Verrijkingsideeën
|
Wat
wil je kleuters zien doen = handelingen?
|
Concrete
impulsen
|
Boodschappenlijst
|
Dat ze de juiste
ingrediënten zoeken die op de lijst staan
|
- Zou
je voor mij de nodige ingrediënten willen gaan halen, we gaan taarten bakken.
|
Verpakkingsmateriaal
|
Dat kleuters leren
de juiste verpakking te nemen voor de ingrediënten om ze in te verpakken.
|
- Hoe zou je de taart verpakken
zodat ik ze heel thuis krijg
- Wil je het brood in een broodzak
doen?
|
Prijslijst,
geld
|
Leren hoeveel alles
waard is. Leren tellen.
|
- Als ik dit allemaal koop hoeveel
moet ik dan betalen?
- Als ik jou 5 euro geef hoeveel
moet ik dan terug krijgen?
|
Materiaal
installeren in de winkel
|
De kleuters laten
experimenteren met het materiaal en laten sorteren van de broodwaren.
|
- Ik
heb dit broodwaar en waar moet ik dat leggen in de winkel.
|
Bankkaarten
en bancontactmachine
|
Het betalen met een
kaart, het vormen van een code
|
- Wat wil je met de kaart doen
- Wil je de code ingeven
- Kan ik betalen met mijn bankkaart
|
Reclamefolder
|
Ze kunnen erin
bladderen en kijken wat ze willen kopen.
|
- Wat zoek jij?
- Wil je de reclamefolder inkijken.
|
Verschillende
van koekjes sorteren in dezelfde vorm van doos.
|
Het juiste koekje in
het juiste doosje leggen.
|
- Past het koekje in het doosje
- Ben je er zeker van?
- In welke doosje moet het koekje
|
Ontwikkelingsdomein:
Denkontwikkeling
Verrijkingsidee
1: Weegschaal voor de koekjes te wegen
Verrijkingsidee
2: Open/ gesloten bord in de winkel
26-02-2014 om 15:37
geschreven door groep16
Categorie:DAG 2
|