GASTRONOMIE & TOERISME Rendez-vous avec le Nord Gastronomie & Toerisme verschijnt vijf maal per jaar en is een realisatie van de vzw Horizon, Astridlaan 90 b1, 8620 Nieuwpoort en vzw Reizen & Smullen, Bassevillestraat 101, 8434 Westende, met als doel de horeca, het toerisme, vrije tijd, lifestyle en interieur in al hun vormen te promoten. De redactie bestaat uitsluitend uit vrijwilligers. Al deze reportages zijn wekelijks te beluisteren op de FM 106,1 Radio Beach, elke vrijdagvoormiddag even na 10 u.
VERSPREIDING
Het magazine wordt gratis selectief verspreid naar een bestand van levensgenieters, gastronomen, reislustigen, managers, zonnekloppers en natuurliefhebbers + gratis verdeling via VVV-kantoren aan de kust, Brugge, Gent, Veurne, Diksmuide, Noord-Frankrijk en Zeeuws-Vlaanderen en in een reeks geselecteerde winkels. Wie een persoonlijk abonnement op adres wenst kan dit mits overschrijving van 20 euro per jaar, over te maken op het PCR-nummer 000-0483943-10 met vermelding "Abonnement 2009".
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt (op gelijk welke manier) zonder schriftelijke toestemming van de uitgever. Publicitaire teksten blijven buiten verantwoordelijkheid van de uitgever.
Magazine Gastronomie & Toerisme
Gastro, Toerisme, Lifestyle, Interieur, Auto
22-12-2007
Denis Renty verovert Maxims met nieuw productxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Champagne Romeo & Juliette voor beste Franse acteurs
Vlaanderen zendt zijn zonen uit. Een cliché die van de week nog maar eens onderstreept werd. Denis Renty uit Middelkerke met eigen voedingsbedrijf in Gent stelde in hartje Parijs met Champagne Romeo & Juliette zijn nieuwste creatie voor in Espace Pierre Cardin, aansluitend receptie in Hotel Maxims.
Beide exclusieve locaties haalden de beste Franse acteurs op het podium, goed voor de uitreiking van de Prix Raimu, prestigieuze prijzen uitgedeeld aan de beste Franse theater- en cinema-acteurs van het voorbije jaar. Veel schoon volk uiteraard met blikvangers voorzitter Claude Brasseur, Charlotte Gainsbourg dochter van en onder andere Pierre Cardin, met zijn 80 jaar een nog flinke verschijning. Denis Renty uit Hostellerie Renty in Middelkerke en met voedingszaak op het Graaf van Vlaanderenplein 20 in Gent, stelde er aan het Franse publiek zijn nieuwste creatie voor: Champagne Romeo & Juliette. Naast een ruim aanbod van Belgische producten die hij in Londen slijt, mikt Renty nu ook op Frankrijk, met Parijs als speerpunt.
FILMMONUMENT
Hoe konden we hier beter starten dan bij dergelijk evenement. Bij een prijsuitreiking als de Prix Raimu, zeg maar de Oscars van de Franse Comédiens mag een glas Champagne uiteraard niet ontbreken. We gingen dan ook onmiddellijk in op het aanbod van organisator Rodrigue Laurent, om dit theater- en filmfestijn vorig jaar onder voorzitterschap van Alain Delon van het jaar te ondersteunen met ons nieuwste product, vertelt een glunderende Denis Renty, geflankeerd door de nieuwe voorzitter en filmmonument Claude Brasseur. Een hele grote meneer die Brasseur, die zich onze Champagne flink liet smaken. Het werd een bijzonder toffe avond, temeer dat ook Charlotte Gainsborg zich langs haar beste zijde liet zien in Maxims. Misschien lag het ook aan de Champagne, lacht Denis Renty zijn tanden bloot, terwijl hij muzieklaureaat Camille Bazaz (foto) bedenkt met een fris glas.
ROMEO & JULIETTE
Hoe komt men er toe om een Champagne Romeo & Juliette op de markt te brengen? Champagne, spreek het uit en er verschijnt blijdschap op de lippen. Waarom? Niemand weet het.
Wetenschappers en oenologen vulden er al boeken mee, maar niemand kan het antwoord geven. Feit is dat deze heerlijke belletjes die steevast verbonden worden met verleiding en het goede leven, een uitvinding zou zijn van Dom Pérignon, een ascetische monnik. Grapje misschien maar Champagne blijft sprankelen en de zinnen beroeren en dat niemand kan weerstaan aan deze Grote Dame. Net zoals Romeo evenmin kon weerstaan aan de verlokking van Juliette, een creatie van de Britse dramaturg William Shakespeare. Vandaar dat we met onze nieuwe Champagne resoluut kozen voor de naam van Romeo & Juliette, naam aan onze brein ontsproten na een amoureuze ontknoping in de voorbije zomer, geeft Denis Romeo Renty ons nog graag mee.