-Voelen en benoemen wat koud, lauw en warm water is
-Ontdekken wat drijven en zinken is
- .
·Juf had haar beker water omgestoten en viel in
de verf. We ontdekten dat we daardoor waterverf kregen. Dat was heel leuk om mee
te experimenteren! We spatten met de verf en bliezen op de druppeltjes met een
rietje! Achteraf knipte de juf die tot visjes en maakten wij de zee van een
schoendoos.
·We luisterden naar het verhaaltje de mooiste
vis van de zee. En kleurden achteraf een mooie kleurplaat van
Regenboogvisje.
·We dansten net als visjes in het water !
·We gingen opzoek naar filmpjes op You Tube over
dolfijnen, haaien en orkas. Er vroeg zelf een peutertje wanneer de juf eens
een haai meenam naar de klas J!
Daar kon onze juf jammer genoeg niet voor zorgen!
·De peutertjes leerden ook vissen Onze schilpad
werd gevuld met water, eendjes en visjes.
·We speelden ook een memorie rond de visjes.
· .
We leerden het liedje:
Drie kleine visjes die gingen naar de zee.
Het is goed zei de moeder maar ik ga niet
mee.
Ik blijf liever in de vieze vuile sloot.
Want in de zee daar zitten haaien en die
bijten je!