• Nasca en Ballestas eilanden
  • yes we did the inca trail
  • Chincheros, Maras, Moray en Inca sites
  • van Puno naar Cusco
  • Titicaca

Peru

05-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nasca en Ballestas eilanden
    Hallo ons laatste verslagje nu.
    Na de inca trail zijn we naar Nasca geweest on over de Nasca lijnen te vliegen in een pettieterig klein vliegtuigje.
    De vlucht op zich was al spectaculair, draaien van links naar rechts om de lijnen te kunnen zien ( een aap, spin, astronaut...) spectaculair mooi.
    Gelukkig niemand slecht geworden, daarna richting Ica om met de buggy in de zanduinen te crossen en te sand boarden. We hebben het niet allemaal ondergaan (enkel ik Iris niet), Waren nogal hoge duinen hoor.
    Volgende dag zijn we naar de Ballesta eilanden geweest.
    Massa's vogels gezien, ook zeeleeuwen, pinguins, flamingo's en pelikanen. Echt leuk om te zien.
    Moe maar voldaan zijn we dan opmieuw naar Lima gereisd.
    Vandaag laatste dag om souvenirs te kopen in de stad. de heren hebben zelfs al handgemaakte schoenen gekocht.
    Nu Zus en ik nog een aantal zaken voor ons en we kunnen huiswaarts keren.
    Hasta la vista, amigo's
    De peruvianen (of toch bijna)

05-08-2009 om 19:55 geschreven door henkie boy

01-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.yes we did the inca trail
    Hallo allemaal
    ja we zijn terug van de inca trail.
    De eerste dag kwam Norma, onze gids, ons ophalen.
    Daarna zijn we onze medereizigers gaam ophalen, Pat en Jeff (2 jonge Amerikanen)
    Na een busrit samen met onze dragers ( die een geurtje hadden) konden we aan ons avontuur beginnen. Een eerste stempel aan het checkpoint is daar het bewijs van.
    Dag 1was de kortste en gemakkelijkste dag werd ons verteld. ('t was  eigenlijk al de moeite hoor). Na puffen en zweten kwamem we voor de eerste keer aan op onze camp site. Het eten was super lekker, wat de kok kan klaarmaken op zo'n korte tijd en plaats het is ongeloofelijk. Na onze nachtrust werden we gewekt door 1 van de dragers met coca thee, daarna ontbijt en dag 2 kon beginnen. De zwaartste dag want we moesten 1300 meter hoogte overwinnen tot op een max hoogte van 4200 meter. Deze berg heet 'death woman' en zo voelden wij ons ook als we boven kwamen. Prachtige natuur en veel heel veel trappen gezien onderweg. De inca's hadden treden van 0.5 meter hoog. Dag 3 was op en neer met een prachtig regenwoud, mooie inca sites en 2 beklimmingen onderweg. Meer dan 2000 treden naar beneden kwamen we aan op de derde camp site waar er een bar was en we ons eerste pintje samen met de Amerikanen en Norma hebben gedronken. De laatste dag was het om 3.45u opstaan om te vertrekken naar macchu picchu om de zonsopgang te zien door de zonnepoort. Aan een hels tempo vertrokken we voor het laatste stuk van de incatrail en ja om 6.45 u kwamen we aan aan de zonnepoort op handen en voeten (steile treden), ruim op tijd om de zonsopgang te zien en een eerste bllik te werpen op de verborgen stad. WAW, ongeloofelijk mooi.
    Daarna rondleiding in Macchu Picchu van Norma. Moe en voldaan na dit zware avontuur, gingen we de trein op richtin ons hotel.
    We zijn trots, zelfs heel trots dat we dit avontuur volbracht hebben.
    Indrukwekkend was zowel Macch Picchu als wat de dragers voor ons deden ( we hebben zelfs de laatste avond met hen gedanst)
    Vandaag naar andere Inca site in Pisac geweest, morgen opnieuw binnenlandse vlucht om de Nasca lijnen en de zeehonden te gaan bewonderen.
    Binnenkort volgend verslag.
    Vele groetjes
    Frank, Isabelle, Iris en Henk

01-08-2009 om 00:00 geschreven door henkie boy

28-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chincheros, Maras, Moray en Inca sites
    Gisteren hebben we de markt van Chincheros onveilig gemaakt, weeral souvernirs gekocht. We denken dat we weten wat er in de lade zit en we zullen nu enkele souvenirs minder moeten meebrengen.
    Daarna zijn we naar Moray gereden en hebben experimentele terassen ondekt. Daarna naar Maras, de zoutpannen van twee bronnen, ongelooflijk groot op de berghelling.
    Ollyantambo(of zoiets), een Inca site, machtig groot en veel trappen, indrukwekkend.
    Op de terugweg hebben we Chicha(Incabier van mais gemaakt) geproefd, heel lekker en daar hebben we gezien dat de cavia's los in de keuken lopen bij de mensen thuis te wachten op de slachting en de kookpot.
    Vandaag vier Inca sites rond Cusco bezocht, ongelooflijk crazy mensen moeten dit geweest zijn. Stenen van 120 ton werden 8 km ver van de ene berg naar de andere berg gebracht. Immens groot en indrukwekkend.
    In de namiddag weeral koopjes gedaan en kennen al de kunst om iets gratis te verkrijgen. Hilarisch. Gaan nu gaan eten en hebben juist onze rugzak voor de Inca Trail gemaakt( inclusief lange onderbroek). Morgen om 6 uur komt onze gids Norma ons halen voor het avontuur. Dus vanaf nu voor 4 dagen geen blognieuws. We melden ons als we terug zijn en als we onze ogen nog kunnen openhouden.
    Groetjes de bende.

28-07-2009 om 01:04 geschreven door frank en isabelle

26-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van Puno naar Cusco
    hallo iedereen,
    ook wij vinden het tof dat jullie zo massaal reageren, foto's zullen voor later zijn want de fotografen Isabelle en Henk zitten nog niet aan hun aantal.
    Gisteren met de bus van Puno naar Cusco gereisd. We hadden ticketten first class. Toen we in de receptie zaten zijn we tot de vaststelling gekomen dat de busmaatschappij first class heet en niet dat wij in first class zouden reizen. Al bij al viel het zeer goed mee en was het toch een luxe bus. We hebben verschillende stops gemaakt met een aantal heel mooie dingen, oa hebben we de poort van de incatrail met toegang tot Cusco gezien, ook de inca site Raqchi, zeer mooi.
    Aangekomen in Cusco hebben we even moeten wachten op de taxi, heel wat gelachen met de chauffeur, hij had de tijd van zijn leven.
    Vandaag rondleiding gehad in Cusco. We zijn naar de plaatselijke markt geweest waar de lokale mensen gaan eten, je zou er geen honger meer van hebben.
    Cavia hebben we tot nu toe nog niet gegeten, maar dat komt nog.
    Frank heeft vandaag een pull (van baby alpaca?) gekocht bij Paco, we hebben er weer een vriend bij
    Ondertussen krijgen wij heel wat souvenirs aangeboden, Henk en Frank stellen elkaar voor als amigo aan de verkopers, hilarisch, wat dacht je.
    We hebben een koopstop ingelast, maar het lukt niet zo goed.
    Misschien tot morgen
    Groetjes
    De bende

26-07-2009 om 01:04 geschreven door henkie boy

24-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Titicaca
    Dag iedereen,
    Gisteren aangekomen in Puno en een wandeling naar de haven en de Mercado gemaakt. Weeral souvenirs gekocht.
    We zijn teruggekeerd met de fietstaxi. De chauffeurs vochten bijna om ons te mogen vervoeren maar ze hadden niet gerekend op ons gewicht. Nog niet op de bestemming aangekomen mochten we al uitstappen. Iris en Henk waren beschaamd dat ze aan kinderarbeid meewerkten en Henk heeft de fietstaxi zelf over de spoorweg moeten duwen. Toch extra fooi gegeven.
    Vandaag hebben we het Titicaca meer bezocht per boot, het hoogst bevaarbare meer ter wereld op 3800 meter, en reikt tot in Bolivia. Deze morgen begon het al goed want we zaten bijna in de verkeerde taxi om ons naar de haven te brengen. Eerste stop waren de Uros eilanden volledig uit riet gemaakt, eigenlijk drijvende eilanden. Ferme meisjes met wijde rokken gezien, volgens Frank hebben ze gaspullen onder de rokken.
    Daarna verder naar het eiland Taquile, daar gegeten in plaatselijk restaurant, of wat je je er kan bij voorstellen (amai). Wel lekker, Trucha of Tortilla. De mannen breien en de vrouwen weven; Daar heeft Henk eindelijk een hoedje gevonden dat niet te groot was.
    Daarna terug gekomen met de boot naar Puno, drie uur varen.
    Nu weeral gaan eten.
    Misschien tot morgen want de computers zijn hier nog uit de prehistorie(precies oude typemachines):
    Iris, Isabelle, Henk en Frank

24-07-2009 om 01:53 geschreven door frank en isabelle

22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.colca canyon
    hallo iedereen,
    eergisteren zijn we vertrokken voor ons avontuur in de colca canyon.
    Tijdens onze eerste stop hebben we de echte coca thee geproefd en massa's vicunas, lama's en alpaca's gezien en dat op 4000 meter hoogte.
    We hebben ook het hoogste punt van onze reis bereikt nl 4900 meter hoog. Niemand was ziek (voorlopig toch nog niet)
    De volgende dag hebben we de condors bezocht, volgels met een spanwijdte van 2,5 meter breed en ze kunnen enkel opstijgen met de thermiek van de wind. Een prachtig schouwspel, net boven ons hoofd en midden in de diepste canyon ter wereld.
    Daarna een flinke wandeling gemaakt naar het volgende dorp, prachtig met al die terrabouw op 3900 meter, je voelt wel adem tekort.
    Aangekomem im ons prachtig hotel werd Frank aangevallen door de huis lama. Dus op grote hoogte kan Frank snel lopen
    Die avond zijn we ook naar de warm waterbronnen Caldera in Chivay geweest en daarna naar de lokale pub een pintje gaan drinken.
    Deze ochtend zijn we gewekt door de lokale radio die het nieuws door het dorp omroept met luidspreker.
    We zijn vertrokken naar Puno maar hebben een omweg moeten nemem omdat er een stakingspost op de weg stond. Op het platteland over de altiplano gereden, daar hebben we wat gezien hoor.
    Nu aangekomem in Puno, morgen rest van het verslag....

Groetjes Iris, Isabelle, Frank en Henk

22-07-2009 om 23:06 geschreven door henkie boy

20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste dagen in Peru
    heylaba,
    Aangekomen na lange reis en na 24 uur wakker eindelijk in ons bed in Lima na lokale specialiteiten te hebben geproefd. (taccu taccu)
    In Lima prive bezoek gekregen van een rasechte peruviaanse, Geraldine. Warm maar bewolkt in Lima.
    Oudste cafe van Lima bezocht, cerveza is goedgekeurd. Want hier hebben we natuurlijk ook dorst.
    Vandaag in Arequipa aangekomen met vliegtuig en kennisgemaakt met onze gids die ons morgen ook zal meenemem naar de Colca.
    De chifa restaurants zijn schitterend, alleen al om de porties wokgerechten.
    Vandaag gaan we vroeg slapen (uursverandering nog niet gewoon) om morgen naar de Colca canyon te rijden en onderweg te genieten van het landschap met alpacas en lamas. Eerste souvenirs zijn al gekocht.
    Cavias ook al gezien maar nog niet geproefd, ze zien er in ieder geval smakelijk uit.
    Tot de volgende
    Iris, Isabelle, Frank en Henk

20-07-2009 om 03:15 geschreven door henkie boy

15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t is bijna zover
    Koffers zijn gepakt (amai wat een avontuur en het echte avontuur moet nog beginnen?)
    Nog 1 dagje werken en we kunnen vertrekken.
    Eerst nog nachtje Zaventem en dan zijn we ribedebie.
    Op vrijdag om 7.55 uur stijgen we op richting Madrid (viva Espana), daarna richting Lima.

15-07-2009 om 21:59 geschreven door henkie boy

08-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.test
    Ben er al mee bezig. Dat duurt nog niet te lang hé.

08-07-2009 om 20:49 geschreven door frank en isabelle

Beste bloggers, om alle verwarring te vermijden even dit:
    Niet alle berichten zullen de komende maand geschreven worden door henkie boy.
    We reizen samen met Isabelle en Frank en vanaf nu zijn zij co-auteurs,
    dus zullen de reisverhalen afwisselend geschreven worden door mij en door Isabelle en Frank.
    Veel leesplezier, wij tellen alvast af!