Inhoud blog
  • call of duty modern warfare 3
  • slinter cell
  • halo reach
  • rainbow six vegas 2
  • saints row the third
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    Foto
    Foto
    Foto
    games
    gam.
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.call of duty modern warfare 3
    Call of Duty is al enige tijd de best verkopende franchise binnen de gamewereld. De serie kreeg dit jaar echter voor het eerst serieuze concurrentie met Battlefield 3. Terwijl Battlefield 3 door de hele wereld getrakteerd werd op goede reviews was het voor Activision bang afwachten of Call of Duty: Modern Warfare 3 de fans zou kunnen bekoren. Ik trok voor de tweede keer mijn uniform aan en ging ten strijde!

    Activision trok deze keer wederom de kaart van de Modern Warfare. Het verhaal gaat verder waar deel twee gestopt is en brengt ons terug in contact met personages als John "Soap" McTavish, John Price en Sergeant Wallcroft. Het is onze taak om ultranationalist Makarov op te ruimen voor hij zijn snode plannen kan uitvoeren en daar draait de hele game ook rond. Call of Duty staat weer garant voor een rollercoasterride rond de wereld met veel special effects en ontploffingen maar het verhaal is zoals altijd vrij pover en moeilijk te volgen.

    De game wordt op geen enkel moment realistisch en zo wordt meeleven met het hele verhaal ook heel moeilijk. Het principe van de singleplayer wordt bijna volledig herleid tot vijanden neermaaien, 50 meter verder lopen en nog eens exact hetzelfde doen. Er is ook weinig variatie op het gebied van vijanden doorheen de game. Call of Duty heeft altijd al last gehad van het "monster closet syndrome" waar talloze vijanden vanop dezelfde plaats en op dezelfde manier spawnen en dat is in Modern Warfare 3 ook het geval.

    Je speelt altijd samen met enkele soldaten uit jouw team maar ook deze jongens zijn allesbehalve slim. Aan de verkeerde kant van obstakels cover zoeken, vijanden niet opmerken, zomaar doorlopen naar open locaties terwijl er geschoten wordt, etc... Vaak zal je merken dat de vijand gewoon teammates voorbijloopt om een blauwe boon in jouw hersenmassa te knallen. De collega's zullen ook zelden of nooit iemand een kopje kleiner maken en wachten dus altijd tot je zelf het vuile werk opgeknapt hebt. Frustratie alom!

    De singleplayer kent enkele memorabele momenten maar na de vorige twee delen hadden wij het "what else is new?"-gevoel. Deuren ontploffen in slowmotion waarna jij in bullettime 6 vijanden moet neerknallen, gebouwen storten in terwijl onze arme soldaat er nog in zit, de helikopter waar je net in plaatsnam wordt geraakt door een RPG, duikboten zinken terwijl je spurt naar de uitgang, enzovoort. Allemaal heel leuk maar we hebben het al allemaal eens gezien én gespeeld. Op naar de multiplayer!

    Call of Duty is de laatste jaren uitgegroeid naar een ware multiplayer-game. Met 16 maps, een heleboel challenges en het verslavende leveling systeem zijn miljoenen gamers vertrokken voor veel online plezier. Er vallen wederom perks, killstreak bonussen en wapens te verdienen. In Modern Warfare 3 zijn de killstreaks in Strike Packages gestopt zodat elke speler zijn eigen stijl kan finetunen. Wie geen rekening houdt met grote killstreaks kan rustig een ammo of support strike-package gebruiken. Echt uitgebalanceerd is het nog steeds niet maar de ontwikkelaar heeft er duidelijk wel aandacht aan gegeven, persoonlijke finetuning is waar het allemaal om draait.

    Infinity Ward heeft ook een poging gedaan om de gameplay fris te houden door enkele nieuwe modi te introduceren zoals Kill Confirmed en Team Defender. Kill Confirmed is een goed voorbeeld van een leuke toevoeging. In deze mode krijg je pas punten als je de vijand neergeschoten hebt én zijn dogtag in jouw handen hebt. Punten kunnen afgenomen worden door de dogtag van een teammate op te rapen voor de vijand dat doet. Teamwork in Call of Duty? That's new!

    Verder zijn alle oude modi aanwezig zoals Team Deathmatch, Domination en Free-for-all. De multiplayer is enorm uitgebreid en staat open voor veel aanpassingen op het gebied van gameplay, appearance en class. Activision introduceert ook Call of Duty: Elite, een gratis/subscription based service waar je als speler alle statistieken ziet, maandelijks DLC krijgt, competities speelt, analyses kunt bekijken en veel meer. Het prijskaartje bedraagt 49,99 euro per jaar maar is zeker niet verplicht aangezien je gratis het basispakket krijgt. Het valt te vergelijken met Bungie.net en kan bijzonder handig zijn voor clans.



