Naar jaarlijkse gewoonte namen we deel aan de Kerstmarkt in de Buerbaumstraat. De kinderen van het vijfde leerjaar maakten kerststukjes bij juf. Tine. Oumaima, Laure en Mohssine lieten hun gesmeerde stemmetjes horen. Juf. Veerle had ook dit jaar weer voor mooie liedjes gezorgd.
Benedicth vertelde ons gisteren reeds over het beroep van papa als vrachtwagenchauffeur. Yasser leerde ons als een volleerde dakwerker het verschil tussen roofing en PVC. Vandaag vertelden Oumaima en Mohssine over hun papa als bakker. Mohssine liet ons heel wat werkgerief zien en Oumaima trakteerde ons met donuts, vers uit de bakkerij.
Deze namiddag werden we weer verwend door de turnleerkrachten. We konden deelnemen aan een heuse 'danshappening'. Iben, Yasser en Dzhem waren van de partij!
Deze namiddag bezochten we het containerpark (recyclagepark) in Deurne. Daar konden we terecht met lege spuitbussen, de kapotte waterkoker, lege batterijen, frietvet, ... We ruilden er zelfs oude boeken.
Na twee joggings stonden we op de derde plaats. Vandaag liepen we onze derde jogging, de sfeer zat er vandaag echt wel in. Benieuwd of we een plaatske kunnen veroveren ...
Met dit gure weer vallen de eerste zieken. We vertelden onze ervaringen in verband met ziek zijn: gevoelens, ervaringen, stemmingen, ... Nadien beeldden we per drie een situatie uit rond 'ziek zijn'.
Afval wordt een kunstobject. We bekeken samen enkele foto's, zochten naar andere mogelijkheden om met afval aan expressie te doen en maakten uiteindelijk zelf afdrukken van wegwerpmateriaal.
Ik bouw een fabriek in Merksem en produceer daar plastiek potjes. Zo kunnen kinderen een niet-verpakt koekje meenemen naar school. Ben je voor ? Tegen? Pro? Anti?
Morgen praten we rond zonnepanelen. Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen?
Vandaag kregen we hulp van meester Werner in de computerklas. Hij leerde ons hoe we foto's van onze klasblog in onze krant konden plaatsen. Wist je trouwens dat de eerste kranten klaar zijn? Bravo Mohssine en Iben! Ze begonnen prompt aan een tweede krant. Natuurlijk met als onderwerp:HOU HET GROEN.