Vandaag was mijn laatste dag in het kantoor. Als eerste moest ik telefoneren naar klanten die hun bankkaarten nog moesten komen halen. Daarna was het tijd om wat documenten chronologisch te klasseren en nieuwe mappen aan te maken. Er waren er nog heel wat kaften in de kast die moesten worden leeggemaakt, die heb ik allemaal leeggemaakt en ik heb ook nieuwe hangmappen in de kast geladen. Tijdens de middag was mijn stagebegeleider langs geweest in het kantoor voor wa inlichtingen over mijn stage. Namiddag moest ik nog als laatste nieuwe hangmappen aanmaken en klasseren van documenten.
Vandaag was het weer even druk als gisteren in het kantoor. Ik moest voor het eerst een lijst opmaken van alle klanten die aan Dexia Direct.net aangesloten waren. Daarna moest ik weer documenten alfabetisch klasseren. Toen was het tijd om te lunchen, en tijdens de lunchpauze hebben we samen met de kantoordirecteur mijn evaluatieblad ingevuld. Hij vond dat ik mijn best deedt, maar dat ik nog belang moest hechten aan mijn taal. We hebben het ook gehad over mijn verdere studies. Namiddag moest ik de kantoordirecteur helpen. Ik moest dossiers opzoeken en kopieren van klanten die een huurcontract hadden, en nieuwe tarieven aanmaken.
Na 1 dag verlof was het weer zeer druk in het kantoor. Vandaag weren er 2 personeelsleden afwezig en namiddag zaten we nog met z'n vieren in het kantoor. Ik moest brieven de brieven opnieuw opnmaken die foutiev werden opgemaakt daarna moest ik zo ook nog eens controleren ofdat ze deze keer wel juist waren. Nadat de brieven waren opgemaakt, moest ik folders maken. Ik moest ze eerst intypen in word en opmaken, daarna had ik ze moeten printen. Na de middag heb ik weer dezelfde personeelslid van vorige week geobserveerd en notities genomen voor mijn opdracht van BHHK. Nu was mijn dag ook compleet.
Er was nog een week te gaan. Op mijn eerste dag van de laatste week van mijn stageperiode startte ik met allerlei documenten te klasseren van 's morgens tot in de middag. Maar deze keer niet van de klanten, wel van de bedrijven zelf. Ik moest ze alfabetisch klasseren en de documenten waarvan de datums vervallen waren of de rekeningnummers niet meer bestonden moest ik gewoon weggooien. De kantoordirecteur was afwezig met 2 andere personeelsleden daarom was het kantoor wel heel rustig. Omdat er geen andere werk meer te verrichten was na de middag en omdat ik ook een zware hoofdpijn had mocht ik al vroeg naar huis na de lunchpauze.
's Morgens ben ik begonnen met het klasseren van allerlei documenten van klanten op een alfabetische volgorde en ik moest dan ook nog de documenten waarvan de datum vervallen was of de rekeningnummer niet meer in dienst waren weggooien. Dit was een hele boterham, dus ben ik ermee bezig geweest tot in de middag. Toen was het tijd om te lunchen en namiddag moest ik eerst al het verpakte geld uiteen halen en in één zak steken. Daarna moest ik naar de postkantoor om nog wat postzegels te halen, want die waren op. Wanneer ik terug in het kantoor was had ik gevraagd aan de kantoordirecteur om hem te interviewen en ik mocht al snel aan de gang. De interview verliep zonder problemen en ik ben ook veel te weten gekomen over de kantoordirecteur. Toen mocht ik naar huis...
Vandaag was het voormiddag echt wel saai, ik had weeral brieven moeten opmaken voor de klanten die nog hun kaarten moesten komen halen, en die niet actieve kaarten moest ik gewoon vernietigen. Dit heb ik gedaan tot aand de lunchpauze. tijdens de lunchpauze hebben wij met een personeelslid gebabbeld over financiële zaken, over de huidige lening op afbetaling, over de crisis enzo... In de namiddag waren we maar met vier op het kantoor, de rest van de personeelsleden gingen naar vergadering. Toen kreeg ik een andere opdracht. Ik moest allerlei documenten klasseren op een alfabetische volgorde en de documenten waarvan de datum vervallen was of de rekeningnummer niet meer bestond moest ik weggooien.
Vandaag moest ik mijn werk van gisteren afwerken, dat was een hele karwei dus dat duurde wel een hele voormiddag. Ik moest weer zoeken van wie al de aangekomen krediet of debetkaarten waren, toen moest ik kijken of dat ze nog in dienst waren, zowel moest ik een uitnodiging schrijven naar de klanten die hun kaarten nog moesten komen halen op het kantoor, als dat niet het geval was moest ik het kaart gewoon vernietigen. In de lunchpauze hebben we over het kantoor zelf gehad met mijn stagementor. Over de medewerkers over hoe het op dit moment gaat met het kantoor enzo... Namiddag had ik afsproken met mijn stagementor om gedurende de hele namiddag een personeelslid te observeren, ik nam dan ook vaak notities van wat zij allemaal deed. Zo kom je er elke dag meer over te weten...
Vandaag was het werk minder zwaar dan gisteren. Als eerste opdracht moest ik van 's morgens tot s' middags al de gegevens van de klanten opzoeken door hun rekeningnummer in te geven (in de computer) die een cover willen laten maken. Tijdens de lunchpauze hadden wij al de opdrachten overlopen met mijn stagementor zodat hij ook wist wat ik nog moest doen. Na de pauze had ik informatie gevraagd aan mijn stagementor over de verschillende kredieten die bestemd waren voor bedrijven. Deze informatie had ik nodig voor mijn opdracht van BHHK. Daarna moest ik opzoeken van al de verloren debetkaarten, of ze nog in dienst waren of niet. Diegene die niet meer in dienst waren moest ik vernietigen en de anderen werden aan de kant gelegd. Als laatste moest ik nog brieven sturen naar de klanten die nog een debet of kredietkaart moesten komen halen in het kantoor.
Mijn eerste dag op mijn stageplaats was heel tof. Eerst en vooral toen ik er aankwam heb ik kennisgemaakt met alle personeelsleden van het kantoor, daarna kreeg ik een rondleiding. Toen kreeg ik mijn eerste opdracht, ik moest sommige papieren over verzekeringen sturen naar de klanten. Daarna moest ik alle transacties terugzoeken in mappen en diegene die ik had gevonden moest ik inscannen. De transacties die ik niet had kunnen vinden moest ik opzoeken via de PC. Deze moest ik ook afprinten en samennieten. En dan was het eindelijk tijd om samen gezellig te lunchen van 12.30 tot 14.00. Na de lunch was het werk minder zwaar. Ik kreeg eerst alle informatie over de verschillende personeelsleden die er werkten en hun functie. Toen moest ik alle ontbrekende transacties ingeven in de computer via het programma Excell. Deze moest ik ook chronologisch sorteren. Als laatste moest ik al het commentaar bij ontbrekende en verworpen transacties uitprinten en opzoeken in dossiers.