    Wie de singleplayer uit heeft en niet echt graag online speelt, kan zich altijd verdiepen in de Spec Ops. We kwamen deze mode al tegen in de vorige Modern Warfare-games en deze keer zijn er weer een heleboel stages om tot een goed einde te brengen. In de Survival Mode kan je samen met een vriend opboksen tegen waves van vijanden die telkens sterker en sterker worden. Dit is niks spectaculair maar zeker een leuke toevoeging.

    Grafisch is Modern Warfare 3 geen hoogvlieger, versta ons niet verkeerd, het spelletje ziet er zeker niet lelijk uit. Het heeft echter zijn ups en downs. Het ene moment valt je mond open van al die grafische pracht en twee minuten later frons je de wenkbrauwen bij enkele flaters. Het begint soms op te vallen dat de ontwikkelaar blijft poetsen aan de oude engine van Modern Warfare 2. Het grafische geweld blijft echter altijd draaien aan een stevige 60 FPS wat natuurlijk een voordeel is. De besturing is zoals vanouds dik in orde en staat garant voor een vlotte speelstijl. Voor de volgende Call of Duty gebruikt de ontwikkelaar best een nieuwe grafische engine, al staat Modern Warfare 3 goed zijn mannetje.

    Call of Duty doet wederom wat de spelers verwachten. Een wilde rollercoasterrit in de singleplayer en een zeer uitgebreide online-mode in de multiplayer. Call of Duty krijgt echter concurrentie van Battlefield 3 dat realisme en tactiek mengt met bloedmooie graphics. Om de strijd te winnen gooit Call of Duty veel te weinig vernieuwing in de schaal en recycleert het vooral van de vorige games uit de reeks. Vergelijk deze twee games met Need for Speed en Gran Turismo. Ga je voor keiharde actie zonder realisme, of valt de keuze op meeleving, tactische keuzes en teamgevoel? Dat ze allebei plezant zijn is echter een feit.


    19-02-2012 om 23:16 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slinter cell
    Splintercell Conviction

    Sam Fisher is terug! We hebben er lang op moeten wachten, maar Ubisoft heeft eindelijk de game afgeleverd die het voor ogen had. De uitgever heeft een aanpak gehanteerd die wij wel kunnen waarderen. Toen de eerste preview van het spel door journalisten werd afgebrand, stuurden de Fransen de ontwerpers terug naar de tekentafel. Ubisoft gaf de makers meer tijd en die keuze betaalt zich uit. Splinter Cell: Conviction is waarschijnlijk het beste spel in de serie en een van de vermakelijkste actiegames die we ooit hebben gespeeld.

    Conviction gaat verder waar Double Agent ophield. Het spel gaat via een aantal cutscenes en in-game filmpjes in op de kernpunten die je moet weten om het verhaal te begrijpen, en het is dus niet nodig om de vorige games te hebben gespeeld. Fisher, niet langer verbonden aan geheim agentschap Third Echelon maar nog altijd een keiharde, goed getrainde spion, komt in actie als hij een tip krijgt over Sarah, zijn dood gewaande dochter. Fisher gaat achter de mensen aan die meer lijken te weten over haar dood, en niets lijkt hem daarbij in de weg te kunnen staan. De ene na de andere crimineel of omstreden politicus wordt achterhaald door Fisher, tijdens zijn zoektocht naar de waarheid.

    Afmaken

    Daarmee kunnen we het verhaal verder vergeten. Hoewel een verhaal een verplicht element is in een goede actiegame, draait Splinter Cell: Conviction om de gameplay. Het spel betekent een evolutie, of misschien zelfs wel revolutie, binnen de franchise. De breuk met Third Echelon lijkt vooral belangrijk voor het verhaal, maar het heeft ook veel gevolgen voor de gameplay. Waar Fisher voorheen een spion was die vooral niet ontdekt mocht worden, is hij nu eigen baas en zint hij op wraak. Vijanden hoeven dus niet meer te worden gemeden of in alle stilte te worden uitgeschakeld. Sam maakt af wie hij wil, en hoe hij daarbij te werk gaat bepaalt hij zelf.

    Co-op en graphics

    Hoe lang je ook doet over de singleplayermodus, het spel eindigt er absoluut niet mee. Wij zijn geen grote fans van multiplayermodi in actiespellen. Vaak vormen ze slappe aftreksels van de singleplayer-gameplay, waarbij verschillende functies niet eens worden meegenomen. In Splinter Cell: Conviction is daar echter geen sprake van. We durven zelfs te stellen dat het co-opgedeelte nog meer de moeite waard is dan de singleplayer. In co-op speel je een klein verhaaltje door, dat zich afspeelt voordat de gebeurtenissen in de singleplayer-modus van het spel plaatsvinden. Samen met een vriend heb je de controle over geheim agenten Archer en Ketrel, die op zoek zijn naar een aantal gestolen massavernietigingswapens.

    Het leukste aan deze modus is dat samenwerken een absolute must is. Er is namelijk een aantal stellingen en omgevingen opgenomen waar je solo niet langs zult komen. Een van de hulpmiddelen daarbij is dat de tags voor Mark & Execute voor beide spelers tellen. Als Archer een vijand tagged, is die dus ook meteen zichtbaar voor Ketrel. Degene die de vijand in zicht heeft, kan de executie voor zijn rekening nemen. Doen beide spelers dat ongeveer tegelijk, dan volgt een spectaculaire afrekening waarbij de vijand in kwestie een dubbele dosis kogels ontvangt.


    Conclusie

    "een heerlijke stealth-actiegame". Daarmee is eigenlijk alles gezegd. Ubisoft durfde het spel op de lange baan te schuiven toen de ontwikkeling niet opleverde wat de uitgever voor ogen had, en daarvoor wordt de uitgever nu beloond. Conviction is een dijk van een game geworden. Nooit eerder was het zo leuk om gebruik te maken van schaduwen om zo een groep vijandelijke soldaten gek te maken. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de introductie van een aantal nieuwe gameplay-elementen en een uitstekend dekkingsysteem. Het Irak-level is een vreemde eend in de bijt, maar dat level ben je al snel vergeten als je de co-op missies eenmaal hebt gespeeld of, eventueel, de multiplayer hebt bekeken. Het spel is wat minder overhyped dan menig andere game, maar het laat zien dat je echt geen hype nodig hebt om hoge ogen te gooien. We nemen Splinter Cell: Conviction alvast mee voor de titel 'beste actiegame van het jaar'.

    19-02-2012 om 20:04 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halo reach
    Halo Reach

    Halo: Reach is zowel het begin als het einde. De gebeurtenissen op de planeet Reach zetten namelijk de Halo-saga in zijn gang. Was Reach namelijk niet ontdekt door de buitenaardse Covenant dan was de Master Chief ook niet de laatste overgebleven Spartan die met behulp van de Halo’s de Flood en The Covenant wist te verslaan. Halo: Reach is daarnaast in zekere zin ook het einde. Het is de allerlaatste Halo-game van ontwikkelaar Bungie die al tien jaar aan de serie sleutelt. Even slikken dus voor fans van het eerste uur, want misschien is dit wel de laatste keer dat we Halo spelen zoals we dat al zo lang gewend zijn.

    De planeet Reach is voor de mensheid een van de belangrijkste koloniën. Niet alleen is de planeet wat klimaat betreft vergelijkbaar met de aarde, miljarden mensen zijn van de rijke voedselproductie van deze landbouwplaneet afhankelijk. Zo’n belangrijke kolonie moet daarom koste wat het kost beschermd worden. Vandaar dat Team Noble, een eskader van Spartan-supersoldaten, gelegerd is op de planeet. Als broekie sluit jij je als Noble Six bij deze groep geharde vechtersbazen aan om een rebellenopstand de kop in te drukken. Bij nader onderzoek op het platteland van Reach blijkt het echter om een veel grotere bedreiging te gaan dan een stel opstandelingen. De buitenaardse Covenant hebben de planeet gevonden en openen een grootschalige aanval. Deze diepreligieuze groepering van aliens gelooft er namelijk heilig in dat de heidense mensheid uitgeroeid moet worden. In de oorlog die volgt moet Team Noble zichzelf bewijzen en de planeet van de ondergang redden.

    De singleplayer is op veel gebieden onveranderd gebleven ten opzichte van de voorgaande games en daar is zodoende weinig op aan te merken. Een vuurgevecht in Halo is nog altijd strategisch omdat je het opneemt tegen verschillende vijanden, die zich allemaal anders gedragen en dus om een verschillende aanpak vragen. De suïcidale Grunts functioneren binnen The Covenant vooral als kogelvoer terwijl de slimmere en sterkere Elites kogels en granaten ontwijken en harder in de aanval gaan. Nieuw zijn de vogelachtige Skirmisher die vooral vlug en venijnig zijn. De rol van The Covenant is in Halo: Reach duidelijk meer teruggebracht naar echte kwaadaardige schurken, ze spreken bijvoorbeeld geen Engels meer, wat de sfeer tijdens de gevechten ten goede komt.

    Bij nieuwe vijanden komen gelukkig ook nieuwe wapens kijken. De iconische vuurwapens zoals de Assault Rifle en Battle Rifle keren in een iets andere vorm terug en ook de welbekende sticky grenades ontbreken niet. Een ander belangrijk element van Halo, de voertuigen, kennen nieuwe toevoegingen. Denk aan een soort tweepersoons Ghost voor The Covenant, en hier en daar een upgrade voor de klassieke vervoersmiddelen. Voor de buitenstaander zal het verschil misschien niet zo te merken zijn, maar de kenners zullen ongetwijfeld even moeten wennen aan hoe al het nieuws in elkaar steekt.

    De grootste verandering in de manier waarop je Reach speelt, zit hem in de power-ups. Deze speciale vaardigheden geven namelijk een draai aan de gebruikelijke manier van spelen. De mogelijkheid om bijvoorbeeld een kort sprintje te trekken lijkt op het eerste gezicht niet zo bijzonder voor een shooter, maar in Reach is het hiermee ineens veel makkelijker om aan een vijand in een tank te ontsnappen. Ook een jetpack of de mogelijkheid om onzichtbaar te worden kunnen op het slagveld goed van pas komen. De nieuwe vaardigheden brengen nog meer afwisseling en onvoorspelbaarheid in de vuurgevechten. Een gevecht kan compleet anders verlopen wanneer je besluit met een bubbelschild ten strijde te trekken of juist voor een jetpack kiest.

    De singleplayer, die op de Heroic-moeilijkheidsgraad in een uur of acht is uit te spelen, slaat met name in de latere levels de spijker op de kop. De formule van Halo is na vier delen geperfectioneerd en dat levert veel spannende vuurgevechten op waarin je de ene naar de andere exotische locatie op Reach, en zelfs even erbuiten (zie kader), opzoekt. Met genoeg afwisseling en een aantal fantastische levels, waaronder een hele vette helikoptermissie en een strijd in een ruimteschip in de atmosfeer van Reach, is dit niets meer of minder dan een waardig nieuw verhaal in de Halo-saga. Opvallend hierbij is ook dat er veel meer tijd is voor de personages en dat er met de camera in de tussenfilmpjes behoorlijk creatieve dingen worden gedaan. De altijd knappe klanken van Martin O'Donnell zijn weer te horen en de graphics zijn duidelijk beter dan de voorgaande delen. Met name de schaal van de oorlog op Reach wordt hier goed mee duidelijk gemaakt. Op sommige punten kun je kilometers in de verte kijken naar gebombardeerde delen van Reach, een behoorlijk indrukwekend gezicht.

    Halo: Reach is echter veel meer dan alleen het avontuur dat je met Team Noble doorloopt. Er is de gigantische multiplayer die hand in hand gaat met Forge Mode waarin je naar hartenlust bestaande maps aan kunt passen tot in de kleinste details. Met name in de map Forge World zijn de mogelijkheden eindeloos en het is aan de creatieve spelers om hier invulling aan te geven. Met verschillende plateaus, vlaktes en de mogelijkheid om hoog in de lucht te bouwen is dit de grootste multiplayermap uit de serie waarin spelers dus zelf aan de slag kunnen gaan. Slaat een map aan in de online gemeenschap, dan wordt deze opgenomen in de verschillende playlists voor de online multiplayer.

    Dat de multiplayer goed in elkaar steekt, spreekt eigenlijk voor zich. Jarenlang heeft Bungie lopen sleutelen aan wat uiteindelijk een hele gebalanceerde ervaring is geworden. ie weer een leuke draai krijgt met de load-outs die zorgen voor verschillende startwapens en power-ups. Maar zelfs al ben je niet zo competitief ingesteld dan is er online genoeg te beleven. De Firefight-modus uit ODST keert met glans terug en is deze keer op heel veel verschillende manieren aan te passen. Omdat matchmaking deze keer wel inbegrepen is in deze speelstand, ben je niet alleen afhankelijk van je Xbox Live-vrienden om het op te nemen tegen de hordes Covenant die de verschillende levels binnenvallen totdat jij het loodje legt. Met een sterk verbeterde Forge-mode, waarin het maken van maps een stuk makkelijker is geworden, en de altijd vermakelijke Theatre-optie, waarin iedere minuut die je speelt nog eens rustig nabekeken kan worden, ben je wel even zoet met Halo: Reach. Het voelt dan ook echt aan alsof Bungie je alle middelen wil geven om ervoor te zorgen dat je nog jaren in de weer bent met deze titel.

    Halo: Reach is in veel opzichten een waar eerbetoon aan de fans, van de verschrikkelijk uitgebreide multiplayer tot het aan elkaar knopen van losse eindjes in het verhaal. Zit je al helemaal in de serie dan valt dit natuurlijk allemaal goed te waarderen, maar ook als nieuwkomer is Reach geen verkeerd instappunt. Enige voorkennis is natuurlijk wel zo leuk maar omdat Reach geen vervolg is hoef je niet het verhaal van Master Chief te kennen om het geheel te kunnen waarderen.

    Hoe uitgebreider, nieuwer en beter dan de vorige delen Reach misschien dan wel mag zijn, het is een blijft een Halo-game en veel is dan ook hetzelfde gebleven. Het grootste kritiekpunt dat ik dan ook kan bedenken is dat Halo: Reach het wel een beetje op safe speelt. De verschillende power-ups en het grotendeels veranderen van de wapens brengen wel enige vernieuwing, maar waarom is het bijvoorbeeld niet mogelijk om commando’s te geven aan je squad als je toch altijd met meerdere soldaten te werk gaat? Het zijn misschien voor de hand liggende keuzes die weer een andere draai aan de gevechten hadden kunnen geven. Nu voelt en speelt Reach vooral als Halo zoals je het gewend bent.

    Conclusie en beoordeling

    Met Bungie voor een laatste keer aan het roer voelt Halo: Reach als een waardige afsluiter van het verhaal. De Halo-formule wordt tot het uiterste geperfectioneerd en dat levert heel wat toffe gevechten en gevarieerde levels op. Met Halo: Reach kun je vooruit totdat de onvermijdelijke opvolger van een andere ontwikkelaar het legendarische stokje overneemt.

    19-02-2012 om 19:55 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rainbow six vegas 2

    Rainbow Six: Vegas 2

    Toen Rainbow Six: Vegas (1) zo'n anderhalf jaar geleden verscheen was er naast Gears of War niet echt veel online schietvermaak op de Xbox 360 te vinden. Inmiddels is de markt al méér dan verzadigd met games als Halo 3 en Call of Duty 4: Modern Warfare die de ranglijsten domineren. Rainbow Six: Vegas 2 is geen shooter die voluit voor het spektakel gaat. Rainbow Six: Vegas 2 is geen shooter die je week na week tot vijf uur 's ochtends achter je televisie laat zitten. Wat het wel is, lees je in de review.

    Bishop
    Ubisoft voelde waarschijnlijk al nattigheid en tegelijkertijd met de aankondiging van Rainbow Six: Vegas 2 werd er meteen maar bijgezegd dat het hier om het laatste deel in Las Vegas zou gaan. Na de avonturen van Bishop (de nieuwe hoofdpersoon in het spel) pakt het Rainbow Six-circus weer in, wordt op de trailer geladen en verscheept naar een andere locatie, waar we waarschijnlijk binnen twintig maanden weer aan de slag kunnen met een andere campagne.

    Toch voelt Vegas 2 geenszins als een afscheidswedstrijd. Het spel straalt degelijkheid uit, nog meer dan zijn voorganger. Er is een nieuw personage in het leven geroepen, Bishop, die ook bij het Rainbow Six-team op de loonlijst staat. Logan Keller en kornuiten blijven na het einde van Vegas 1 achter op de Hoover Dam, waar dat verschrikkelijke open einde zich afspeelde en Bishop is degene die je onder de knoppen krijgt. De eerste missies spelen zich vóór de gebeurtenissen van het eerste deel af, terwijl latere gedeeltes van het spel ook parallel en opvolgend aan Vegas 1 lopen. Hierdoor wordt Rainbow Six: Vegas 2 een prequel, een uitbreiding en een vervolg in één.

    Uitbreiding
    Toch bleef het gevoel dat ik hier met een uitbreidingspakket te doen had na het uitspelen van het spel het meeste hangen. Op de originele Xbox verscheen ooit Rainbow Six 3 met een klein jaar daarna Rainbow Six 3: Black Arrow. Vegas 2 geeft me precies hetzelfde gevoel als Black Arrow, namelijk dat van een add-on. De graphics zijn ietsje opgepoetst, maar vooral in de singleplayer stelt de vooruitgang niet veel voor. Veel nieuwe wapens en bewegingen heb ik niet gezien en de levels uit het eerste deel zijn vaak nog wat spannender dan die uit deze game.

    Dat zit hem vooral in het feit dat Las Vegas het Las Vegas niet meer is wat het in het eerste deel was. Wanneer je naar Sin City afreist, kom je daar toch voor de casino's. Afgelopen zomer liep ik er zelf nog rond en aangezien ik volgens Amerikaanse wetgeving nog lang niet mag drinken of gokken had ik op de casinovloer niet veel te zoeken. Toch heb ik vele avonden over The Strip geslenterd, gestaard naar die kolossale hotels met hun extravagante shows om mensen maar naar binnen te lokken. Het gekke is dat tussen al die miljarden aan onroerend goed er ook gewoon hele kleine winkeltjes te vinden zijn.

    RainbowSix:Lelystad
    Zo vind je tussen de gondels en haute couturewinkels van The Venetian en de onmetelijke rijkdom, modern art en high-tech hotelkamers van het Wynn kleine éénverdiepingszaakjes die hier in Nederland gelijk zullen staan aan de Zeeman of de Aldi. Het schetst het ongelooflijk grote verschil tussen arm en rijk in de grootste nepstad die er op onze planeet is gebouwd. Lekker zielig, maar wanneer ik naar Las Vegas ga, dan kom ik daar voor de hotels en casino's en daar ben ik dan ook heengegaan. Hoe jammer is het dan dat er in deze opvolger slechts twee casinolevels zitten. Je doet de buitenwijken van Las Vegas, een recreatiecentrum, een groot buitenverblijf, de Nevada desert en zelfs de Pyreneën aan maar veel van deze locaties zijn een stuk minder leuk dan de casinolevels.

    Deze levels voelen bij vlagen ongeïnspireerd aan en soms lijkt het zelfs alsof ook de ontwikkelaars er liever nog een casinootje tegen aan hadden gegooid. Er is en blijft niks mis met de gameplay in deze levels aangezien deze nog steeds staat als een huis, maar in een Rainbow Six: Vegas-game wil je in casino's knallen en niet in een buitenwijk die net zo goed in Lelystad had kunnen liggen.

    Ervaring
    Gelukkig is Ubisoft Montréal niet alleen maar hetzelfde wijsje blijven zingen. Zo hebben ze vermoedelijk goed gekeken naar Call of Duty 4: Modern Warfare en dan met name naar het ervaringspuntensysteem wat daarin verweven zit. Iets dergelijks is nu ook in Rainbow Six: Vegas 2 geïmplementeerd en daar zijn ze zeker in geslaagd.

    Vanaf nu zijn er ervaringspunten te verdienen bij elke kill die je maakt, zowel in de singleplayer- als de multiplayermode, al dan niet in de coöperatieve modus. Domweg naar een vijand toelopen en hem wat lood in zijn buik toestoppen levert de minste ervaringspunten op, een goed opgezette aanval waar bijvoorbeeld een flashbang grenade aan te pas komt de meeste. Op die manier dwingt het spel je haast om tactisch te spelen, zodat dit ook in de makkelijkere standen loont. Daarnaast worden goede spelers die het voor elkaar krijgen om iemand door het hoofd of om een muurtje heen neer te schieten daar ook voor beloond.

    Tot slot houdt dit systeem bij welk wapen jouw favoriet is. Grijp je veel naar je shotgun om targets van dichtbij open te rijten, dan zul je beloond worden met betere shotguns. Ben jij echter iemand die het liever van een lange afstand doet met zijn sniper, dan zal het spel ook dat doorhebben. Ook dit is zeker een aanvulling op de toch al heel goede gameplay van het eerste deel. Het voelt niet afgeraffeld maar juist zeer degelijk en betrouwbaar aan, wat alleen maar als een compliment opgevat kan worden.

    Online
    Uiteraard is de onlinemodus ook weer aanwezig en het kan niet anders of dit wordt een groot succes op Xbox Live en PlayStation Network. Het ervaringspuntensysteem houdt je net zoals in Call of Duty 4: Modern Warfare aan het spelen maar het is vooral de coöperatieve modus geweest die ik online nog veel heb gedaan.

    Hoewel deze mode nu ook op een offline console, dus in split-screen te betreden is, blijft online co-op toch het leukst. Zeker door het ervaringspuntensysteem, waardoor er een soort onderlinge wedstrijd ontstaat tussen de Team Rainbow-leden. Een kill die jouw teammaat maakt geeft jou immers geen ervaringspunten en daarom zul je moeten proberen om zo veel mogelijk kills zelf op te eisen.

    Dat hierdoor het tactische element waarbij je uitgebreid kon plannen, voorbereiden en taggen onnodig is gebleken moeten we maar voor lief nemen, aangezien deze nieuwe manier van coöperatief spelen ook zeer goed bevalt. Daarnaast zijn de klassieke Deathmatch-varianten ook weer aanwezig waardoor iemand met een next-gen console, deze game en een internetverbinding zich de komende weken niet meer hoeft te vervelen.

    Conclusie
    Zoals al eerder in deze review aangehaald voelt Rainbow Six: Vegas 2 net zoals een uitbreiding. Vegas 2 doet precies hetzelfde als bijvoorbeeld Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, namelijk een bestaande franchise verder uitbouwen. De grootste toevoeging aan Vegas 2 is zonder twijfel het ervaringspuntensysteem, die de coöperatieve modus nieuw leven inblaast.

    De singleplayercampaign is van gemiddelde lengte maar misschien een beetje tegenvallend voor degene die had verwacht lang in de casino's van Las Vegas te vertoeven. De gameplay op de andere locaties is ook nog steeds erg goed, maar het Vegas-decor geeft het toch dat extra vleugje van herkenning, dat extra vleugje van toegestane foutheid en dat extra vleugje gevoel dat je hier met een AAA-titel te maken hebt. Visueel gezien is Rainbow Six: Vegas 2 een mooie verschijning, maar superprachtig is het niet. Het is duidelijk te zien dat Ubisoft Montréal vooral aan de graphics van de multiplayermode heeft gesleuteld maar dat mocht ook wel, want die was in het eerste deel niet om aan te zien vergeleken met de singleplayer.

    Kort gezegd is Rainbow Six: Vegas 2 een dijk van een game geworden. Geen klassieker, geen absolute must-have maar ook geen spel dat je zomaar mag laten liggen. Iedereen met een PlayStation 3 of Xbox 360 met internetverbinding doet zichzelf hiermee een heel mooi cadeau.

    19-02-2012 om 19:54 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.saints row the third
    SAINTS ROW THIRD
    Saints Row, een van de weinige concurrenten van Grand Theft Auto die het tot deze console generatie heeft gered. En dit is niet zonder reden. De eerste Saints Row game was een goedkope kopie van GTA maar dit veranderde bij het tweede deel. Het leek alsof Volition wist dat ze niet konden winnen van Rockstar’s topper. Daarom leken ze zichzelf en hun game niet zo serieus meer te nemen en dit resulteerde in een zeer vermakelijke game met goede humor en positieve kritiek. Nu is Volition terug met het derde deel en ze flikken het simpelweg weer. Terwijl de GTA reeks steeds serieuzer wordt en lijkt te krimpen in het aantal opties heeft Saints Row dit gat opgevuld. Saints Row: The Third is een game die zichzelf alles behalve serieus neemt. Dit is merkbaar vanaf de eerste seconde en continueert nog na de aftiteling. Het verhaal dat vertelt over de bende oorlog tussen de Saints en the Syndicate is extreem luchtig, over de top, zeer vermakelijk en blijft voornamelijk door de humor en het luchtige karakter boeien tot het einde. Maar ook alle nevenactiviteiten die in de stad, Steelport, te vinden zijn zijn simpelweg niet serieus te nemen. De game begint met een zeer vermakelijke bankoverval die fout afloopt, springt daarna in een flits naar de ontsnapping van de Saints en springt dan verder naar een sky dive stuk van enkele minuten waarbij het hoofdpersonage hele volksstammen afslacht terwijl hij duizenden meters naar beneden valt. Alle missies die je hierna tegen komt zijn allemaal van een vergelijkbare geweldige belachelijkheid. Je gaat nooit mee leven met je personage en je voelt je nooit verantwoordelijk voor je daden. Maar dit zorgt er voor dat je de game simpelweg blijft spelen voor hetgeen waarvoor je in eerste instantie je console gekocht hebt,

    19-02-2012 om 19:33 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.asassins creed revelations

    asassins creed revelations
    een van de mooiste games die ik ooit speelde

    -het is een avontuur spel
    -een geweldadig spel
    online
    online zijn er vier verschillende speltypes
    -gezocht(gevorderd)
    -klopjacht
    -bondgenootschap
    singleplayer
    Desmond Miles beleeft wederom het leven van zijn verre voorouders met behulp van de mysterieuze Animus-tijdmachine. Ditmaal zakt hij af naar de vijftiende en zestiende eeuw om er als de ondertussen welbekende meestermoordenaar Ezio Auditore Constantinopel te van sinitere macht.De Ottomaanse metropool in deze game mag gerust als een tweede hoofdrol worden gezien. Waar je ook gaat, staat of klimt, deze spelwereld leeft en beweegt. De vier verschillende districten van de stad kunnen na een tijdje vrij doorkruist worden en achter elke hoek valt wel wat te ontdekken en beleven.


    Volledige vrijheid
    Samen met de dynamische dag- en nachtcyclus (inclusief schitterende zonsondergangen, onheilspellend donkere nachten en het aanbreken van de dageraad) is dit meer dan ooit een rasechte free roaming-game geworden. En zoals typisch voor deze reeks: een openwereldspel met meerdere verdiepingen.

    Elke vierkante horizontale en verticale centimeter van alle gebouwen en andere constructies in deze game kunnen beklommen en verkend worden. Over daken rennen, onbevreesd over gapende kloven springen, balanceren op levensgevaarlijk hoge richels en duizelingwekkende, maar sierlijke duiksprongen uitvoeren: het behoort allemaal tot Ezio’s dagdagelijkse activiteiten.
    De heel toegankelijke en intuïtieve besturing zorgt ervoor dat zelfs beginners zich binnen de kortste keren tot ervaren acrobaten ontpoppen. Soms zul je gedwongen worden om alternatieve routes te bedenken om ergens (hogerop) te geraken, aangezien de fysieke toestand van de held het af en toe niet toelaat om op eigen kracht te klauteren.
     

    19-02-2012 om 19:23 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.battlefield.3

    Battlefield.3


    http://www.youtube.com/watch?v=hiYyEpEtB3E
    een coole schooter met vier verschillende classen van mannetjes
    -assault
    -engineer
    -sniper
    -support
    dit zijn de vier verschillende classen van de game iedere class heeft zijn eigen taak
    teamwork is noodzakelijk
    hou je van zo'n games dan is dit perfect voor u!!!!!mooie graphics in deze game
    - geweldadig


    Deze review is gemaakt op basis van de pc-versie. De consoleversies wijken hier van af. Deze review en de score die we aan de game toekennen, gelden dus alleen voor de pc-versie van Battlefield 3.

    In de wiskunde leveren de verschillende getallen in een som uiteindelijk een totaal op. Er is één juist antwoord, en dat is opgebouwd uit de losse delen van de som. Vaak geldt voor games ongeveer hetzelfde, maar net zo vaak blijkt dat het algemene beeld dat een reviewer bij een game heeft, niet één op één aansluit bij de verschillende plus- en minpunten die hij in zijn review aanstipt. Waar dit stukje slap geouwehoer naartoe gaat? Battlefield 3 is geen perfecte shooter en het heeft best een aantal kritiekwaardige puntjes. Maar het spel zal elke gamer desondanks wegblazen met alle onderdelen die wél goed zijn uitgewerkt.

    Dat beeld leeft al maanden bij menig gamer, en een dergelijk verwachtingspatroon maakt het voor een game niet gemakkelijker om zichzelf te bewijzen. De perceptie van een game, zoals van ieder product, wordt bepaald door de verhouding tussen de verwachting en de uiteindelijke kwaliteit, en hoe hoger de verwachting, hoe lastiger het wordt om de perceptie van dat spel op hetzelfde niveau te krijgen. Een gamer zal een beter gevoel overhouden aan een game waar hij niets van had verwacht maar die toch nog best vermakelijk blijkt te zijn, dan aan een verwachte topgame die na release nét geen topgame blijkt te zijn.

    *Niet fair

    Wie nu donkere wolken voelt samenpakken boven Battlefield 3 zullen we geruststellen: Battlefield 3 is die topgame wel. Punt is alleen wel dat in de community het idee leeft dat Battlefield 3 de nieuwe heilige graal is in shooterland. Dat is niet fair, want op die manier zadel je DICE op met een missie die niet valt te volbrengen. Ook deze studio heeft te maken met beperkingen die worden opgelegd door hardware en ook in Zweden kost het maken van een game klauwen met geld, veel tijd en mankracht. Het plaatsen van een dergelijke disclaimer lijkt wellicht een zwaktebod, maar het kan geen kwaad om even uitgesproken realistisch te zijn.

    We geven ruiterlijk toe dat wij die realiteitszin niet direct hadden toen Electronic Arts ons vorige week voorzag van de pc-versie van Battlefield 3. Wij zijn Battlefield 1942-veteranen en hebben alle tussenliggende versies van het spel met veel plezier gespeeld. Ja, zelfs het tegenvallende Battlefield: Vietnam viel bij ons best in goede aarde. Niet verwonderlijk dus, dat we eerst drie rondjes juichend om het VNU Media-kantoor hebben gerend met de gamedisc boven ons hoofd alsof het de Champions League-trofee was. Geen zorgen, verder zijn we wel gezond.

    Dat beeld leeft al maanden bij menig gamer, en een dergelijk verwachtingspatroon maakt het voor een game niet gemakkelijker om zichzelf te bewijzen. De perceptie van een game, zoals van ieder product, wordt bepaald door de verhouding tussen de verwachting en de uiteindelijke kwaliteit, en hoe hoger de verwachting, hoe lastiger het wordt om de perceptie van dat spel op hetzelfde niveau te krijgen. Een gamer zal een beter gevoel overhouden aan een game waar hij niets van had verwacht maar die toch nog best vermakelijk blijkt te zijn, dan aan een verwachte topgame die na release nét geen topgame blijkt te zijn.

     

     

    18-02-2012 om 00:00 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.assassins creed




    hou je van vermoorden?
    dan is dit voor jou

    http://www.youtube.com/watch?v=mVWhWsgHzKM
    hhttp://www.youtube.com/watch?v=zzNs4-kRLaE
    hhttp:http://www.youtube.com/watch?v=EC7OJrRUnCA&feature=related
    //www.youtube.com/watch?v=cc-ClutaN_Iailers

    09-10-2011 om 00:00 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lego rock band

    ee
    http://www.youtube.com/watch?v=J-xwjPuaCEQ
    spel voor te swingen en te zingen

    09-10-2011 om 00:00 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inleiding
    al die games zijn gemaakt door mensen geintreseerd zijn in games maken
                                                                       en worden allemaal getest door gamers en dan wordt het beoordeeld hoe goed het is wat er moet verandert worden .

    09-10-2011 om 00:00 geschreven door j-b games  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 13/02-19/02 2012
  • 03/10-09/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    welk spel vind je het tofst
    cal of duty
    medal of honor
    battle station pafic
    Bekijk resultaat


    Foto

    Hoofdpunten blog gamers_world
  • Top 10 verkochte games 2011
  • Splintercell Conviction
  • F1 2011


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs