Welkom op de Onofficiële website van Lewis Hamilton !
Foto

Lewis Carl Hamilton  is een Engelse Formule 1-coureur. lengte: 1.74 gewicht: 68 kgIn het seizoen 2007 rijdt hij, als tweede rijder naast Fernando Alonso, voor het McLaren team. Hij is de eerste zwarte coureur ooit in de Formule 1.

Foto

++ Hamilton begon met karten op de leeftijd van vier jaar en behaalde vier Britse titels op dat niveau. Op zijn dertiende werd hij reeds gespot door McLaren, waar hij uitgenodigd werd om in te tekenen op het McLaren Driver Development Support programma.

++ Lewis Hamilton was de jongste tiener ooit die op die manier door een Formule 1-team een contract kreeg aangeboden, iets wat hem verzekerde van financiële en technische garanties op lange termijn.

++ Doorheen 1998 tot 2000 won Lewis de Europese kartingtitel en die op wereldniveau. Op de leeftijd van 15 jaar werd hij bekroond als de beste karter ter wereld.

++ In 2004 kwam Hamilton uit in de Formule 3 Euroseries waar hij als vijfde eindigde na een overwinning behaald te hebben op de Norisring. Een jaar later won hij dat kampioenschap voor het dominante ASM-team. In 2006 tekende hij een contract bij het ART Grand Prix-team in de GP2, waar hij eveneens de titel behaalde.

++ Voor 2007 werd hij opgevist door McLaren om naast tweevoudig F1-kampioen Fernando Alonso uit te komen in het Formule 1-team.

Foto
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Laatste commentaren
  • HALLO (piet)
        op Profiel
  • Welkom, met een blog over F1. tofffffffffffff (viviane)
        op Profiel
  • eens naar de racing op verkenning hier ....mooie info (Amor Fati)
        op Vlaggen
  • veel blogplezier (steffi)
        op Profiel
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Lewis Hamilton

    18-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Profiel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nationaliteit: Brit
    Geboortedatum :
    07/01/1985
    Geboorteplaats :
    Stevenage, VK
    Residentie :
    Tewin Wood, VK
    Familiale status :
    Vrijgezel

    Lengte : 1.74 m
    Gewicht : 68 kg

    Hobby's : Gitaar, Muziek, Boeken, Feesten, Cinema
    Sport : Fitness, Fietsen, Squash, Tennis, Karting
    Favoriete muziek : Hip-hop, R&B, Reggae en Funky House


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (59 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carrière
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na het winnen van verschillende karting-kampioenschappen werd Hamilton gecontracteerd door het team van McLaren uit Woking. Zij gaven hem op 12-jarige leeftijd een"development contract". Dit gaf hem een enorme duw in de rug voor zijn race-carrière. Hij ging door met winnen in het Europese Kart Kampioenschap in 2000, en hij racete ook in 2001 in de race klasseFormula Renault UK. In z,n eerste jaar werdt hij 5e in het kampioenschap. In 2002 wordt hij 3e. Hij behaalt drie overwinningen. In de Formula Renault EuroCup behaalde hij een overwinning. In 2003 boekt hij z'n eerste grote succes: hij wordt kampioen met 10 overwinningen, negen keer de snelste ronde tijd en elf pole positions. Hij was al kampioen twee wedstrijden voor het einde. In 2004 stapt hij over naar de Formule 3 Euroseries. Op de eindrankschiking is hij 5e geworden met een overwinning en twee keer een derde plaats. Hij won ook nog de Bahrain F3 Superprix. Hij won in de 2005 Formule 3 Euroseries met ASM Dallara-Mercedes 15 overwinning, dertien pole positions. En de prestigieuze BP Ultimate Masters of Formula 3 op het Zandvoortse circuit, racend voor het dominante ASM team met de superieure Mercedes HWA motor, zijn tweede team in die categorie na in 2004 voor Manor Motorsport te hebben gereden.

    In 2006 nam hij deel aan de GP2 Series, rijdend voor het ART Grand Prix-team als vervanger van de kampioen van het vorige jaar Nico Rosberg, die naar de Formule 1 was overgestapt als tweede rijder voor het WilliamsF1 Team. Zijn performance in de GP2 was adembenemend. In de Europese GP2- race won hij beide races. Vervolgens werd hij de tweede coureur (na kampioen Rosberg) die beide races in één weekend won en in Monaco won hij vanaf pole-position. Hij herhaalde deze dubbele winst op Silverstone, en werd de eerste GP2 coureur die beide heats won tijdens 2 races. Hij veroverde de GP2-titel in de op-één-na-laatste race, winnend van Nelson Angelo Piquet, en daarbij verschalkte hij ook zijn meer ervaren teamgenoot Alexandre Prémat.

    Na een lange tijd van speculaties of hij, Pedro de la Rosa dan wel Gary Paffett zouden rijden voor McLaren naast wereldkampioen Fernando Alonso voor het Formule 1 seizoen 2007, werd Hamilton eind 2006 benoemd tot tweede coureur.

    Bij zijn Formule 1-debuut in Albert Park voor de Australische Grand Prix kwalificeerde Hamilton zich als vierde en sloot hij uiteindelijk de race op een derde plek af achter zijn teamgenoot Fernando Alonso en Kimi Raikkonen in diens Ferrari. Hij was de eerste coureur die in zijn eerste Grand Prix het podium wist te halen sinds Jacques Villeneuve in 1996. Voor de tweede Grand Prix in Maleisië kwalificeerde hij zich net als in Melbourne als vierde. Na een indrukwekkende start en beginfase, waarbij hij als een ervaren Formule 1-piloot beide Ferrari-coureurs de voet dwarszette, eindigde Hamilton de race op een tweede plaats achter teamgenoot Fernando Alonso.

    In zijn derde Formule 1-race in Bahrein schrijft Hamilton geschiedenis door in zijn eerste drie races als Formule 1-coureur telkens op het podium te finishen. Hij is de eerste debutant in de geschiedenis van de Formule 1 die dit weet te presteren. Zondag 13 mei 2007 eindigt hij weer op het podium tijdens de Gp van Spanje op het circuit van Catalunya op de 2e plaats achter winaar Felipe Massa met de Ferrari, teamgenoot Alonso eindigt als 3e. Door de 2e plaats tijdens de GP van Spanje neemt hij voor het eerst in het seisoen 2007 de leiding in het kampioenschap. Hij breekt hiermee het record van de jongste WK-leider uit de geschiedenis. Het vorige record stond op naam van Bruce McLaren, stichter van Hamiltons huidige team.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    17-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.McLaren team info
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Naam : Vodafone McLaren Mercedes
    Rijders :
    Fernando Alonso, Lewis Hamilton
    Testrijders : Pedro de la Rosa, Gary Paffett
    Teambaas : Ron Dennis
    CEO McLaren F1 : Martin Whitmarsh
    Vice-president Mercedes-Benz : Norbert Haug
    Hoofdingenieur
    s : Pat Fry & Tim Goss
    Ontwerper
    : Mike Coughlan
    Hoofd aërodynamica : Simon Lacey
    Ontwerpdirecteur : Paddy Lowe
    Ontwikkelingschef : Neil Oatley
    Sponsors : Vodafone, Mobil 1, Siemens, Henkel, Boss, Hilton, Schüco, SAP,
    Adres : McLaren F1 / Woking Business Park /Albert Drive / Woking / GU21 5JY / Engeland

    Laatst bijgewerkt 18 mei 2007

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    15-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit de Oude Doos
    Klik op de afbeelding om de link te volgenAyrton Senna
    Ayrton Senna (voluit: Ayrton Senna da Silva) (São Paulo, 21 maart 1960 - Bologna, 1 mei 1994) was een Braziliaans autocoureur die in het tijdsbestek van negen seizoenen driemaal wereldkampioen Formule 1 werd. Hij wordt door velen beschouwd als de beste coureur ooit en kwam aan de start in 161 races waarvan hij er 41 won en 65 keer van polepositie startte.Ayrton Senna begon zijn racecarrière op vierjarige leeftijd in een kart. Na deelname in de Formule 1600 en 2000-klasses, won hij in 1983 het Engelse Formule 3-kampioenschap van Martin Brundle.
    Begin in de Formule 1
    In 1984 maakte hij, na te hebben getest voor onder andere Williams en McLaren de overstap naar de Formule 1 door te tekenen bij het team van Toleman. Memorabel was de Grote Prijs van Monaco, die wegens hevige regenval voortijdig werd beëindigd. Senna veroverde de tweede plaats, achter Alain Prost, maar de algemene opvatting was dat Senna de koppositie binnen een paar rondes had kunnen opeisen. Overigens vlagde wedstrijdleider Jacky Ickx de wedstrijd pas af na hevig aandringen van leider Prost die bang was voor ongelukken en om ingehaald te worden door Senna en zodoende de zege mis te lopen. Dit aandringen zou Prost aan het einde van het seizoen de titel kosten. Door het vroegtijdig afvlaggen werden er slechts halve punten toegekend en kreeg Prost voor zijn overwinning slechts 4,5 punt in plaats van de volle negen. De Fransman verloor de titel met slechts een halve punt aan Niki Lauda.Voor 1985 verbrak Senna het contract met Toleman abrupt om over te stappen naar het team van Lotus. In deze wagen won hij zijn eerste Grand Prix, in de regen van Portugal.
    Bij McLaren
    In 1988 verhuisde Senna naar het team van McLaren en kreeg wereldkampioen Alain Prost als teamgenoot. Het duo won 15 van de 16 races van dat jaar en Senna veroverde zijn eerste wereldtitel. Dieptepunt uit dit jaar was zijn crash tijdens de Grote Prijs van Monaco, waarin hij in leidende positie in de eindfase van de race de vangrail raakte. Senna reed comfortabel aan de leiding, Prost was tweede. Prost realiseerde de snelste rondetijd waarop Senna furieus reageerde; hij ging op zoek naar een nog snellere rondetijd. Senna eindigde hierbij in de vangrails. Prost greep vervolgens de overwinning. Desondanks zou Senna er toch in slagen om de Grand Prix van Monaco zes keer op zijn palmares te schrijven.In 1989 begon de samenwerking met Alain Prost te wringen. De twee coureurs ontwikkelden zowel op als naast de baan diverse conflicten, wat resulteerde in een crash tussen de twee tijdens de Grand Prix van Japan. Prost werd aangewezen als veroorzaker van de crash, maar behaalde wel de wereldtitel. Een jaar later nam Senna wraak door op hetzelfde circuit Prost (inmiddels rijdend voor Ferrari) bij de start van de baan te rijden en zo de wereldtitel op te eisen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgenRegenrijder
    Senna was ook een goede regenrijder. Iets wat hij al van jongs af geleerd had. Zijn eerste kartervaring in de regen was een ramp. Sinds die dag ging de jonge Senna bij elke regenbui karten, tot hij de techniek van het regenrijden perfect beheerste. Iets wat hij voor zijn hele leven zou meedragen. De ervaring die hij in het karten opdeed kwam hem uiterst goed van pas bij het in de regen rijden met een F1-wagen. Een voorbeeld hiervan is de Europese Grand Prix van 1993 in Donington.Senna rijdt dat jaar met de inferieure McLaren-Ford, een wagen die niet op kan tegen de Williams-Renault van Hill en Prost. Senna kwalificeerde zich als vierde. Aan het begin van de race regende het en Senna liet zich bij de start gemakkelijk inhalen. Tijdens de eerste ronde kwam hij echter sterk terug. Hij ging van vijf naar één in acht kletsnatte bochten. De rest van de race reed Senna tactisch erg sterk. Zijn wagen reed als op rails, terwijl de anderen meer moeite moesten doen, zo leek. Hill werd tweede op meer dan anderhalve minuut, Prost werd derde op meer dan een ronde.
    Williams
    Na Senna's derde wereldtitel in 1991 werden de kwaliteiten van de auto van McLaren ingehaald door die van de auto's van andere teams, met name Williams. Senna tekende voor 1994 bij dit team.Senna verongelukte op zondag 1 mei 1994 tijdens de Grote Prijs van San Marino op het circuit van Imola doordat de stuurkolom van zijn Williams-Renault brak en hij met 320 km/h uit de bocht vloog, recht in een betonnen muur. Door de klap tegen de muur boorde een deel van de wielophanging zich door zijn helm. De dag ervoor was de Oostenrijker Roland Ratzenberger op hetzelfde circuit verongelukt. Senna droeg als eerbetoon aan Ratzenberger een Oostenrijkse vlag in zijn wagen.Jean Graton schreef een Michel Vaillant-dossier over Senna: Dossier Michel Vaillant 6: "Ayrton Senna: Het heilig vuur". Jan Segers schreef een goede Nederlandstalige biografie met de titel "Senna - De rechtervoet van God", verschenen bij Roularta Books (België) en Uitgeverij De Fontein (Nederland).Ayrton Senna bemoeide zich in de laatste fasen van het pre-productiestadium intensief met de ontwikkeling van de Honda NSX teneinde het wegliggingsgedrag te verbeteren.Senna stond bekend om zijn hoge technische begaafdheid. Testsessies duurden vaak veel langer dan bij andere collega’s en de briefings waren vaak eindeloos. Als Senna besprekingen voerde met zijn ingenieurs wilde hij alles tot in de details begrijpen. Begreep hij iets niet dan liet hij het zich een tweede keer van vooraf aan uitleggen en indien nodig een derde en een vierde keer. Deze maniakale gedrevenheid werkte teamgenoten, waaronder Alain Prost, soms dermate op de heupen dat zij de briefings vaak vroeger dan Senna verlieten.
    Meer info kan je hier vinden.

    Klik op de afbeelding om de link te volgenGraham Hill
    Norman Graham Hill (Hampstead, Londen, 17 februari 1929 - Arkley, 29 november 1975) was een Britse coureur. Hij was de enige die de zogenaamde Triple Crown van het racen wist te winnen:
    - de Indianapolis 500 (1966)
    - de 24 uur van Le Mans (1972)
    - het Formule 1 wereldkampioenschap (1962, 1968) en/of de Grand Prix van Monaco (1963, 1964, 1965, 1968, 1969)
    Hij is ook de vader van Formule 1-coureur Damon Hill, die in 1996 wereldkampioen werd.
    Carrière
    Hill kwam als monteur terecht in het Lotus team, in het midden van de jaren 50. Als Formule-1 coureur maakte hij zijn debuut in 1958, in de Grand Prix van Monaco. Twee jaar later sloot hij zich aan bij BRM, waarmee hij in 1962 wereldkampioen werd. Daarnaast reed hij in de Indianapolis 500, waarin hij in 1966 de overwinning behaalde in een Lola-Ford.In 1967 kwam Hill terug bij Lotus, en hielp bij de ontwikkeling van de Lotus 49 met een nieuwe Cosworth V8-motor. Hij werd teamleider toen zijn teammaten Jim Clark en Mike Spence omkwamen, en werd in 1968 opnieuw wereldkampioen. De Lotus auto's waren niet erg veilig, en bij een crash in 1969 brak Hill zijn benen. Een soortgelijk ongeval overkwam Jochen Rindt in datzelfde jaar.Na zijn herstel probeerde Hill op 41-jarige leeftijd opnieuw successen te boeken, maar grote overwinningen bleven uit. Toen hij er in 1975 niet in slaagde zich te kwalificeren voor de GP van Monaco nam hij afscheid als coureur, en richtte hij zich op het leiden van zijn team Embassy Hill.
    Overlijden
    Hill crashte met een Piper Aztec vliegtuig dat hij bestuurde in november 1975 nabij Londen. Bij het ongeval kwamen, naast Hill, nog 5 leden van het Embassy Team om het leven, waaronder de veelbelovende jonge coureur Tony Brise. Toen bleek dat Hill niet verzekerd was, werd zijn vrouw aansprakelijk gesteld door de erven van de andere slachtoffers. Hill's nalatenschap ging vrijwel geheel op aan kosten en regelingen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    14-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaggen

    Waarschuwt voor een langzame wagen op de baan, zoals de safety car.
    De winnaar krijgt deze vlag als eerste te zien. De race is afgelopen.
    De auto achter jou is sneller en gaat je dubbelen. Je moet deze bolide voorbijlaten. Als de piloot driemaal een blauwe vlag negeert, riskeert hij een berisping.
    Waarschuwt voor een obstakel op de baan. Inhalen is verboden zolang de gele vlag getoond wordt. Eén enkele gele vlag betekent dat piloten hun snelheid moeten minderen, twee vlaggen bereiden de chauffeur voor om te stoppen.
    De race wordt stilgelegd. Alle piloten dienen te stoppen. Meestal omdat er een ongeval is gebeurd of omdat weersomstandigheden barslecht zijn.
    Wordt getoond met het nummer van een coureur. De piloot moet onmiddellijk naar de pits, en is doorgaans gediskwalificeerd.
    Oppassen want het is glad op het circuit. De vlag waarschuwt voor olievlekken of water op het circuit
    Wordt getoond met het nummer van de coureur. De vlag waarschuwt de piloot voor zijn onsportief rijgedrag. Als de vlag genegeerd wordt, kan de zwarte vlag hierop volgen.
    Wordt getoond met het nummer van een coureur. De rijder moet meteen richting pits wegens een mechanisch probleem.
    Een obstakel is uit de weg geruimd. De auto's mogen verder racen.


    Laatst bijgewerkt: 17 mei 2007

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK Coureurs 2007

    Coureurs

    PTN
    1. L. HAMILTON 6 8 8 8 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 30
    2. F. ALONSO 8
    10
    4 6 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 28
    3. F. MASSA 3 4 10 10 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 27
    4. K. RAIKKONEN 10 6 6 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 22
    5. N. HEIDFELD 5 5 5 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 15
    6. G. FISICHELLA 4 3 1 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 8
    =  R. KUBICA -- -- 3 5 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 8
    8. N. ROSBERG 2 -- -- 3 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 5
    9. J. TRULLI -- 2 2 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 4
    =  D. COULTHARD -- -- -- 4 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 4
    11. H. KOVALAINEN -- 1 -- 2 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 3
    12. R. SCHUMACHER 1 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1
    =  T. SATO -- -- -- 1 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1
    14. J. BUTTON -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  R. BARRICHELLO -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  M. WEBBER -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  A. WURZ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  V. LIUZZI -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  S. SPEED -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  C. ALBERS -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  A. SUTIL -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  A. DAVIDSON -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0

    Laatst bijgewerkt: 17 mei 2007

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK Constructeurs 2007

    Constructeurs

    PTN
     1. MCLAREN 14 18 12 14 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 58
    2. FERRARI 13
    10
    16 10 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 49
     3. BMW SAUBER 5 5 8 5 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 23
    4. RENAULT 4 4 1 2 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 11
    5. TOYOTA 1 2 2 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 5
    =  WILLIAMS 2 -- -- 3 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 5
    7. RED BULL RACING -- -- -- 4 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 4
    8. SUPER AGURI -- -- -- 1 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1
    9. HONDA -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  SPYKER F1 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0
    =  TORO ROSSO -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 0

    Laatst bijgewerkt: 17 mei 2007

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2007 Kalender
    Datum Land Circuit Winaar
    18/03/2007 AUSTRALIE MELBOURNE K. RAIKKONEN
    08/04/2007 MALEISIE SEPANG F. ALONSO
    15/04/2007 BAHREIN SAKHIR F. MASSA
    13/05/2007 SPANJE BARCELONA F. MASSA
    27/05/2007 MONACO MONACO --
    10/06/2007 CANADA MONTREAL --
    17/06/2007 USA INDIANAPOLIS --
    01/07/2007 FRANKRIJK MAGNY-COURS --
    08/07/2007 ENGELAND SILVERSTONE --
    22/07/2007 DUITSLAND NURBURGRING --
    05/08/2007 HONGARIJE HUNGARORING --
    26/08/2007 TURKIJE ISTANBUL --
    09/09/2007 ITALIE MONZA --
    16/09/2007 BELGIE SPA-FRANCORCHAMPS --
    30/09/2007 JAPAN FUJI --
    07/10/2007 CHINA SHANGHAI --
    21/10/2007 BRAZILIE INTERLAGOS --

    Laatst bijgewerkt: 18 mei 2007

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's team McLaren

    ++ Foto's Fernando Alonso & Lewis Hamilton

    Podium
    Links - Lewis Hamilton /// Fernando Alonso - Rechts
    ++ F1-club.be

    Lewis Hamilton
    Lewis Hamilton ++ f1-club.be

    Fernando Alonso
    Fernando Alonso ++ f1-club.be

    Alonso in het grind in de eerste bocht
    Fernando Alonso 2 ++ f1-club.be

    Lewis Hamilton en Kimi Raikkonen
    Lewis Hamilton en Kimi Raikkonen
    ++ f1-club.be

    Lewis Hamilton
    Lewis Hamilton 2 ++ f1-club.be

    Fernando Alonso
    Fernando Alonso 3 ++ f1-club.be

    Pitbabes
    Pitbabes ++ f1-club.be

    ...Under construction...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (15 Stemmen)


    INHOUD
    +PROFIEL
    +CARRIERE
    +VLAGGEN
    +2007 KALENDER
    +WK COUREURS 2007
    +WK CONSTRUCTEURS 2007
    +MCLAREN TEAM INFO
    +UIT DE OUDE DOOS

    Mijn Favorieten
    ++ Officiële website van Lewis Hamilton
    ++ Op de officiële website van Formule 1 (Engelstalig) vind ja allerlei nieuwstjes, foto's, ...
    ++ Op het linkoverzicht van formule 1 kan je allerlei nieuws een weetjes vinden
    ++ Officiële website van McLaren F1
    ++ Op de nederlandstalige site Racefreaks.nl kan je allerlei nieuwtjes vinden over Formule 1
    ++ Klik hier voor de McLaren Mercedes fansite
    ++ Op F1-Club.be kan je alles vinden over formule 1: klassment, stand, foto's enz...
    ++ Op Fan-McLaren.nl kan je allerlei weetjes en info vinden van McLaren

    Gastenboek
    Klik hier

    McLaren F1


    McLaren F1 is de naam van een raceteam in de Formule 1. Het is onderdeel van de McLaren Racing, dat op zijn beurt onder McLaren Group valt. McLaren is één van de langst in de Formule 1 zittende teams. Met diverse motorleveranciers en grootheden aan het stuur, zoals Ayrton Senna, Alain Prost en Mika Häkkinen, heeft McLaren meerdere malen het Formule 1-kampioenschap weten te winnen.





    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs