Foto
Inhoud blog
  • Digitale prentenboeken
  • prentenboeken
  • bijlage 1 : taakverdeling
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    hoekentraject 2011 boekenhoek 1
    Groepsleden : Shana ,Rosalie , Frederika, Sharina , Selena , Olivia
    10-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Digitale prentenboeken
    hieronder een link naar twee digitale prentenboeken:
    - Een zaadje in de wind, E. Carle
    - Appie en opa en de appelboom, R. Visser

    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20081106_eenzaadjeindewind01

    http://www.appieenopa.nl/film/appelboom.html

    Bijlagen:
    http://http://www.appieenopa.nl/film/appelboom.html    
    http://http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20081106_eenzaadjeindewind01   

    10-03-2011 om 16:01 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prentenboeken










    10-03-2011 om 15:43 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.






    10-03-2011 om 15:42 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijlage 1 : taakverdeling

    Bijlage 1: PROCESTAKEN/taakverdeling

     

    Aangezien het hoekentraject een groepswerk is, is efficiënt vergaderen en doelgericht werken zeer belangrijk. We raden je dan ook aan om de tijd die je ter beschikking hebt, nuttig te besteden. Vandaar dat we vragen om volgende functies te verdelen en tijdens de tweedaagse op te nemen. Per stap wissel je van taak.

     

    Stap 1

    Stap 2

    Stap 3

    Stap 4

    Stap 5

    Gespreksleider

    ·         Zorgt dat iedereen uit de groep aan het woord komt.

    ·         Zorgt dat de inhoud van de opdrachten correct wordt uitgevoerd.

    Frederika

    Frederika

    Selena

    Olivia

    Frederika

    Tijdsbewaker

    ·         Zorgt ervoor dat de opdrachten binnen de voorziene tijd worden uitgevoerd.

    Olivia

    Olivia

    Rosalie

    Rosalie

    Olivia

    Verslaggever

    ·         Zorgt voor een verslag van het overleg.

    ·         Zorgt per stap voor een invulling van het blogformat.

    Selena

    Selena

    Frederika

    Sharina

    Sharina

    Blog-verantwoordelijke

    ·         Maakt een blog aan.

    ·         Geeft toegang aan lectoren en tweede lezers.

    ·         Zorgt ervoor dat het proces en resultaat van de groep zichtbaar worden.

    Shana

    Shana

    Shana

    Shana

    Shana

    Verslag verwerken op blog

    ·         …

    ·         …

    Rosalie  & Shana

    Rosalie

    Sharina

    Selena

    Rosalie / Olivia / Shana / Sharina

    10-03-2011 om 15:33 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stap 4 onze hoek wordt rijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     
    -      Hoe zou je een boekenhoek kunnen verrijken?
    Met een vertelstoel: de kleuter mag dan iets/een boekje vertellen aan één of meerdere kleuters, informatieve boekjes of folders, met een blikvanger (knuffel), foto's in het thema 'de tuin', prenten uit de prentenboekjes vergroten en ophangen, verkleedkledij

     

     

     

        -      Welke impulsen zou je kunnen geven om beter / rijker spel te bekomen in deze hoek?

             Meespelen met de kleuters, de kleuters dingen laten opzoeken in andere boekjes, samenspel tussen de kleuters,
            voor  je een BA doet een verhaaltje vertellen = impressie
            Talige impulsen: pictogrammen, hoek open-gesloten, signaalkaartjes

     
           Ontwikkelingsdomein: Sociale ontwikkeling -> 19 rollenspelen

           Verrijkingsideeën: poppenspel, uitbeelden van verhaaltjes, verkleedkledij 

    07-03-2011 om 00:00 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stap 3 onze hoek kan beter

      

    -      Welke impulsen zou je kunnen geven om beter / rijker spel te bekomen in deze hoek?

     

    Meer boekjes toevoegen, op de kwaliteit van de boekjes letten, meer aanbod in het thema.

    De boekjes ordenen volgens thema, zelf interesse tonen, voorlezen. Een logboekje in de boekenhoek leggen, klasboekje met lege bladen waar de kleuters in kunnen tekenen, naar de bib gaan.

    Afspraken maken en je eraan houden: boekjes blijven in de boekenhoek. 

     

     

    -      Welke materialen zou je toevoegen om beter / rijker spel te bekomen in deze hoek?

    Grote prenten maken van de boekjes, de aankleding van de hoek aanpassen met sfeerverlichting, de zitgelegenheid aanpassen met kussens,… een ‘bib’ maken van de hoek met bibkaartjes.

    Luisterhoek: prenten in de juiste volgorde leggen, begrijpend luisteren, de kleuters een boekje laten vertellen op een bandopnemer, verhaaltje vertellen waar de kleuters zelf een einde op verzinnen.

    07-03-2011 om 00:00 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stap 2 onze hoek in een spin

     

    Bijlagen:
    mindmap boekenhoek[1].emm (21.8 KB)   

    07-03-2011 om 00:00 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stap 1 mijn hoek in de klas

    Inrichting van de hoek:

    De boekenhoek bevindt zich  vooral in de onthaalhoek.
    De boeken die in de week belangrijk zijn ( in het thema) bevinden zich op een rek  of een schap zodat de cover van het boek duidelijk zichtbaar is. De rest van de boeken bevinden zich in een kast of een grote bak.
    De inrichting is bij de meeste goed voor de kleuterleeftijd. De kleuters zien de boeken goed staan of kunnen er gemakkelijk bij.

    Spel van de kleuters:

    Bij één iemand is er totaal geen spel in de boekenhoek en bij de anderen is er ook niet echt spel maar mogen de kleuters als er tijd over is een boekje pakken.

    (Spel)materialen:

    Boeken: het boekenaanbod is bij de meeste vrij goed maar kan toch nog veel rijker.












    07-03-2011 om 00:00 geschreven door boekenhoek 1  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 07/03-13/03 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs