Inhoud blog
  • 15de zondag door het jaar (b)
  • 14de zondag dor het jaar (b)
  • 13de zondag door het jaar (b)
  • 12 de zondag door het jaar (b)
  • Feest van het Heilig Hart
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Hij roept
    gebedsintitiatie
    01-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10de zondag door het jaar (b)
    Mijn broeder en mijn zuster en mijn moeder, 
    zijn zij die de wil van God volbrengen. Mc 3, 35

    Maria,
    wat een vreugde bij Jou te mogen thuiskomen
    als ik het moeilijk heb, opstandig ben,
    kritisch en me schandaliseer over ...
    Soms denk ik wel eens, dat het vaandelvlucht is 
    als mensen zwijgen en enkel luisteren 
    zonder hun mening te verwoorden.
    Ik verlang namelijk naar een betere piste 
    in mijn gedachten en inzichten.
    Maar jouw zwijgen is heel heilzaam. 
    Ondertussen bid Je voor mij en allen, 
    die nog maar weinig hebben begrepen. 
    Je neemt me mee naar Jezus en 
    Je werkt samen met de H. Geest. 
    Dat geloof ik echt. Dank Je, Maria!

    Wees de tuinierster van mijn hart, Maria.
    Ik wil graag goede grond worden 
    voor het Woord van God, onze Vader.
    Zijn Wil vraagt om veel gebed en stilte.
    Mijn overgave is nog niet onvoorwaardelijk.
    Het spijt me, dat ik a.h.w. 'garanties' verlang:
    dat ik niet teveel gezichtsverlies moet lijden; 
    niet teveel moet inleveren van mijn reputatie
    bij familie, vrienden of op het werk.

    Maria, 
    leer me meer openstaan voor de bredere kring
    van mensen, die allemaal geroepen zijn tot christen.
    We zijn mensen van alle slag en afkomst,
    maar bij Jezus, je Zoon is iedereen welkom.
    Zijn ze dat ook bij mij? 
    Komen ze mijn veilig wereldje
    niet teveel overhoop gooien met al hun eigen voorstellen?
    Mijn interpretaties zitten er soms totaal naast.

    Maria, 
    je zwijgend overwegen; je stille aanwezigheid,
    doet de mist optrekken in mijn gedachten en gevoelens. 
    Maak mijn hart klaar om Jezus te beluisteren 
    en niets te missen van wat Hij belangrijk vindt.
    'Hier ben ik, God Uw wil te doen, dat is mijn vreugde!'



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs