Inhoud blog
  • top voedingsmiddeelen
  • gezonde voedingsmiddelen
  • enkele principes
  • Eerste doepunt, eerste weetpunt
  • De start naar een beter figuur
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    goedfiguurnormaalgewicht

    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.top voedingsmiddeelen
    Beste bodyshaper,

    Hierna een reeks topvoedingsmiddelen.
    Rijk aan vitanutriënten, arm aan calorieën, rijk aan ruwe vezels.
    Raapstelen  (jammer genoeg moeilijk te vinden)
    Spinazie (rauw of gekookt)
    Andijvie ( vers of uit blik of diepvries)
    Asperges (vers of uit blik)
    Bloemkool (rauw of gekookt)
    Peterselie
    Sla (hoe groener hoe beter)
    erwtjes en worteltjes
    tomaten
    groenten hebben altijd de hoogste scores op voedingsgebied

    Nu de top tien van fruit

    Meloen (cavaillon)
    Guave
    Papaya
    Aalbessen
    Aardbeien
    Zwarte bessen
    Mango
    Kiwi
    Lichee (vers)
    Kruisbessen

    Bron: Nurtripoints.
    De laatste uitgaven bestaan alleen in het Engels

    Tot volgende maal

    GP

    05-09-2011 om 20:23 geschreven door paramedicus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gezonde voedingsmiddelen
    Beste bodyshaper,

    Van alle dieëten die ik bestudeerd heb:
    Montignac
    Atkins
    Alpha
    South beach
    Dr. Haas
    Ducan
    No diet
    Mindfull eating
    Slanker met je hartritme
    Food your miracle medicine
    Slanker met je hartritme.
    Nutripoints.
    is er maar één dat ik dagelijks blijf raadplegen namelijk het laatste.
         In zijn boek "Nutripoints" geeft Dr.Vartabedian een puntenscore aan elk belangrijk voedingsmiddel.
    Om zich optimaal te voeden moet je uit de hoofdvoedingsgroepen een score van 100 punten halen.
    Je moet dus geen caloriën tellen maar wel nutripoints. En dan zit je goed voor de andere belangrijke
    waarden (vetten, koolhydraten, eiwitten , vezels, vitamines enz.)
        De goede voedingsmiddelen zijn vitamine en mineralen rijk, calorie arm,  cholesterol arm, vezelrijk.
    Maar sommige zijn alleen te "vreten" door masochisten. Zoals bv. 100 gr brocoli rauw, of 75 gr rode kool rauw,
    2 spaanse pepers rauw, 50 gr peterselie rauw.
       Maar met een paar trucjes kun je wel iets lekkers fabriceren.

    Wij gaan met onze kennis een gezond verstand dieet opbouwen:
    1) koolhydraten( zetmeel en suikers) in verhouding met de lichamelijke activiteit
    en bij voorkeur met een lage glycemische index (dwz dat ze traag opgenomen wordren)
    2) Proteïnen (eiwitten) in verhouding met het normaal lichaamsgewicht: (x 0,8 tot 1g / kg )
    3) Vetten (lkipiden max 10 %  van  de calorieën, dwz 5% in gewicht uitgedrukt)
    Met daarbij een voorkeur voor omega 3 vetten uit vette vis of lijnzaad of lijnzaad olie..

    En vergeet niet dat je nooit slank zult worden door van één of ander product veel te eten.
    Matig en met aandacht eten .Goed Kauwen. Nooit met lange tanden eten want dan is de
    de normale speekselafscheiding gestopt en zal de spijsvertering niet goed meer verlopen.

    Succes en tot volgend maal.
    GP

    02-09-2011 om 00:00 geschreven door paramedicus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enkele principes
    Beste bodyshaper,

    Enkele ideeën om je te motiveren:

    Vergelijk jouw lichaam met een auto.
    Jouw spieren zijn de cilinderinhoud.
    Jouw bezenuwing is de ontsteking
    Jouw hartslag is het toerental
    Jouw ademhaling wijst op arbeid en verbruik
    Matig en gezond eten en goed verbruiken
    maakt slank en sterk.

    Je hoeft geen konijn te zijn om veel groenten te eten.

    Spieren maximaal samentrekken en ontspannen
    onderhoudt kracht en bezenuwing.
    Stretchen (uitrekken) en ontspannen zijn zo goed
    als massage.

    Als je alleen volwaardige voeding gebruikt heb je
    veel minder nodig en sla je minder vet op.

    Volgende maal over de principes van een gezonde voeding

    Groetjes en goede moed gewenst

    GP

    30-08-2011 om 18:46 geschreven door paramedicus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste doepunt, eerste weetpunt
    Beste body shaper,

    We gaan het stap voor stap doen, maar ondertussen ook geen tijd verliezen.
    We kunnen onze calorie inname met 20 tot 25% verminderen alleen al door
    te snijden in VET en ZOET caloriën.

    Dus veel minder VET
    boter
    margarine
    oliën
    vette vlezen ( varken, schaap, eend, vel van kip )
    chips
    frieten
    mayonnaise


    Dus veel minder ZOET

    suiker
    snoepjes
    koeken
    taart

    We geven 10% meer caloriën uit door te snijden in TV kijken, computeren,
    en in plaats daarvan te wandelen, te fietsen, rechtop te zitten i.p.v. ontspannen
    op een sofa te liggen
    Als je dit doepunt uitvoert verlies al minstens 250 gram / week

    Nu het eerste weetpunt:

    Bereken ook eens jouw body-mass index.
    Neem er een rekenmachientje bij en reken uit:
    Uw gewicht (best naakt en droog: ) uitgedrukt in kg
    gedeeld door uw lichaamslengte uigedrukt in m. in het kwadraat.
    BV. Je bent 1.70 m groot en je weegt 75 kg.
    75/ 1.7Ox1.7O
    75/ 2,89 = 25,95


    Deze man zit een punt te hoog en zou wat mogen afvallen
    Je kunt ook op google uw gegevens invoeren en je krijgt onmiddellijk uw BMI
    Een goede start gewenst en tot morgen

    GP

    28-08-2011 om 00:00 geschreven door paramedicus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De start naar een beter figuur
    Beste geïnteresseerde,

    Deze blog is gestart om mensen te helpen een normaal lichaamsgewicht
    te bereiken en daardoor hun figuur te verbeteren.
    Moeten we nog uitwijden over het belang van een normaal gewicht ?
    Met een normaal gewicht :
    ben je fitter
    ben je mooier
    heb je meer kans gezond te blijven
    ben je aantrekkelijker
    heb je meer succes

    Een goed figuur ontstaat tussen je twee oren.
    Je moet weten wat je moet doen en laten.
    Je moet een motivatie opbouwen .
    Je moet nieuwe gewoontes kweken (en dat is het moeilijkste)
    Het lichaam is conservatief, het wil steeds terug naar een bestaande
    toestand.
    Stap voor stap gaan we naar dit doel met een dagelijkse tip
    en volgens een natuurlijke voorzichtige methode.

    Doe je mee ?
    Tot morgen
    GP

    27-08-2011 om 11:58 geschreven door paramedicus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/gp

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    27-08-2011 om 11:15 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!