Inhoud blog
  • chips kankerverwekkend?
  • versterk je hart
  • eigen mening
  • gezond eten
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    gezonde en actieve leefstijl
    leef actief en gezond
    12-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chips kankerverwekkend?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Iedereen weet dat kinderen verzot zijn op de versnapering ‘chips’. Maar wist u ook dat dit product kankerverwekkend is?

    De basisvoedingsmiddelen van een gemiddeld dieet in de westerse wereld, waaronder frietjes en chips, bevatten veel kankerveroorzakende acrylamides: verbindingen die vooral worden aangetroffen in gefrituurde, zetmeelhoudende voedingsmiddelen.

    Acrylamide is een giftige stof die bijvoorbeeld bij de productie van plastics ontstaat. Pas recent werd ontdekt dat het ook in voedingsmiddelen voorkomt. Het begint te ontstaan wanneer voedingsmiddelen bij een temperatuur van 120°C worden bereid, terwijl de optimale temperatuur 140 - 180°C is. "Hoe heter en langer u bakt of frituurt, des te meer carcinogeen er wordt gevormd,"zegt dr. Dieter Arnold van het Federal Institute for Consumer Health Protection in Berlijn.

    De Engelse Food Standards Agency vond een verschil van een factor tien tussen de acrylamideconcentratie van normale en te lang gefrituurde patat, hetgeen erop wijst dat de concentratie onder controle kan worden gehouden. Acrylamide is toxisch voor de schildklier, de borstklieren van vrouwen, de testes en de mond.
    Experts zeggen dat ze nog te weinig over de vorming van acrylamides weten om specifieke richtlijnen uit te vaardigen, maar ze bevelen wel een dieet aan dat veel fruit en groente bevat.

    Bijlagen:
    chips.jpg (13.4 KB)   

    12-04-2012 om 17:40 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.versterk je hart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Versterk je hart.

    Lichamelijke activiteiten vergroten de efficiëntie van het hart. Iemand die regelmatig traint zal lagere rust hartslag hebben, wat betekent dat het hart minder hard hoeft te werken. Een sterk hart slaat ook minder vaak tijdens zware lichamelijke activiteiten. Minder slagen betekent ook minder stress, spanningen en druk op het hart.

    Nerveuze mensen en personen die obsessief gedrag vertonen, hebben een grotere kans op een hartaanval. Er is een onderzoek uitgevoerd, waaruit blijkt dat mensen die lijden aan depressies ook een grotere kans hebben te overlijden aan een hartaandoening.

    Volgens de Indiase onderzoekers is yoga een manier om mensen met ernstige hart- en vaatziekten verlichting te brengen en zelf te genezen.

    12-04-2012 om 17:28 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eigen mening
    Wij vinden het heel belangrijk dat men zich goed voelt in hun vel. Daarom is het belangrijk dat je veel beweegt en gevarieërd eet. Dus hebben wij deze blog gemaakt, om u te helpen met uw levensstijl. Roken en alcoholische dranken zijn ook slecht voor uw gezondheid, dus rook en drink je best niet. Hier vindt u tal van infotmatie over gezond leven en sporten. We hopen dat deze blog u zal helpen naar gelang uw problemen.


    veel succes K&X

    12-04-2012 om 16:29 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gezond eten
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clippopup/20071126_patatoorlog01

    12-04-2012 om 16:22 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050115_schijfvanvijf01

    12-04-2012 om 16:20 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gezond leven
    http://www.youtube.com/watch?v=84PgQG04wIM

    12-04-2012 om 16:12 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nu zullen we informatie geven over actief leven. Actief leven houdt voor alle mensen iets anders in. Voor de ene is gezondheid het allerbelangrijkste.

    Voor de ander een actief leven. Voor een derde een goed contact met kinderen en kleinkinderen of het financieel en fysiek voor zichzelf kunnen zorgen.

    5 tips voor een actief leven.

    1.       Eet iedere dag gezond.

    2.       Zoek een sport die bij je past, wissel je lichamelijke activiteiten af.

    3.       Niet ieder mens kan intensief sporten. Beweeg op uw eigen niveau, maar zorg vooral dat u het leuk vindt.

    4.       Neem voor korte afstanden de benen, of de fiets en laat de auto staan.

    5.       Ga bewegen met anderen. Dat is gezond en goed voor je socialen contacten.





    12-04-2012 om 16:07 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10 tips voor een gezonde levensstijl.

    1. Begin met een goed ontbijt. Het ontbijt overslaan is zeer ongezond.

    2. Drink water. Water drinken is belangrijk om de gif- en afvalstoffen uit je lichaam te spoelen.

    3. Eet langzaam. Eet kleine porties en vooral langzaam kauwen

    4. Eet regelmatig. Regelmatig eten is zeer belangrijk voor je spijsvertering

    5. Eet gevarieerd. Door variatie krijg je veel verschillende voedingsmiddelen binnen.

    6. Eet evenwichtig. Soms iets ongezonds eten is helemaal niet erg zolang je het maar weer in evenwicht brengt.

    7. Eet voldoende groente en fruit. Groente en fruit bevatten veel goede stoffen zoals vitaminen en mineralen. Bovendien bevatten ze weinig calorieën en geven ze je een vol gevoel

    8. Eet bewust. Een goede manier om gezond te eten is door bewust te zijn van wat je eet. Sta vaker stil bij wat je eet.

    9. Bewegen! Geef je lichaam de mogelijkheid om het voedsel te verwerken. Bewegen is hiervoor heel belangrijk.

    10. Geniet. Je lichaam heeft voedsel nodig om te overleven. Maar eten is ook iets waar jean moet genieten en genieten is goed voor het lichaam.

    12-04-2012 om 16:05 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om gezond te leven zijn 2 belangrijke factoren nodig nl. bewegen en gezond eten. Op onze blog zal er tal van informatie te vinden zijn in verband met deze 2 dingen.  Eerst zullen we het hebben over gezond leven.

    De kunst van gezond en lekker eten is onder andere rekening houden met de voedingsdriehoek en variatie aanbrengen in maaltijden en voedingsmiddelen. Maar ook goede eetgewoonten spelen een belangrijke rol.

    12-04-2012 om 16:04 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leef sportief

    Sporten

    Inleiding: het krijgen van een acteive levensstijl in niet zo eenvoudig als men zou denken. Als je meer zou willen bewegen , ga dan eerst naar de huisarts voor een beweegadvies, een diëtist… de actieve levensstijl kan bijdragen aan de kwaliteit van het leven.

    Het echte werk: Een half uur sporten is duidelijk niet genoeg om fit en sportief te zijn.

    Een half uur stappen volstaan niet om hartziekten op afstand te houden. Alleen de intensieve bewegingen helpen, zoals; joggen, fietsen, lopen, zwemmen…

    Gezondheidsorganisaties zeggen altijd dat elk persoon minimaal dertig minuten intensief sport nodig heeft om het lichaam in optimale conditie te houden.

    Voor de mensen met overgewicht geldt dit aanbod natuurlijk niet. Zij kunnen beter geregeld een stukje gaan wandelen of fietsen, hierdoor gaan ze ook veel kilo’s kwijt geraken recreatief wandelen en fietsen zijn volgens onderzoekers effectiever en de strijd tegen overgewicht, hart- en vaatziekten en suikerziekte dan fanatiek sporten.

    Mensen die hun energieverbruik op een reële manier willen vergroten, moeten dus vaker gaan wandelen en fietsen. Deze activiteiten worden bovendien beter verdragen door het lichaam dan de inspannende oefeningen, vooral voor mensen die kampen met overgewicht en de mensen van middelbare leeftijd.

    12-04-2012 om 15:52 geschreven door K&X  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!