Normaal gebruik ik deze blog enkel voor het plaatsen van informatie over werk-gerelateerde zaken, zoals alles wat te maken heeft met het etaleren van etalages, het plaatsen van winkel decoraties en mijn dienst oer het verhuren en verkopen van etalagepoppen. Maar ondertussen heb ik gemerkt dat ik deze site een beetje verwaarloosd heb, het is niet zo dat ik helemaal geen informatie meer heb gedeeld maar deed dat voornamelijk op andere locaties en blogs.
Ik was nochtans deze blogsite als eerste tegengekomen en had hier mijn eerste blog account aangemaakt maar om één of andere reden ben ik dan overgestapt op Wordpress een andere blogsite. Nu dat ik hier weer enkele berichten wou komen posten zag ik meteen de reden terug van mijn overstap. Het is hier nogal moeilijk om een mooie eigen pagina op te maken, en foto's plaatsen gaat ook niet zo eenvoudig. Ik krijg enkel zo'n kleine foto's geplaatst waar de lezers een heel groot vergrootglas voor nodig hebben om de foto's te kunnen zien. Ook het plaatsen van links gaat niet zo eenvoudig en als ik blogs van andere mensen lees heb ik ook het gevoel dat zij ook last hebben van de instellingen van deze blogsite.
Maar aangezien het hier om een gratis dienst gaat mogen we natuurlijk niet te kritisch zijn en zal ik hier natuurlijk wel berichten blijven posten. Ik hoop natuurlijk dat ik in de toekomst toch de manier vind om grotere foto's te plaatsen, duidelijker links, en meer instellingen ga kunnen aanpassen.
Misschien dat iemand mij daar enkele tips voor kan geven.
Sinds enkele maanden heb ik mijn dienst voor etalagepoppen uitgebreid met een heuse webwinkel. En daardoor ben ik dus 24/24 bereikbaar voor het aankopen van etalagepoppen. Een groot aantal van de etalagepoppen die in mijn showroom opgesteld staan zijn dus ook via dit kanaal te verkrijgen.
Voor het huren van etalagepoppen kan u nog steeds bij mij terecht, maar om praktische reden kan deze dienst niet via de webwinkel werken, dus hiervoor bezoek je best mijn website http://www.etalagepoppen.be
Voor het regelen van de betalingen in de webwinkel heb ik gekozen voor Paypal, een handig en veilig online betaalmiddel. Je kan natuurlijk ook je betaling regelen via overschrijving of na ontvangst van de factuur. De goederen worden dan meteen na ontvangst van uw betaling via Taxipost verzonden. In normale omstandigheden heb u de etalagepop binnen 2 werkdagen in uw bezit. Via het Taxipost traaceernummer, dat u van mij krijgt eenmaal de goederen verstuurd zijn, kan u de status van uw levering volgen.
Vanaf heden hebben wij eveneens een aanbod van nieuwe onbreekbare plastieken etalagepoppen op voorraad. Deze poppen werden vervaardigd van gereclycleerd plastiek en zijn, door hun concept, zo goed as onbreekbaar. De kleur van de pop zit in het plastiek gegoten zodat dus ook de kleur van deze poppen krasvrij is. Het hoofd en armen zijn veel wendbaarder als bij de klassieke etalagepop.
Deze poppen, staande zowel als zittende, kan je in de winkel komen bekijken. Kijk daarvoor op onze website www.etalagepoppen.be
We plaatsen deze poppen in de aanbieding. Een nieuwe pop kost deze maand 150 euro exclusief btw Contacteer Michael Grieve, via 0475-294608, en maak een afspraak om uw pop uit te komen kiezen in Mechelen. De winkel is enkel open na afspraak.
Met deze illustratie kan je zien hoe een etaleur een winkeldecoratie opzet op basis van decoratieve stukken die doorgaans de seizoenen volgen. In deze winkel staan in totaal 10 composities opgesteld die de herfstsfeer bij de klanten moet bijbrengen.
