Omdat er voor de maandelijkse fotoshoot van de site nog 1 plaats beschikbaar was er in de helicopter heb ik dankzij dredging mijn 1e helicopter luchtdoop gekregen. Wat een ervaring. Hieronder het nieuwe stadium voor de World Cup.
Deze nacht moest ik om 2.30 uit mijn bed omdat het schip een gebroken hydraulische leiding had. Na een herstelperiode van 10 uur zijn mijn collega en ik gaan surfen.
Na de eerste herstelperiode, zijn de baggerwerken in Durban eindelijk gestart. Een paar sfeer foto's van op het schip.
Om naar het schip te gaan hebben we 24/24 een speedboot ter beschikking. Dat ding gaat super snel. En omdat ik even op mijn collega moest wachten heeft de schipper mij getrakteerd op een rondwaart in volle snelheid rond de haven.
Voor het vertrek van een collega naar Angola zijn we gaan eten naar een Grieks restaurant. En zoals het hoort, sneuvelen hier het nodige aantal borden.
De echte manier om champagne open te doen
Mijn collega uitvoerder en zijn vrouw. En links op de foto degene die naar Angola vertrek.
Marine Works for Durban Harbour entrance widening and deepening
In december heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik technical superintendent van de sleephopper Pallieter zou worden. Maandag 25 januari 2010 was het eindelijk zo ver. Na 5 maanden opleiding bij Deme ben ik eindelijk vertrokken naar mijn 1e buitenlands opdracht. Nog nooit gevlogen en direct een vlucht van 18 uur op de boterham. Dinsdag 13 uur toegekomen in Durban (Zuid-Afrika), korte inductie op de werf en dan naar het appartement dat op 5 min wandelafstand ligt van de site. Even opfrissen en om 18 uur terug naar de luchthaven om het schip te gaan bezoeken in Cape town. Vlucht gemist en dan maar vertrokken om 4 uur s'nacht. Cape Town was schitterend. Wat een uitzicht en dan nog is dat super weertje erbij. Na een korte trip op de speedboot (die boot vloog bijna) eindelijk de bemanning kunnen ontmoeten. S'avonds terug gekeerd naar Durban en doodmoe in bed gekropen. Hieronder de 1e foto's van de site waar de Pallieter maandag gaat toekomen.