10 september 2010 Geregeld zal er een bericht bijgeplaatst worden en dit tot ongeveer het einde jaar. Dit kan gaan over de voorbereiding van de bruiloft tot over de bruiloft zelf en ook over de huwelijksreis.
11-04-2010
Overleg vooraf
Het voornaamste was gedaan. Nu nog alle details invullen. Dus in het najaar van 2008 aan de slag: wat moet er in grote lijnen allemaal gebeuren? Wat moeten we eerst doen enz. Het zijn de klassieke dingen: Gemeentehuis en/of kerk? Wanneer gaan we het vertellen, en aan wie? Wat voor feest willen we? Kleding voor bruid en bruidegom? Bloemen? DJ? Ceremoniewagens? Ceromoniemeester? Uitnodigingen? Fotograaf? Ringen? Bedankje? En alle mogelijke details die er tussen hangen. We hadden er dus voor gekozen om het onze ouders en broers/zusters te vertellen op nieuwjaarsdag en het mocht echt uit de band springen. Op de 1ste januari 2010 hebben we iedereen getrakteerd op champagne. En we keken niet op een fles. De verrassing was echt totaal! Fijne dag geweest! Kleding voor bruid en bruidegom: we hebben een hele reeks bruidswinkels gezien. Echt vermoeiend. Belangrijk was dat we beiden content waren met passende kleding voor ons formaat en ook dat de verkopers liefde hebben voor hun vak. Niet enkel de centen. Na de bruiloft meer informatie over de winkel. Bloemen? We hebben gekozen voor mensen van eigen bodem en voor mensen die nog echt kijken naar de noden van de mensen die voor hen staan. Niet naar de show. Meer informatie over de bloemenwinkel na de bruiloft. DJ: dat was een heel stuk moeilijker. We zijn bij vele mensen raad gaan vragen. Tenslotte hebben we iemand gekozen uit enkele DJ's die "de Lork" ons aangeraden had. De DJ die wij gekozen hadden, maakte echt tijd om te horen wat we wilden of wat we NIET wilden. En deze zocht mee naar mogelijke oplossingen om "onze voorstelling van een goed feest voor ons twee", tot een goed einde te brengen. Later zetten we zijn gegevens bij op deze site. Ceromoniewagens? Na wat rondkijken naar de mogelijkheden, waren het vrij vlug eens om een lange Amerikaanse limousine te nemen. Ook waren we het eens geworden om een recent model te nemen. Later meer op deze site.Ceremoniemeester: dergelijke dingen regelen: Linda was van oordeel dat Peter daar een kei in is. Daarom hebben we er geen genomen. Uitnodigingen? Voor ons een lange en moeilijke weg. Na wat zoekwerk moet je gaan kiezen uit honderden mogelijke kaartjes. We hebben dat opgelost, door elke maand een eliminatie door te voeren. Van honderden naar honderd. Van honderd naar een dertigtal. Van een dertigtal naar een vijftal. Van een vijftal hebben we de knoop door gehakt, naar één bepaald model. We hebben ook afgesproken hoe we dat gaan afgeven/versturen. Binnenkort meer hierover. Fotograaf? We hadden nogal wat fotografen gebeld en gemaild. Duur en je weet NIET wie voor je staat. Ook bij weinigen kreeg je een goed gevoel. Veel centen, weinig inbreng. Ongeveer hetzelfde probleem als bij de DJ. Uiteindelijk hadden we oude contacten aangesproken, waarvan we wisten dat die fotografeerden. En ja, er waren er nog die interesse hadden. Onze huidige fotograaf was de eerste die daarvan reageerde. Het werd ons direkt duidelijk dat ook deze moeite deed om van onze dag een mooie dag te maken. Ook belangrijk was dat we er achteraf geen al te veel "geloop" hadden voor eventuele bijkomende bijbestellingen ed. Binnenkort zullen we ook onze fotograaf bekend maken op deze site. Ringen: daar hadden we geen problemen bij. We hebben allebei dezelfde smaak over dit. Ook de juwelier zullen we later bijplaatsen op de site. Bedankje: we zijn nagegaan wat mogelijkheden er allemaal waren. Maar we hadden allebei hetzelfde in ons achterhoofd. Later wordt ook dit bekend gemaakt op deze site. Dit alles was onze tijdsbesteding in onze vrije uren in de winter van 2009-2010 en tot nu. En er volgt nog.