1.De klant die specifiek naar uw winkel komt om een bepaald product aan te kopen. Deze klant is een vaste klant of een potentiële klant die reageert op uw acties zoals een advertentie bijvoorbeeld. Hij weet precies wat hij/zij zoekt en zoekt derhalve tot hij/zij uw winkel gevonden heeft. Hij/zij is een gewonnen klant en zal waarschijnlijk iets kopen 2.De wandelaar die uw winkel toevallig passeert en iets interessants opmerkt. Deze klant daarentegen is wat anders. Hij/zij is niet naar iets specifieks opzoek en wandelt eerder doelloos rond. Om hem/haar in uw winkel te krijgen is een extra inspanning vereist. Dit kan u door in te spelen op zijn/haar zintuigen waardoor de attentiewaarde van uw winkel verhoogt. Muziek bijvoorbeeld of wat dacht u van de bakker die zijn etalageraam volledig openschuift en de toog met pas gebakken gebakjes eenvoudig naar buiten rijdt waardoor de aandacht van de toevallige voorbijganger via de geur wordt getrokken.
U kan uw winkel eveneens extra aantrekkelijk maken door gebruik te maken van decoratiestukken of sfeermakers die, bijvoorbeeld, de seizoenen of specifieke acties ondersteunen. Voor deze decoraties kan u best gebruik maken van een gespecialiseerd etalagebedrijf dat hiervoor de nodige know-how en materialen heeft. www.mg-etalages.be heeft meer dan 28 jaar ervaring in het decoreren van winkels en is dus een goede partner in deze realisaties. Bel 0475-294608
Een commerciele winkel tracht steeds via de etalage aan de buitenwereld te laten zien wat ze verkopen. Uw etalage is dus zoiets als uw visitekaartje. Nu kan je de etalage op verschillende manieren aankleden.
Je kan kiezen voor een etalage die de uitstraling en stijl van je winkel weergeeft. Meestal staan in deze etalage weinig producten uitgestald maar ligt de nadruk op het imago van de winkel. Het spreekt vanzelf dat niet elke winkel hiervoor geschikt is. Ook de ligging van het pand bepaald of deze manier van presenteren voor u van toepassing is.
De andere optie, doorgaans ook niet de beste, is het volproppen van de etalage om zoveel mogelijk aan de voorbijganger te laten zien. Hiervan kan gewoon geschreven worden dat deze houding verkeerd is, een etalage is geen opstapelruimte en door het bos zien de, potentiele, klanten de bomen niet meer. Teveel is dus ook niet goed.
Zoals met zoveel dingen in het leven is juist doseren de boodschap. En daar verschijnt ineens de etaleur op het toneel. De etalage moet opgemaakt worden in groepjes, groepjes die bij mekaar horen. De opstelling moet ervoor zorgen dat alle artikelen zichtbaar staan en toch de aandacht laten doorvloeien naar een volgend artikel in dezelfde etalage. Kijkrichting is daarbij een belangrijke factor. In de etalage moet rekening gehouden worden met kleurencombinaties, als alles mooi in harmonie is zal de etalage ook mooier ogen en meer volk aantrekken. Vanzelfsprekend kan je ook rekening houden met het groeperen van verschillende artikelen van hetzelfde merk, damesschoenen bij mekaar en herenschoenen bij mekaar. Schoenen presenteer je trouwens steeds met de buitenkant naar de klant toe.
Regelmatig etaleren is trouwens ook heel belangrijk. Als de klanten zien dat de etalage aangepast is zullen ze terug komen kijken of er soms nieuwe items tussenzitten ... meteen een nieuwe stimulans om tot verkoop over te kunnen gaan. Alnaargelang het type zaak dient u de etalage te vernieuwen.
Boetieks doen er best aan om hun etalage om de 14 dagen tot maximum 3 weken te veranderen. Seizoenen zijn kort en aangezien de etalage volproppen niet de bedoeling kan zijn is het regelmatig vernieuwen van de etalage de beste optie.
Optiekers kunnen de etalage 1 maand laten staan. Hier is het wél belangrijk er op toe te kijken dat de brilglazen niet onder het stof gaan zitten. Als er brillen uit de etalage gehaald worden is het zeer belangrijk om ze nadien op de juiste manier terug in de etalage te leggen. Een verkeerd liggende bril kan de hele opbouw van de etalage ongedaan maken. Dus let op de details. Als u niet weet waar u op moet letten vraag het dan aan uw etaleur.
Schoenwinkels kunnen hun etalage ongeveer 1 maand laten staan, maar ook hier geldt de regel ... zorg dat de etalage er fris blijft uitzien, stof is uit den boze. Hou ook rekening met het afschijnen van de schoenen, indien uw zaak geen film op het raam staan heeft verander dan bij elke etalagebeurt de schoenen van links naar rechts. Als je schoenen uit de etalage haalt zorg dan ook weeral dat je ze op de juiste manier terug plaatst.
Uw etalage is uw belangrijkste aantrekkingsmiddel naar de klant toe. Het is dan ook belangrijk om daar de nodige aandacht aan te besteden. Veel handelaars proberen op hun etalage te besparen en "decoreren" hun etalage dan ook zelf ... een slechte keuze natuurlijk want zoals bij zoveel dingen in het leven is etaleren ook een vak, en wat je zelf doet doe je meestal niet beter, als je niet weet waar je op moet letten, dus haal een vakman in huis.
Even bellen en je weet véél meer: Michael Grieve 0475-294608 www.mg-etalages.be
Voor veel mensen is etalagedraad (nylondraad) gelijk aan visdraad ... maar dat is niet zo. Er bestaat één groot fundamenteel verschil tussen de twee soorten draad en dat is doorgaans de kleur. Visdraad heeft meestal een groene kleur daar waar etalagedraad kleurloos is. De sterkte van de draad hangt af van het materiaal dat je wil ophangen. Doorgaans is een draad met een belastbaar gewicht van 6 kg voldoende voor de meest courrante artikelen. Maar aangezien deze draad een beetje van zijn draadkracht verloren is ;-) speel je nu eerder op veilig met een draad met draagkracht van 10 kg. Voor zwaardere producten kan je desnoods draad met een draagkracht van 13 kg gebruiken.
Ophangen van artikelen doe je door een "galgje" een zelftrekkende lus te maken in je draad. Deze werkwijze zorgt ervoor dat het werk vlotter verloopt omdat je deze handeling doorgaans in een comfortabelere houding kan klaarmaken dan wanneer je een knoop zou proberen te maken aan de spelden of aan een ander bevestigingspunt. Dat galgje zorgt er tevens voor dat de lus steeds strak aangespannen blijft en dat je materiaal niet van het plafond naar beneden zal vallen. Eenmaal de etalage afgebroken moet worden is deze lus snel los te krijgen waardoor het werk dan ook weeral vlotter verloopt. Dus niks dan voordelen bij deze werkwijze ...
Deze foto's werden in Londen genomen. Alhoewel deze types van etalages in ons land moeilijk financieel te bereiken zijn kunnen ze toch inspirerend zijn bij het uitwerken van een frisse etalage.
Via een bijkomende site, www.etalagepoppen.be bieden wij eveneens etalagepoppen te huur en te koop aan. Het betreft hier heel actuele nieuwe levensechte poppen die gehuurd kunnen worden voor een korte of langere periode. Bezoek onze website voor meer info.
Elke maand plaatsen wij eveneens 1 etalagepop in de schijnwerper en verkopen deze aan zeer democratische prijs, namelijk 150 euro per pop. Ons afhaalmagazijn is enkel na afspraak open, dus ook wanneer het U past. Bel ons voor een afspraak op 0475-294608
De afgebeelde etalagepop is het model dat deze maand in aanbieding staat.
Welkom op deze blog. Deze is een verlengstuk van www.mg-etalages.be, onze hoofdsite.
Via deze blog denk ik dat het eenvoudiger zal zijn om de laatste nieuwsjes door te geven en aanbiedingen te promoten. Op deze blog kan je trouwens reacties en vragen plaatsen, wat op de hoofsite niet mogelijk is.
Www.mg-etalages.be verzorgt uw etalagedecoratie zowel als uw winkeldecoratie. Reeds vele jaren decoreer ik allerhande etalages over gans Vlaanderen. Winkeldecoraties zijn uitgegroeid tot één van mijn specialiteiten.