Inhoud blog
  • Ik werd gedegradeerd
  • Ik krijg nog een job
  • ik heb het verprutst
  • mijn eerste belangrijke job
  • Hoe zit het bedrijf in elkaar?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    boek
    amélie
    16-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik werd gedegradeerd
    Na het falen van mijn job heeft mevrouw Mori mij de laagste post van het hele bedrijf geworden. Ik werd verantwoordelijke van de WC. Ze toonde me waar alles stond en liet me daar maar achter. het enige wat ik er leuk aan vond is dat ik niets moest doen. ik had ook een groot raam met een uitzicht over Tokyo.
    Ik moest ervoor zorgen dat de mannen en vrouwen WC altijd net was en dat het toiletpapier bijgevuld werd. Doordat ik de WC van de mannen ook moest onderhouden werd die WC vermeden en gingen de mannen naar een andere verdieping, wat de directie irriteerde. Ik vond deze job echt balen. Ik wou zo snel mogelijk weg gaan uit dit bedrijf. Dit was de absolute vernedering. Ik had geluk dat mijn arbeidscontract binnen een maand eindigde. Ik telde dus elke dag af en toe de dag er was kon ik niet snel genoeg mijn onslag indienen.

    16-03-2016 om 13:46 geschreven door hT  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik krijg nog een job
    mevrouw Mori gaf me vandaag een nieuwe taak.

    Ik most omkostennota's controleren, dus herbereken en het juiste bedrag bepalen met de koers van de dag van het opstellen van de nota. Lijkt simpel maar ik kon er niets van. ik kwam constant  andere getallen uit. Mevrouw Mori zag duidelijk  dat ik er moeite mee had en genoot ervan. Ik werkte er dagen aan zonder dat ik echt vooruitgang boekte. Ik besloot dus om een nachtje door te werken. Na een eerste nacht werken stond ik niet veel verder en mevrouw Mori zag er misnoegd uit. Dus volde er nog een slapeloze nacht maar de verwarring in mijn hersenpan bleef even groot. Mijn Danaïdenvat werd onophoudelijk gevuld met cijfers. Ik was de Sisyphus van de boekhouding en zoals de mythische held gaf ik de moed nooit op. De dag van de deadline was aangebroken en ik bakte er niets van. Ik gaf toe dat ik het werk niet aankon en gaf mijn werk dan maar op. 

    16-03-2016 om 13:34 geschreven door hT  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik heb het verprutst
    Ik ben erachter gekomen waarom mevrouw Mori mij verklikt heeft. Ze vond het blijkbaar niet kunnen dat na nog maar een paar maanden te werken in het bedrijf al een promotie zou krijgen. Na een hele discussie gaf ze mijn een nieuwe job. 
    Ik kreeg een hele, een gigantische stapel facturen. Ik moest ze per categorie ordenen en in de juiste map steken. In elke map zat er een lijst dat ik dan moest invullen om het overzichtelijk te houden. Ik kreeg heir een maand de tijd voor en op het einde van de maand zou meneer Unaij alles komen ophalen en in de computer ingeven.
    Ik heb dus een maand mijn uiterste best gedaan om alles goed en duidelijk te ordenen en gaf de map af aan mijneer Unaij. Na een paar uur hoorde ik hem paniekeren en haastig van blad na blad omslaan. Ik vroeg hem wat het probleem was. 'Wat is de firma GmbH?!' Ik zei dat dat een Duitse toeleveraar van chemische producten was. 'neen neen neen, GmbH is de equivalent van het Engelse Ltd.' Plots werd ik door iedereen uitgelachten en voelde ik me heel erg dom. Mevrouw Mori zei dat ik maar dom ben dat ik dat niet weet. Ik moest dus deze fout direct rechtzetten.
    Maar opeens begon mijnheer Unaij hevig te lachen. Ik hield mijn hart als vast. Ze schuift een factuur onder mijn neus en wees met een boze blik getallen aan en zei: "vanaf dat een getal meer dan 4 nullen bevat bent u niet meer in staat van ze goed te tellen." Ik moest dat ook nog eens rechtstellen en ik was er heel zeker van dat het bedrijf me niet erg graag heeft. 
      

    13-03-2016 om 17:49 geschreven door hT  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn eerste belangrijke job
    Ik stond kopietjes te maken voor mijnheer Saito toen plots mijnheer Tenshi achter me stond. Hij was het hoofd van de zuivelafdeling, en ik werkte bij de boekhouding. Hij vroeg me of ik een verslag kon schrijven voor hem over een Belgisch bedrijf dat een nieuwe methode had gevonden om boter vetarmer te maken. Ik greep deze kans met beide handen. Hij me het telefoonnummer van het bedrijf en ik ging aan de slag.
    Ik belde het bedrijf op en was zo opgelucht dat ik eens in het frans mocht praten. Ik kreeg alle info dat in me maar kon wensen en werkte dag en nacht aan een verslag. ik diende het de volgende dag in onder een anonieme naam.
    Een paar dagen later voltrok zich een dram. Ik werd samen met mijnheer Tenshi ontboden naar het bureau van mijnheer Omoshi. Daar werden we van alle kanten uitgescholden, e, zeker ik.Ik werd ervan beschuldigd het bedrijf te saboteren en het werk van mijnheer Saitama af te nemen (normaal moest hij dat maken maar hij was op zakenrijs). Daarna bleek dat mevrouw Mori me had 'aangegeven'. Ik was echt razend.

    13-03-2016 om 16:52 geschreven door hT  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe zit het bedrijf in elkaar?
    Mijnheer Haneda was de chef van mijnheer Omochi, die de chef was van mijnheer Saito, die de chef was van juffrouw Mori, die mijn chef was. En ik was niemands chef. Ik was ondergeschikt aan juffrouw Mori, die ondergeschikt was aan mijnheer Saito enzovoorts, met dien verstande dat de bevelen van hoog naar laag een paar hiërarchische treden konden overslaan. Met andere woorden, in de firma Yumimoto was ik ondergeschikt aan iedereen.

    Mijn eerste werkdag,
    Op 8 januari 1990 braakte de lift me uit op de hoogste etage van het Yumimoto-gebouw. Voordat ik me aan de receptie ging melden ging ik eerst even staren uit een groot ruim dat een mooi zicht gaf over een deel van Tokyo. Opeens hoorde ik een schorre stem achter me. 'Waarom hebt u de receptioniste niet laten weten dat u er was?' Dat was mijnheer Saito. Hij leidde me rond in het bedrijf. Hij wees me een bureau aan, recht tegenover mevrouw Mori. mijn eerste werkje was een uitnodigen schrijven voor een een klant om met hem te gaan golfen, in de naam van mijnheer Saito. Dit bleek echter niet zo simpel te zijn. Ik heb er wel zeker 10 gemaakt maar nooit vond hij ze goed. Volgens mij wou hij me gewoon bezig houden tot mevrouw Mori een job had voor mij. Ze liet me wat later alles zien wat ik zou nodig hebben tijdens mijn werk en gaf me een stapel met de namen van allen werknemers dat ik uit het hoofd moest leren.
    Op een bepaald moment vraagt mijnheer Omochi me om koffie in te schenken op een vergadering. Ik diende de koffie in met de grootste Japanse beleefdheid. Hierna kreeg ik een enorme uitbrander van mijnheer Omochi. Hij was razend en zei dat ik dat niet had mogen doen. Japanners voelen zich niet op hun gemak als blanken hun taal praten. Vanaf die dag werd ik verplicht om uitsluitend nog Engels te praten.

    13-03-2016 om 16:16 geschreven door hT  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/henri_en_zijn_boek

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    13-03-2016 om 15:44 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs