Aangezien
het hoekentraject een groepswerk is, is efficiënt vergaderen en doelgericht
werken zeer belangrijk. We raden je dan ook aan om de tijd die je ter
beschikking hebt, nuttig te besteden. Vandaar dat we vragen om volgende
functies te verdelen en tijdens de tweedaagse op te nemen. Per stap wissel je
van taak.
Ten
laatste op donderdag 10/03 voor 17.00u plaatst de blogverantwoordelijke
de taakverdeling op de blog.
Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Stap 5
Gespreksleider
·
Zorgt dat
iedereen uit de groep aan het woord komt.
·
Zorgt dat de
inhoud van de opdrachten correct wordt uitgevoerd.
Luna
Melanie
Lotte
Jolien
Fieke
Tijdsbewaker
·
Zorgt ervoor dat de
opdrachten binnen de voorziene tijd worden uitgevoerd.
Kathleen
Luna
Melanie
Lotte
Jolien
Verslaggever
·
Zorgt voor een verslag
van het overleg.
·
Zorgt per stap voor een
invulling van het blogformat.
Fieke
Katleen
Luna
Melanie
Lotte
Blog-verantwoordelijke
·
Maakt een blog aan.
·
Geeft toegang aan
lectoren en tweede lezers.
·
Zorgt ervoor dat het
proces en resultaat van de groep zichtbaar worden.
- Welke spelideeën/handelingen lijken je zinvol in dé
hoek?
Ø
Wegen (BA/ZA)
Ø
Verkleden (BA/ZA)
Ø
Koken (BA/ZA)
Ø
Strijken/wassen (BA/ZA)
Ø
Afwassen(BA/ZA)
Ø
Doktertje spelen (BA/ZA)
- Welk spel kan zelfstandig gespeeld worden, welk begeleid?
Ø
Zie hierboven
- Welke materialen heb je nodig om die
handelingen/spelideeën te realiseren?
Ø
Keukentje
Ø
Wasmachine
Ø
Strijkplank
Ø
Verkleedkleren
Ø
Tafel
Ø
Klein materiaal (voor in keuken)
Ø
poetsgerief
- Welke ontwikkelingsaspecten komen aan bod ?
Ø
OA16 : Gevoelens uitdrukken en verwerken
Ø
OA18 : De eigen wijze van omgaan met anderen aanvoelen
en verfijnen
Ø
OA19 : rollen spelen
Ø
OA20 : tot interactie komen
Ø
OA21 : samenwerken
Ø
OA22 : zich inleven in anderen
Ø
OA62 : kennis en ervaringen voorstellen
Ø
OA71 : ervaringen verwoorden
Ø
OA72 : ervaringen uitwisselen
Ø
OA73 : luisteren en spreken verfijnen
- Hoe kan je differentiëren in functie van leeftijd?
Ø
Moeilijkere stappenplannen en recepten gebruiken
Ø
Plannetjes en recepten weglaten
Ø
Met kleiner materiaal werken
- Welke impulsen zou je kunnen geven om beter / rijker
spel te bekomen in deze hoek? Formuleer concrete impulsen. Houd daarbij
rekening met de verschillende soorten impulsen.
Ø
Kookboek met stappenplannetjes/opdrachtenkaartjes