Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Honda NC 700 S DCT
02-03-2012
Welkom op mijn blog,
Na een jaartje gereden en genoten te hebben van een Yamaha XJ6 Naked model 2012, heb ik hem ingeruild voor een Honda NC 700 S met Dual Clutch Transmission model 2013.
Waarom vragen er velen zich af ?
Als je de informatie leest, die Honda bij de NC 700 DCT serie geeft, begin je al snel na te denken : zou dat niks voor mij zijn.
Schakelen is leuk en zeker sportief, maar hoe leuk of sportief je schakelen ook vindt de DCT doet het echt beter en véél sneller, en al gauw ben je vergeten waarom je schakelen zo leuk en sportief vond en dat heb ik ondervonden dat dit wondertje van techniek echter véél meer in zijn mars heeft dan een vulgaire automaat.
De Dual Clutch Transmission schakelt op en af net zoals je dat met een gewone versnellingsbak doet maar dan véél beter. Het "kick down" effect terugschakelen als het gas plots opengegooid wordt werkt ronduit verslavend want altijd en overal gaat de motor er meteen gezwind vandoor als je hem daartoe aanzet. Bovendien gebeurt het op- en afschakelen zo snel en feilloos. Midden in de bochten en zelfs tijdens remmaneuvers storen de wisselingen van de versnellingen nooit het rijgedrag van de motor. Je hebt ook altijd en overal tractie omdat je steeds in de juiste versnelling staat.
Het is echt een plezier om met de Honda NC 700 SA rustig te toeren en te genieten van de mooie natuur in de Ardennen.