Inhoud blog
  • rekenen klas 3
  • rekenen klas 2
  • taaloefeningen voor klas 4
  • de NOTELAAR is gestart met leerling-bemiddeling
  • taal klas 2
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    herman's blog
    onder en boven wijs
    26-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rekenen klas 3

    Getallenkennis 3de lj.

     

    getallen tot 100: getallenlijn oefenen

    getallen tot 100: (herhaling) (1)

    getallen tot 100: (herhaling) (2)

    getallen tot 100: (herhaling) (3)

    getallen tot 100: (herhaling) (4)

    getallen tot 100: breuk van een hoeveelheid nemen

    rekentaal tot 1000 oefening 2

    rekentaal oefening 3

    rekentaal tot 1000 oefening 4

    rekentaal tot 1000 oefening 5

    rekentaal tot 1000 oefening 6

    rekentaal tot 1000 oefening 7

    rekentaal tot 1000 oefening 9

    rekentaal tot 1000 oefening 10

    rekentaal tot 1000 oefening 11

    rekentaal tot 1000 oefening 12

    rekentaal tot 1000 oefening 13

    100-veld

    1000-veld

    splitsen tot 100

    splitsen tot 1000

    springen tot 100

    springen tot 1000

    breuk van hoeveelheid

    breuken (2)

    breuken (3)

    waarde getallen
    tot 1000

    getallen noteren in cijfers tot 1000

    getallenkennis tot 1000

    getallen ordenen

    getallenassen aanvullen

    getallen splitsen

    breuken van getallen

    . getallen noteren in cijfers

    breuken (1) 

    rekentaal tot 1000 oefening 8 

     

    Bewerkingen 3 de lj.

     

    rekenslang (niveau instellen!)

    rekenslang2 (niveau instellen!)

    cijferen (keer)

    cijferen (+ en -)

    hoofdrekenen:
    optellen tot 1000 oefening 1

    type: HT + T = HT

    hoofdrekenen:
    oOptellen tot 1000 oefening 2

    type: HT + T = HT

    hoofdrekenen:
    optellen tot 1000 oefening 2

    type: HTE + T = HTE

    hoofdrekenen:
    optellen tot 1000 oefening 3

    type: HTE + T = HTE

    hoofdrekenen:
    aftrekken tot 1000 oefening 1

    type: HT - T = HT

    hoofdrekenen:
    aftrekken tot 1000 oefening 2

    type: HT - T = HT

    hoofdrekenen:
    aftrekken tot 1000 oefening 1

    type: H - T = HT

    hoofdrekenen:
    aftrekken tot 1000 oefening 2

    type: H - T = HT

    hoofdrekenen:
    aftrekken tot 1000 oefening 4

    type: H - T = HT

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 1

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 2

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 3

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 4

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 5

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 7

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 8

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 9

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 10

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 11

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 12

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 14

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 15

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 16

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 17

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 18

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 19

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 21

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 22

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 23

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 24

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 25

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 26

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 28

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 29

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 30

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 31

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 32

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 33

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 35

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 36

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 37

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 38

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 39

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 40

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 42

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 43

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 44

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 45

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 46

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 47

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 49

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 50

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 51

    hoofdrekenen tot 1000 oefening 52

    26-11-2007 om 15:20 geschreven door Herman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rekenen klas 2

    Talrijk 2 de lj.

     

    Blok 1 les 7 : aftrekken tot 10

    Blok 1 les 7 : aftrekken tot 10 (2)

    Blok 1 les 18 : + en - tot 20 zonder overschrijding

    Blok 2 les 40 : aftrekking tot 20 met overschrijding

    Blok 3 les 59 : + en - tot 10 met tientallen

    Blok 3 les 64 : de helft van

    Blok 3 les 65 : is de helft van

    Blok 4 les 74 : de vermenigvuldiging

    Blok 4 les 80 : het dubbele

    Blok 4 les 80 : is het dubbele van

    Blok 4 les 90 : aftrekken tot 100 (wat komt ervoor?)

    Blok 5 les 102 : de tafel van 2

    Blok 5 les 104 : - tot 100 (TE-T=TE)

    Blok 5 les 104 : + tot 100 (TE+T=TE)

    Blok 5 les 106 : tafel van 2

    Blok 5 les 107 : tafel van 2 puntoefeningen

    Blok 6 les 136 : de tafel van 3

    Blok 6  les 147 : de tafel van 0, 1, 2, 3, 5 en 10

    Blok 6 les 138 : de halve kilogram

    Blok 6 les 146 : de halve liter

    Blok 8 les 182 : de maal- en deeltafel van 2

    Blok 8 les 184 : hoe laat is het op de klok?

      

     

     

    Getallenkennis 2 de lj.

     

    oefening 1 (herhaling eerste leerjaar)

    oefening 2 (herhaling eerste leerjaar)

    oefening 3 (herhaling eerste leerjaar)

    oefening 4 (herhaling eerste leerjaar)

    het honderdveld (+ wafel) 1

    het honderdveld
    (+ wafel) 2

    het honderdveld
    (+ wafel) 3

    het honderdveld
    (+ wafel) 4

    het honderdveld (x wafel) 1b

    het honderdveld (4 niveaus!)

    100-veld (2)

    flitsbeelden (herhaling eerste leerjaar)

    splitsen tot 100

    splitsen tot 100

    getallen splitsen (niveau instellen)

    getallenlijn oefenen

    getallen tot 100

    waarde getallen
    tot 100

    getallen noteren in cijfers tot
    100

    getalbeeld tot 20

    getalbeeld tot 100

    waarde getallen

    getallen splitsen

    getallenassen aanvullen

    breuk van een hoeveelheid

     

     

     

     

     

    reeks 1

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type:T + T = T (20+30=50)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type:T + T =T (20+30=50)

    optellen tot 100 zonder brug (3)
    type:T + T =T (20+30=50)

     

     

    reeks 2

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type:T + T + T = T
    (20+40+30=90)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type:T + T + T =T
    (20+40+30=90)

     

     

     

    reeks 3

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type:T + E = TE (50+8=58)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type:T + E = TE (50+8=58)

    optellen tot 100 zonder brug (3)
    type:T + E = TE (50+8=58)

     

     

    reeks 4

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type:TE + E = TE (34+3=37)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type:TE + E = TE (34+3=37)

    optellen tot 100 zonder brug (3)
    type:TE + E = TE (34+3=37)

    optellen tot 100 zonder brug (5)
    type:TE + E = TE (34+3=37)

     

    reeks 5

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type: TE + E = T (46+4=50)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type: TE + E = T (46+4=50)

    optellen tot 100 zonder brug (3)
    type: TE + E = T (46+4=50)

    optellen tot 100 zonder brug (5)
    type: TE + E = T (46+4=50)

    optellen tot 100 zonder brug (6)
    type: TE + E = T (46+4=50)

    reeks 6

    optellen tot 100 zonder brug (1)
    type: TE + T = TE (56+20=76)

    optellen tot 100 zonder brug (2)
    type: TE + T = TE (56+20=76)

    optellen tot 100 zonder brug (3)
    type: TE + T = TE (56+20=76)

     

     

    reeks 1

    optellen tot 100 met brug (1)
    type: TE + E = TE (38+6=44)

    optellen tot 100 met brug (2)
    type: TE + E = TE (38+6=44)

    optellen tot 100 met brug (3)
    type: TE + E = TE (38+6=44)

    optellen tot 100 met brug (5)
    type: TE + E = TE (38+6=44)

    optellen tot 100 met brug (6)
    type: TE + E = TE (38+6=44)

    reeks 2

    <SPAN style="FONT-SIZE: 10p

    26-11-2007 om 14:51 geschreven door Herman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taaloefeningen voor klas 4
    Taalsignaal 4de lj.
    Taalsignaal 4de lj.
    Lezen

    Thema 1:
    Duizend en één

    Thema 1:
    Buurmeisje
    Thema 2:
    V erhuisd
    Thema 2:
    Brand
    Thema 2:
    W eet je dat?
    Thema 3:
    Stille sluiptocht
    Thema 3:
    Spinnen
    Thema3:
    Het spinnen van een web
    Thema 4:
    Capriolen in de keuken
    Thema 4:
    Over de grote viervoeters
    Thema 4:
    Hoe wordt melk verpakt?
    Thema 5:
    Bloemen op het graf
    Thema 6:
    Winkelen
    Thema 7:
    Op de bank
    Thema 7:
    Emie vertelt
    Thema 7:
    Spel, spelen, speelgoed
    Thema 8:
    De naaldboom
    Thema 8:
    O dennenboom
    .
    Schrijven

     

    aa of a / ee of e in werkwoorden - oefening 1
    aa of a / ee of e in andere woorden- oefening 2
    .
    .
    .
    .
    .
    Werkwoordvormen oefenen 4de lj.
    Werkwoordvormven oefenen 4de lj.
    Tegenwoordige
    tijd
    tegenwoordige tijd, alleen de stam
    gemengde reeks 1
    tegenwoordige tijd , alleen de stam + t gemengde reeks 2 tegenwoordige tijd, eenvoudige zinnen met worden en vinden gemengde reeks 3 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 4 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 5 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 6 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 7
    tegenwoordige tijd
    stam ik-vorm
    reeks 8

    tegenwoordige tijd  stam+t
    reeks 9
    tegenwoordige tijd worden - vinden reeks 10 tegenwoordige tijd stam (+t)
    reeks 11)
    tegenwoordige tijd   stam (+t)
    reeks 12
    tegenwoordige tijd   stam (+t)
    reeks 13
    tegenwoordige tijd
    + inversie met je reeks 14

    tegenwoordige tijd gemengde reeks 16 tegenwoordige tijd gemengde
    reeks 17
    tegenwoordige tijd gemengde
    reeks 18
    tegenwoordige tijd gemengde
    reeks 19
    tegenwoordige tijd gemengde
    reeks 20
    tegenwoordige tijd gemengde reeks
    21
    tegenwoordige tijd, gemengde reeks 22 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 23 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 24 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 25 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 26 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 27 tegenwoordige tijd, gemengde reeks
    28
    tegenwoordige tijd, gemengde reeks 29 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 30 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 31 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 32 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 33 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 34 tegenwoordige tijd, gemengde reeks 35
    tegenwoordige tijd
    gemengde
    reeks 37
             
    Verleden
    tijd
    verleden tijd, alleen werkwoorden met klankverandering (sterke werkwoorden) gemengde reeks 31 verleden tijd, alleen werkwoorden met klankverandering (sterke werkwoorden)
    gemengde reeks 32
    verleden tijd
    stam + te(n)
    gemengde reeks 33
    verleden tijd
    stam + de (n)
    gemengde reeks 34
    verleden tijd, gemengde reeks 35 verleden tijd, gemengde reeks 36 verleden tijd
    gemengde reeks 37
    verleden tijd, stam + te of de reeks 38 verleden tijd, stam + te of de reeks 39 verleden tijd, gemengde reeks 40 verleden tijd gemengde reeks 41 verleden tijd gemengde reeks 42 verleden tijd gemengde reeks 43 verleden tijd gemengde reeks 44
    verleden tijd gemengde reeks 45 verleden tijd gemengde reeks 46 verleden tijd gemengde reeks 47 verleden tijd gemengde reeks 48 verleden tijd gemengde reeks 49 verleden tijd gemengde reeks 50 verleden tijd gemengde reeks 51
    verleden tijd gemengde reeks 52 verleden tijd gemengde reeks 53 verleden tijd gemengde reeks 54 verleden tijd gemengde reeks 55 verleden tijd sterke ww
    reeks 56
    verleden tijd
    gemengde reeks 57
    verleden tijd
    gemengde reeks 58
    verleden tijd
    gemengde reeks 59
    verleden tijd
    gemengde reeks 60
    verleden tijd
    gemengde reeks 61
    . . . .
    Diverse taaloefeningen 4de lj.
    Diverse taaloefeningen 4 de lj.
    .
    .
    .
     

    26-11-2007 om 14:15 geschreven door Herman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de NOTELAAR is gestart met leerling-bemiddeling
    Een aantal conflicten zijn perfect oplosbaar door de kinderen zelf. De conflictpartijen dienen ook op vrijwillige basis naar de bemiddeling te komen en moeten bereid zijn om het conflict   op te lossen. Het resultaat is dat de zelf gekozen oplossingen vaak veel doeltreffender zijn dan ‘opgelegde’. In scholen waar dit project al een tijdje loopt, daalt het pestgedrag. Dit is niet de eerste betrachting van dit project, maar wel een mooi meegenomen meerwaarde.
    Leerlingenbemiddeling tussen individuele leerlingen zijn bij uitstek geschikt voor onderstaande conflicten:

    • Ruzie over gepikte of beschadigde spullen
    • ‘Afgepakte’ vriendjes of baantjes
    • roddelen
    • schelden
    • kleineren
    • uitsluiten, etc.

    De leerling-bemiddelaars leerden in een intensieve training vaardigheden en inzichten in conflicten, om te gaan met ruzies en conflicten.

    Het is zeker niet de bedoeling dat leerlingen nu alles zelf moeten oplossen en dat leerkrachten hun verantwoordelijkheid niet meer hoeven te nemen, integendeel.

    de ‘leerling-bemiddelaars’ zijn : Felix, Hanne, Fien, Jonathan, Yani, Jess, Matthias, Lauranne, Shari, Ellen, Jolien en Dante

     

     

    26-11-2007 om 14:10 geschreven door Herman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.taal klas 2

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Herman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)

    Archief per week
  • 26/11-02/12 2007
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • DE NOTELAAR
  • de krant

  • Over mijzelf
    Ik ben Herman Janssens
    Ik ben een man en woon in Wommelgem (België) en mijn beroep is leraar.
    Ik ben geboren op 30/07/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: schilderen en met de kids bezig zijn.
    Ik ben ouder van 4 toffe kinderen: Manes,Sara,Hanne en Niels. In DE NOTELAAR te Wijnegem werk ik als zorgcördinator.

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs