF).

    “Binnen ADF zijn we al meer dan een jaar bezig met projecten rond pre-incubatie, met een unieke signatuur in Europa”, legt Jouke Verlinden uit. 

    “Midden in de stad, met banden met hightech, fashion, medische wereld en humane wetenschappen is de ADF bezig met mensgerichte innovatie. Dat leidde reeds tot samenwerkingen met Flanders Make, UZA, de Design Sciences Hub, Provincie Antwerpen en vele internationale projecten binnen en buiten Europa. Centrale thema’s zijn industrie 4.0, circulair ontwerpen, zorgtechnologie en sociale innovatie.”

    Veel verschillende types
    De Antwerp Design Factory was de ideale voedingsbodem voor een project rond de nood aan persoonlijke beschermingsmiddelen in de zorg.

    “Er zijn veel verschillende types mondmaskers op de markt”, legt Stijn Verwulgen uit. 

    “De mensen van het UZA gaven ons enkele exemplaren van het bestaande type masker waar ze het meest tevreden over zijn. Daar vertrokken we van. We experimenteerden met filters, 3D-printers en lasersnijders. Er werden contacten aangeknoopt met meerdere partners, ook uit de industriële wereld. Dag en nacht, vaak zeven dagen op zeven werkten we door. Na een tijdje kwamen we tot een prototype dat voldoet aan de medische eisen, en comfortabel en maakbaar is.”

    Met steun van Carrefour
    De Antwerpse productontwikkelaars bleven ondertussen verder sleutelen aan nieuwe types. 

    Ze verhuisden hun atelier van de Ambtmanstraat naar de Paardenmarkt om daar een noodproductielijn uit te bouwen, om zo het UZA op korte termijn van FFP2- en FFP3-maskers te kunnen voorzien. 

    De investeringen liepen hoog op. 

    Net op dat moment kregen de ontwerpers een belangrijke duw in de rug van Carrefour. Dit liet extra investeringen in materiaal en machines toe.

    "Tijdens deze COVID-19-crisis is het belang om voldoende voorraad maskers te hebben voor de bevolking en in ziekenhuizen, heel duidelijk geworden”, zegt François-Melchior de Polignac, CEO van Carrefour België.

    “Dit was nieuw voor België. Carrefour is verheugd om dit project om maskers lokaal te produceren financieel te kunnen ondersteunen. Het belang om mondmaskers van goede kwaliteit, lokaal en snel ter beschikking te kunnen hebben is een evidentie geworden. Carrefour steunt daarom graag dit uiterst nuttige project in deze gezondheidscrisis. Dit initiatief sluit bovendien naadloos aan bij de missie van Carrefour, namelijk: 'Het beste beschikbaar maken voor iedereen'.”

    Duits certificaat
    De inspanningen werden beloond. 

    “In mei konden we een eerste lading mondmaskers aan het ziekenhuis leveren”, vertelt Regan Watts.

    “Onze noodproductielijn staat nu ook op punt: met een lasercutter van Trotec wordt de vorm van het masker automatisch uitgesneden. Via ultrasoon zomen worden de twee laagjes polypropyleen aan elkaar bevestigd met een filter ertussen, zodat er geen gaatjes in het masker hoeven te komen. Tussendoor zijn er nog enkele manuele tussenstappen nodig, onder meer voor de bevestiging van de neusbrug en van de elastieken.”

    Aan de productielijn werken tien mensen die elke twintig seconden één masker afleveren. 

    Dit is een mooi staaltje samenwerking tussen sociale economie en universiteit: de productontwikkelaars krijgen ook hulp van de beschutte werkplaatsen WERMINVAL in Merksem. 

    “Er wordt een beperkte hoeveelheid kwalitatieve en comfortabele maskers voor het invullen van de noden bij UZA vervaardigd”, aldus Jouke Verlinden. 

    “We kregen voor onze maskers een ‘pandemic’ conformiteitscertificaat in Duitsland. Momenteel zijn we wellicht de enige plek in België waar dit type gespecialiseerde maskers geproduceerd wordt. We kunnen ruim voldoende produceren om het UZA van de nodige exemplaren te voorzien tijdens deze pandemie. Een verzekering voor de toekomst.”

    Designed in Antwerp
    In het ziekenhuis zijn ze blij met de maskers. 

    Jo Swartenbroekx, hoofdapotheker bij UZA: “De voorbije maanden hebben we veel tijd en energie gestoken om steeds voldoende stockvoorraad te hebben van veilige en comfortabele FFP2-maskers. Niet alle maskers voldeden aan onze standaarden en kwaliteitseisen. Met deze lokale productie beschikken we over een veilig alternatief dat positief geëvalueerd is door ons zorgpersoneel en preventiedienst. Zo kunnen we ons voorbereiden op een minstens even goede bescherming mét zekerheid van beschikbaarheid tijdens een eventuele tweede golf van besmettingen met COVID-19.”

    Dit mondmaskerverhaal is het begin van nog veel meer. 

    Het ontwikkelde prototype ligt aan de basis van Medimundi, de spin-off die de Universiteit Antwerpen samen met Cartamundi opricht. 

    Medimundi gaat in de toekomst op industriële schaal mondmaskers produceren. 

    Daarmee krijgt de productie van mondmaskers voor het eerst een strategische verankering in België. 

    Intussen zetten de Antwerpse productontwikkelaars verder in op de ontwikkeling van mondmaskers. 

    Want het is een product dat om verregaande diversificatie vraagt.

    “Een masker moet comfortabel zitten, de drager moet goed kunnen ademen en het masker moet goed aansluiten, ongeacht de vorm van het gezicht”, legt Watts uit. 

    “Een bouwvakker heeft een ander type masker nodig dan pakweg een kinesist of elektricien. Daarom werken we aan een project rond de juiste fit, zodat we unieke maskers designed in Antwerp kunnen ontwerpen. Ook wordt er bij de Antwerp Design Factory hard gewerkt aan ontwerpen voor verlengd gebruik, hergebruik en recyclage. Het kan toch niet de bedoeling zijn om dagelijks miljoenen maskers te maken en direct weg te gooien? Wij werken aan een circulaire oplossing met people en planet voorop.”

    Met vragen over de mondmaskers kan iedereen terecht op info@antwerpdesignfactory.be.

    13-06-2020 om 16:19 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WOUTER BEKE GAAT LIVE IN DIALOOG MET JONGEREN IN 2DE INSTAGRAM LIVE-SESSIE 'HOE IS 'T?'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige week trapte Julie Van den Steen de eerste Instagram Live-sessie ‘Hoe is ’t?’ af, een initiatief van Rode Neuzen Dag en de Vlaamse Overheid. 

    Daarin wordt geluisterd naar wat er nu écht in het hoofd van jongeren omgaat. 

    Woensdag 17 juni is het om 17u00 aan Qmusic-dj Sam De Bruyn om jongeren een stem te geven. 

    Tijdens deze live-sessie krijgen jongeren ook uitzonderlijk de kans om hun vragen rechtstreeks te stellen aan Wouter Beke, Vlaams minister van Welzijn en Volksgezondheid. 

    En dat is nodig, want jongeren hadden de afgelopen periode vaak het gevoel dat er niet naar hen geluisterd werd en dat ze geen inspraak hadden. 

    Uit de reacties van de eerste Live-sessie viel ook op dat jongeren zich onbegrepen en overweldigd voelen, mede door de recente gebeurtenissen in Amerika en de rest van de wereld. 

    Daarom ligt in de tweede sessie de focus nog meer op inspraak van jongeren. 

    Sam De Bruyn: “Het is de eerste keer dat jongeren de kans krijgen om op deze manier in interactie te gaan met een minister en écht al hun vragen op hem af te vuren. In Nederland en Noorwegen hebben ze jongeren deze kans ook al gegeven, en daar bleek dat dit soort van initiatieven er écht voor zorgen dat jongeren zich meer gehoord voelen. Dus we vinden het zalig dat we op deze manier de kloof wat kunnen dichten. Verder blijven we natuurlijk open staan voor alle verhalen en vragen die jongeren met ons willen delen. Want: practice what you preach. We willen écht alle ruimte laten aan jongeren en écht naar hen luisteren.” 

    Wouter Beke: "Als papa van 3 kinderen van 16, 14 en 9 jaar heb ik van heel dichtbij meegemaakt wat voor een impact de voorbije periode op kinderen en jongeren gehad heeft. Maar het blijft toch schrikken van alle verhalen en cijfers die binnenkomen. Heel wat jongeren hebben het echt moeilijk. Dat bewijst opnieuw hoe belangrijk het is om mentaal welzijn en het zoeken van hulp bespreekbaar te maken. En dat we tegelijkertijd ook écht voldoende oog moeten blijven hebben voor de veranderde wereld van jongeren. Ineens geen proclamaties of schoolfeesten meer. Ook daar moeten we zeker aandacht voor hebben. Wie weet komen we woensdag samen wel tot een idee?  Ik ben sowieso heel benieuwd naar de vragen die ik ga voorgeschoteld krijgen. We gaan voor een heel open dialoog zonder topics uit de weg te gaan.”

    TikTokster Sarah Bossuwé deelt haar verhaal en psychologe Birsen Taspinar geeft advies 

    Op woensdag sluit ook TikTokster Sarah Bossuwé aan bij de Instagram Live-sessie. Zij zal  haar persoonlijk verhaal delen over hoe zij de voorbije weken in haar kot heeft doorgebracht en hoe zij omgaat met onzekerheden en angst. 

    Daarnaast is Psychologe Birsen Taspinar standby om heel concrete vragen van jongeren te beantwoorden en tips mee te geven.

    Sarah Bossuwé: “De voorbije periode was voor niemand gemakkelijk. Tijdens mijn online danslessen en via TikTok en andere social media bleef ik wel in contact met jongeren en voelde ik hoe hard ze soms struggelden met alles. Hun vrienden niet kunnen zien, hun sport niet kunnen uitoefenen zoals ze gewoon zijn.  Ik vind het heel belangrijk dat we hier samen open over kunnen praten, dus ik kijk heel erg uit naar deze Instagram Live!” 

    Je stem laten horen op woensdag?  

    Om zo gericht mogelijk aan de slag te gaan en zoveel mogelijk verhalen aan bod te laten komen, kunnen jongeren nu al een korte vragenlijst invullen via rodeneuzendag.be

    Ze kunnen hun boodschappen of vragen ook sturen via Whatsapp naar het nummer 0456/21.58.41 of via mail naar hoeist@rodeneuzendag.be

    Ook tijdens de sessie op woensdag kunnen er live vragen worden gesteld. Jongeren bepalen bovendien zelf hoe ze alles volgen: actief of anoniem. 

    Rode Neuzen Dag, de goeddoelactie van VTM, Qmusic, HLN en Belfius die het mentaal, fysiek en sociaal sterker maken van jongeren als doel heeft, wil er zeker ook in de nasleep van de coronacrisis zijn voor alle jongeren. 

    Dit mede dankzij de steun van de Vlaamse Overheid en zorgenvoormorgen.be.

    13-06-2020 om 16:09 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CYBER GROUP STUDIOS EN BOOMERANG LANCEREN TWEEDE SEIZOEN VAN TAFFY
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De in Parijs en Los Angeles gevestigde producent en distributeur Cyber ​​Group Studios en Boomerang kondigen met trots seizoen 2 aan van hun originele 2D HD-geanimeerde comedyserie Taffy.
     
    De serie Taffy, gebaseerd op een originele creatie van Cyber Group Studios, is ontwikkeld in samenwerking met Boomerang. 

    Het tweede seizoen bestaat uit 78 gloednieuwe afleveringen van 7 minuten, waarmee het aantal afleveringen van deze geliefde franchise, met fans van over de hele wereld, uitgebreid wordt tot totaal 156.
     
    De hitserie, die geselecteerd is voor Annecy 2020 International Animation Film Festival in de categorie "TV FILM", zal zijn tweede seizoen uitzenden op Boomerang en het grote Franse netwerk Gulli. 

    Taffy is geïnspireerd door de wereldberoemde klassieke cartoons van Hanna Barbera. 

    Het tweede seizoen zal opnieuw vol verrassingen zitten, boordevol nieuwe avonturen, komedie, nieuwe sets en personages.

    Taffy (te zien in 156x7 '2D HD) volgt de hilarische avonturen van Bentley, een trouwe Basset hond wiens rijke oude baasje Mrs. Muchmore een wasbeer in huis neemt die zich voordoet als een schattige kat. In elke aflevering probeert Bentley "Taffy" te ontmaskeren, terwijl de superslimme Taffy op slimme, handige en komische wijze telkens de hond om de tuin weet te leiden. Van het luxueuze herenhuis van mevrouw Muchmore tot internationale avonturen op een jetski of een bezoek bij de president: waar deze rivalen ook heen gaan volgt chaos!
     
    “Het is geweldig voor mij als auteur en producer om samen met onze vrienden van Boomerang te werken aan het tweede seizoen van Taffy en de humor in de serie tot een nieuw level te brengen. We nemen Taffy, Bentley en Mrs. Muchmore mee op zomer- en wintervakantie naar luxueuze plekken en ontmoeten geweldige persoonlijkheden en personages’’, aldus Pierre Sissmann, Chairman & CEO, Cyber Group Studios.

    “Taffy is een groot succesverhaal, dat voortkomt uit een waardevolle samenwerking met een Europese productiepartner om een serie voor Boomerang te ontwikkelen die in alle landen uitgezonden kan worden. De show past perfect in het DNA van ons kanaal en is succesvol, wat bewijst dat dit soort komedie echt universeel is’’, aldus Cecilia Persson, Vice President of Programming & Content Strategy, Turner EMEA Kids, Acquisitions & Co-Productions International.

    13-06-2020 om 15:58 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    12-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CAMILLE DHONT (19) KRIJGT EEN PLATENCONTRACT VOOR HAAR VERJAARDAG!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Westvlaamse zangeres/actrice Camille, bekend van haar rol in #LIKEME, werd vandaag negentien jaar. En

    dat werd gevierd op de kantoren van haar nieuwe platenfirma CNR Records, waar ze vandaag haar allereerste platencontract tekende.

     

    Naast haar rol in de populaire Ketnet-reeks #LIKEME start ze deze zomer al met haar platenfirma CNR, muziekproducer REGI en manager Niels William aan haar eerste solo-album, dat begin volgend jaar zal verschijnen.

     

    REGI

    “Camille zong al de titelsong in van mijn nieuw album ‘Vergeet De Tijd’. Tijdens de opnames was ik meteen van mijn sokken geblazen. Wat een stem en uitstraling! Zonder twijfel een toptalent. Ik ben dan ook blij dat ik samen met mijn creatief team en met extra steun vanuit onze muziekuitgeverij Tousensemble Publishing met Camille de studio in kan duiken om haar eerste album vorm te geven. Zonder zomeroptredens kan alle tijd en creativiteit naar deze muzikale uitdaging stromen samen met Camille. Ik ben ervan overtuigd dat 2021 zal knallen voor Camille.”

     

    TOM DE MEIJER - CNR RECORDS

    “Een talent als Camille verdient zonder twijfel haar plek binnen een ondernemend entertainmentbedrijf als CNR Records. Samen met Regi en haar management zullen we zorgvuldig een succesvol traject uitstippelen

    om Camille alle tijd en ruimte te geven voor de start van haar muzikale solo-carrière. De media, maar ook de fans staan meer dan ooit klaar om nieuw, fris talent van eigen bodem te omarmen en te steunen. Het gebeurt niet vaak dat je iemand tegenkomt die het allemaal heeft: zangtalent, zin om hard te werken en

    performen als geen ander. Dit gaat echt muzikaal vuurwerk opleveren.”

     

    WILLIAM VAESEN

    “Toen Camille me vroeg of ik haar management wilde verzorgen, heb ik daar niet lang over moeten nadenken. Vanuit ons productiehuis Heartmade Media zullen we concepten ontwikkelen rond haar talent als actrice en presentatrice. Maar de focus blijft uiteraard vanaf het begin bij haar zangcarrière en de uitbouw daarvan. Ik denk dat er een grote behoefte is aan muziek van eigen bodem en met Camille willen we een verhaal schrijven dat tegelijkertijd herkenbaar en modern is en waarin ze een rolmodel kan zijn voor haar leeftijdsgenoten.”

     

    Tiktok @camille_dhontofficial

    Instagram @camille_dhont

    Twitter @dhont_camille

    12-06-2020 om 16:21 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NPO-VOORZITTER SHULA RIJXMAN: "PUBLIEKE OMROEP VERDIENT BLIJVENDE STEUN"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De coronacrisis maakt het nog eens extra duidelijk: de publieke omroep speelt een belangrijke rol als verbinder en als brenger van nieuws, achtergronden en ontspanning in Nederland. 

    Die maatschappelijke waarde zien we ook terug op andere vlakken, zoals cultuur, educatie en innovatie. 

    Dat blijkt uit de meer dan 160 voorbeelden die NPO en omroepen op de website npo.nl/effect bij elkaar hebben gebracht.

    NPO-voorzitter Shula Rijxman: “De afgelopen periode heeft laten zien wat de kracht is van een sterke en brede publieke omroep, die al zijn kanalen en platforms heeft kunnen inzetten om Nederland te verbinden. We realiseren ons dat de wereld in het post-coronatijdperk zal veranderen, maar de functie en betekenis van de publieke omroep zal er niet minder om worden. Het zou daarom goed zijn om ook dán als publieke omroep deze betekenisvolle rol te blijven vervullen - en we vragen de politiek om ons hierin te steunen.”

    Kamervragen
    Nieuws- en achtergrondprogramma’s die tot Kamervragen, moties en zelfs wetswijzigingen leiden. 

    Het komt regelmatig voor. 

    Bijvoorbeeld Zondag met Lubach (VPRO), dat een item wijdt aan gokreclames van staatsloterijen die zich op jongeren richten. 

    Of Nieuwsuur (NOS/NTR), dat onderzoek doet naar omstreden lesboekjes op moskeescholen. 

    Maar er zijn ook voorbeelden van programma’s en evenementen die een stimulans zijn voor de cultuursector, bijvoorbeeld op het gebied van talentontwikkeling, of die een bijdrage leveren aan de kwaliteit van het onderwijs en de ontwikkeling van media-innovatie.

    Website
    NPO en omroepen brengen sinds enkele jaren deze voorbeelden in kaart om hun waarde voor de Nederlandse samenleving te laten zien. 

    De voorbeelden zijn verdeeld over een aantal thema’s: Nieuws & debat, Cultuur, Educatie, Innovatie en Verbinding & Samenleving. 

    Nieuw dit jaar is een pagina over de coronacrisis, die met bijna 60 voorbeelden van speciale coronaprogrammering is gevuld. 

    Alle voorbeelden zijn samengebracht op de website npo.nl/effect.

    12-06-2020 om 16:18 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TESS GOOSSENS LANCEERT HAAR NIEUWE SINGLE 'POUR ALLER OU?'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Presentatrice en zangeres Tess Goossens lanceert haar single ‘Pour aller où?’ 

    Het is nu ondertussen meer dan 10 jaar geleden dat Tess ons nog eens verrast heeft met een nieuw nummer.

    Na onder andere ‘Hold On’ en ‘The Wild Side’ werd het stil rond haar muzikale carrière maar bleef ze zeer actief als presentatrice op het scherm, als DJ in de radiostudio en als mama aan het thuisfront.

    De muzikale passie is doorheen de jaren echter nooit geluwd en ze heeft nu eindelijk haar grote voorliefde voor Franse muziek omgezet in een nieuw muzikaal avontuur.

    Al jaren vindt ze het immers jammer dat sommige prachtige Franse nummers nooit de oversteek maken naar Vlaanderen.

    ‘Pour aller où’? is dan meteen ook haar eerste wapenfeit om hier hopelijk wat verandering in te brengen. 

    Het is een dynamische, krachtige en licht melancholische zomersingle die je meteen zin doet geven in warme zomeravonden.

    Tess over ‘Pour aller où?’:
    Na meer dan 10 jaar vind ik het nog steeds even spannend als de eerste keer om muziek uit te brengen. Niet alleen de wereld en ikzelf zijn hard veranderd het afgelopen decennium maar met ‘Pour aller où?’ blik ik ook graag vooruit. Het liedje gaat immers niet toevallig over een vraag die iedereen - zeker in deze onzekere tijden- zich wel eens stelt …
    Waar zullen onze wegen ons naartoe leiden...
     

    De single 'Pour aller où' kan je hier beluisteren: https://soundcloud.com/user-531093607

    Bekijk hier de opname in de studio van ‘Pour aller où’: https://youtu.be/l_-ShIuIQR0

    Later deze maand verschijnt de single op alle digitale platforms. 

    12-06-2020 om 16:15 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PRIMEUR BIJ KETNET: TIK TAK ALS EERSTE VRT-PRODUCTIE TE ZIEN BIJ OP DE BBC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bijzonder nieuws voor Ketnet Junior: Tik Tak zal binnenkort te zien zijn op de BBC, de openbare omroep in Groot-Brittannië, en dat als eerste eigen VRT-productie ooit. 

    Het iconische kinderprogramma uit 1981 werd vorig jaar in een nieuw jasje gestoken en scoorde al snel niet enkel in België, maar ook internationaal. 

    De vernieuwde Tik Tak-reeks is al te zien in Denemarken, Finland, Nederland, Israël en Noorwegen. 

    Dat succes is nu nogmaals bevestigd: ook kinderen in Mexico en Groot-Brittannië zullen binnenkort kunnen genieten van de iconische schaapjes en het drinkmannetje. 

    Het is de eerste keer dat een eigen VRT-productie en VRT-kinderprogramma te zien zal zijn op de BBC.

    Eerder werd ook al de reeks Salamander vertoond op de BBC, een reeks van Skyline Entertainment voor Eén. 

    Daarvoor ging die eer in 1966 naar de reeks Kapitein Zeppos, een productie van de toenmalige BRT.

    Wereldwijd Tik Tak-succes

    De originele Tik Tak-reeks werd bedacht door Mil Lenssens en kwam in 1981 voor het eerst op tv. 

    Tik Tak scoorde ook toen internationaal en werd wereldwijd vertoond. 

    Sindsdien maakt de reeks met zijn iconische schaapjes deel uit van het collectieve geheugen.

    In 2019 startte Ketnet Junior met de opnames van een vernieuwde Tik Tak-reeks. 

    Ook die vernieuwde reeks werd verkocht aan verschillende omroepen in het buitenland: Denemarken, Israël, Finland, Nederland en Noorwegen. 

    Nu volgen ook Mexico en Groot-Brittannië. 

    Ontwikkelingspsychologe bij Ketnet Telidja Klaï verklaart dat succes:

    “Tik Tak is het programma bij uitstek dat zich richt op het stimuleren van de perceptuele ontwikkeling bij peuters en kleuters. Door het systematisch en gestructureerd aanbieden van diverse combinaties van kleuren en vormen in repetitieve bewegingen en met herkenbare muzikale composities worden kinderen gestimuleerd in hun waarneming, creativiteit en fantasie.”

    Ketnet Junior werkt momenteel aan extra afleveringen van de vernieuwde reeks, om opnieuw meerdere generaties peuters en kleuters te boeien met vertrouwde elementen zoals de schaapjes en het drinkmannetje. 

    Tijdens de coronacrisis maakte het Tik Tak-team bijvoorbeeld een eerbetoon aan het verzorgend personeel, geheel in de eigen Tik Tak-stijl. 

    Dat fragment zal ook te zien zijn in de nieuwe reeks die dit najaar op antenne komt.

    Ketnet Junior

    Sinds het najaar van 2018 is Ketnet Junior in de namiddag te zien op het kanaal van Canvas, naast het reeds bestaande aanbod op het Ketnet-kanaal, in de Ketnet Junior-app en op KetnetJunior.be. Zo bereikt het aanbod nog meer peuters en kleuters dan voorheen en komt Ketnet Junior tegemoet aan een vraag van vele ouders. Ketnet Junior zet in op titels van eigen bodem én op maat van de ontwikkeling van de allerjongsten. Vaste waarden zijn onder andere KaatjeBob de BouwerBumbaUkiBiba & Loeba en Suske & Wiske Junior.

    Ketnet Junior, in de voormiddag op het Ketnet-kanaal, in de namiddag op het Canvas-kanaal. 

    En altijd digitaal via de gratis Ketnet Junior-app, KetnetJunior.be en het YouTube-kanaal van Ketnet Junior.

    12-06-2020 om 15:46 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITBATERS GEZOCHT VOOR CHALETS KERSTMARKT WINTER IN ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Wie tijdens Winter in Antwerpen een chalet wil huren op de kerstmarkt om eten, drank of andere koopwaar aan de man te brengen, kan zich vanaf maandag 15 juni inschrijven. 

    Ook startende bedrijven en vzw’s zijn welkom.

    Winter in Antwerpen zal, als de coronacrisis gunstig evolueert, van start gaan op zaterdag 5 december 2020 en eindigen op zondag 3 januari 2021. 

    Zoals elk jaar is er ook de gezellige kerstmarkt waar bezoekers eten, drank, cadeaus en hebbedingen kunnen aanschaffen. 

    De chalets staan op de Groenplaats, de Grote Markt, de Suikerrui en het Steenplein. 

    Alle chalets blijven gedurende de hele periode van Winter in Antwerpen open.

    Speciale tarieven voor starters en vzw’s

    Startende ondernemingen krijgen de mogelijkheid om zich te profileren op de kerstmarkt. 

    Eén chalet is voorbehouden voor bedrijven van maximaal 4 jaar oud. 

    Zij kunnen die huren voor 1 week tegen een verminderd tarief.

    Ook vzw’s kunnen voor hun goede doel terecht op de kerstmarkt. 

    Een chalet wordt gratis aan hen ter beschikking gesteld voor de periode van 1 week.

    Uitbaters gezocht

    Tijdens de laatste editie van Winter in Antwerpen verwelkomde de stad in totaal 1,4 miljoen bezoekers, wat de meest succesvolle editie tot hiertoe was.

    De stad zoekt enthousiaste uitbaters om van de kerstmarkt opnieuw een succes te maken. 

    Zowel de gewone uitbaters, de starters als de vzw’s kunnen zich inschrijven van 15 juni tot en met 24 juli. 

    De inschrijvingen voor de chalets met koopwaar worden beoordeeld op basis van een aantal criteria. 

    Voor de consumptiechalets vindt een openbare bieding plaats, op woensdag 5 augustus.

    Geïnteresseerden vinden alle info op www.ondernemeninantwerpen.be/kerstmarkt.

    12-06-2020 om 15:29 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMER IN DE BEURS MET HIGH SCHOOL MUSICAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze zomer komt de vrolijke en swingende familievoorstelling ‘Disney’s High School Musical jr’ naar de Beurs van Berlage in Amsterdam! 

    Geselecteerde toptalenten van Musical 2.0 brengen de filmhit boordevol bekende hits op 12, 19 en 26 juli naar deze unieke locatie. 

    De voorstellingen zijn onderdeel van de gloednieuwe zomerprogrammering ‘Zomer in de Beurs’ vol culturele, klassieke en culinaire belevingen.

    Oorspronkelijk stonden de voorstellingen van ‘Disney’s High School Musical jr’ gepland op zaterdag 21 en zondag 22 maart in Schouwburg De Meerse in Hoofddorp. 

    Minder dan twee weken voor aanvang van de première werden de voorstellingen noodgedwongen geannuleerd vanwege de ingevoerde Corona-maatregelen. 

    “De verslagenheid was groot. We waren er helemaal klaar voor om de voorstellingen te spelen in De Meerse, maar na de persconferentie kon daar voor onbepaalde tijd een streep door”, aldus producent Dennis Piek.

    “Daarna ga je zoeken naar alternatieven, maar om dat productioneel én financieel haalbaar te krijgen, was een lastige opgave.”

    Dat de voorstellingen van Musical 2.0 nu alsnog een plek hebben gevonden in de zomerprogrammering van de Beurs maakt hem erg trots: 

    "Als Amsterdamse musicalorganisatie kun je hier alleen maar van dromen. Om onze voorstellingen te spelen op zo’n prachtige locatie in het historische hart van de stad is een unieke kans. Hoe vaak zie je nu een musical in de Beurs van Berlage?!”

    Disney’s High School Musical jr is te zien op zondag 12, 19 en 26 juli in de Effectenbeurszaal van de Beurs van Berlage. 

    De voorstelling staat onder regie van Mark van Haasteren en wordt opgevoerd door 36 toptalenten van Musical 2.0. 

    Kaarten zijn verkrijgbaar via www.musical.nl/hsm en www.beursvanberlage.nl

    12-06-2020 om 15:25 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. RUNDFUNK: JACHTERWACHTER OPENT NIEUWE SPEELWEEK OP NUMMER 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De nieuwe Nederlandse speelfilm RUNDFUNK: JACHTERWACHTER is op de eerste avond van de nieuwe speelweek de best bezochte film. 

    De eerste film van het populaire duo Yannick van de Velde en Tom van Kalmthout laat de nummer 2, I SEE YOU, ver achter zich.

     De absurde komedie zou oorspronkelijk eind april uitgaan. 

    Nu de bioscopen weer open zijn is RUNDFUNK: JACHTERWACHTER als eerste nieuwe Nederlandse film uitgebracht. 

    De film draait vanaf afgelopen maandag al in voorpremière en voert sindsdien de lijst aan. 
     
    Naast Yannick van de Velde en Tom van Kalmthout bestaat de komische cast onder meer uit Pierre Bokma, Carly Wijs, Bram van der Vlugt, Kees Hulst en "Dikke" Dennis Overweg.

    Het verhaal
    De keihard werkende Wachtopzichter (Yannick van de Velde) runt zonder enige hulp camping HIVO. De komst van de uitgeleefde ex-wereldster Ronnie Bosboom Junior (Tom van Kalmthout) lijkt een zegen, maar wanneer hij op de vlucht blijkt voor gevaarlijke criminelen, moet het duo er alles aan doen om de camping te redden. En dat dan allemaal heel grappig.

    De makers
    Het scenario van het absurdistische RUNDFUNK: JACHTERWACHTER is geschreven door Yannick van de Velde en Tom van Kalmthout; het duo dat ook verantwoordelijk is voor de gelijknamige succesvolle TV-serie. 

    De film wordt geregisseerd door Gouden Kalf winnaar Rob Lücker (Zeven Kleine Criminelen, Das Wad).

    RUNDFUNK: JACHTERWACHTER is geproduceerd door NL Film in co-productie met KRO-NCRV. 

    12-06-2020 om 15:22 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEET BUNDELT LOCKDOWNCREATIVITEIT OP EP 'PEPER'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Een hele lockdown lang deelde rapper en beatmaker PEET zijn dagelijks leven met zijn fans. 

    Elke week stelde de Brusselse kunstenaar aan zijn Instagram-abonnees voor om samen een nieuwe track te creëren. 

    Van het componeren van de muziek tot het schrijven van de teksten: de fans werden bij alles betrokken en namen zo deel aan deze unieke ervaring. 

    Alle composities die hieruit voortvloeiden, bundelt PEET nu op zijn nieuwe EP, 'PEPER' (spreek uit als 'pépère', Frans voor 'relax', 'op het gemak'), die vandaag 12 juni verschijnt.
       
    PEET bracht eerder al drie albums uit met Le 77 ('C’est Le 77' (2017) - 'Bawlers' (2018) - 'ULTIM' (2019)) en twee soloalbums: 'Peate' (2016) en 'Mecman' (2018). 

    Hij maakte ook nummers met onder meer Blu Samu ('Nathy'), Roméo Elvis ('Smooth') en Zwangere Guy ('Mecman bro' en 'BX By Night' uit diens veelgeprezen plaat 'Wie Is Guy?'). 

    Met de formatie Le 77 speelde hij op Dour en de Lokerse Feesten en eind vorig jaar nog in een uitverkochte AB. 

    Solo opende hij onder meer voor Blu Samu, Zwangere Guy en L'Or du Commun

    Hiphop-media zoals Vice, Chase en Tarmac spraken al vol lof over PEET, en op de Red Bull Music Awards versierde hij een nominatie voor zijn album ‘Mecman’.

    12-06-2020 om 15:20 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.QMUSIC MAAKT DEZE ZOMER RADIO VANOP DE Q-HOTSPOT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    The Summer is here! 

    Deze zomer strijkt Qmusic zoals de voorbije jaren neer in Oostende, maar deze keer op een verrassende plek in de stad. 

    De radiozender zet zes weken lang de Q-Hotspot neer in het Maria Hendrikapark in Oostende. 

    De Qmusic-dj’s maken er vanaf maandag 6 juli, elke dag van 06.00 tot 18.00, radio. 

    De radiozender werkte de voorbije weken intensief samen met de stad Oostende en daaruit kwam het idee van de Q-Hotspot. 

    “Van het strand naar het groen, we maken ons eigen Hyde Park in Oostende deze zomer. En zo is er meer plaats op het strand voor de zonnekloppers”, lacht Qmusic-dj Vincent Fierens

    Vincent maakte vanmorgen samen met Q-collega Sam De Bruyn en burgemeester van Oostende Bart Tommelein de zomerplannen bekend in de ochtendshow op de plek waar de Q-Hotspot doorgaat. 

    De plaats werd muzikaal ingehuldigd door Q-collega’s Sean Dhondt en Maureen Vanherberghen, die een zomerse medley brachten.

    Naast live radio valt er nog heel wat anders te beleven op de Q-Hotspot. 

    Zo zijn er elke dinsdag Movie Nights in samenwerking met het Filmfestival Oostende, dompelen verschillende topartiesten de luisteraars elke vrijdag onder in het zomergevoel met live optredens tijdens de Music Nights en maakt iedereen kans op een unieke overnachting in de Q-Bubble. 

    En aangezien de Vlaming de zomer meer dan ooit in eigen land viert, zorgen Qmusic-dj’s Sam De Bruyn en Jolien Roets elke dag voor de tofste apero op verschillende hotspots in Vlaanderen.

    “Qmusic is dé zomerzender en dat is dit jaar niet anders”, zegt Vincent Fierens. 

    “We zitten niet enkel in Oostende met de Q-Hotspot, maar we blazen de summer-vibes meer dan ooit door heel Vlaanderen. En uiteraard volgen we de nodige richtlijnen. Met Qmusic gaan we tonen dat de zomer meer dan ooit in eigen land is.”

    Sam De Bruyn en Jolien Roets maken radio op hotspots in Vlaanderen

    Qmusic gooit deze zomer niet alleen het anker uit in Oostende. De radiozender stuurt ook Qmusic-dj’s Sam De Bruyn en Jolien Roets op pad doorheen Vlaanderen om de hotspots van de luisteraars te ontdekken en op die locatie elke dag twee uur live radio te maken tijdens het apero moment. 

    “Zonovergoten terrassen, een ongerept plekje in een avontuurlijk bos, bij iemand thuis of een toffe werkplek. We zijn benieuwd naar hoe onze luisteraars hun zomer doorbrengen en welke plaatsen hotspots zijn. Iedereen kan zijn vakantietip delen en zo ontdekken we samen de verborgen parels in ons land”, vertelt Sam.

    Een overnachting in de Q-Bubble 

    Qmusic maakt niet alleen radio vanuit het Maria Hendrikapark in Oostende. 

    De radiozender doet deze zomer ook heel wat luisteraars een unieke beleving in het groen cadeau. 

    Zo kan elke dag één duo in het Maria Hendrikapark overnachten in de Q-Bubble, te midden van de natuur met alles erop en eraan.

    Om ervoor te zorgen dat niemand iets hoeft te missen van de Q-Hotspot, is er een continue livestream te zien op alle kanalen van Qmusic. 

    Wie niet genoeg kan krijgen van de zomerse sfeer kan vanaf 29 juni ook 24 op 24 luisteren naar ‘Q-Summer’. 

    De digitale zender brengt non-stop de beste zomerplaten en is te beluisteren via Qmusic.be en in de Q-app.

    12-06-2020 om 15:19 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANDRÉ HAZES OPENHARTIG IN NIEUWE SINGLE EN VIDEOCLIP: 'EEN DOODGEWONE MAN'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    André Hazes bracht vandaag de eerste single en videoclip uit van zijn in het najaar te verschijnen zevende studio album. 

    Nooit eerder was Hazes zo openhartig. 

    ‘Een Doodgewone Man’ is als het ware een autobiografie van het veelbewogen leven van de zanger. 

    De single is een Nederlandse bewerking van Ozzy Osbourne en Elton John’s ‘Ordinary Man’, door André naar zijn eigen hand gezet.

    ‘Een Doodgewone Man’ wordt ondersteund door een extended videoclip van ruim acht minuten die als een kleine, maar explicite speelfilm de single omlijst. 

    In de kortfilm worden we meegezogen in de donkerste dagen uit het veelbesproken privéleven van de zanger. 

    Bekijk de videoclip hier.

    André Hazes is sinds ‘Leef’ erg populair in Vlaanderen en bevestigde zijn sterrenstatus met zijn veelgesmaakte deelname aan Liefde Voor Muziek. 

    André staat tot op heden met 3 van zijn solo-albums hoog in de Ultratop albumlijsten

    12-06-2020 om 15:16 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIJPE LIJPE BRENGT ZIJN 'DAGBOEK' UIT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    De afgelopen weken werd er al gehint naar nieuwe muziek van Lijpe. 

    Het langverwachte album ‘Dagboek’ kwam vandaag uit. 

    Dat Lijpe tot één van de meest gewaardeerde artiesten van de hiphop scene behoort heeft hij o.a. te danken aan zijn hoge productiviteit. 

    Sinds 2015 bracht hij elk jaar een album uit, waardoor hij maar liefst vier keer in de Vlaamse Ultratop charts stond. 

    Al eerder waren van dit nieuwe album de persoonlijke singles ‘Mijn Story’ en ‘Alleen Soms’ te beluisteren. 

    Het album telt twaalf tracks en bevat geen enkele gastbijdrage.

    Lijpe heeft ervoor gekozen om zijn persoonlijke verhaal zelf in de vorm van een muzikaal dagboek naar buiten te brengen als een ode aan zijn fans. 

    ’Met dit album wil ik de kracht van mijzelf en mijn achterban belichten. Ik heb gedurende mijn hele carrière heel veel te danken aan mijn fans en de hoeveelheid support en liefde die ik de afgelopen jaren heb gekregen van hen. Dat heeft ervoor gezorgd dat we staan waar we nu staan. Dat is ook de reden dat dit een gehele soloplaat is geworden zonder featurings.'
    - Lijpe

    Over Lijpe
    Abdel Achahbar, beter bekend als Lijpe, behoort zonder twijfel tot de meest legendarische rappers van Nederland en omstreken en is sinds 2015 onmisbaar in de hiphop scene. Wat Lijpe zo bijzonder maakt is zijn krachtige, zelfverzekerde stem en ijzersterke teksten vol emotie, waarvan hij ieder woord vanuit zijn hart schrijft. Zijn eerste songs, ‘Waar Ik Morgen Ben’ en ‘Ogen In Je Rug’, bracht hij in 2015 uit. In datzelfde jaar maakte hij deel uit van het revolutionaire album ‘New Wave’ en bracht hij ook zijn debuutalbum ‘Levensles’ uit. Vervolgens wist hij een plek te bemachtigen op de line-up van gevestigde festivals, zoals Lowlands en Appelsap. Na ‘Levensles’ volgde het album ‘Jackpot’, die inmiddels beiden een gouden status hebben bereikt in Nederland. De loyaliteit en steun van zijn fans hierbij is ongekend. Hoewel de muziek van Lijpe bijna niet gedraaid wordt op radiostations scoort hij aanzienlijke cijfers op YouTube en Spotify en ondanks dat Abdel zich niet focust op het maken van 'hits', maar juist op pure hiphop tracks, stond hij in Vlaanderen al 4 keer in de top 20 van de Ultratop album charts (Fastlife #6, Andere Leven #7, Jackpot #12 en Zandloper #13).

    12-06-2020 om 15:14 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VIDEOLAND BRENGT DRIEDELIGE DOCUSERIE OVER FRED VAN LEER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fred van Leer, stylist, presentator, theatermaker en ondernemer. 

    Vanaf 26 juni verschijnt bij Videoland een driedelige docuserie over Fred. 

    In drie afleveringen geeft hij zich bloot en laat hij zien dat er veel meer schuilgaat achter het zogenaamde glitter & glamour wereldje.

     De drie delen van ‘Fred: Het Andere Gezicht’ verschijnen 26 juni tegelijk en exclusief bij Videoland.

    Door het harde werken heeft Fred veel succes. 

    Een kledinglijn, TV programma’s, grote theatertour, een boek en een kerstballenlijn. 

    Hij heeft inmiddels 881.000 volgers op Instagram en zou zijn verjaardag dit jaar twee avonden vieren tijdens ‘Fred & Friends’ in een uitverkocht Ahoy.

    Fred zit nooit stil en is altijd bezig met het succes van morgen. 

    Nooit in het nu. 

    Hij staat 24/7 aan en dat is een instelling waardoor hij dit allemaal heeft bereikt. 

    Maar dat succes is verslavend en zorgt continue voor een gevecht met zichzelf. 

    Een gevecht tussen de vrolijke, extraverte en energieke Fred en de rustige, introverte en emotionele Fred. 

    Verder is hij open over zijn jeugd en zijn onzekerheden.

    Documentairemaker Jonathan de Jong heeft Fred gevolgd in een van de meest bewogen jaren uit zijn leven: 2019.

    Een jaar waarin alles voor de wind lijkt te gaan, totdat hij in het ziekenhuis belandt en drie operaties in drie weken moet ondergaan. 

    Jonathan: “Een jaar lang in de huid kruipen van een man die elke dag het allerbeste van zichzelf vraagt, was net zo vaak indrukwekkend als beangstigend.”

    De Videoland Original ‘Fred: Het Andere Gezicht’ is geregisseerd door Jonathan de Jong en alle drie de delen zijn vanaf 26 juni te zien bij Videoland.

    12-06-2020 om 15:10 geschreven door Ilyas Baert


    Categorie:Actualia


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs