1.Wat hebben jullie gevonden in de artikels uit de Reader.
* Belangrijk dat je ook kan manipuleren en exploreren van allerhande * Werkinstrumenten, kleding,.. (spullen die je met je fantasie kan veranderen in verschillende materialen) * Duidelijke begrenzing, bv door echt kunnen binnen en buiten wandelen (huishoek -> deur) * Kleuters blijven stimuleren * Jongenspop/meisjespop * Accessoires maken het nog echter * Best in nabijheid van bouwhoek -> spel kan vaak samengaan * Jongste kleuters vooral eerst materiaal manipuleren, dan pas over gaan op rollenspel * Overzichtelijke inrichting: alles op een vaste plaats * Spelkarakter moet bewaard worden
2.Welke impulsen zou je kunnen geven om beter / rijker spel te bekomen in deze hoek?
* Focussing * Voorstellen hoe je de materialen kan gebruiken * Impulsen geven om nog beter in de rol te komen * Pictogrammen/ stappenplan (om iets te koken, wassen, .. ) * Op bezoek gaan, mee gaan in het rollenspel en vragen stellen over wat de kleuter doet * Kls voor problemen stellen in het spel -> probleemoplossend laten denken
3.Welke materialen zou je toevoegen om beter / rijker spel te bekomen in deze hoek?
* Echte materialen
* Samenhangende materialen (telefoon bij telefoonboek)
* Niet gestructureerd materiaal ( blokjes die gebruikt kunnen worden voor verschillende dingen, rietjes die dienen als frietjes,..) * Verkleedkledij (om nog beter in de rollen te komen)