Onze favoriete linken 1
  • Onze feestzaal
  • Ringen
  • Huwelijkskleding
  • Foto's v/d huwelijksdag
  • Foto's v/d huwelijksreis
  • Reisagent
  • Official site hotel huwelijksreis
  • Hotel huwelijksreis op youtube
    Onze favoriete linken 2
  • Kapper Linda
  • Drukker
  • Bloemist
  • DJ
  • Limousine
  • Huwelijk Linda en Peter
    10 september 2010
    Geregeld zal er een bericht bijgeplaatst worden en dit tot ongeveer het einde jaar. Dit kan gaan over de voorbereiding van de bruiloft tot over de bruiloft zelf en ook over de huwelijksreis.
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe zijn we aan deze huwelijksplannen gekomen?
    Na jaren (af en toe bij gelegenheid) er over gepraat te hebben, waren we eens op vakantie in Mallorca in oktober 2007. Ook daar hadden wij erover gepraat. Toen kwamen er ook verscheidene zware feiten boven, die ons als koppel getekend hebben. Er was de dood van Peter zijn vader, Linda die jaren gesukkeld heeft met haar gezondheid, het plotse overlijden van Linda haar broer, Linda haar moeder, die heel nipt door het oog van de naald is gekropen enz. . En dit alles deed ons beseffen dat we echt niet meer konden uitstellen. Daarvoor was het altijd: we gaan er eens werk van maken, maar er kwam niets van. Nu hebben we een "net iets anders" zinnetje gebruikt: we gaan er nu werk van maken! Natuurlijk hadden wij er daar goed op geklonken. Zie foto's.



    30-08-2009 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuze feestzaal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De keuze van de feestzaal was niet zo vanzelfsprekend. Al lijkt dat zo wel. We hebben in de winter van 2007- 2008 een hele resem mogelijke zalen en feestzalen ed opgeschreven. Met de tijd die verstreek, in die winter, hadden we onder ons twee al beslist geen dingen zelf te willen doen, ivm zaal, eten, drinken ed. Dus de mogelijkheden werden al dadelijk sterk gereduceerd. Hadden we nog keuze uit de zalen die vroeger door de familie en kennissen werden gebruikt. We hadden er ook voor gekozen om een feestzaal te nemen met een fatsoenlijk niveau. Nogmaals een sterke reductie van de aantal mogelijkheden. Het moest een dag worden die zeker niet vergald kon worden door slecht eten of drinken, of door slechte bediening of door een slechte accomodatie. Na prijzen gevraagd te hebben bleek dat die prijzen niet echt ver uit elkaar lagen. Mogelijkheden waren gelegen in Genk, Hasselt, Houthalen en Kuringen. Toen moesten we eigenlijk niet lang nadenken om voor de familie te kiezen. Dus het is "De Lork" geworden. Wij zijn in augustus 2008 naar De Lork gegaan om de zaal te reserveren. Bleek dat de zaal in 2010 al enkele reservaties had. Gelukkig nog niet op onze datum. Zie meer via de volgende link: http://www.lorka.be/

    06-09-2009 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe hebben wij onze huwelijksdatum gekozen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hebben elkaar leren kennen op de 10de september 1983. We zijn enkele jaren later gaan samenwonen.
    Dus dit jaar wonen wij ( vanaf maart) 25 jaar samen. Bij het kiezen van de datum waren we beiden het er volledig over eens dat we dit de 10de september wilden doen. Toen we in 2007, op onze vakantie in Mallorca op de kalender keken (GSM), was 2010 het eerste jaar, dat in aanmerking kwam. Anders was het 2011. We waren allebei van mening dat we geen jaar of jaren meer moesten verliezen. Dus de datum was toen al geweten voor ons! 
    Klik op de foto om hem te vergroten.

    12-09-2009 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overleg vooraf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het voornaamste was gedaan. Nu nog alle details invullen. Dus in het najaar van 2008 aan de slag: wat moet er in grote lijnen allemaal gebeuren? Wat moeten we eerst doen enz. Het zijn de klassieke dingen: Gemeentehuis en/of kerk? Wanneer gaan we het vertellen, en aan wie? Wat voor feest willen we? Kleding voor bruid en bruidegom? Bloemen? DJ? Ceremoniewagens? Ceromoniemeester? Uitnodigingen? Fotograaf? Ringen? Bedankje? En alle mogelijke details die er tussen hangen. We hadden er dus voor gekozen om het onze ouders en broers/zusters te vertellen op nieuwjaarsdag en het mocht echt uit de band springen. Op de 1ste januari 2010 hebben we iedereen getrakteerd op champagne. En we keken niet op een fles. De verrassing was echt totaal! Fijne dag geweest! Kleding voor bruid en bruidegom: we hebben een hele reeks bruidswinkels gezien. Echt vermoeiend. Belangrijk was dat we beiden content waren met passende kleding voor ons formaat en ook dat de verkopers liefde hebben voor hun vak. Niet enkel de centen. Na de bruiloft meer informatie over de winkel. Bloemen? We hebben gekozen voor mensen van eigen bodem en voor mensen die nog echt kijken naar de noden van de mensen die voor hen staan. Niet naar de show. Meer informatie over de bloemenwinkel na de bruiloft. DJ: dat was een heel stuk moeilijker. We zijn bij vele mensen raad gaan vragen. Tenslotte hebben we iemand gekozen uit enkele DJ's die "de Lork" ons aangeraden had. De DJ die wij gekozen hadden, maakte echt tijd om te horen wat we wilden of wat we NIET wilden. En deze zocht mee naar mogelijke oplossingen om "onze voorstelling van een goed feest voor ons twee", tot een goed einde te brengen. Later zetten we zijn gegevens bij op deze site. Ceromoniewagens? Na wat rondkijken naar de mogelijkheden, waren het vrij vlug eens om een lange Amerikaanse limousine te nemen. Ook waren we het eens geworden om een recent model te nemen. Later meer op deze site.Ceremoniemeester: dergelijke dingen regelen: Linda was van oordeel dat Peter daar een kei in is. Daarom hebben we er geen genomen. Uitnodigingen? Voor ons een lange en moeilijke weg. Na wat zoekwerk moet je gaan kiezen uit honderden mogelijke kaartjes. We hebben dat opgelost, door elke maand een eliminatie door te voeren. Van honderden naar honderd. Van honderd naar een dertigtal. Van een dertigtal naar een vijftal. Van een vijftal hebben we de knoop door gehakt, naar één bepaald model. We hebben ook afgesproken hoe we dat gaan afgeven/versturen. Binnenkort meer hierover. Fotograaf? We hadden nogal wat fotografen gebeld en gemaild. Duur en je weet NIET wie voor je staat. Ook bij weinigen kreeg je een goed gevoel. Veel centen, weinig inbreng. Ongeveer hetzelfde probleem als bij de DJ. Uiteindelijk hadden we oude contacten aangesproken, waarvan we wisten dat die fotografeerden. En ja, er waren er nog die interesse hadden. Onze huidige fotograaf was de eerste die daarvan reageerde. Het werd ons direkt duidelijk dat ook deze moeite deed om van onze dag een mooie dag te maken. Ook belangrijk was dat we er achteraf geen al te veel "geloop" hadden voor eventuele bijkomende bijbestellingen ed. Binnenkort zullen we ook onze fotograaf bekend maken op deze site. Ringen: daar hadden we geen problemen bij. We hebben allebei dezelfde smaak over dit. Ook de juwelier zullen we later bijplaatsen op de site. Bedankje: we zijn nagegaan wat mogelijkheden er allemaal waren. Maar we hadden allebei hetzelfde in ons achterhoofd. Later wordt ook dit bekend gemaakt op deze site. Dit alles was onze tijdsbesteding in onze vrije uren in de winter van 2009-2010 en tot nu. En er volgt nog.

    11-04-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    02-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze huwelijksreis: hoe kwamen we eraan?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de winter van 2008-2009 kwam natuurlijk ook een huwelijksreis ter sprake. Waar zouden wij naar toe gaan? we hadden aanvankelijk twee dingen gedaan. Ten eerste: onze eigen ideeën eens vlug opgeschreven ( Egypte, Canarische eilanden, Griekse eilanden, Malta, Italië, Spanje, Filipijnen, Thailand,  ... ) en ten tweede zijn we ook gaan "googelen" naar de meest favoriete en mooiste huwelijksreis- bestemmingen. ( Mexico, Thailand, Bali, Kaap Verdische eilanden, Seychellen, Brazilië, Costa Rica, Dominicaanse republiek, Cuba, Jamaica, Indonesië, ... ). Keuze te over! Die toch in ons achterhoofd houdend hebben wij het toch even anders gaan bekijken. Wat moet een huwelijksreis anders zijn dan andere reizen van ons? Even onze opsomming: moet romantisch zijn; ergens waar wij anders niet naar toe gaan onder normale omstandigheden; een zorgeloze vakantie, zonder onrust ed; we moeten naar de gekozen bestemming kunnen gaan en daar ook eens de omgeving kunnen verkennen en zonder om de haverklap een natuurramp; als het kan ook wat cultuur en historie meepakken, ons hotel moest van een degelijk niveau zijn en de beoordelingen over dat hotel moesten minimaal 90% zijn of 9 op 10. Dan bleven er er nog heel erg weinig bestemmingen over: zeker: Mexico, Dominicaanse Republiek. Randgevallen: Egypte, Cuba. In 2009 dan maar eens gaan rondvragen aan familie, kameraden en kennissen gaan vragen wat ze van hun vakantie vonden ( 1 van de 5 vakantiebestemmingen), zonder dat ze wisten waarom wij dat vroegen. Daar werden we echt niet veel wijzer van. Wel heeft de tijd en wat research veel duidelijk gemaakt. Egypte en Cuba zijn momenteel niet de ideale vakantiebestemmingen. Ook de Dominicaanse Republiek is afgevallen, wegens te weinig te zien, buiten de hotels zelf. Bleef Mexico over, ondanks de dreigende tropische stormen. Dus einde 2009 eens gaan zoeken bij de reisagenten naar de boeken over Mexico. Daaruit bleek, dat een korte rondreis het meest aangewezen was voor een huwelijksreis.( Je kan ook 2, 3 of 4 weken begeleid rondtrekken). Dan nog de hotels. Iedere agent had zijn eigen mening daarover. Natuurlijk ieder met zijn boekjes, maar ieder dan nog zijn favoriete hotels. Peter had afgesproken met Linda dat we een andere manier van advies moesten vinden. Toch staat het op hun sites: ze hebben elk hun geselecteerde reisagenten. Bij Jetair = Selectair, bij Neckermann degene die ook Pegase mogen verkopen.Van beide hebben we enkele agenten in Limburg gevonden. Bleef dan nog over om eerst nog onze eigen keuzes vooraf te maken: wat lijkt ons het beste. Qua hotels boden beide hetzelfde niveau. Qua rondreizen ook, maar bij Neckermann konden we pas vertrekken einde september voor de rondreis. Bij Jetair de 17de voor de rondreis.We hadden ook zo onze eigen eisen voorgeschoteld om het zoekwerk een beetje te vereenvoudigen. Voor ons was het resultaat: Hotel Iberostar Grand Paraiso, Hotel Iberostar Paraiso Maya, Hotel Iberostar Paraiso Lindo, (Neckermann) Hotel Riu Palace Mexico, Playa del Carmen of Hotel Riu Playacar, Playa del Carmen of Riu Yucatan, Playa del Carmen (Jetair). In februari 2010 hebben we zo'n Selectair bezocht en het was me direct duidelijk dat die spreken met ruime ervaring.Ook (toch degene waar we geweest waren), die wou echt details weten, wat voor ieder van ons twee, de vakantie echt geslaagd kan maken. Die vroegen ook: waar "vallen" we over en wat moet er zeker bij. We waren naar ginds gegaan met de vraag een reis voor ons te zoeken eender waar. Na een half uurtje vrij intensief vragen stellen ed, kwam men (heel raar) tot het volgende voorstel: Combinatie van een korte rondreis en daarna Hotel Riu Palace, Mexico of als tweede keuze Riu Yucatan. We moesten er daarna echt goed mee lachen! We hadden dan ook direct besteld. Normaal gezien moet er bij ons nog andere adviezen en voorstellen volgen. Ook heeft men ons voorgesteld om de comfort- service erbij te nemen en dit hebben ook dadelijk aan genomen ( is echt een aanrader!). Via "onze favoriete linken" vindt je meer over ons hotel. Via de volgende link meer over deze reisagent: http://www.jetnet.be/selectair-travelpartners

    02-05-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    26-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De uitnodigingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit bericht is geschreven op de 8ste mei en zal op 26 juni zichtbaar worden.
    De uitnodiging hebben jullie ontvangen of die gaan jullie spoedig ontvangen, anders waren jullie dit bericht niet aan het lezen.
    Jullie hebben niet allemaal dezelfde gekregen. Sommige enkel de mededeling, sommigen enkel uitgenodigd voor het "avondfeest", sommigen enkel uitgenodigd voor het "namiddagfeest", sommigen voor beiden, en sommigen hebben daarbij een leuke verrassing nét voor het feest.
    Ook dit was bekend van begin mei. Voor meer informatie over onze drukker, zie volgende link:  http://www.netstart.be/bedrijf/bura-puls

    26-06-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opzet verdeling van het feest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bericht geschreven op 9 mei 2010. zal op de 27ste juni zichtbaar worden. We wisten al vanaf de dag dat we zaal reserveerden, wat we wilden. Toch raadden zij (de Lorka) ons aan om alles zo lang als mogelijk te laten bezinken. De tijd brengt soms dingen aan het licht, die een andere kijk op de zaak brengen. Toch zijn wij bij ons eerste gedacht gebleven.Voor de namiddag nodigen wij de naaste familie uit, Peter en Meter, de getuigen en ook alle mensen die een "rijpere" leeftijd hebben of minder goed kunnen. Hier ligt de nadruk op het gezellige praten en herinneringen ophalen. Heel belangrijk voor ons, maar ook voor hen! Het is ook heel stuk minder vermoeiend voor iedereen, die namiddag. Onze zaal voor de namiddag ligt aan de voorzijde, rechts.
    Voor het avond- gedeelte: natuurlijk ook de naaste familie ed, maar dan ook de mensen die een "jeugdigere" leeftijd hebben. De nadruk ligt hier op het uitbundig plezier maken. Voor sommigen is dat goed dansen, voor sommigen gezellig praten met goede muziek erbij. Natuurlijk hebben we genoeg voorzien voor de hongerigen en dorstigen. Onze zaal voor het avondgedeelte ligt volledig aan de achterzijde. Achteraf zullen we weten of onze opzet geslaagd was.

    27-06-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze bloemist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bericht geschreven op de 24ste april 2010. Zal pas zichtbaar zijn op de 31ste juli.
    Via volgende link meer over onze bloemist: http://www.bopha.be/ .
    Onze bloemstukken en versieringen zullen na de bruiloft bijgeplaatst worden.


    31-07-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    14-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juwelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bericht geschreven op 23 mei 2010, zal zichtbaar worden op de 14de augustus 2010.
    Onze ringen kiezen was niet moeilijk. daarover hebben we altijd dezelfde smaak gehad.
    Ondanks dat we eigenlijk al wisten waar we onze ringen gingen halen, wilden toch eens kijken bij de concurrenten. Ook hebben we veel raad gekregen van familie en kennissen. Waarvoor dank.
    We zullen ongeveer bij een 20-tal juweliers geweest zijn: In de etalage kijken en daarna eventueel binnengaan om verder te kijken. Bij een tiental zij we binnen geweest. We zijn dan toch naar onze oorspronkelijke keuze van juwelier terug gegaan. Zie volgende link voor meer informatie: http://www.degreeve.be/
    Foto's van onze ringen worden na de bruiloft bijgeplaatst.

    14-08-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    27-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe verloopt onze dag?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Even een korte uiteenzetting van hoe onze dag verloopt, dit om de meest gestelde vragen...
    - Nodige voorbereidingen zoals kleding, coiffeure, bloemen, ringen enz ...
    - Ophaling van de speciale gasten
    - 13u30 Trouw op gemeentehuis
    - Korte fotoshoot op locatie

    - Vanaf 15u00, verwelkoming van de genodigden en feest namiddag. Deze blijven tot ten laatste 20u. De zaal voor deze is aan de voorkant en parkeren aan de voorkant. Degene waarvoor een andere regeling is zijn al aangesproken.
    PS belangrijke wijziging: "Die van de namiddag" moeten ook langs achteren ...

    - Vanaf 20u00, verwelkoming van de genodigden en avondfeest. Parkeren liefst aan de achterkant, het feest is ook aan de achterkant. Moest er geen plaats meer zijn aan de achterkant kan je nog opzij of aan de voorkant parkeren.

    27-08-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    10-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Limousine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit bericht is geschreven op de 20ste februari 2010. Zal zichtbaar worden op de 10de september 2010.
    Ook de limousine was al vroeg geregeld. Was op dat ogenblik, van degene die nog vrij waren, de beste koop, rekening houdend met onze voorkeur en met de factoren die in de meerprijs komen. We wisten al vrij vlug wat we wilden ( zomer 2009), maar ook hier was de juiste keuze niet zo vanzelfsprekend. Tijdig bestellen is sterk aan te raden.
    Via volgende link kom je meer te weten over de firma van onze keuze. http://www.nightlifelimos.be/index.html
    Foto's van onze limousine ed worden na de bruiloft bijgeplaatst. Zie dan naar de link met fotoboek van onze bruiloft.

    10-09-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons bedankje bij het naar het huis gaan.
    Bericht geschreven op 12 december 2009, zal zichtbaar worden op de 11 september 2010.
    Over ons bedankje waren wij beiden het eens. Het moest iets zijn voor het goede doel, door een goed doel. Daarmee willen wij de aandacht trekken naar organisaties die het moeilijker hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Maar toch zijn deze organisaties meer dan zéér noodzakelijk in de maatschappij. Vandaar dat ons bedankje gemaakt is door "de LINK". Het geeft ons, telkens wij eentje weggeven, een goed gevoel in ons hart! Wij hadden gekozen voor de "klokjes" met de huwelijksringen erop, maar er zijn meer mogelijkheden. We kunnen dit al zeggen, het is de prijs waard maar goedkoop is het niet. Het is maar dat eventueel geïnteresseerden het vooraf al weten. Voor meer informatie, neem gerust contact met ons. We zullen jullie dan de gegevens ed doorgeven.

    11-09-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze fotograaf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit bericht is geschreven op 20 maart 2010 en zal zichtbaar zijn op 11 september 2010.
    Onze fotograaf is een oud collega van Peter en haar passie is fotograferen.
    Dus beide hadden voordeel bij deze keuze: Sandra kon haar hobby uitoefenen en in ons geval hadden wij alle foto's achteraf vrij ter beschikking op een DVD. Wat voor ons de doorslag gaf was, dat Sandra ons als koppel, met de vragen voorop stelde en niet het eigen gewin en goeddunken. Naar onze mening een wereld van verschil. Ook hadden we al "werk" van haar gezien. We zijn er zeker van dat ze dit zéér goed zal doen. Achteraf zal blijken of we gelijk hadden.

    Voor degene die interesse hebben voor onze fotograaf:
    Ze laat ons weten dat wij de vragen, via ons, aan haar zullen doorspelen en andersom. Moest er meer dan interesse zijn, dan zal ze rechtstreeks afspreken. ( "Part of the deal" ). Dus je weet ons te vinden moest je interesse hebben.

    11-09-2010 om 00:00 geschreven door Linda en Peter


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze DJ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit bericht is geschreven op de 28ste februari 2010 en zal zichtbaar zijn op de 11de september.
    Onze DJ is Jo Vannut en is afkomstig uit Hasselt, Kuringen.
    Voor de Hasselaren geen onbekende! Foto's van de DJ in actie op onze bruiloft, zullen bijgeplaatst worden.
    Meer gegevens via volgende link:
     http://goudengids.truvo.be/Diskjockeys/J.T.D._Dj_Jo_Vannut/Hasselt/nl_
    BE_YP_FREE_1039849_0000_2044700_6185_00000

    11-09-2010 om 19:29 geschreven door Linda en Peter


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleding van bruid en bruidegom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Dit bericht is geschreven op de 30ste november 2009. Zal zichtbaar worden op de 11de september 2010.
    Via volgende link komen jullie meer te weten over waar we alle twee onze kleding gekocht hebben.
    Wij hebben NIET de trends gevolgd maar ons eerst laten adviseren en ook puur gekozen naar de persoonlijke gevoelens van ons beiden. Al de rest was NIET belangrijk. Foto's van onze kleding zullen bijgeplaatst worden.

    11-09-2010 om 19:30 geschreven door Linda en Peter


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt.

    Bedankt aan iedereen.
    Vooral aan de mensen die geholpen hebben aan de organistie en die gewerkt hebben achter de schermen. Zonder hen was dit feest belange niet zo prachtig geweest.
    Bedankt aan alle familieleden, vrienden, kennissen, collega's. Zonder hun enthousiasme was het feest veel minder leuk geweest.
    Maw:
    We hebben beide met volle teugen genoten vanaf de eerste seconde toen we zijn opgestaan tem de laatste seconde toen we naar huis zijn gegaan.
    We beiden kunnen zeggen dat onze opzet geslaagd was.

    11-09-2010 om 23:22 geschreven door Linda en Peter




    Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 09-2009
  • 08-2009

    Er worden nog berichten bijgeplaatst vanaf heden tot het einde van 2010
    Gastenboek
  • Proficiat !!!
  • mooie foto's
  • Bedankt
  • Het langverwachte feest,
  • proficiat

    Je kan hier een berichtje achter laten in ons gastenboek. Klik hieronder op" klik hier voor gastenboek" ...



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs